Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2310
VG skriver i dag: EU ønsker å nekte ungdommer under 16 år å ha egne sosiale medier- og e-poster-kontoer.

Det betyr at selskap som Facebook, Snapchat og Instagram kan måtte utestenge ungdom under 16 år.

Det hele avgjøres torsdag, da EU skal ha avstemning om loven.
Vis hele sitatet...
Hva med f.eks. facebook-kopien fra Russland: VKontakte ? (Wikipedia link)

VKontakte har app til både iphone og android btw.

Hva stopper kidsa fra å begynne å henge der isteden?

Hva stopper utviklere fra å mekke facebook/snapchat/instagram -kopier rettet mot denne målgruppen og sette eierskapet i et firma utenfor EU?
Sist endret av Turbolego; 16. desember 2015 kl. 11:02. Grunn: leif
Hva stopper barn fra å oppgi en annen alder?

Og hvordan i vide verden skal slikt verifiseres?
Sist endret av lumbricus; 16. desember 2015 kl. 11:20.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Hva stopper barn fra å oppgi en annen alder?

Og hvordan i vide verden skal slikt verifiseres?
Vis hele sitatet...
Jeg måtte sende inn legitimasjon til facebook da noen rapporterte kontoen min som fake.

Dersom dette blir lovpålagt, kan facebook begynne å spørre om legitimasjon som en del av registreringsprosessen.

Facebook vil nok like dette, siden de da får sikrere informasjon som de kan benytte i salg av reklame.

"Vi har i dag 2633 millioner id-verifiserte brukere. Dere kan enten kjøpe annonser som blir sett av minst 50% verifiserte brukere, eller annonser som blir sett av et tilfeldig utvalg av verifiserte/ikke-verifiserte brukere til redusert pris."
Nytt ulovlig marked: fake leg for Facebook-registrering.

Lykke til med det, for å si det mildt.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Nytt ulovlig marked: fake leg for Facebook-registrering.

Lykke til med det, for å si det mildt.
Vis hele sitatet...
Kan gjøres litt enklere enn det.

Da æ sendte inn legitimasjon gikk æ inn i paint og sensurerte alt av tall osv. bortsett fra navn og fødselsdato.

Kriminelle kan ligesågodt mekke fake leg i photoshop, regge kontoer med photoshop-leg og selge kontoene videre.

Da slipper de kriminelle å møte kundene fysisk.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kan gjøres litt enklere enn det.

Da æ sendte inn legitimasjon gikk æ inn i paint og sensurerte alt av tall osv. bortsett fra navn og fødselsdato.

Kriminelle kan ligesågodt mekke fake leg i photoshop, regge kontoer med photoshop-leg og selge kontoene videre.

Da slipper de kriminelle å møte kundene fysisk.
Vis hele sitatet...
Blir fortsatt å fake leg, sa aldri at de måtte lage fysiske papirer
Hva med "internett kun om lørdager"? Slik det var med godterier da jeg
vokste opp. Funket fjell.

Men seriøst - å skulle håndheve en aldersgrense på internett høres ut
som en umulighet. Ikke minst fordi tjenestene det er snakk om er
reklamefinansiert. Sponsorene vil aldri i livet gå med på å gi fra seg
sin største målgruppe. For ikke å snakke om reklameeffekten disse
tjenestene i seg selv har, som "jungeltelegraf".

Uten facebook og instagram hadde f.eks. aldri Justin Bieber vært den
millionbutikken han er.
Sist endret av PVestlandia; 16. desember 2015 kl. 13:22.
Denne saken er utsatt for relativt kraftig tabloidisering. Det er et forslag som snart skal opp til avstemning, som justerer opp lavalderen for å gi fra seg personlig informasjon til nettaktører uten foreldres godkjenning fra 13 til 16 år.
Kommer ikke til å bli vedtatt, er alt for stort til at det plutselig skal bli ulovlig.
Synes nå heller eldre folk burde bli utestengt.. Oftes de som er nett troll, overgripere, hetsere, på sosiale medier. Evt så burde eldre folk fra 35+ ha førekort til å bruke sosiale medier.
Dagens generasjon er såpass dyktig, men mobbing finner man overalt dessverre. Kanskje man burde fjerne friminuttene så unge ikke får bank/mobbet iløpet skoletiden?
Sist endret av justastonedhuman; 17. desember 2015 kl. 00:23.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Synes nå heller eldre folk burde bli utestengt.. Oftes de som er nett troll, overgripere, hetsere, på sosiale medier. Evt så burde eldre folk fra 35+ ha førekort til å bruke sosiale medier.
Dagens generasjon er såpass dyktig, men mobbing finner man overalt dessverre. Kanskje man burde fjerne friminuttene så unge ikke får bank/mobbet iløpet skoletiden?
Vis hele sitatet...
Jeg mener, at det blir helt feil og generalisere aldersgrupper slik. Det er uvitende, idioter og oppegående folk i alle aldersgrupper.
Jeg tror løsningen er (holdnings)kampanjer i massemedia (særlig TV), som antageligvis er tingen.
Mulig jeg er helt på bærtur, men var det ikke en aldersgrense på facebook engang i tiden før?

Mente brodern måtte oppgi falsk alder på den tiden.
EU ønsker altså å styrke barns rett på personvern på Internett. Dette blir til sosiale medier, og hvor mange regler vi må ha... Dette er jo ikke noe som vil følges opp veldig mye, annet enn at tjenestetilbyderne vil måtte være forsiktige med å markedsføre seg mot disse målgruppene.

Synes dette fremstår som veldig fornuftig, og som noe som absolutt kan bidra til å regulere et ganske ukontrollerbart miljø (hvor det er stor risiko for mobbing o.l.) i riktig retning.
Sitat av king123 Vis innlegg
Mulig jeg er helt på bærtur, men var det ikke en aldersgrense på facebook engang i tiden før?

Mente brodern måtte oppgi falsk alder på den tiden.
Vis hele sitatet...
Jo, aldergrensen var 13(?) før. Huske jeg også brukte fake alder litt tilbake
De skal få credz om de klarer å lage en ny aldersgrense på 16.