Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4316
Jeg lurer rett og slett på hvor dere vil rangere Rivotril på en stersk/svakest liste?
Jeg prøvde noen 0,5mg Rivotril piller for noen dager siden.
Først svelget jeg i meg en 0,5mg, etter 2 timer merket jeg ingenting, så jeg tok en til. Jeg var nå oppi 1mg, og merket egentlig ikke noe annet enn at jeg fant det litt enklere å prate til folk i rommet, men dette kan også bare ha vært noe jeg innbilte meg
Hev så innpå en siste. Altså nå var jeg oppe i 1,5mg, og alt jeg merket nå var at jeg ble noe sinnsykt trøtt etter en times tid, men dette kan også ha vært fordi det var ganske sent på kvelden.

Jeg har ofte hørt at Rivotril er et av de sterkeste benzoene. Stemmer dette?
Siden jeg ikke fikk noe særlig effekt av Rivotril, betyr det at jeg ikke vil få noen særlig effekt av andre benzoer, som Valium (Diazepam) også?

Kan nevne at det jeg er/var ute etter at benzoer skal gi meg er en rolig følelse, likegyldighet og bli kvitt all angst.

Hva tror dere?
Jeg vet ihvertfall at du får en heidundranes effekt om du røyker en joint med cannabis og tar et par sånne, eller tar et par, tre øl i kombinasjon med pillene. Var med noen kompiser og røyka weed, og de to kompisene tok 4 rivotril, følte seg helt normale, men når de røyka en liten en ble de HELT ugjennkjennelige, aldri vært med så fjerne folk noensinne. De begynte å lekeslåss med pinner og leke ringenes herre.. de er begge 18 år gamle og gjør aldri sånne rare ting til vanlig :P
Her finner du en liste over benzoer, og helt til høyre i tabellen finner du ekvivalensverdien.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines

Dvs, 0,5mg clonazepam (rivotril) er like sterkt som 0,5 mg Xanor, 1 mg rohypnol eller 10 mg valium. Det er selvsagt litt variasjoner fra en tabell til en annen, men det er stort sett de samme forholdene som går igjen.
Jeg lekte en stund med rivotril før jeg fant ut hvor "farlige" de er.. Har også hatt en 2 måneders periode for et par år siden hvor jeg daglig spiste 4-6 mg..
Så jeg hadde tatt et par rivo i kombinasjon med øl flere ganger tidligere denne sommeren, før det engang gikk skikkelig ille.
Kvelden startet med 3-4 øl og et par shotter sprit for å feire lønning! kjøpte deretter 6* 2mg rivotril.. dette ble fordelt på 2 personer. Vi gikk fra sted til sted, kjøpte øl, danset og koste oss. Fikk i oss en jonas med brunt også! Etter dette husker jeg kun småting, men kan fortelle deg dette:
Iløpet av kvelden hadde vi vært å kjøpt speed, weed, litt mer brunt og vi hadde også kjøpt heroin. Hvorfor aner jeg ikke- har aldri hatt lyst til å ta hero, men her har jeg altså sniffet et par striper med hero som visstnok var rimelig feite.. Overrasket at vi ikke OD..

Kan også si at bankkontoen min var nesten tømt dagen etterpå.. funfun..

EDIT: så hvis du har lyst på hemningsløs "moro" eller har lyst til å bli superkriminell så kjør på!
Sist endret av Supra; 22. august 2011 kl. 16:15.
Du blir som snøhvit og de "syv" dvergene når du blander med alkohol... alt jeg har å si.
Mener xanor er sterkere, men er usikker. (Har aldri spist så mye piller egentlig).
Her har du en fin side å sammenligne diverse benzo'er:
http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Xanor og Rivotril er vel omtrent like potent. Men dette variere fra person til person.
For meg så er Rivotil den sterkeste. Den har også mye lengre halveringstid.

Begge disse bør brukes med forsiktighet og helst uten alkohol. Da det kan føre til blackouts.
Opplever også at man blir fortere avhengig av Xanor.
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg startet med 0,5 mg xanor i forrige uke, sto før det på 4mg rivotril, legen min sa xanor er mye sterkere enn rivotril,
tar han virkelig feil? skal jeg spørre om å få rivotrilene tilbake?
Xanor har myyye kortere halveringstid, så det blir nok mer potent enn rivotril om man tar tre dager på rad. Men nå igjen så kalles rivotril det sterkeste fordi den gir best KLINISK effekt, men kanskje ikke best ruseffekt. Legene dømmer jo ikke etter ruseffekt, men det de egentlig er ment for.
Rivo og valium kan ikke sammenlignes... Synes benzoene virker veldig forskjellig jeg, og at det blir litt feil å påstå at 0,5 mg rivo tilsvarer 10 mg valium.
Till exempel är 0,5 milligram (mg) av alprazolam (Xanax) ungefär likvärdigt med 10 mg av diazepam (Valium). En person som tar en dos av alprazolam på 6 mg per dag, behöver ta en dos på omkring 120 mg av diazepam för att få motsvarande effekt.

http://web4health.info/sv/answers/bi...o-overview.htm

rart folk ikke kjenner noe av valium
Sist endret av hue; 7. september 2011 kl. 07:52.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Xanor har myyye kortere halveringstid, så det blir nok mer potent enn rivotril om man tar tre dager på rad. Men nå igjen så kalles rivotril det sterkeste fordi den gir best KLINISK effekt, men kanskje ikke best ruseffekt. Legene dømmer jo ikke etter ruseffekt, men det de egentlig er ment for.
Rivo og valium kan ikke sammenlignes... Synes benzoene virker veldig forskjellig jeg, og at det blir litt feil å påstå at 0,5 mg rivo tilsvarer 10 mg valium.
Vis hele sitatet...
Kan vel stemme det. Jeg synes Rivotril gir mindre ruset følelse enn feks Valium. Xanor gir bare en merkelig rusfølelse som jeg ikke liker så godt. Har funnet ut at Valium er favoritten min. Den er perfekt.
Jeg får 1 mg x 2 daglig rivotril. Tror du legen ville satt meg på 20 mg x 2 valium daglig? Haha, for det tilsvarer 1 mg rivo i følge dem selv
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg får 1 mg x 2 daglig rivotril. Tror du legen ville satt meg på 20 mg x 2 valium daglig? Haha, for det tilsvarer 1 mg rivo i følge dem selv
Vis hele sitatet...
Helt ærlig .. hvis Valium virket bedre på deg så ja.
Ved kraftig angst, uro eller kraftige spastiske tilstander er ikke 30-40mg Valium daglig så uvanlig.

Har selv gått på meget høye doser Stesolid (30mg++) hver dag. Det var heller ikke på sykehus.

I dag veksler jeg mellom Rivotril (maks 6mg hver dag) og Stesolid (maks 40mg hver dag)

Føler at Stesolid'en virker best, men varer kortere en hva Rivotril'en gjør.
En sjelden gang blander jeg 15mg Stesolid og 2mg Rivotril. Det fungerer også ganske bra.

Walter på 50mg Valium
http://www.youtube.com/watch?v=yliU5v0UZoY
Xanor (Alprazolam) kommer også under navnet Onax i utlandet har såpass kort halveringstid og såpass kort "peak" tid at det både virker fortere, gir en raskere effekt om du vil, enn både valium og rivotril.

Men xanor er ment som angstdempende, mens valium (Som det ligner mest på bortsett fra potens og halvering) er ment som beroligende eller muskelavslappende.

Xanor kommer i 0,25 - 0,5 - 1 og 2 mgs og også i 3 mgs depot. Jeg har selv brukt xanor i form av Xanax og Onax i lengre tid og føler at det er en mer kontrollerbar tablett en Rivotril og en bedre tablett enn 10 mgs Valium.

Se i felleskatalogen for hva som virker lengst. Diazepam (Valium/Vival/Stesolid) har en halveringstid helt opp til 100 timer, hvilket betyr at enhver dose mer enn 15 mg. pr. døgn vil medføre en opphopning i kroppen av både selve medikamentet OG de aktive metabolitter (De som Diazepam brytes ned til i kroppen) som også virker lignende som selve medisinen (To nedbrytningsfaser). Noen trenger selvfølgelig såpass doser, men i lengden kan det medføre en slitsom ting. Når man slutter nemlig, så kan det ta opptil 9 måneder før abstinensene kommer, og da vet du ikke helt hva som slår deg for du har glemt å tenke på det...