Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1339
Er en fyr som alltid har hatt en litt dårlig hukommelse. Dette kommer til syne når jeg for eksempel diskuterer eller forklarer ting for andre mennesker muntlig, da jeg ofte blir stående og lete etter de riktige ordene og de riktige måtene å formulere meg på. Dette gjør meg i bunn og grunn til en fryktelig dårlig debattant, hehehe...

Men etter eksperimenter med ulike psykedelsike substanser (og da spesielt psilocybin-sopp), har jeg opplevd ordforrådet mitt som "utvida" i en periode etter trippen. Ordene kommer raskere og klarere til meg, og setningene blir enklere å "planlegge", om noen forstår hva jeg mener.

Lurer på om noen andre har opplevd noe sånt.

Er det mulig at soppen rydder såpass grundig opp i tanker og følelser, at det påvirker ordforrådet?
Har aldri prövd noe slikt, men det kan jo godt vaere at du er mindre nervös enn för, jeg merker selv at naar jeg snakker engelsk med folk og er litt nervös blir det vanskeligere(norsk snakker som regel bra)
Mye kan skje under tripp, og mange "knuter" kan løses opp. Ja, det er absolutt mulig å rydde såpass opp i hodet at slike ting glir lettere etter en tripp. Ikke at jeg mener at det er det riktige for alle, men at slike resultater oppstår overrasker meg ikke.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg har også opplevd lignende ting. Språket mitt har ofte pleid å gå i stå fordi jeg er så oppsatt på å forklare meg selv perfekt at jeg ikke klarer å si noe som helst. Nå stresser jeg ikke like mye, og jeg synes jeg har en fornuftigere tilnærming til kommunikasjon. Nok for meg ihvertfall!

Jeg tror ikke et sekund på at du ikke har god hukommelse eller at du er en dårlig debattant. Som xtapo tenker jeg at det finnes faktorer som hemmer oss i normal og effektiv utfoldelse, og at man kan få ryddet opp den typen grums.
Sist endret av Mullah; 20. september 2009 kl. 12:35.
Og det finnes ingen lovlige alternativer til dette på apotek e.l?
Jeg opplevde under den siste sopptrippen, min (tripprapport: Mexicansk sopp i Amster) at jeg fikk et bedre ordforråd. Som jeg skrev i rapporten, moret jeg meg med nye ord jeg kom opp med. Hva dette skyldes vet jeg ikke.

Tror vel ikke det har noe med fysiske forandringer i hjernen å gjøre, men mer som ble nevnt her, at man kanskje er mer avslappet og i en annen sinnsteming. Opplever kanskje også dette under andre typer rus (alkohol og sentralstimulerende) at man blir mer sikrere på hva man skal si. Men dette er allikevel ikke det samme, hvis jeg forsto hva du mente. Under soppturen kom jeg opp med mer uvante ord, som jeg til daglig ikke er så flink til å bruke...Sprøtt
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Og det finnes ingen lovlige alternativer til dette på apotek e.l?
Vis hele sitatet...
Lovlige alternativer til sopp og annen psykedelika? Nei, desverre
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Lovlige alternativer til sopp og annen psykedelika? Nei, desverre
Vis hele sitatet...
hehe, nei, men som tilsvarer samme effekt i forhold til bedre ordforråd?
Sist endret av boblesaft; 22. september 2009 kl. 08:48.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
hehe, nei, men som tilsvarer samme effekt i forhold til bedre ordforråd?
Vis hele sitatet...
The Vocabulary Pill.. Arti ide, har ikke hørt om den. Kansje du skal ta patent? Forske litt på hvilke stoffer som kan gi denne virkningen, på hvem.

GoGo
Sitat av boblesaft Vis innlegg
hehe, nei, men som tilsvarer samme effekt i forhold til bedre ordforråd?
Vis hele sitatet...
Det finnes stoffer som skal forbedre dine mentale evner, såkalte "smartdrugs", men dette er ikke noe du får kjøpt reseptfritt på norske apoteker.