Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 8621
Hei
jeg lurer på om et er en måte jeg kan like øl bedre. jeg likte det før, men etter en gang jeg ble ekstremt drita har jeg ikke klart det.
brekker meg nesten hvis jeg tar en stor slurk, så det er litt kjedelig.

noen tips?
Tror det er en vane sak, så du må bare begynne å drikke det for så å begynne å like det etterhvert
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Bare drikke det mye, så blir du vandt med det til slutt
ikke spesielt fristende da man brekker seg ved en slurk.
men digga det før jeg ble så jævlig drita så er litt rart
ignorer smaken? ikke pust med nesen? (dette er selvfølgelig hvis du skal få rusen av ølet, hvis ikke er det rimelig meningsløst å ikke puste gjennom nesen)
er så jævla fjortiss å sitte på bar å holde seg for nesen mens du drikker øl
men sikkert bra hvis jeg skal drikke alene
Kan jo prøve å handle inn lys øl (corona, sol, miller osv.) og ha en liten lime bit i.
Koster jo litt mer men greit i begynnelsen, da billig øl kan være litt "stram" i smaken for noen.
Sist endret av Crustydemon; 6. juni 2009 kl. 15:46. Grunn: leif
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Hvorfor er det et mål for deg å like øl da?
Vis hele sitatet...
fordi jeg likte det før og er kos nå i sommertiden bare jeg begynner å like det igjen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du sier ikke om du har prøvd mange forskjellige typer øl, corona for eksempel, er jo nesten det samme som vann, sleng en lime i toppen av flaskehalsen og den kan nytes av enhver.

Ellers er det utrolig mange øltyper ute i verden, så man har mye å smake seg frem i.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Hvorfor er det et mål for deg å like øl da?
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis fordi han vil oppleve det alle andre synes er så magisk med kald utepils.. Ikke noe gæli i det vel?
Sist endret av Gamgee; 6. juni 2009 kl. 15:47.
Prøv og kjøp Grans sin Premium øl, den er både billig og god synes jeg
Øl er som brunost - ingen liker det i starten!
Hvis du starter med å ta noen slurker til god grillmat osv, vil du til slutt assosiere øl men noe du vanligvis liker.
Sist endret av OracIe; 6. juni 2009 kl. 15:49.
prøv hansa sommer øl den er god men jævla dyr..
gode svar her, får teste det ut, men hjelper kanskje å spise noe samtidig som "tar" litt sv smaken?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Sannsynligvis fordi han vil oppleve det alle andre synes er så magisk med kald utepils.. Ikke noe gæli i det vel?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke noe galt i det, men det er ikke noe galt i å IKKE like øl heller, dessuten vil vel øl-lysten komme etterhvert uansett
Sitat av åjavelja Vis innlegg
er så jævla fjortiss å sitte på bar å holde seg for nesen mens du drikker øl
men sikkert bra hvis jeg skal drikke alene
Vis hele sitatet...
Så det er ikke fjortis å måtte ha hjelp for å like øl igjennom et forum?

Liker du det ikke så lar du vær å drikke det og finner noe annet du liker.

skål
Spis salt potetgull, blir du tørst samtidig
Kjøp et par øltyper å smak deg fram til den du liker best.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Så det er ikke fjortis å måtte ha hjelp for å like øl igjennom et forum?

Liker du det ikke så lar du vær å drikke det og finner noe annet du liker.

skål
Vis hele sitatet...
tenkte siden jeg likte det veldig godt før kunne kanskje noen her ha en forklaring så nei det er ikke fjortiss.

er bare veldig irriterned da jeg "egentlig" liker det, men nå får jeg det ikke i meg.
Kanskje du kan fortelle oss hvilke øl du har prøvd, som du ikke liker?
Sitat av åjavelja Vis innlegg
Hei
jeg likte det før, men etter en gang jeg ble ekstremt drita har jeg ikke klart det.
Vis hele sitatet...
Antar at du spøy (spydde?) eller ihvertfall ble dårlig den gangen du ble ekstremt drita på øl.

Isåfall kan det nok forklares med at du assosierer ølsmaken til akkurat det, og at det er grunnen til at det "smaker" vondt.

Hadde samme problemet med appelsinjuice for noen år tilbake etter å ha blandet ut det med 96%. Hver gang jeg drakk appelsinjuice i en god stund etter det så smakte det sprit og fyll på en måte..
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Hvorfor er det et mål for deg å like øl da?
Vis hele sitatet...
Har du så mye penger du ikke skjønner det?

Liker ikke øl selv, ikke så mye jeg liker, og er jævlig leit å bruke 500kr på rusbrus og cider hver gang jeg skal drikke.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Antar at du spøy (spydde?) eller ihvertfall ble dårlig den gangen du ble ekstremt drita på øl.

Isåfall kan det nok forklares med at du assosierer ølsmaken til akkurat det, og at det er grunnen til at det "smaker" vondt.

Hadde samme problemet med appelsinjuice for noen år tilbake etter å ha blandet ut det med 96%. Hver gang jeg drakk appelsinjuice i en god stund etter det så smakte det sprit og fyll på en måte..
Vis hele sitatet...
ja blir veldig egentlig akkurat sånn. sysn det smaker litt spy av det, hvortfall øltypen jeg drakk den kvelden. det kommer jeg aldri i verden til å klare å drikke igjen
men du drikker appelsinjiuce nå eller?
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Har du så mye penger du ikke skjønner det?

Liker ikke øl selv, ikke så mye jeg liker, og er jævlig leit å bruke 500kr på rusbrus og cider hver gang jeg skal drikke.
Vis hele sitatet...
hehe godt sagt, men er ikke bare det da
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Kanskje du kan fortelle oss hvilke øl du har prøvd, som du ikke liker?
Vis hele sitatet...
Tuborg *frysninger nedover ryggen*
Bare få det ned. Hvis det er noe du vet at du liker, men du brekker deg av å drikke det, så er det jo egentlig bare en måte å gjøre det på.
Jeg fikk grøsninger da jeg drakk øl før. Men etter hvert så begynte det å gi seg. Nå så er en kald øl, noe av det beste jeg kan drikke.

Å det med at du brekker deg, det skal være mulig å kontrolere. Bare si til deg sjøl at øl er dødsdigg, å at nå fikk jeg jaggu lyst på en kald øl!

Kan jo foreksempel begyne med å drikke det samtidig som du har mat i munnen, det hjelper litt. Men det eneste du kan gjøre er å bare drikke det, helt til du venner deg til det igjen.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
Tuborg *frysninger nedover ryggen*
Vis hele sitatet...
da er det ikke rart du ikke tror du liker øl. som sagt tidligere, kjøp GODT øl
Sitat av olli408 Vis innlegg
da er det ikke rart du ikke tror du liker øl. som sagt tidligere, kjøp GODT øl
Vis hele sitatet...
ja vet , MEN godt=dyrt
Sitat av åjavelja Vis innlegg
ja vet , MEN godt=dyrt
Vis hele sitatet...
Tja, jeg syns faktisk at Grans Premium er godt. Å det er det billigste jeg har sett.

Faviorittene er vel Carlsberg Hof, Warsteiner, pluss det meste av Belgisk og tysk øl.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
ja vet , MEN godt=dyrt
Vis hele sitatet...
Sitat av åjavelja Vis innlegg
hehe godt sagt, men er ikke bare det da
Vis hele sitatet...
Foreslår at du prøver Corona e.l.
Du kan vel også drikke deg full på noe annet enn øl, og når du først er full kan du fortsette på ølen, elns?
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Foreslår at du prøver Corona e.l.
Du kan vel også drikke deg full på noe annet enn øl, og når du først er full kan du fortsette på ølen, elns?
Vis hele sitatet...
ja prøvd å drikke litt mens jeg har vært litt full på andre alkoholholdige stoffer.var litt bedre da, brakk meg bare da jeg tok store slurker.

så tipset er drikk deg full på sprit feks. og så drikk øl?
så tipsene så langt er: ha mat ved siden av ølet, drikke deg full på annet å så drikke øl, drikke bedre øl, tvinge det i seg.
Jeg likte heller ikke øl så godt, var ikke fordi jeg hadde spydd, men fordi smaken var for "beisk" for meg. Jeg heiv nedpå og ble vandt med smaken, og nå er det få ting som slår en god kald utepils.

Vil anbefale lervig sommerøl, det er iallefall min favoritt. Og sommerøl generelt er mye lettere på smaken, og lysere.

EDIT: DRIKK DEN KALD! Viss du prøver deg på en iskald øl ute i sommervarmen med litt å spise, så tror jeg renner ned hålet som niagara falls.

VGs test av sommerøl
Sist endret av HSS; 6. juni 2009 kl. 16:40.
Grans Premium er faktisk godt, mye bedre enn tuborg.
Heinecken er vel den beste typen jeg har smakt, ganske mild smak i forhold til mye annet, hadde vært veldig godt nå merker jeg.

Tips for å få i seg øl hvis du ikke liker det?
Spise potetgull el. innimellom, gjorde det før jeg begynte å like det.
Eller shotte vodka og redbull, etter litt av det tøysevannet glir alt ned.
Sist endret av drittunge; 6. juni 2009 kl. 16:40.
Sitat av HSS Vis innlegg
Jeg likte heller ikke øl så godt, var ikke fordi jeg hadde spydd, men fordi smaken var for "beisk" for meg. Jeg heiv nedpå og ble vandt med smaken, og nå er det få ting som slår en god kald utepils.

Vil anbefale lervig sommerøl, det er iallefall min favoritt. Og sommerøl generelt er mye lettere på smaken, og lysere.

EDIT: DRIKK DEN KALD! Viss du prøver deg på en iskald øl ute i sommervarmen med litt å spise, så tror jeg renner ned hålet som niagara falls.

VGs test av sommerøl
Vis hele sitatet...
hehe skulle gjerne hivet innpå jeg å hadde det ikke vært for den jævla brekkinga!
men skal prøve mat tipset spesielt.
har drukket øl varm før; det hjalp ikke.
Dra på kinaresturant å be om Kinesisk Øl! Det er en øl som de fleste "ikkelikere" nyter! Herligheten heter Tsingtao, og selv om jeg er en øl-drikker som liker det meste av øl, så må jeg si at Tsingtao er en av favorittene. Mild i smak, ganske "flat" på en måte, herlig øl til mat iaff
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Dra på kinaresturant å be om Kinesisk Øl! Det er en øl som de fleste "ikkelikere" nyter! Herligheten heter Tsingtao, og selv om jeg er en øl-drikker som liker det meste av øl, så må jeg si at Tsingtao er en av favorittene. Mild i smak, ganske "flat" på en måte, herlig øl til mat iaff
Vis hele sitatet...
jøss kunne vært litt artig hvertfall

nå har jeg hvertfall nok å prøve, men var ingen "mirakelkur" her da som jeg kanskje hadde håpet på
- Potetgull
- Drikk bare øl. Kjøp en sixpack på fest når du ikke har NOE annet å drikke. Hæhæ.
- Drikk CB (funka for meg etter at jeg flytta til kristiansand)
- Heng med folk som disser deg om du ikke drikker øl. I frykt for å bli utstøtt / satt ut til ulvene tvinger du det i deg.
- Noen blander øl med sitronbrus? Hvorvidt disse menneskene er lettere retarderte eller bare nytenkende, er uvisst.
Jeg kan hvertfall si at å blande øl med brus blir ikke noe bedre
Off topic: Det er lørdagskveld. Jeg burde drukket øl as we speak. (Kjørte hjem flyttelass idag, så orker ikke. Men still!)
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Antar at du spøy (spydde?) eller ihvertfall ble dårlig den gangen du ble ekstremt drita på øl.

Isåfall kan det nok forklares med at du assosierer ølsmaken til akkurat det, og at det er grunnen til at det "smaker" vondt.

Hadde samme problemet med appelsinjuice for noen år tilbake etter å ha blandet ut det med 96%. Hver gang jeg drakk appelsinjuice i en god stund etter det så smakte det sprit og fyll på en måte..
Vis hele sitatet...
I second that. Første gangen jeg drakk, så drakk jeg vodka blanda med fanta. Jeg greide ikke å drikke fanta på mange uker etter det.
Heiniken, seidel og ringnes syns jeg smaker godt. Men jeg klarer ikke å bælme. Ikke ser jeg vitsen med det heller.

Tror det var frydenlund jeg ikke klarte å drikke. Fikk nesten brekkninger bare av lukten.
Vist du ikke liker øl kan du gjøre det så enkelt at du ikke drikker det. du kan f.eks drikke corona eller vodka blanda med brus.
Hvor lenge er det siden den hendelsen da du spydde osv?

Er egentlig bare å tvinge i seg øl etter øl. Kommer antageligvis til å like det igjen!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Anbefaler svensk budweiser, sånn folkøl sak. 3,5%. Pluss at den er rimelig lys. Er ikke kjempefan av øl, går heller for sprit og drinker, men det funker for meg. Budweisern jeg tok med fra sverige sist glir overraskende mye lettere ned enn f.eks tuborg.
Prøv det "mildeste" og det "mørkeste". I mine øyne er dette Corona (med limebåt i halsen) og Guiness.
Begge to er vel rimelig dyre ølslag, men du burde se hvilken av dem du liker best, og prøve flere slag i det området du likte.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Vist du ikke liker øl kan du gjøre det så enkelt at du ikke drikker det. du kan f.eks drikke corona eller vodka blanda med brus.
Vis hele sitatet...
vet ikke om dette er en myte men jegy oprlver: er ikke vodka MYE mer usunt å drikke i lengden enn øl?
vet ikke hvor jeg har det fra men mener at det er slik(?)
Sitat av Holmen Vis innlegg
Hvor lenge er det siden den hendelsen da du spydde osv?

Er egentlig bare å tvinge i seg øl etter øl. Kommer antageligvis til å like det igjen!
Vis hele sitatet...
den rtiden mwed å tvinge i seg blir nok veldig kjedelig men men begynner å bli en stund siden "hendelsen" nå så får tvinge det i meg da
Sitat av åjavelja Vis innlegg
vet ikke om dette er en myte men jegy oprlver: er ikke vodka MYE mer usunt å drikke i lengden enn øl?
vet ikke hvor jeg har det fra men mener at det er slik(?)
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi det er mer alkohol i og det må leveren rense.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Kanskje fordi det er mer alkohol i og det må leveren rense.
Vis hele sitatet...
ja, men da ionntar du jo ikke samme mengden som med øl osv.

men vet ikke jeg, noen andre som vet?
Sitat av åjavelja Vis innlegg
den rtiden mwed å tvinge i seg blir nok veldig kjedelig men men begynner å bli en stund siden "hendelsen" nå så får tvinge det i meg da
Vis hele sitatet...
Du får da lønn for strevet
Men tvinge er jo et sterkt ord, det jeg egentlig mener er at om du tar deg en flaske/boks øl i ny og ned så går det mye lettere ned når du en gang skal konsumere store mengder.

Corona med lime i er en sikker vinner om du ikke liker øl, smaker jo nesta brus