Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1868
Tenkte jeg skulle kjøpe ny Pc skjerm. Synes den jeg har er litt utydelig (Benq G2420hd). Er på budsjett her så det er en grunn for at jeg ikke har valgt en skjerm til 10 000 kr, hva med denne? Hvordan er den i forhold til skjermen jeg har i dag? Kommer jeg til å merke stor forskjell i forhold til den jeg har (fra 2010)? Regner med det har vært litt utvikling på skjermen de siste årene også? Trenger ikke freesync. Skjermkortet jeg bruker er ett Gtx 1070 kort.

Med den skjermen vil jeg få klarere bilde og høyere fps (60vs75)? Skal brukes til div skytespill som battlefield f.eks. Vil denne falle godt innunder det formålet? Med andre ord er dette en ålreit/brukbar skjerm?
▼ ... over en uke senere ... ▼
For å rettferdiggjøre skjermkortet tror jeg du bør legge litt mer i det, og kjøpe en med 144hz.
På et budsjett ville jeg gått for en 24" 120/144Hz med GSync og lav responstid. Ekstra penger vil øke bildekvaliteten, men det er det som er mest essensielt.

Les deg litt opp på hvordan Freesync funker på Nvidia-kort før du kjøper noe med Freesync.