Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2134
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, pleier alltid å bli veldig tett i det ene neseboret, eller begge, rett etter jeg har røkt cannabis.

Til nå har jeg kontret det med mentol nesespray, som igjen gjør meg rett i nesen neste dag.

Vil slutte med nesespray, er det noen av dere som sliter med lignende? (Både tett nese ved cannabis-røyking og nesespray-avhengighet)

Rinnexin gjorde underverker, men legen vil ikke gi meg mer
Jeg blir også tett i nesa av cannabis men har vært usikker på om det har vært hasjen eller bare pollenallergi��
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av begonethot Vis innlegg
Jeg blir også tett i nesa av cannabis men har vært usikker på om det har vært hasjen eller bare pollenallergi��
Vis hele sitatet...
Har lurt på det med pollen jeg og, men er bare brunt og grønt jeg blir tett av. Bjørken gjør meg ingenting
Sist endret av Carmex; 11. juli 2018 kl. 16:59.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Blir du det av en eneste joint eller må det mye til?

Jeg har hatt noen tilfeller der jeg omtrent har røykt på meg litt sår hals som så har endt med forkjølelse og tett nese.
Dette var helt nytt for meg, aldri hørt eller opplevd.

Har det alltid varit slik for deg?

Kan jo være en mild allergisk reaktion på noe i cannabis?
Har også røykt meg forkjølet
Merker stor forskjell på hvis jeg røyker J kontra vape. Får mye mer slim dagen derpå og ved overbruk kan hals også bli irritert. Jeg føler at jo mer "avfallstoffer" man trekker i seg, jo mer "tett" blir man i hals/svelg/nese
Jeg har akkurat samme problem, og det hjelper å ta en zyrtec en halvtime før du fyrer opp. Har ikke tenkt over det egentlig, men mulig vi er "litt" allergiske?
sjekk om du får reaksjon ved å gni litt pot rundt i trynet. Har en kompis som er allergisk mot kun pot (som vi vet om. Er utrolig gøy siden han elsker canna og spesielt weed:L
Spesielt for å slutte med nesespray så fungerer spray av linfrø eller sesamfrø (fåes på Boots bla)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Spesielt for å slutte med nesespray så fungerer spray av linfrø eller sesamfrø (fåes på Boots bla)
Vis hele sitatet...
Takk for tips, skal sjekkes ut

Ellers kan jeg nevne at det har vært sånn så lenge jeg kan huske, har røkt i mer eller mindre 12 år.

Et trekk, eller en j holder, blir tett i nesen. Blir verre av grønt enn brunt.

Bare tett, føles ikke ut som en forkjølelse.
Jeg er også "allergisk" mot grønt. Kort tid etter inntak får jeg tett nese, og noen ganger kløe i øynene. Får akkurat samme reaksjon av pollen og katter. Zyrtec hjelper som regel, og får ikke samme reaksjon av brunt.
Sist endret av Sjølvaste; 11. juli 2018 kl. 19:22.
De gutta her https://norcan.org/topic/24942-tett-i-nesen%E2%80%A6/ diskuterer fenomenet+løsninger , men det har du sikkert sett?
Om jeg mekker med grønt så må jeg være forsiktig med å ikke gni meg i fjeset før jeg har vasket meg på henda. Får jeg krystaller i øynene så får jeg en allergisk reaksjon hvor alt hovner opp. Øyne, nese og hals. Selv om jeg ikke tar meg i fjeset merker jeg at jeg blir tett i nesa og klør i øynene med en gang jeg starter å mekke. Spesielt om det er mye krystaller på sakene. Med brunt så går det helt fint. Har testet meg for allergier, men alt var negativt.

Blir alltid tett i nesa når jeg røyker, men blir det av vanlig sigg også.
Er avhengig av nesespray.