Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3238
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klarte å slutte 92 dager tidligere enn gang, men så begynte jeg rett på igjen..

Skal nå prøve igjen, å er på 6 dagen. Noen med råd/tips? Problemet mitt er at suget blir sterkere for vær dag som går... vil suget noen gang gi seg?

Eneste som stopper meg fra å røyke er at jeg skal gå høyskole neste år, der de jevnlig rustester oss..
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røyket fast i over 3 år, og har flere venner som røyker flere gram pr. dag. Noen av dem klarer ikke å gi seg fordi de er så avhengig. Men noen klarer å ta seg sammen og slutte i perioder før deg begynner på pipen igjen.

Det jeg kan anbefale er å finne seg et nytt miljø og nye venner. Hvis du henger med stonere og dealere så sier det seg selv at det er vanskeligere å slutte hvis de konstant fyrer piffs og piper rundt deg, inkludert når de spør deg om du har lyst på noen trekk og du må si "nei, jeg holder på å slutte", og de bare ler av deg...

Det andre er å tenke over hva du har lyst å oppå i livet. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men livet er så langt at det er dumt å gi slipp på livet i en tidlig alder til hasjrus, istedenfor å oppnå suksess og drømmer.

Det jeg gjorde når jeg skulle slutte med hasj var å finne nye aktiviteter og bruket tiden på istendfor å tenke på hasj. Når du sitter hjemme på rommet hele dagen så er det lett å kun tenke på hasj og hvor deilig og avslappende det hadde vært. Men hvis du beveger deg ut og tar en fjelltur f.eks. eller spiller litt fotball så får du tankene på noe annet.

Hasj er veldig avhengigskapende, noe som mange ikke tror på, men det er helt jævlig å slutte med hvis du har daglig røykt i flere måneder/år. Finn deg en ny hobby, tenke positivt, begynn å tren, finn deg en ny omgangskrets, og tenk over det positive/negative over hvorfor du burde slutte med hasj.

Jeg ønsker deg lykke til, jeg vet det vanskelig. Hvis det blir helt krise så er det ikke farlig å ta kontkat med fastlegen din og forklare problemene. Legen kan gi deg medisiner eller tips slik at det blir lettere å slutte. Rehab blir vel siste alternativ.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er ikke alene, men suget gir seg med tiden. Fyll tiden med noe annet en rus. Suget kommer av mindsettet ditt. Viss du tenker "Okey nå skal jeg slutte for alltid", så blir det mye vanskeligere en om du tenker "Nå skal jeg ta en god pause." Tenk en dag om gangen, ikke overkompliser ting. Nå har du en perfekt mulighet til å gjøre ting som kan være utfordrende som stoner. Har du lappen, dame, jobb? Viss nei, nå kan du bruke mer tid på å skaffe deg det. Viss ja, har hasjbruket komplisert ting? F.eks viss du begrenser bilkjøring pga noia om spyttprøve som kan slå positiv fra kvelden før etc. Etter 6 dager er det mest sannsynlig ut av blodet ditt, nå kan du kjøre så mye som du bare vil. Om du har begrenset aktiviteter med dama/venner for å være hjemme å ruse deg, er dette en ypper mulighet til å ta opp kontakt og finne på ting igjen. Finn noe annet som får deg til å slappe av om dagene. Enten det er trening, yoga, meditering, fisking eller snus.
Røyk kamillte.
Røykte i mange år, for mange år siden. Var på en lengre ferie der jeg iķke kunne røyke og var ikke lengre "innrøyka". Når jeg kom hjem fikk jeg tak i den beste røyken som var å oppdrive, dro til røykevennene mine og prøvde å ta igjen en måned uten røyking på en kveld. I stedet for å kose meg opplevde jeg en voldsom angst å måtte bare gå hjem for å legge meg. Angsten ble forsterket ute blandt folk og fikk de vanlige følelsene om at jeg gikk rart og at alle så på meg osv.

Vet ikke om det er et godt råd, men slik slutta jeg med å nesten daglig røyking, til full stopp. Skal du sprekke, gjør det på det stedet du minst ønsker å være og røyk/spis alt for mye, lag en dårlig opplevelse av det.

Har regelmessig gamle bekjente over som røyker hos meg og har forsøkt å ta noen trekk, men samme angsten har bestandig kommet tilbake. Så nå er det mange år siden jeg røyka og det frister overhodet lenger.
Høres sikkert klisjè ut, men for min del hjalp det veldig å starte med noe fysisk. Kan anbefale MMA hvis det er interessant.
Gjør et eller annet for å slippe å tenke på hvor mye du savner kush'en.
Anbefaler HAP-appen! Hadde aldri klart meg uten den.
Sitat av Scrubbie Kush Vis innlegg
Høres sikkert klisjè ut, men for min del hjalp det veldig å starte med noe fysisk. Kan anbefale MMA hvis det er interessant.
Gjør et eller annet for å slippe å tenke på hvor mye du savner kush'en.
Vis hele sitatet...
Trening eller fysisk aktivitet hjelper veldig i slike situasjoner. Hjelper når man sliter psykisk også. Så skaff deg en hobby eller noe som krever litt fysisk aktivitet

Så lenge man ikke legger avhengigheten over på noe annet da
Sluttet på dagen etter flere "noia" episoder. Er vel blitt nærmere 10 år siden sist gang. Røyket i flere ganger i uken, så om du klarer å ordne "noia" kan det være en hjelp
Jeg har sluttet med hasj for mange år siden. Nå var jeg mer av typen kveldsrøyker som ikke reparerte om morgenen. Jeg tok og regelmessige pauser for å teste viljestyrken. Ellers er greia mi pr dags dato at jeg noen ganger har prøvd å begynne igjenn, noe som viser seg å være umulig som om kroppen mer er blitt mentalt alergisk mot planten.

Men for og gi det et lite tips. I følge hjerneforskning så bruker hjernen omtrent 3 uker på og vende seg fra en gammel til en ny vane. Dette er relatert til det psykiske. I 3 uker kan det lønne seg og vilede hjernen hver gang du tenker på hasj. Mitt beste tips er og begynne med metdiasjon, eller fysisk trening. Begge deler gjør deg avslappet og "naturlig stein", men med en langt mer skarpere hjerne.
Vært røykfri i ett år og 5 mnd nå. Hadde lite problemer med å slutte fordi motivasjonen for å legge det på hylla var veldig stor. Røyke tiden var artig den, men den tiden er nå forbi. Dagligdags røyking ble etter hver for mye for meg, så jeg måtte slutte for å skjerpe meg. Savner røykingsen, men er bedre å leve med et klart hodet syns jeg. Anbefaler å slutte, eller ta en lang pause for å kjenne på hvordan det er å leve uten.
Hasj ga meg søvnløshet i 5-6mnd da eg gjor forsøk på å slutte så fikk til slutt så kom "lyset" Tok en god mengde melatonin den første uken. Forsatt me den fysiske treningen, mediterte, ble mer sosial. så etter ca en mnd uten røyking så var alt så mye bedre, kunne tenke sikkelig mer energi og villighet og kan godt ta et bong trekk engang i månden vis tilbudet kommer opp men har ikke noe søvn problemer eller andre relevante problemer av det.

Sliter du med søvn når du prøver å slutte me cannabis så gjør et forsøk på og få Melatonin ikke circadin fra doktoren, begynn med fysisk trening vis du ikke gjør det og mediter da god tøylighet er bra for musklaturen. Suget fjerner seg etter ca en uke. Lykke itl
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Suget gir seg individuelt. Fysisk tok det 2-3 måneder med meg, psykisk tok det 3 år. En sjelden gang når jeg drikker alkohol kommer russuget tilbake enda.
Bra med de som klarer å slutte når de vil. Selv har jeg røyket hver dag siden 2002, med et par måneders unntak for ti år siden da jeg satt inne.

Klarer ikke helt å skjønne hvordan jeg skal klare å slutte nå som det er en såpas vanlig del av mitt liv. Å røyke en joint for meg er like vanlig som å spise frokost for Ola Nordmann.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka fra jeg var 16 til 27 sånn ca, siste 6-8 åra var daglig røyking, flere ganger om dagen, bongs, joints, bøtte, spiste det osvosv. Fant plutselig ut at detta var ikke noe for meg lenger, og valgte å slutte. Flytta til ny by, begynte å game igjen og gikk 110% inn i jobben var distraksjonen jeg brukte de første 2-3 månedene, gikk mye world of warcraft, og mye overtid�� første 2 ukene var helt jævlig, fikk ikke sova, bare svetta, dårlig matlyst, abstinenser ut av øra omtrent, men etter det var det forholdsvis enkelt, sprakk 1 gang etter 6 måneder, nå har det gått litt over 4 år siden sist jeg røyka. Suget gir seg, men trua blir aldri helt borte for min del, det hender jeg får trua inniblandt selv etter 4 år, men det varer sånn 2 sekunder også erre greit igjen kan fint sitte rundt folk som røyker uten noe som helst trua på å ta en blås selv livskvaliteten har blitt mye bedre, og lommeboka ekke tom hver måned lenger heller ��
Jeg har røyka på og av i årevis. Slutta i fjor høst på dagen fordi jeg mista lappen. Det går helt greit når jeg er alene, men mine nærmeste røyker alle sammen og det kan til tider være vanskelig. Samtidig når jeg ser hvor viktig den røykinga er for de hele tiden, så er jeg utrolig glad for at jeg ikke er der selv lenger. Har ingenting i mot å røyke en i ny og ne, men daglig røyking blir en dårlig vane og dit skal iallefall ikke jeg igjen. Så dette med å bytte miljø er ikke nødvendigvis det rette for alle. Er man bestemt så får man til det man vil ���� Lykke til!
Jeg tror det eneste som funker er større motivasjon fra å røyke enn for å røyke. Så raskt den grensen krysser «for» grensen, så røyker du. Vi er dumme på den måten. Men et hjelpemiddel er å skrive ned alle de negative måtene hasj kan påvirke deg på. Bruk gjerne nettet for å lete etter grunner du relaterer med.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Klarte å slutte 92 dager tidligere enn gang, men så begynte jeg rett på igjen..

Skal nå prøve igjen, å er på 6 dagen. Noen med råd/tips? Problemet mitt er at suget blir sterkere for vær dag som går... vil suget noen gang gi seg?

Eneste som stopper meg fra å røyke er at jeg skal gå høyskole neste år, der de jevnlig rustester oss..
Vis hele sitatet...
Skal du bli politi?
Rustester på høyskole?
Hva slags nazifag skal du studere?

Du trenger noe å gjøre, enkelt og greit.
Du er sikkert vandt med å sitte inne å røyke og alle tingene du gjør til vanlig er temmelig kjedelig nykter?
Finn deg en hobby, spikk tredukker, mal et bilde, gå en tur, prøv ting du ikke gjør til vanlig.

Kan anbefale grillturer.
Er det faktisk hasj dere snakker om? Cannabis?

Etter å ha ruset meg i over 15 år på alt fra muskatnøtt til heroin intravenøst sliter jeg virkelig med å relatere til måten noen beskriver problemer knyttet til det å slutte å røyke cannabis. Jeg har i perioder selv vært ganske hard på hasjrøykingen, der jeg periodevis har røyket hver dag over flere år. Aldri - noensinne - var det et problem å slutte. Noen svettebyer de første par dagene og søvnproblemer var det eneste negative jeg opplevde. Absolutt ingen sug utover det psykiske - at den filmen hadde vært litt morsommere, at grandisen hadde smakt litt diggere, at jeg hadde sovnet litt kjappere etc. Med andre ord: ting som er veldig enkelt å leve med den korte perioden før de går over.

De aller fleste jeg hører om eller prater med som også har lagt pipen på hyllen har samme oppfattelsen som jeg beskrev over. Jeg mistenker at grunnen til at noen få opplever så heftige abstinenser som dere skriver om her rett og slett er dere selv og hjernen deres. At man har en forventning til at dette er jo narkotika, så her blir det Trainspotting-abstinenser. Jeg sliter med å finne en annen plausibel forklaring ihvertfall, for så vilt ulike opplevelser av samme sak er jo helt sprøtt.

(Jeg håper at ikke noen føler seg støtt av det jeg skriver og at jeg prøver å bagatellisere deres kjipe opplevelser. Jeg betviler ikke nødvendigvis at dere faktisk føler det slik dere beskriver, men at det er andre mekanismer enn selve cannabisen som er årsaken føler jeg meg rimelig trygg på)
Sist endret av Sjølvaste; 9. juli 2018 kl. 02:50.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Er det faktisk hasj dere snakker om? Cannabis?
Vis hele sitatet...

At du ikke kan relatere til det fordi du ikke har opplevd det selv betyr jo ikke at det MÅ være snakk om et annet rusmiddel.
Selv om du ikke har merket noe til abstinenser og slikt så er det faktisk andre som gjør det.
Cannabis abstinenser er noe folk har over hele verden, så at det bare er "fordi det er narkotika" blir for dumt.
Du har rett med at hjernen er grunnen til abstinenser da, det er den nemlig i alle tilfeller, uansett hva slags dop det måtte gjelde.

Folk opplever abstinenser forskjellig.
Noen får svake eller ingen abstinenser, andre får helt ekstreme abstinenser.


Når du slutter å røyke cannabis, vil du muligens oppleve noe abstinenser. Omtrent 35 prosent av de som bruker cannabis jevnlig, får problemer med å slutte på grunn av abstinensplager (plager ved avvenning). Abstinenssymptomene ved avvenning består vanligvis av irritabilitet, aggressivitet, søvnløshet, rastløshet, angst, nedstemthet, skjelvinger og diaré. Det er også vist at cannabisbruk kan medføre toleranseutvikling (behov for større doser for å oppleve samme rusfølelse).

Det er viktig å skille mellom trang og abstinenser. Du kan ha en sterk trang til å røyke uten å være abstinent. Abstinensene gir seg vanligvis etter omtrent 8-10 dager, men noen ganger kan det også ta noe lengre tid enn som så. Da begynner søvn å stabilisere seg igjen, svettingen gir seg og normal appetitt kommer tilbake. Dette betyr ikke at trangen til å røyke blir borte. Det er her forberedelsene kommer til nytte.
Sitat av Soletti Vis innlegg
At du ikke kan relatere til det fordi du ikke har opplevd det selv betyr jo ikke at det MÅ være snakk om et annet rusmiddel.
Selv om du ikke har merket noe til abstinenser og slikt så er det faktisk andre som gjør det.
Cannabis abstinenser er noe folk har over hele verden, så at det bare er "fordi det er narkotika" blir for dumt.
Du har rett med at hjernen er grunnen til abstinenser da, det er den nemlig i alle tilfeller, uansett hva slags dop det måtte gjelde.
Vis hele sitatet...
Tar ikke ironi du nei.
Joda abstinenser er vanlig, men man hører aldri noe om stakkarn som ikke har drukket kaffe på tre dager, det vell kanskje det han mener?


Sitat av Soletti Vis innlegg
Når du slutter å røyke cannabis, vil du muligens oppleve noe abstinenser. Omtrent 35 prosent av de som bruker cannabis jevnlig, får problemer med å slutte på grunn av abstinensplager (plager ved avvenning). Abstinenssymptomene ved avvenning består vanligvis av irritabilitet, aggressivitet, søvnløshet, rastløshet, angst, nedstemthet, skjelvinger og diaré. Det er også vist at cannabisbruk kan medføre toleranseutvikling (behov for større doser for å oppleve samme rusfølelse).
Vis hele sitatet...
Hele innlegget ditt er klipt å limt fra rustelefonen.no som jeg må si har veldig god og utfyllende informasjon, NOT.
Hvor får de tallene sine fra?
Hvem blandt de 30 prosentene får diare hver gang de går noen dager uten flis?
Vet noen hvem de er?
Har noen spurt om det går bra med de?
Tilbudt de en pakke imodium kanskje?

Abstinenssymptomene kunne like gjerne beskrevet en person som ikke har spist på hele dagen, eller en stor dose koffein. det er løst for å si det mildt.
Sist endret av Kjelldriver; 9. juli 2018 kl. 04:16.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg tror det eneste som funker er større motivasjon fra å røyke enn for å røyke. Så raskt den grensen krysser «for» grensen, så røyker du. Vi er dumme på den måten. Men et hjelpemiddel er å skrive ned alle de negative måtene hasj kan påvirke deg på. Bruk gjerne nettet for å lete etter grunner du relaterer med.
Vis hele sitatet...
Enig men han!
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyket fra jeg var 17—26 år så og si hver eneste dag. Så tok jeg en pause og gikk over til helgerøyking. Å slutte den daglige bruken var overaskende lett. 3 netter med litt dårlig søvn og mye svette. Og syke livaktige drømmer, men drømmene syns jeg var spennede å ha. Hadde jo lyst på trekk i ukedager også men det gikk helt fint. Er en fin følese å klare å vente også. Nå er jeg 29 og har røyket ca en gang hver helg de siste 3 åra med noen lengre opphold. Nå har jeg sluttet nesten 7 uker pga noe greier. Blir nok ikke noe røyking igjen på over et år eller noe. Går helt greit det egentlig. Vet jo at det er en ting jeg altids kan ta opp senere i livet hvis jeg vil det.
Jeg får abstinenser når jeg slutter med hasj/gress.
Har royka 1-2g dagligen i snart 5 år.

Blir svett, får angst, irritabel, mareritt, dårlig mage - seff inget i forhold til opiater, bensos og lignende, men visst får jeg abs.

Suget vil gi seg, men det tar tid.

Mitt beste tips er att bytte ut cannabisen med kamillte.
Du får fortsatt rulle, mekke og royke - ritualet er intakt, men du blir kvitt narkotikan (hores jevlig Gun Hellsvik ut men).
Jeg har sluttet/tatt pauser flere ganger.

Har opplevd alt fra å ikke få noen abstinenser i det hele tatt, til å ha diverse abstinenssymptomer som f.eks nattesvette/rastløshet/depresjon/irritasjon osv.

Jeg tror ikke at Cannabis i seg selv er skyld i abstinenssymptomene folk flest opplever, men jeg er overbevist om at Cannabis-bruk over tid kan maskere underliggende fysiske sykdommer.

Cannabis har en rekke medisinske funksjoner, og jeg tror at de kan være et sjokk for kroppen å plutselig ikke få det den er vant til. Da må kroppen plutselig begynne å justere seg for å opprettholde funksjoner.

Så min teori er at om du er i topp form, så vil du ikke merke noe som helst bortsett fra mentalt sug, og kanskje ikke det heller.

Men om Cannabis kompenserer for en sykdom som f.eks Irritabelt tarm, (noe det lindrer utrolig godt uten at jeg tror det behandler det), så kan du komme til å bli skikkelig dårlig om du slutter cold turkey.

De fleste som røyker er friske, så da merker man ikke stort når man slutter.
Det er iallefall min teori, basert på egne erfaringer.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Jeg har sluttet/tatt pauser flere ganger.

Jeg tror ikke at Cannabis i seg selv er skyld i abstinenssymptomene folk flest opplever, men jeg er overbevist om at Cannabis-bruk over tid kan maskere underliggende fysiske sykdommer.

Cannabis har en rekke medisinske funksjoner, og jeg tror at de kan være et sjokk for kroppen å plutselig ikke få det den er vant til. Da må kroppen plutselig begynne å justere seg for å opprettholde funksjoner.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du er inne på noe her, iallefall litt. Har merket opptil flere ganger når jeg har hatt pause, at diverse symptomer sniker seg på, og det er mulig jeg ikke har merket dem tidligere grunnet cannabis.

Det er iallefall påfallende at de skal komme akkurat når man har pause, og det er ting som helt umulig kan komme fra abstinenser.

Derfor er det nærliggende å tro at det som mange kanskje opplever som et symptom på abstinenser, kanskje var der i utgangspunktet. Du bare merket det ikke før du slutta på "medisinen".