Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5237
Anonym bruker
"Såret Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aner ikke om dette ble publisert rett.

Hei. Dere som har mere erfaringer. Jeg tenkte jeg skulle ta LSD til helgen med noen venner, men av en eller annen grunn er jeg litt redd for at jeg skal bli gal i rusen og deppa dagen etterpå. Leste flere som ble veldig deppa dagen etter og er så redd jeg skal bli så deppa at jeg gjør noe jeg ikke vil gjøre når jeg ikke er meg selv vist dere skjønner.

Dere vil nok skrive at jeg ikke burde ta det siden jeg er så redd, men vi skal være i trygge omgivelser, vi skal på telttur på fjellet, og vi alle er veldig trygg på hverandre + han ene har veldig mye erfaring.

Har forresten tatt tatt 2cb 3 gang før, og molly 2 gang før. Har alltid vært litt redd og skeptisk før jeg skal ta men har gått over når jeg har inntattt det. Er flere månder siden jeg tok molly så det går ganske lenge før jeg vil prøve noe nytt.

Hva mener dere?
Har du tatt 2c-b så vet du hva det går i. LSD er ikke så himla annerledes.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror det som skremmer deg er at du leser om alle de andre som får en bad trip, og dermed blir nervøs på om du kommer til å få en dårlig tripp.
Samme følte jeg på 2.gangen jeg skulle prøve LSD, men sa til meg selv at det som skjer under LSD trippen er jeg selv som bestemmer.
Jeg mener at det er sunt å være skeptisk. Det jeg er mest skeptisk på når det kommer til LSD er doseringen. Folk slenger ut reklame om at de har syre på 250 UG, også er det egentlig 100 UG. Og til en senere anledning kan man finne på å tenke "tja, jeg tålte jo 250 UG bra", også får du plutselig en vare som faktisk er riktig dosert, også kan du bli... ekstremt skremt.

Personlig tror jeg det er tryggere å starte med sopp, siden du faktisk plukker den selv og kan veie opp det, men samtidig føler jeg at sopp er mer rollercoaster. Har hørt uttrykket "på fleinsopp er du bilen, og på LSD er du føreren av bilen" som jeg føler stemmer ganske bra.

Kan egentlig bare supplere med personlige tanker og erfaringer, og det viktigste er nok "setting, setting, setting". Og som du sier så er settingen deres gjennomtenkt, dere skal ut på tur sammen, dere stoler på hverandre og slikt.

Et tips jeg ville gitt meg selv før den forrige syreturen min er å la turen gå over, før du legger deg. Jeg prøvde å legge meg litt for tidlig sist gang, på et mørkt rom uten lyd, og det ble veldig skummelt etterhvert med såkalte "mind-loops"/hakk i plata (har forsåvidt skjedd meg kun én gang). Ri ut stormen. Flere anbefaler å ha litt benzo eller antipsykotika som f.eks seroquel i baklomma, om ting skulle bli alt for skummelt.
Anonym bruker
"Såret Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for svar dere. Tror jeg kommer til å ta det, og at det kommer nok til å gå fint. Kanskje lese meg mer opp på det og begynne i smådoser selvfølgelig. Jeg er forresten 1.66 høy og veier 54 k. Da jeg tok molly med en kompis tok vi litt for mye så jeg trippet veldig mye på slutten og så han "knakk nakken", syntes det var en så syk opplevelse men ble ikke deppa dagen etter. Så håper jeg ikke blir deppa av LSD.
Tror ikke du skal være redd for å bli deppa etterpå. De gangene venner og jeg har tatt en halv hoffmann-bit eller hel, har det vært stikk motsatt. Vært ovenpå flere dager og noen uker etterpå, stikk motsatt av nedtur. Følelse av å ha "rensket" hjernen på en måte, og nye synsvinkler på ting :-)
Anonym bruker
"Såret Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bobben79: æææ nå gleder meg jeg meg hehe!
He he :-D
Høres ut som en veldig god setting, ute i det fri.

Hvordan biter er det, eller er det dråper?
Anonym bruker
"Såret Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hihi

Kompisen min sa vi skulle bruke disse papirlappene med forskjellige figurer eller logoer(?). Er det bedre med dråper?
LSD dråper skal være det samme i biter. Bare lurte på om du viste navnet på bitene? Uansett, ha fin tur :-D
Er det dumt å ta LSD som 16 åring?
Anonym bruker
"Såret Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, vet ikke navnet på de... Kan ikke så mye om sånt. Takk boben
Anonym bruker
"Såret Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ups, mente bobben***
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Jeg mener at det er sunt å være skeptisk. Det jeg er mest skeptisk på når det kommer til LSD er doseringen. Folk slenger ut reklame om at de har syre på 250 UG, også er det egentlig 100 UG. Og til en senere anledning kan man finne på å tenke "tja, jeg tålte jo 250 UG bra", også får du plutselig en vare som faktisk er riktig dosert, også kan du bli... ekstremt skremt.

Personlig tror jeg det er tryggere å starte med sopp, siden du faktisk plukker den selv og kan veie opp det, men samtidig føler jeg at sopp er mer rollercoaster. Har hørt uttrykket "på fleinsopp er du bilen, og på LSD er du føreren av bilen" som jeg føler stemmer ganske bra.

Kan egentlig bare supplere med personlige tanker og erfaringer, og det viktigste er nok "setting, setting, setting". Og som du sier så er settingen deres gjennomtenkt, dere skal ut på tur sammen, dere stoler på hverandre og slikt.

Et tips jeg ville gitt meg selv før den forrige syreturen min er å la turen gå over, før du legger deg. Jeg prøvde å legge meg litt for tidlig sist gang, på et mørkt rom uten lyd, og det ble veldig skummelt etterhvert med såkalte "mind-loops"/hakk i plata (har forsåvidt skjedd meg kun én gang). Ri ut stormen. Flere anbefaler å ha litt benzo eller antipsykotika som f.eks seroquel i baklomma, om ting skulle bli alt for skummelt.
Vis hele sitatet...

Mange gode rad!

Jeg synes LSD er MYE lettere att styre i den retning man vil, enn sopp.
Sopp er for meg mye mer heavy og har en mer serios vibe.

TS:
Litt nervositet er bare sunt. Det er bare du som kan avgjore om dette er rett tid for deg eller ikke.

Jeg synes som regel att after-glowen pa LSD er fantastisk.
Dere virker ha god setting!

Hvor stor er dosen?
Anonym bruker
"Såret Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, viktig at vi drar ut. Tror jeg ikke hadde klart å tatt det inne i leiligheten me sikkert masse noia. Vanlig dose er 50-200 mg(?) tror jeg det va, så er litt usikker om jeg skal ta 100-150?
Første gangen jeg gjorde det tokk vi 100 microgram(IKKE MG) og det var en helt passe dose spørr du meg, fikk ingen syke halliser, men veldig godt humør og dersom jeg fokuserte på nor forandret det seg til noe annet eller bevegde på seg. Anbefaler også å ha med noe med pels på, er helt sykt kult å leke med når man turer!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Første gangen min ble jeg anbefalt 100, det skulle jeg ikke hørt på. 150 er det magiske nummeret.

Ellers; kos deg, ta vare på hverandre, skriv rapport
Personligen ville jeg tatt minst 100ug ja. Synes 200ug er helt perfekt.
Mindre finns det risk for att man foler att noe ska "hende", men det tar aldri av.

Er det "frimerken" (papir-lapper) eller sukkerbiter dere har?

To ting att tenke pa og.
1. Undvik cannabis.
2. If it's bitter, it's a spitter.

Sist endret av travaxa; 13. juni 2017 kl. 19:58.
Anonym bruker
"Såret Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Papirlapper!
Enig med både Carmex og travaxa angående dosering. Regner med ta du vil ha en opplevelse og ikke bare en "teaser". Uansett, en ting jeg glemte å nevne i mitt forrige innlegg her, er at on-set er ekstremt lang på LSD... Har sett flere "party-people" klage på lite form etter 2-3 timer og tar dobbel dose, for så at de nærmest sitter og river av seg håret etter 7-8 timer...

Funken kommer sakte men sikkert, og blir sterkere og sterkere, for så å gå i bølgedaler. mine on-sets, der LSD virkelig begynner å vise sin personlighet, kommer etter mellom 4 og 6 timer.
Anonym bruker
"Såret Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Wiii oki går for 100ug da. Gleder meg samtidig jævlig spent på hva sol møter meg
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Er det dumt å ta LSD som 16 åring?
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men vil ikke la et sånt spørsmål stå ubesvart.

Generelt er det ikke å anbefale. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25. Lite forskning på LSD og tenåringer, så man vet ikke helt hva konsekvensene er. Samtidig føler jeg det er litt mer "voksen-dop" som egner seg å ta når man kjenner seg selv bedre. Man kan få en kraftig opplevelse som endrer livet, og 16 år er nok litt for ungt. Det kan nok helt sikkert gå bra, men folk på forumet pleier å si at vent hvertfall til man er 18-20 år. Helst 25. Viktigst er vel å lese seg litt opp om stoffet og ta det i en riktig setting, og ikke når man sliter alt for mye i livet ellers.