Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 645
Jeg syntes jeg har lest et sted at legevaktregisteret deles opp i helse øst,vest osv...eller er det landsdekkende?noen som vet?
Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til med legevaktregisteret.
Nasjonalt legevaktregister er et statistisk register som inneholder statistikk om hvordan legevaktordningen organiseres i de forskjellige kommunene våre. Husk legevakt hører til kommunehelsetjenesten og er dermed organisert per kommune.

Hvis du sikter til pasientjournalene som de fører, så føres de per legevaktkontor. Det er fortsatt ikke adgang til å skape virksomhetsovergripende journaler i Norge.
hue
Trådstarter
18 0
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til med legevaktregisteret.
Nasjonalt legevaktregister er et statistisk register som inneholder statistikk om hvordan legevaktordningen organiseres i de forskjellige kommunene våre. Husk legevakt hører til kommunehelsetjenesten og er dermed organisert per kommune.

Hvis du sikter til pasientjournalene som de fører, så føres de per legevaktkontor. Det er fortsatt ikke adgang til å skape virksomhetsovergripende journaler i Norge.
Vis hele sitatet...
ja pasientjournalene mener jeg,nei jeg tror det er utover et legekontor altså

jeg var til en annen legevakt og de så noe fra forrige sted jeg bodde

kanskje det er begrenset til fylket?

Sitat av MrBlaine Vis innlegg

Hvis du sikter til pasientjournalene som de fører, så føres de per legevaktkontor. Det er fortsatt ikke adgang til å skape virksomhetsovergripende journaler i Norge.
Vis hele sitatet...
mener du å si at ingen legevakt kan se noe fra ditt tidligere liv i helsedokumentene?for sure?

eller fra en annen legevakt/institusjon?
Sitat av hue Vis innlegg
ja pasientjournalene mener jeg,nei jeg tror det er utover et legekontor altså

jeg var til en annen legevakt og de så noe fra forrige sted jeg bodde

kanskje det er begrenset til fylket?

mener du å si at ingen legevakt kan se noe fra ditt tidligere liv i helsedokumentene?for sure?

eller fra en annen legevakt/institusjon?
Vis hele sitatet...
Akkurat hvor du bor er ikke så farlig så lenge du sogner til samme legevakt. Hvis du atpåtil bor på et lite sted er det jo ikke veldig uvanlig med kommunalt samarbeid om felles legevakttjeneste for én eller flere kommuner.

Og ja jeg mener at legevakta (eller noen som helst annen lege) ikke kan se journalen din fra en annen institusjon. Dette gjelder også fastlegen din.