Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  164 17997
"Coop Norge og Platekompaniet har fjernet voldelige dataspill fra butikkhyllene etter terrorangrepene i Oslo og på Utøya forrige uke"

Dette må være noe av det mest latterlige jeg har lest på lenge!
Jeg visvte at WoW ville få skyld i dette, men den der så jeg ikke komme.
Det er jo helt absurd.
No offense til utøya-offrene, men det blir for dumt.
Det de heller kan gjøre er å stramme in på salg av slike spill til mindreårige. å gi mer info til foreldre som kjøper dem til barn.
Om ikke Fox News allerede har fått tak i Breivik sine utsagn ennå, så får de det snart, og da blir det et ganske massivt skudd fra THE FOX NEWS GAME HATE CANNON.

Fucking hell, folks. Det at én person gjørt noe grusomt fordi han mest sannsynlig allerede er psykotisk (Og begynte med steroider, som visstnok kan fremkalle psykose i et fåtall tilfeller), skal virkelig påvirke de resterende 99,9 prosentene som er normale, oppegående nerder?

Jeg er også ganske sikker på at Breivik sa at Modern Warfare 2 var en bra krigssimulator fordi han er en oppmerksomhetssyk drittsekk som aldri gir seg med galskapen sin.
ArbeidsledigProletar
Dette provoserer meg noe helt grusomt, dette vil ikke løse noe, det er ikke spillene som har trigget ting hos denne sjuke karen, if anything så holdt dette han med venner online, noe som kunne heller ha vært prevantivt.
Som Deadlock sa, tenkte han på mw2 som en krigssimulator (noobtubelulz)

Slik er det med enøyede naive folk som driver butikkene. Spill er roten til alt det onde i
Verden.
Jeg visste ikke engang at det var mulig å kjøpe spill hos Coop.
Alle spillbutikker har jo fortsatt WoW, så det er ikke noe stort problem, selv om det er grenseløst idiotisk.
Lurer på hva som hadde skjedd om han skrev i manifestet sitt at han spiller bridge 3 timer hver dag og at han ble inspirert av bridge da han begikk massemordet?

Ville man da begynne å fjærne kortstokker fra butikkhyllene?
Vel, han begynte vel med wow fordi han skulle slutte å sosialisere seg mens han planla terrorangrepet. Altså startet wowspillingen etter at han hadde blitt gal. Slike internett spill er et såpass nytt fenomen, og det er vel kanskje derfor mange voksne føler at det er litt "skummelt". Spiller ikke wow selv, men vet at det er flere millioner (?) på verdensbasis som spiller det. Altså der det kanskje 0.000001 % av de som spiller wow som blir drapsmenn. Samtidig har kanskje 100% av de som dreper i norge sett på nyhetene på nrk, derfor burde vi også stenge nrk som tv-kanal.
Han sa at han også at han likte å se på TV-serier som Rome og True Blood: Skal disse fjernes fra hyllene? Han var også fan av jakt og kroppsbygging: Bør vil gjøre noe med dette? Bør butikker slutte å selge proteinshakes fordi det kan assosieres med dette forkrøplede søppelhuet?

Dette er ganske flaut. Enten er butikkene bare uvitende eller så er de PR-kåte.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Dette provoserer meg noe helt grusomt, dette vil ikke løse noe, det er ikke spillene som har trigget ting hos denne sjuke karen, if anything så holdt dette han med venner online, noe som kunne heller ha vært prevantivt.
Vis hele sitatet...
Dette er heller ikke feunnen ti lat de fjerner de fra hyllene, som det står i artikkelen:
- Dette er et midlertidig grep vi gjør av hensyn til og i respekt for de berørte, sier Stokke.
Vis hele sitatet...
Altså er det noe de valgte å gjøre i respekt for de berørte av hendelsen; og ikke noe de gjør fordi de mener det vil redusere sjansen for at det skjer igjen.

De sier og at det er midlertidig, altså vil de komme tilbake i hyllene når hendelsen kommer litt på avstand.

Jeg ser virkelig ikke hvorfor dette er noe å bli provosert over, det er ikke ment som noen form for sensur.
Sist endret av etse; 29. juli 2011 kl. 16:36.
Bridge er ett utspekulert makkerspill som går ut på villedelse, såklart blir det forbudt!
Men herregud, man kan jo ikke bare hindre tilgang til alt det som Breivik likte fordi man skal vise respket til offrene. Han var da for pokker en del av samfunnet vårt!
Han drakk ofte kaffe mens han bygde bomba, skal vi forby kaffe også?
Kjenner æ får vondt i fetta!

Er det mulig å være så CP i hodet? ALT skal TV-spill få skylden for.. Selv når det var åpenbart i manifestet til ABB at det var av politiske grunner han utførte massakren.

Dette irriterer meg så inni granskauen at det sprenger irritert-barometeret....
Alle som spiller wow er innerst inne ekstremt voldelige og som planlegger terrorangrep. TRUE STORY

Dette er helt fattig, at det går ann. Jeg mener det skal være en annen måte å "pay the victims some respect"
Fytti grisen for noen trangsynte folk, at det er mulig å bli så teit. Tipper at det ikke tar lang tid før de taper for mye penger og ''må'' legge inn disse spilla igjen.

Jeg erklærer herved operasjon boikott platekompaniet for startet, jk :P

ville vært litt for barnslig.
Sist endret av Darkanor; 29. juli 2011 kl. 16:45.
Skal vi forby folk med blondt hår fordi Anders hadde blondt hår? Skal vi forby norsk folk siden han var norsk? Skal vi forby hele norge fordi han gjorde dette i norge?! OMG blir så irritert.
Sitat av nikons Vis innlegg
Jeg visste ikke engang at det var mulig å kjøpe spill hos Coop.
.
Vis hele sitatet...
Coop elektro og OBS selger en del spill.

Rimelig på jordet å tro at spill hadde noe som helst med det å gjøre, holder meg uansett til steam, tror ikke de tar ned spill med det første.
Der sluttet jeg å handle på Coop og Platekompaniet
Men står det noen steder at de fjerna WoW da? Slik jeg forstår det fjerna de voldelige spill, mens VG la til et bilde av WoW og nevnte at han spilte det.
Herreguud så forbanna teit! Greit nok at man vil vise respekt og sånn men dette er helt bak mål, blir som om de skulle slutte å selge blader med hvite menn på coveret fordi drapsmannen var hvit ellerno..
Media forvrir virkeligheten, og trangsynte folk tror på alt media sier.
Forbanna idiotopplegg. Asså, hva faen. Det ble presisert i VG når det ble kjent hvem som var gjerningsmannen, at han hadde ført opp World of Warcraft & CoD: Modern Warfare 2, som spill han liker.
Ok, WoW spiller 10 millioner andre, og garantert flere spiller CoD.

Er bare tullball hele greiene, selv om jeg spiller begge de to spillene + mangfoldige andre krigsspill som til dels Battlefield og CS betyr da ikke det at jeg har planer om å bli Norges neste terrorist.
Dette blir for dumt.
Helvette... flere spill trekkes ifølge itavisen.

Spillene som er trukket er:


Call of Duty: Black Ops
Call of Duty: Modern Warfare 2
Call of Duty: World at War Platinum
Call of Duty 4: Modern Warfare Classic
Sniper Ghost Warrior
Counter-Strike Source
World of Warcraft
Homefront
Vis hele sitatet...
Og dette, med at butikker fjerner spill, gjør folk oppgitte. Vi skal ikke bombe coop da?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Dette blir bare for dumt. Troen min på menneskeheten er så godt som borte snart!
Når ungdommer spillte dette for og bli hjerneløse soldater til og drepe i krig var alt greit, men når det rammer dems egne skal de fjerne dem. Korrupt much ?
Dette er Norge i et nøtteskall...Men, vi får da tak i de spillene vi skal uansett. Internett er en bra ting

Det er jo verre at AP har gått opp 10 % på meningsmålingene..Folk klarer jo ikke skille dette ut, så AP får drøssevis av sympatistemmer.
Skulle bannet all form for trance music, plastisk kirurgi, voldelige spill, politikk, pedikyr og manikyr, trening, våpen.

Lykke til.
Sitat av Kejerith Vis innlegg
Skulle bannet all form for trance music, plastisk kirurgi, voldelige spill, politikk, pedikyr og manikyr, trening, våpen.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Ikke glem frimurere og kristne...
Bare en ting å si. lol.

Uansett like greit, da jeg har mistet flere venner pga dette spillet. Dette er ikke kvelurerende, så svar frabes.
Dette er ikke fordi de mener at spillene er årsaken, men som de står skrevet i artikkelen i respekt for offerene! Min tante fortalte meg om ei jente som overlevde Utøya og kom seg trygt hjem. Etter hendelsen har jenta freaket totallt ut av de minste ting som minner henne om terror angrepet!

De hadde vist vært ting som: Bilder av våpen, polti uniformer, softguns og alt annet hun assosierte med sommerleiren. Offerene i dene saken er nok psykisk skadd for livet.
Sitat av Straga Vis innlegg
Dette er ikke fordi de mener at spillene er årsaken, men som de står skrevet i artikkelen i respekt for offerene! Min tante fortalte meg om ei jente som overlevde Utøya og kom seg trygt hjem. Etter hendelsen har jenta freaket totallt ut av de minste ting som minner henne om terror angrepet!

De hadde vist vært ting som: Bilder av våpen, polti uniformer, softguns og alt annet hun assosierte med sommerleiren. Offerene i dene saken er nok psykisk skadd for livet.
Vis hele sitatet...
Og det gir resten av samfunnet en relativt god faen i. Ja, de har problemer etter det som skjedde men det betyr ikke at vi skal fjerne alt som kanskje minner dem om det som skjedde. Skal vi nekte politi å gå i uniform? Det er deres problem, ikke samfunnets. Skal vi forby alle filmer, spill, musikk og bilder som nevner eller viser terror? Nei.
Sitat av nikons Vis innlegg
Og det gir resten av samfunnet en relativt god faen i. Ja, de har problemer etter det som skjedde men det betyr ikke at vi skal fjerne alt som kanskje minner dem om det som skjedde. Skal vi nekte politi å gå i uniform? Det er deres problem, ikke samfunnets. Skal vi forby alle filmer, spill, musikk og bilder som nevner eller viser terror? Nei.
Vis hele sitatet...
Skal vi ta hensyn til de etterlatte og overlevende? Ja.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Kjenner æ får vondt i fetta!

Er det mulig å være så CP i hodet? ALT skal TV-spill få skylden for.. Selv når det var åpenbart i manifestet til ABB at det var av politiske grunner han utførte massakren.

Dette irriterer meg så inni granskauen at det sprenger irritert-barometeret....
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingen grunn til at vi trenger å hisse oss opp over dette. Dette er noe som bygger på respekt til ting har roet seg. Jeg tror fint at noen data-nørds fint kan leve med at det ikke selges WOW-spill eller andre voldlige skyte-spill en periode. Dette er ikke noe livstid-vedtak. Man kan fint få kjøpt spillene andre steder.
Forby et random produkt uten basis = ABB vinner
Sitat av Sprengt Vis innlegg
Skal vi forby folk med blondt hår fordi Anders hadde blondt hår? Skal vi forby norsk folk siden han var norsk? Skal vi forby hele norge fordi han gjorde dette i norge?! OMG blir så irritert.
Vis hele sitatet...
Blir for domt og si det her...
skal vi forby gutter for at han er en gutt?
det er slik deres svar er.

Til ts: Forby spill hjelper lite, men det er nu opptil annenhver butikk, om hva dem gjør.
Ja i min mening så har spill med og utvikle noen til drapsmann (spill,filmer) når du sitt og ser på en film, så ser du hvor lett det og terrorisere og bare "mhm ide".
I spill lærer du små praksis på hvordan du lader, på hvordan et våpen fungere osv.. du har youtube også altså (lader grep, hvordan den ser ut osv..) og slik kan påvirke folk.
Er en grunn til at folk blir avhening i spill som, Wow, cod osv... for det er avheninghetsskapende, når jeg sitt på Lan, så ser jeg ofte folk som klikker og roper "skal drepe deg din jævel, reis til helvete" og har opplevd med og bli slått til fordi jeg ikke følgte reglene i stragien i cod, så JA spill og film påvirke folk, bare noen har vett i hode, og noen ikke.

har et eksempel til, snakket med en dude, han sa at han hadde planer om og bygge en kampmaskin som han fikk ideen fra Garry's mod.
ArbeidsledigProletar
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Bare en ting å si. lol.

Uansett like greit, da jeg har mistet flere venner pga dette spillet. Dette er ikke kvelurerende, så svar frabes.
Vis hele sitatet...
Sett flere poster av deg på rusforumet deriblant ang. salvia. Går da ut if ra at du ønsker disse lovlig?
Da er det rimelig hyklersk hva du sier der.

Nå er det jo ikke snakk om å forby spillene uansett, det er snakk om at utsalgsteder tar titler vekk fra hylla da det er vold i dem. Hvis de virkelig skulle vært seriøse skulle de vel også tatt andre media som filmer og bøker...
Dette er litt for drøyt.
Selv om en mann som blir massemorder liker en form for underholdning kan man da ikke fjerne den underholdningen fra butikkhyllene.
Jeg er temmelig sikker på at han likte action-filmer også. Ja, kanskje til og med å se på TV nå og da?
Jeg ser ikke koblingen...

Men World of Warcraft har fått usakelige mengder hat i evigheter, så dette var ikke akkurat sjokkerende.
Det er alt for mange som hater på det spesifike spillet uten å engang vite hva det er.
Er det fordi å gjøre opp egne meninger er for tidskrevende eller noe slikt?
Ser også på facebookprofilen hans at han likte filmen 300. Denne bør også fjernes fra hyllene, da de 300 slaktet ned tusenvis av fiendens styrker.


Men på den annen side, man har jo Steam. Hvem som kjøper spill på butikkene nå for tiden?
Er dette bare starten? Alle snakker om at vi skal bevare det åpnesamfunnet og slikt...
Dette er jo det bare butikkene som taper penger på.
Som det nevnes så er jo dette også bare midlertidig
Hadde de fjernet "voldelige" spill for evig tid i butikkene sine, ville de rett og slett gått konkurs
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Dette er så merkelig at det nesten lukter utspekulert markedsføring, selv om jeg ikke helt skjønner hva de tjener på det. Kanskje Platekompaniet selger lite spill om dagen og håper konkurrentene vil virke usympatiske når de må forklare hvorfor de fortsetter å selge "voldsspill".

Coop har kunder med et større alders sprik, så de har mer å tjene på de eventuelle uinformerte og eldre menneskene som ikke skjønner at dette "voldsspill" hysteriet ikke er så ille.
Sist endret av Bothrops; 29. juli 2011 kl. 20:12.
Min første tanke når jeg leste dette var, i likhet med mange andre her, at dette ble for dumt. I det minste passe hyklersk ettersom de, etter det jeg kan forstå, ikke har fjernet noen filmer fra sortimentet sitt.

Men det er faktisk ikke kjempekrise heller, for å vri litt på det en annen sa tidligere: tror folk flest gir en relativt god faen i om nerder får kjøpt wow eller ikke. Det er tross alt bedre om de må bestille, laste ned etc. spillene sine i noen dager, enn at folk får sammenbrudd av å være i butikkene til platekompaniet. Dessuten kan du alltids gå på spaceworld, butikkene som fjerner disse varene skader bare seg selv.
Sist endret av lor3ntz; 29. juli 2011 kl. 20:10.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Jeg oppfordrer alle til å lese hele artikkelen før dere hopper til konklusjoner og roper ut hva dere mener om saken.

Det står i artikkelen at de fjerner diverse spill og artikler som de mener kan regnes som voldelige eller kan gi assosiasjoner med hendelsene forrige fredag. Det sies også (som nevnt tidligere i tråden) at de gjør dette med hensyn til og i respekt for de berørte, dette synes jeg er en bra ting. Uansett hvor dumt det måtte virke for oss så er det ikke sikkert at overlevende mener det samme.
Sitat av Valentinesss Vis innlegg
Dette er jo det bare butikkene som taper penger på.
Som det nevnes så er jo dette også bare midlertidig
Hadde de fjernet "voldelige" spill for evig tid i butikkene sine, ville de rett og slett gått konkurs
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig Coop hadde gått konkurs om de hadde sluttet å selge voldelige spill? Tror ikke det er mange promille av inntektene som kommer fra spill.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Tror du virkelig Coop hadde gått konkurs om de hadde sluttet å selge voldelige spill? Tror ikke det er mange promille av inntektene som kommer fra spill.
Vis hele sitatet...
Nei.
Her tenkte jeg faktisk på platekompaniet.
Pootis Spencer
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Hadde dette skjedd med FRP i spissen?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle FRP vært i spissen i Coop?
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Kjenner æ får vondt i fetta!

Er det mulig å være så CP i hodet? ALT skal TV-spill få skylden for.. Selv når det var åpenbart i manifestet til ABB at det var av politiske grunner han utførte massakren.

Dette irriterer meg så inni granskauen at det sprenger irritert-barometeret....
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du vil fram til, men folk med variert grad av cp kan fint sitte her å lese innlegg, så synes ikke man skal trekke slike paralleller som kan virke sårende. Kjenner folk med cp som fungerer helt fint i hodet for å si det på den måten. Dette gjelder forøvrig andre sykdommer og.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Hadde dette skjedd med FRP i spissen?
Vis hele sitatet...
Med FRP i spissen av Coop eller Platekompaniet?
Skjønner ikke hvorfor du kan prøve å lage noe politisk ut av dette.
Coop og Platekompaniet driver butikk og styrer så godt de kan for å tjene mest mulig penger, hva er det FRP ville gjort anneledes her?
Skulle de storma bygget og overstyrt avgjørelsene til Coop og Platekompaniet?
De er et parti, ikke Batman
Sist endret av Bothrops; 29. juli 2011 kl. 20:24.