Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 8790
Hei

Jeg har siste tiden vært mye inne på finn.no´s gis bort avdeling,. forrige uke kom jeg over en Xbox 360 som skulle gis bort. jeg sendte mail til "selger" og fikk kontakt. Han bodde et stykke unna og ville ha 125kr hvis han måtte sende den.forstålig nok. Jeg fikk kontonummer og overførte så til ham. Siden har det vært helt stille selv etter gjentatte purringer!! Nå er ikke 125kr så mye å styre for. men dette er et prinsipp. ikke skal få driver gjøn med meg!

så litt info .

navnet i annonsen finnes ikke feks på gulesider, og stemmer heller ikke overens med navnet som kom opp i min kontoutskrift. og når jeg søker på hans epost adr på google kjem det opp en annonse på finn.no som er slettet av dem ,den gjaldt en snasin fin telefon .

Og bare for å være motbydelig legger jeg ut full info om denne personen her ..

finn.no annonse id: 23424502

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23361989

Og for morro skyld tenkte jeg å prøve å "logge meg inn" på hans finn.no konto. når jeg velger glemt passord og fyller inn hans epost får jeg opp at den ikke er gyldig i finn.no sitt system.

på min kontoutskrift får jeg opp dette navnet:
Rentedato 21.07.2010
Til konto 2220.19.66373
Arkivref 180209152
Forklaring Nettgiro til: Johansen C L Betalt: 20.07.10



Så hva gjør jeg? jeg har kontaktet finn.no ...pengene tviler jeg på at jeg får igjen. men dette er som sagt en prinsipp sak ... hater slike folk ...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Rareste som finnes med finn.no er att de er så utrolig villige til å utgi ipadresse til kjøper.
Men selger sin ipadresse vil de ikke oppgi.
Ble scammet for 2500,- på finn.no.

Tips er å sjekke gulesider på telfonnr / navn samt adresse for å unngå svindel.

Sjekk facebook med eposten fyren du skriver til svarer på og så bruk bildesøk som finner samme bilde i andre websider.

Fant aldri ut hvem det var som svindlet meg.
Og jeg synes også att det utrolig att banken ikke kan oppgi konto innhavers navn ved sånne hendelser.
*EDIT*
Og så burde det være mulig for andre banker se: "2220.XX.XXXXX" Jaha det er en kunde hos nordea da ringer vi så du kan få navn og adresse på denne personen.
Sist endret av Alphanio; 26. juli 2010 kl. 14:28.
Trådstarter
12 5
har sjekket både navn og epost på facebook . han er ikke der .. heller ikke navnet i kontoutskrift finnes der.

til info .

og når det gjelder bildene i annonsen så la han ut denne på ene bildet: http://www.finn.no/finn/torget/gisbo..._278062886.jpg

ekte nok bilde spørr du meg....
Selvfølgelig er bildet ekte. Han har en 360 og har ingen planer om å selge den. Han bare satser på at mange som deg biter på og overfører portopengene til kontoen hans, og siden det er så lite beløp satser han på at de fleste ikke gidder følge det opp.
Trådstarter
12 5
klart ...jeg er fullstendig klar over situasjonen .. men ..tok sjangsen lell.. jeg kjem uansett til å følge opp dette. han kan ha så mange falske navn og eposter han vil. jeg har jo et kontonummer ..det blir det værre å komme seg unna !
Det du kan gjøre er å se etter flere annonser som ligner på den du allerede har vært utsatt for. Lat som om du er interessert, og prøv å fisk ut litt opplysninger om selger. Hvis selgeren er forholdsvis aktiv på finn.no, kan du muligens etter gjentatte slike forespørsler muligens finne ut hvem selgeren er.
Trådstarter
12 5
har titta gjenom samtlige xbox annonser uten hell. men mobiler driver han også tydeligvis med så .får ta en titt. en fake mail er jo ikke noe problem å fikse... og lurer på hva han sier om jeg vil vi skal bruke finn.no sin betalings garanti /evt postoppkrav ?? hehe
Hva med å si at du er villig til å bytte, og ber om adressen du kan sende han en PS3.
Finn.no er noe forbanna dritt. Det er enkelt og bli svindla der, og det er enda enklere å svindle selv. Systemet dems er en vits i forhold til andre kjøp/salg steder.
Trådstarter
12 5
thanks .god ide ellers så kan jeg bare finne på noe fancy produkt jeg vil bytte imot med:P
Dette kan høres ut s om en fjortis som har sett litt for mange action filmer, men jeg så en norsk dokumentar film om en svindler / ID-tyv, husker ikkje hva den het (5 år siden kanskje, kan være enda eldre) , men der skulle han vise hvor enkelt det var å finne informasjon om en person, så han tok programleder eller hva jeg skal kalle han sitt navn og fødselsdato, så ringte han politiet og sa at dette var X som ringte fra oslo politidistrikt (tror det var det), og han satt med en person som ikkje ville oppgi noe informasjon, han viste at han het Y og var født xx.xx.xx, så spurte han hva dem fant på han, og han fikk full ID, pers nr, adresse og alt.

Jeg husker som sakt ikkje hva denne dokumentaren het, men hvis noen vet det, så vil jeg gjerne vite det, for jeg vil se den på nytt.

Det må være mulig å ringe telefon selskapet fra en tlf kiosk elns og gjøre noe lignende..

Det er straffbart å ut gi seg for å være noen andre, og jeg tar ingen ansvar for det du måtte finne på.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Finn.no er noe forbanna dritt. Det er enkelt og bli svindla der, og det er enda enklere å svindle selv. Systemet dems er en vits i forhold til andre kjøp/salg steder.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare en annonseside.. Hva skal de ta kritikk for? Slik jeg ser det har de alt på det reine, og resten er opp til politiet å gjøre noe med.

Før i tiden drev vi mest med avis-annonser, og det var mye svindel da også.
Jeg solgte nettopp noe på finn.no for 2500kr, fikk forhåndsbetaling selv om varen ikke blir levert før om noen uker. Jeg har ikke tenkt å svindle han, men det er litt sykt hvor lett det hadde vært, og hvor lite folk tenker seg om.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Det er jo bare en annonseside.. Hva skal de ta kritikk for? Slik jeg ser det har de alt på det reine, og resten er opp til politiet å gjøre noe med.

Før i tiden drev vi mest med avis-annonser, og det var mye svindel da også.
Vis hele sitatet...
Joa de er vel delvis unskyldt fordi de er en annonseside. Men elektronisk sikkerhet er noe som kunne vært bedre der uansett. Og det kunne satt strengere regler så folk fikk konsekvenser av å ikke oppføre seg. Slik det er på QXL der man har en egen garanti man kan velge å benytte seg av, slik at man blir utestengt for alltid (IP-sperre) hvis man ikke holder seg til avtalen. Slik er det forsåvidt mange andre steder og, f.eks Wehrmacht awards - en side med salg av krigsrelaterte gjenstander.

Sitat av Grix Vis innlegg
Jeg solgte nettopp noe på finn.no for 2500kr, fikk forhåndsbetaling selv om varen ikke blir levert før om noen uker. Jeg har ikke tenkt å svindle han, men det er litt sykt hvor lett det hadde vært, og hvor lite folk tenker seg om.
Vis hele sitatet...
jeg pleier å ta/betale en mindre sum på forhånd og resten etter varen er sendt/mottatt

Sitat av Masi Vis innlegg
Dette kan høres ut s om en fjortis som har sett litt for mange action filmer, men jeg så en norsk dokumentar film om en svindler / ID-tyv, husker ikkje hva den het (5 år siden kanskje, kan være enda eldre) , men der skulle han vise hvor enkelt det var å finne informasjon om en person, så han tok programleder eller hva jeg skal kalle han sitt navn og fødselsdato, så ringte han politiet og sa at dette var X som ringte fra oslo politidistrikt (tror det var det), og han satt med en person som ikkje ville oppgi noe informasjon, han viste at han het Y og var født xx.xx.xx, så spurte han hva dem fant på han, og han fikk full ID, pers nr, adresse og alt.

Jeg husker som sakt ikkje hva denne dokumentaren het, men hvis noen vet det, så vil jeg gjerne vite det, for jeg vil se den på nytt.

Det må være mulig å ringe telefon selskapet fra en tlf kiosk elns og gjøre noe lignende..

Det er straffbart å ut gi seg for å være noen andre, og jeg tar ingen ansvar for det du måtte finne på.
Vis hele sitatet...
Post dette her i "den store hvilken film er dette tråden" så kanskje noen vet hva den heter
Trådstarter
12 5
Da har jeg forsket litt johansen l c .. prøvd de forskjellige kombinasjonene ... hva l og c står for. så han heter nok christoffer johansen .. men L aner jeg ikke enda .. i annonsene bruker ha kristoffer berger. det er det ingen som heter iflg gulesider.no/tk ... så da får man se. venter fortsatt på svar fra finn.no når det gjelder dette.
Sitat av Masi Vis innlegg
Dette kan høres ut s om en fjortis som har sett litt for mange action filmer, men jeg så en norsk dokumentar film om en svindler / ID-tyv, husker ikkje hva den het (5 år siden kanskje, kan være enda eldre) , men der skulle han vise hvor enkelt det var å finne informasjon om en person, så han tok programleder eller hva jeg skal kalle han sitt navn og fødselsdato, så ringte han politiet og sa at dette var X som ringte fra oslo politidistrikt (tror det var det), og han satt med en person som ikkje ville oppgi noe informasjon, han viste at han het Y og var født xx.xx.xx, så spurte han hva dem fant på han, og han fikk full ID, pers nr, adresse og alt.

Jeg husker som sakt ikkje hva denne dokumentaren het, men hvis noen vet det, så vil jeg gjerne vite det, for jeg vil se den på nytt.

Det må være mulig å ringe telefon selskapet fra en tlf kiosk elns og gjøre noe lignende..

Det er straffbart å ut gi seg for å være noen andre, og jeg tar ingen ansvar for det du måtte finne på.
Vis hele sitatet...
Dette er hva feks. vektere og butikkansatte er lært opp til å gjøre dersom du har noen som oppgir personalia uten å ha legitimasjon.

(Du sier såklart ikke at du er fra X Politidistrikt. Du spør heller ikke direkte etter informasjon, men ber politiet stille deg kontrollspørsmål for å se om det er riktig person).
@masi: Høres ut som du tenker på "svindleren" med Richard Ringheim. Tror den er på voddler.-

@zefiro: Jeg hadde tatt dette som en 125 kroners lærepenge. Hvorfor skulle han gi vekk en konsoll han kunne fått en 500 lapp for samme dagen? Eller kjente han ingen unger i gaten der han bor som kunne fått den istedetfor å sende den i posten. Høres det for godt ut til å være sant så er det som oftest det.

Jeg er ikke for svindel og vet det er surt å bli tatt ved nesen, men tenk litt da folkens..
Sitat av Masi Vis innlegg
Jeg husker som sakt ikkje hva denne dokumentaren het, men hvis noen vet det, så vil jeg gjerne vite det, for jeg vil se den på nytt.
Vis hele sitatet...
Det var Svindleren du så.
http://www.filmarkivet.no/v1/film/de...x?filmid=10327
http://webcache.googleusercontent.co...ient=firefox-a

bufret versjon av den slettede sony ericsson annonsen så folk kan se hvordan den var. noe jeg lurer på er hvorfor det står :

Kontakt selger
Kristine hansen
zefiro! Er det for godt til å være sant, er det nok det.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Dette er hva feks. vektere og butikkansatte er lært opp til å gjøre dersom du har noen som oppgir personalia uten å ha legitimasjon.

(Du sier såklart ikke at du er fra X Politidistrikt. Du spør heller ikke direkte etter informasjon, men ber politiet stille deg kontrollspørsmål for å se om det er riktig person).
Vis hele sitatet...
Ser jeg skrev litt feil, men jeg mente hvis han fant ut hvilken tlf selskap han svindleren hadde, og skulle ringe tlf selskapet. Hvis du ringer ett tlf selskap, og bare oppgir navnet, så betrakter dem vel deg som en privat person, men hvis du ringer og sir at dette er X som ringer fra Y politidistrikt, så tar dem vel deg som politi. Jeg vet ikkje hvordan polititet skaffer slik informasjon, men vil tro at dem bare ringer tlf selskapet. Og telefon selskapene har vel heller ingen måter å kontrollere på at det er politi eller ikkje som ringer bortsett fra at dem ser hvor du ringer fra.

EDIT:
Sitat av Kalars Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kp!
Sist endret av Masi; 26. juli 2010 kl. 17:05.
Sitat av zefiro Vis innlegg
Hei

Jeg har siste tiden vært mye inne på finn.no´s gis bort avdeling,. forrige uke kom jeg over en Xbox 360 som skulle gis bort. jeg sendte mail til "selger" og fikk kontakt. Han bodde et stykke unna og ville ha 125kr hvis han måtte sende den.forstålig nok. Jeg fikk kontonummer og overførte så til ham. Siden har det vært helt stille selv etter gjentatte purringer!! Nå er ikke 125kr så mye å styre for. men dette er et prinsipp. ikke skal få driver gjøn med meg!

så litt info .

navnet i annonsen finnes ikke feks på gulesider, og stemmer heller ikke overens med navnet som kom opp i min kontoutskrift. og når jeg søker på hans epost adr på google kjem det opp en annonse på finn.no som er slettet av dem ,den gjaldt en snasin fin telefon .

Og bare for å være motbydelig legger jeg ut full info om denne personen her ..

finn.no annonse id: 23424502

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23361989

Og for morro skyld tenkte jeg å prøve å "logge meg inn" på hans finn.no konto. når jeg velger glemt passord og fyller inn hans epost får jeg opp at den ikke er gyldig i finn.no sitt system.

på min kontoutskrift får jeg opp dette navnet:
Rentedato 21.07.2010
Til konto 2220.19.66373
Arkivref 180209152
Forklaring Nettgiro til: Johansen C L Betalt: 20.07.10



Så hva gjør jeg? jeg har kontaktet finn.no ...pengene tviler jeg på at jeg får igjen. men dette er som sagt en prinsipp sak ... hater slike folk ...
Vis hele sitatet...
Jeg betalte også for frakt på denne xbox`en. Jeg kommer til å ta med det jeg har av dokumentasjon til politiet. Der har jeg tidligere fått hjelp i en svindelsak, og fikk den gang alle opplysninger jeg trengte om svindleren.

Oppfordrer alle som har blitt svindlet av denne personen til å anmelde forholdet. Dersom det kommer flere anmeldelser, blir saken høyere prioritert.
Og dette er grunnen til at jeg som oftest ber om å få varene i oppkrav dersom jeg handler på steder slik som finn.no
Sitat av grudgE Vis innlegg
Og dette er grunnen til at jeg som oftest ber om å få varene i oppkrav dersom jeg handler på steder slik som finn.no
Vis hele sitatet...
Men hjelper det? Han kan jo likegodt sende to mursteiner og papp.
Her var et annet supert tilbud:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23486138
Cerwin Vega VE-8F til 2999,-

Helt nye hos hifiklubben selges de nå til 2396,-
http://www.hifiklubben.no/produkter/...alere_sort.htm


Svindel?
Sitat av Torst3in Vis innlegg
Her var et annet supert tilbud:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23486138
Cerwin Vega VE-8F til 2999,-

Helt nye hos hifiklubben selges de nå til 2396,-
http://www.hifiklubben.no/produkter/...alere_sort.htm


Svindel?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det være svindel, så lenge du for varen, den er bare litt overpriset
Du er litt naiv også da, når du tror at han gir bort X-boxen sin!
Han morrapuleren opererer fortsatt. Sendte han han melding og spurte om han hadde den fortsatt, jaja sefølgelig hadde han det, og han sender når penga er inne.. " 2220.19.66373 sender med en gan di er inne jeg " for en idiot, den kontoen burde blitt stengt !!!!!! Han burde blitt henretta in public og steina til døde
Jeg prøvde å google litt men fant ikkje den listen som viser hvordan banker som bruker hvilke konto nummere. Men man skulle fått sperra den kontoen hans, før han for brukt noe av pengene.

For jeg kan ikkje tro at bank kontoen hans står i hans navn, i såfall så er det jo enkelt å finne han.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Han morrapuleren opererer fortsatt. Sendte han han melding og spurte om han hadde den fortsatt, jaja sefølgelig hadde han det, og han sender når penga er inne.. " 2220.19.66373 sender med en gan di er inne jeg " for en idiot, den kontoen burde blitt stengt !!!!!! Han burde blitt henretta in public og steina til døde
Vis hele sitatet...
Så sant så sant, noen som gidder? Så kan vi bli freak-chans...
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Han morrapuleren opererer fortsatt. Sendte han han melding og spurte om han hadde den fortsatt, jaja sefølgelig hadde han det, og han sender når penga er inne.. " 2220.19.66373 sender med en gan di er inne jeg " for en idiot, den kontoen burde blitt stengt !!!!!! Han burde blitt henretta in public og steina til døde
Vis hele sitatet...
2220 er de fire første sifrene i kontonumre fra Sparebanken Øst, ring dem og forklar situasjonen.
Trådstarter
12 5
Da er mitt finn.no svindle tilfelle blitt politi anmeldt blir spennende å se videre fremgang nå. updates kommer
Danser Ompa
Laxz0r's Avatar
Ble nesten lurt av samme fyren, men jeg ba om oppkrav og hørte ikke noe mere. Støtter forslaget om en liten freak-chan kampanje!
Digger denne http://www.nordlys.no/nyheter/articl...?service=print

EDIT

Det er en sak om en som ble svindla på finn.no

Jeg så faktisk en lik annonse i dag, som starta med.

"kjerringa tvinger meg til å gi bor xboxen "
Sist endret av Jailbait; 29. juli 2010 kl. 15:25.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Digger denne http://www.nordlys.no/nyheter/articl...?service=print

EDIT

Det er en sak om en som ble svindla på finn.no

Jeg så faktisk en lik annonse i dag, som starta med.

"kjerringa tvinger meg til å gi bor xboxen "
Vis hele sitatet...
Den der var litt genial!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Selvom vi skal leke "freak-chans" hva skal vi gjøre ?
kan jo også meddele at jeg har blitt lurt av denne f*** gubben. Men leverer anmeldelse iløpet av dagen.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av ojoj Vis innlegg
kan jo også meddele at jeg har blitt lurt av denne f*** gubben. Men leverer anmeldelse iløpet av dagen.
Vis hele sitatet...
Kjør på!. Jo flere dere er "sammen" jo mer prioriterte blir dere!
Sitat av Masi Vis innlegg
Dette kan høres ut s om en fjortis som har sett litt for mange action filmer, men jeg så en norsk dokumentar film om en svindler / ID-tyv, husker ikkje hva den het (5 år siden kanskje, kan være enda eldre) , men der skulle han vise hvor enkelt det var å finne informasjon om en person, så han tok programleder eller hva jeg skal kalle han sitt navn og fødselsdato, så ringte han politiet og sa at dette var X som ringte fra oslo politidistrikt (tror det var det), og han satt med en person som ikkje ville oppgi noe informasjon, han viste at han het Y og var født xx.xx.xx, så spurte han hva dem fant på han, og han fikk full ID, pers nr, adresse og alt.

Jeg husker som sakt ikkje hva denne dokumentaren het, men hvis noen vet det, så vil jeg gjerne vite det, for jeg vil se den på nytt.

Det må være mulig å ringe telefon selskapet fra en tlf kiosk elns og gjøre noe lignende..

Det er straffbart å ut gi seg for å være noen andre, og jeg tar ingen ansvar for det du måtte finne på.
Vis hele sitatet...
Husker han der! Sykt fet kis
Dokumentar på NRK eller TV2?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jepp jeg klarte det jeg å fan....http://www.finn.no/finn/object?finnkode=28862699

å dette er eposten han brukte
å dette er konto nr han brukte 2220.19.66373

så i morgen blir det en tur på politistasjonen ikke det at 80 kroner er så jævlig mye snakk om MED PRINSIPPET håpper de får tatt fanskapet
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Jeg har også blitt lurt på finn.no.
Det var en som skulle gi bort endel tegneserier og etter noen mail frem og tilbake så sendte jeg 160 kr til porto.
Har ikke hørt noe fra han fyren.

Han kalte seg Kjell Torsen.
Avsenders IP-adresse: 88.90.255.190
to 7. apr 2011 18:18:02

" 9775 13 23445 då sende eg så snart eg har mottatt en bekreftelse på overføringen "

Noen som kjenner fyren?Isåfall så kan dere hilse han og si at pengene som jeg har betalt,kan han gjerne sette inn på min konto.Han har kontonummeret mitt.
IP address: 88.90.255.190
Server Location: Levanger, Nord-Trondelag in Norway
ISP: Telenor Norge AS

Skatteliste søk filtrert i Levanger:
http://skattelister.no/skatt/profil/...rsen-35658743/
4150 Rennesøy

Rennesøy, we got our man:

http://www.1881.no/Katalog/Kjell+%C3...=8&bransjeid=0

Besøksadresse Midbø, Midbø, 4150 Rennesøy
Telefon 51 72 36 73
Telefon 51 72 35 64
Mobiltelefon 911 89 214

Er usikker, men kanskje http://www.facebook.com/profile.php?id=100001903342321
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Takk for opplysningene,mann!
Fikk veldig lyst til å ta kontakt med han,men jeg trur at jeg først skal sende han link til denne posten her på forumet!
He he,takk igjen.
Sitat av loulou Vis innlegg
IP address: 88.90.255.190
Server Location: Levanger, Nord-Trondelag in Norway
ISP: Telenor Norge AS

Skatteliste søk filtrert i Levanger:
http://skattelister.no/skatt/profil/...rsen-35658743/
4150 Rennesøy

Rennesøy, we got our man:

http://www.1881.no/Katalog/Kjell+%C3...=8&bransjeid=0

Besøksadresse Midbø, Midbø, 4150 Rennesøy
Telefon 51 72 36 73
Telefon 51 72 35 64
Mobiltelefon 911 89 214

Er usikker, men kanskje http://www.facebook.com/profile.php?id=100001903342321
Vis hele sitatet...
Detektiv du. Neste alt du skriver tull. For det første bor mannen tydeligvis ikke i Levanger. IP-adresse søket ditt viser hvor hans ISP holder til. Skatteliste søket ditt filtrert på Levanger er også bare tull iom at du ville fått 0 treff på søk i Levanger på denne personenb.. Adresse for dette navnet kunne du funnet direkte på gulesider.no. Det vil ikke allikevel ikke si at dette er selgers korrekte navn.
Sist endret av pappagutt; 9. juni 2011 kl. 23:22.
Hvorfor skulle en 42 åring med 1.5 mill i formue drive å svindle for 100kr?
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Hvorfor skulle en 42 åring med 1.5 mill i formue drive å svindle for 100kr?
Vis hele sitatet...
Hvor tror du han fikk 1.5 mill fra?
Tar opp dette litt igjen; det er riktig.

Formuen er på 1.5 mill, det vil si huset osv...? Se inntekten, var ikke store greiene for en 42 åring. ISP'en holdet til i Levanger, så han holder ikke langt unna, uansett eneste som heter Kjell Torsen
Sitat av hallooghei Vis innlegg
" 9775 13 23445 då sende eg så snart eg har mottatt en bekreftelse på overføringen "

Noen som kjenner fyren?Isåfall så kan dere hilse han og si at pengene som jeg har betalt,kan han gjerne sette inn på min konto.Han har kontonummeret mitt.
Vis hele sitatet...
Ta kontakt med Gjensidige Bank og si du skal overføre noen penger til konto og om de kan sjekke om det er riktig eier. Mulig du må snakke med et par tre kundebehandlere før du får noe respons, da de ikke pleier å si det.

Sitat av loulou Vis innlegg
Tar opp dette litt igjen; det er riktig.

Formuen er på 1.5 mill, det vil si huset osv...? Se inntekten, var ikke store greiene for en 42 åring. ISP'en holdet til i Levanger, så han holder ikke langt unna, uansett eneste som heter Kjell Torsen
Vis hele sitatet...
Man skal ha et gjeldfritt hus om man har 1,5 mill i formue....
Men var mye fjas i den sonderingen din der...
Du veit det går an og sjekke IP på E posten du fikk av han?
Har du fortsatt e-posten fra denne fyren? Et skudd i blinde, men en fyr har skrevet en kodesnutt i Perl for å finne IP-adresse fra e-poster: http://aruljohn.com/info/howtofindipaddress/#hotmail

Håper du får tak i denne "fyren"!