Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 9053
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg lurte på om snus skaper stor avhengighet. jeg har selv prøvd snus et par kanskje 5 ganger og syntes det er digg. har ikke lagt merke til noe avhenginghet men lurt på om går det kjapt før man blir avhengig ?
Det går rimelig kjapt. Kroppen blir vandt med å få nikotin i kroppen, og snus inneholder en god del nikotin.
Når du sier du synes det er "digg" vil jeg tro det er nikotinsjokket du mener. Det var dette som fikk meg til å begynne å snuse, jeg digget nikotinsjokk. Dog, dette går bort etterhvert når kroppen er vandt med nikotin.
Sist endret av Waffaz; 8. mars 2011 kl. 16:59.
Er ikke sånn at du tar et par poser til og så er du doomed. Alt går gradvis, alt er individuelt og ingenting er umulig å gi seg med.
Det er jo nikotin, det samme stoffet som gjør folk avhengige av sigaretter. Nikotinnivået i blodet oppnår lett de samme konsentrasjonene ved snusing som ved røyking. Du kan lese litt om det i Tidsskrift for Den norske legeforening.

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=483999
Når du har fått smaken på snusen så er vel ikke veien lang til at du kjøper deg et par dåser. Om du deretter bruker av dette regelmessig, gjerne flere gangen om dagen i en viss tid, så skal det vel ikke mye til før du merker nikotinsuget om du plutselig skulle slutte.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Det går rimelig kjapt. Kroppen blir vandt med å få nikotin i kroppen, og snus inneholder en god del nikotin.
Når du sier du synes det er "digg" vil jeg tro det er nikotinsjokket du mener. Det var dette som fikk meg til å begynne å snuse, jeg digget nikotinsjokk. Dog, dette går bort etterhvert når kroppen er vandt med nikotin.
Vis hele sitatet...
Du synes nikotinsjokket var digg? Jeg tok tre stk i underleppa og fikk nikotinsjokk. Var jo ikke digg! Kasta opp faktisk.
Men pass på, nikotin er mer avhengighetskapende enn heroin!

Kilde

Sitat av skateward Vis innlegg
Du synes nikotinsjokket var digg? Jeg tok tre stk i underleppa og fikk nikotinsjokk. Var jo ikke digg! Kasta opp faktisk.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja, synes det var utrolig digg. Ble litt svimmel og kjente skuldrene senket seg. Da var det sweet å ligge på sengen og se episode etter episode med south park.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Hehe, ja, synes det var utrolig digg. Ble litt svimmel og kjente skuldrene senket seg. Da var det sweet å ligge på sengen og se episode etter episode med south park.
Vis hele sitatet...
Hver sin smak. Jeg følte meg som en drage da jeg reiste meg opp av senga, ble svimmel, for så å kaste opp på badet. Sånt er jo alltid digg

/oftopic
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det var nok en lettere "buzz" du fikk av nikotinen da, det kan være digg. Hadde du fått nikotinsjokk, så hadde du ikke sagt det samme!
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
De snusene jeg har tatt har vel vært at jeg ble svimmel litt vont i hodet og kvalm men ikke sånn superkvalm. :P
For meg tok det en god stund før jeg ble ordentilig avhening. Nå er jeg helt hekta. Skulle ønske jeg ikke var så svak for gruppepress på ungdomskolen...
Sitat av skateward Vis innlegg
Du synes nikotinsjokket var digg? Jeg tok tre stk i underleppa og fikk nikotinsjokk. Var jo ikke digg! Kasta opp faktisk.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke hadde snuset særlig fra før (som trolig er tilfelle siden du kastet opp) så er du jo dust om du regner med en bra opplevelse av å stappe kjeften full av snus. Nikotinsjokk er jo digg, og det syns nok de fleste. Men det faktum at du kastet opp betyr jo at du tok mye mer enn kroppen din tålte. Blir jo som å være på fylla, det er fett helt til man har fått i seg for mye.

Hørt om moderasjon?
Sist endret av Walter White; 8. mars 2011 kl. 17:20.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Men sånn hvor farlig er snus ?
Sitat av snowdog Vis innlegg
De snusene jeg har tatt har vel vært at jeg ble svimmel litt vont i hodet og kvalm men ikke sånn superkvalm. :P
Vis hele sitatet...
Samme som jeg merka egentlig. Da stoppa jeg. Det er visse ting jeg ikke ser vitsen med å lære seg å like.

Snus er dyrt og skadelig for kroppen. Vurder å stopp før det er for sent. Ta deg heller en inni mellom hvis det frister deg.


Sitat av Walter White Vis innlegg
Hvis du ikke hadde snuset særlig fra før (som trolig er tilfelle siden du kastet opp) så er du jo dust om du regner med en bra opplevelse av å stappe kjeften full av snus. Nikotinsjokk er jo digg, og det syns nok de fleste. Men det faktum at du kastet opp betyr jo at du tok mye mer enn kroppen din tålte. Blir jo som å være på fylla, det er fett helt til man har fått i seg for mye.

Hørt om moderasjon?
Vis hele sitatet...
I ettertid så ser jeg jo at det var dumt. Men man vet jo ikke alltid hvor mye man tåler. Poenget mitt var jo at nikkotinsjokket ikke var digg.
Sist endret av Daybreak; 8. mars 2011 kl. 17:22.
Sitat av skateward Vis innlegg
Samme som jeg merka egentlig. Da stoppa jeg. Det er visse ting jeg ikke ser vitsen med å lære seg å like.

Snus er dyrt og skadelig for kroppen. Vurder å stopp før det er for sent. Ta deg heller en inni mellom hvis det frister deg.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med skateward. Det koster utrolig mye penger som man kan bruke på annet
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Sitat av skateward Vis innlegg
Samme som jeg merka egentlig. Da stoppa jeg. Det er visse ting jeg ikke ser vitsen med å lære seg å like.

Snus er dyrt og skadelig for kroppen. Vurder å stopp før det er for sent. Ta deg heller en inni mellom hvis det frister deg.
Vis hele sitatet...
Det var vel det jeg tenkte men lurte på om det er sånn at du blir helt psyko avhengig.
Sitat av skateward Vis innlegg
I ettertid så ser jeg jo at det var dumt. Men man vet jo ikke alltid hvor mye man tåler. Poenget mitt var jo at nikkotinsjokket ikke var digg.
Vis hele sitatet...
Tenk om førstegangsheroinister hadde hatt samme innstilling som deg.
"Vet jo aldri hva man tåler, så like greit å bare kjøre på"
Jeg unner deg at du kastet opp den dagen. Men det var kanskje for det beste? Ettersom det virker som du ikke har prøvd det noe særlig siden.

Sitat av snowdog Vis innlegg
Men sånn hvor farlig er snus ?
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvor mye du bruker. Nikotin er jo ikke bra for kroppen din, og du kan sammenligne det med å røyke, bare at lungene ikke vil ta skade ved snusing.
Det er kjent med tilfeller av leppekreft ved mye snusing, og dette fører som oftest til døden.

Jeg snuser en boks om dagen, og er snart på det 7 året.
Jeg råder alle som ikke enda har begynt å snuse til å bare drite i det.
Bortkasta penger.

Og du som bare er på jakt etter noe å bli avhengig av burde hvertfall drite i det.
Bare legg fra deg hele den greia om å finne noe å bli avhengig av.
Det er seriøst det teiteste og mest patetiske jeg har lest siden jeg sist sjekket
ut Darwin Awards.

Ser jeg dreit meg ut litt her.
Skrev på to tråder samtidig og klarte å rote det til.

Det nederste i min forrige post er altså ment til den tullingen i en annen tråd som er på jakt etter noe å bli avhengig av, bare det ikke skader han. Og av en eller annen grunn får jeg ikke redigert posten min.

Beklager rotet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har snust i tre år, og jeg kan LETT gi faen i å kjøpe en boks.
Avhengighet er forskjellig fra person til person.

Kompisen min og jeg starta å snuse samtidig, han kan ikke gå et sekund uten.
Jeg kan gå flere dager uten.
Er det dokumentert noe fare innen å snuse? Hvofor står det på pakken at det KAN være helseskadelig?
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Er det dokumentert noe fare innen å snuse? Hvofor står det på pakken at det KAN være helseskadelig?
Vis hele sitatet...
Eneste negative jeg har opplevd er at tannkjøttet har klatret litt oppover på tennene, så jeg har fått litt ''heste-tenner''
Sitat av Walter White Vis innlegg
Tenk om førstegangsheroinister hadde hatt samme innstilling som deg.
"Vet jo aldri hva man tåler, så like greit å bare kjøre på"
Jeg unner deg at du kastet opp den dagen. Men det var kanskje for det beste? Ettersom det virker som du ikke har prøvd det noe særlig siden.


Kommer an på hvor mye du bruker. Nikotin er jo ikke bra for kroppen din, og du kan sammenligne det med å røyke, bare at lungene ikke vil ta skade ved snusing.
Det er kjent med tilfeller av leppekreft ved mye snusing, og dette fører som oftest til døden.

Jeg snuser en boks om dagen, og er snart på det 7 året.
Jeg råder alle som ikke enda har begynt å snuse til å bare drite i det.
Bortkasta penger.

Og du som bare er på jakt etter noe å bli avhengig av burde hvertfall drite i det.
Bare legg fra deg hele den greia om å finne noe å bli avhengig av.
Det er seriøst det teiteste og mest patetiske jeg har lest siden jeg sist sjekket
ut Darwin Awards.

Ser jeg dreit meg ut litt her.
Skrev på to tråder samtidig og klarte å rote det til.

Det nederste i min forrige post er altså ment til den tullingen i en annen tråd som er på jakt etter noe å bli avhengig av, bare det ikke skader han. Og av en eller annen grunn får jeg ikke redigert posten min.

Beklager rotet.
Vis hele sitatet...
Får ikke kreft av nikotin...

http://www.nicorette.no/Slutte-a-roy...m-nikotin.aspx
Noen som vet hvordan man får tilbake nikotinsjokket? Husker at det var digg opplevelse ved første gangs bruk
Sitat av SeeNoEvil Vis innlegg
Noen som vet hvordan man får tilbake nikotinsjokket? Husker at det var digg opplevelse ved første gangs bruk
Vis hele sitatet...
vent 1-2 dager så prøv
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Eneste negative jeg har opplevd er at tannkjøttet har klatret litt oppover på tennene, så jeg har fått litt ''heste-tenner''
Vis hele sitatet...
For å ikke snakke om det økonomiske tapet.
Etter å ha vært fast snuser i over 6 år, bestemte jeg meg for å prøve å slutte for første gang. Dette var over en uke siden, og jeg må si det var lettere enn først antatt. Man kjenner fort forbedringer i både kropp og sinn når nikotinen forlater kroppen etter 2-3 døgn. Jeg ser absolutt ingen grunn til å starte igjen og jeg gremmes litt over alle de pengene jeg har sløst bort de siste årene.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
vent 1-2 dager så prøv
Vis hele sitatet...

sånn med meg så for jeg nikotin sjokk hvis jeg snuser 5 bokser General ekstra sterk og bytter til Skruf sterk og går sånn...det funker faktisk
Har snusa i 7år nå. Mangler jeg snus så blir jeg stressa, kjenner det "pirrer" i tannkjøttet, bli fort hissig/irritert og blir urolig når jeg skal sove. men har jeg derimot snus, og kjenner den ligger i lomma. så kan jeg fint gå noen timer uten bare jeg kjenner den er der. snodige greier gitt! :P en arbeidsdag uten snus resulterer at det garantert blir og slipe bort sig ifra lakken dagen etter xD
Sitat av pillthrill Vis innlegg
Har snusa i 7år nå. Mangler jeg snus så blir jeg stressa, kjenner det "pirrer" i tannkjøttet, bli fort hissig/irritert og blir urolig når jeg skal sove. men har jeg derimot snus, og kjenner den ligger i lomma. så kan jeg fint gå noen timer uten bare jeg kjenner den er der. snodige greier gitt! :P en arbeidsdag uten snus resulterer at det garantert blir og slipe bort sig ifra lakken dagen etter xD
Vis hele sitatet...
føler med deg kompis, 1 dag uten snus er lett om jeg har snus boksen, men går jeg tom, så må jeg kjøpe en ny på dagen, ellers er jeg lett og fyre opp
Gjør deg selv en tjeneste - ikke begynn med snus.
Jeg er hekta og det er en skikkelig pengesluker som kunne blitt brukt på så mye annet.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
har ikke tenkt å begynne heller, gidder ikke å holde på med det tullet . :P
Har snusa i noen mnd. Ser ikke grunnen til å slutte enda, eneste jeg har merka er tannkjøttet. Bruker 1 boks i uka, så snusen tømmer ikke kontoen Merker at hvis jeg ikke får snus, hvertfall 1 om dagen, blir jeg rastløs, da er det digg å legge en under leppa å slappe av. Noe kan man jo unne seg?
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Merker at hvis jeg ikke får snus, hvertfall 1 om dagen, blir jeg rastløs, da er det digg å legge en under leppa å slappe av. Noe kan man jo unne seg?
Vis hele sitatet...
godt poeng! man skal jo dø uansett, så hvorfor ikke nyte livet først?

Sitat av Walter White Vis innlegg
Jeg snuser en boks om dagen, og er snart på det 7 året.
Vis hele sitatet...
seriøst? stemmer det har du brukt over 217 000 kroner på snus regnet med prisene på den lokale butikken her
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Tror du må snuse fast over lengre tid for å bli avhengig ja
Jeg vil bli avhengig av snus, den forrige tråden min ble slette... er ferdig med min 10ende boks på 20 dager, bruker bare ekstra sterk. Føler ikke at jeg har noe behov for nikotin... hvordan vet jeg at jeg er avhengig?
Immun??
Sitat av loulou Vis innlegg
Jeg vil bli avhengig av snus, den forrige tråden min ble slette... er ferdig med min 10ende boks på 20 dager, bruker bare ekstra sterk. Føler ikke at jeg har noe behov for nikotin... hvordan vet jeg at jeg er avhengig?
Immun??
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å ikke bruke snus på en dag? Det psykiske rundt det og faktisk ha noe i underleppa vil nok også være en stor faktor som du vil føle en trang til å innta.

Kutt ut snusen i morgen, og se om du savner noe. Selv blir jeg rastløs og føler meg "tom".
Jeg er ikke avhengig, kuttet ut i går og alt gikk helt fint, følte ingen mangler. Snuser en mnd til og ser hva som skjer. Har heller aldri spydd av snus som alle venene mine har... lite effekt av THC og tåler også mye alkohol.
Sist endret av loulou; 14. juni 2011 kl. 19:44.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av loulou Vis innlegg
Jeg vil bli avhengig av snus, den forrige tråden min ble slette... er ferdig med min 10ende boks på 20 dager, bruker bare ekstra sterk. Føler ikke at jeg har noe behov for nikotin... hvordan vet jeg at jeg er avhengig?
Immun??
Vis hele sitatet...
Hvem faen i helvette (unnskyld språket) vil bli avhengig? Dummeste jeg har hørt. De som er avhengig sliter nok med å slutte, gjør deg selv en stor tjeneste, hold deg unna.
Jeg vil føle hvordan det er å være anhengig og vise at det er lett.
Sitat av loulou Vis innlegg
Jeg vil føle hvordan det er å være anhengig og vise at det er lett.
Vis hele sitatet...
Vise at det er lett ? Lett å vere avhengig ? Er vel ikke det vanskeligste å bli..?
Sitat av loulou Vis innlegg
Jeg vil føle hvordan det er å være anhengig og vise at det er lett.
Vis hele sitatet...
*Applies face to palm*
Er det noe vits da? Blir morro når du sitter der fortvila og ikke får kvitta deg med suget på hamsterbleiene.
Sist endret av Fusjon; 14. juni 2011 kl. 19:59.
jeg blir aldri avhengig av noe, skjønner ikke at man kan vite at man har lyst på akkurat det.
tørst og sulten kan jeg være, men noe sug på nikotin skjønner jeg ikke hvordan man i det hele tatt skal gjenkjenne
Greia er at snus er digg de første månedene, så blir effekten borte, og du tar det ikke lengre fordi det er digg - men fordi det er udigg å ikke ha det der.

Jeg har vel snust i ca. 6 år nå, og har kastet borte hundretusener av kroner på et par måneders verdt av kos. Tenk på det, faen så latterlig. Bør vel slutte snart, men har ikke helt funnet motivasjonen enda.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av loulou Vis innlegg
jeg blir aldri avhengig av noe, skjønner ikke at man kan vite at man har lyst på akkurat det.
tørst og sulten kan jeg være, men noe sug på nikotin skjønner jeg ikke hvordan man i det hele tatt skal gjenkjenne
Vis hele sitatet...
Folk prøver bare å forhindre deg fra å gjøre noe dumt. Men, for all del, bare sett i gang. Får ikke noe sympati fra oss når du sitter der med jævli abstinens og ikke klarer å slutte!
Avhengighet er bullshit... kan kontrollere meg. Dere får se
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av loulou Vis innlegg
Avhengighet er bullshit... kan kontrollere meg. Dere får se
Vis hele sitatet...
Det tror jeg vi alle har trodd en gang i tiden. Prøv noen måneder, en boks for dagen, og slutt brått "cold turkey", lykke til
Sitat av loulou Vis innlegg
Avhengighet er bullshit... kan kontrollere meg. Dere får se
Vis hele sitatet...
Haha, hvor gammel er du?
Sitat av loulou Vis innlegg
Avhengighet er bullshit... kan kontrollere meg. Dere får se
Vis hele sitatet...
Blir egentlig ikke det samme når du går inn for å slutte før du har begynt Uansett, hvilken garanti har vi for at du ikke lurer en pris under leppa eller i det hele tatt begynner å snuse? Såfremst du ikke filmer deg selv 24/7, til å med når innenfor badromsdøra og på soverommet

EDIT: hvis du har dame, håper jeg hu er pen.
Sist endret av Kruppy; 14. juni 2011 kl. 20:23.
Jeg er 38 år gammel, aldri hatt dame.... knuller noen horer i uken da
nå går vi litt OT her
Sist endret av loulou; 14. juni 2011 kl. 20:28.
Sitat av loulou Vis innlegg
Jeg er 38 år gammel, aldri hatt dame.... knuller noen horer i uken da
nå går vi litt OT her
Vis hele sitatet...
Jeg vill tippe du er rundt 12-14 år?
Snusen vil miste sin funksjon etter kvart. Det har, for mange, ingen verknad å ta pauser heller. Eg tok ein pause på over ein månad men, framleis hadde snusen lite effekt.