Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 6902
Heisann, har en god venn av meg som i over et år har lett på hva som kan være grunnen til hans problemer i sammenheng med rus, så tenkte å spørre om noen her kanskje hadde hørt om lignende/vet råd

Han er 22 år gammel, veldig oppegåendes person i fast jobb - men har humørsvinginger og et lavt nivå med litzium i kroppen, han går derfor på litzium tabletter.

For en 2-3 år siden var det ikke noe problem for han å røyke seg skeiv, ikke noe problem å ta speed og heller ikke noe problem å bruke anabole steroider. Men så en dag røykte han et par bøttetrekk for mye og det sa "pang" i hode, kaldsvetting og noen sinnsyke angstbølger, han var ikke seg selv på mangen måneder og sleit veldig med panikk angst og generell angst, han var alltid ute med venner og prøvde så bra han klarte men han var ikke seg selv i mangen måneder etterpå. Han har etter det aldri prøvd å røyke hasj igjen. Men - Om han f.eks tar speed en dag(han er helt fin menst han er i speedet form) så blir han veldig dårlig i mangen dager etterpå, kan gå så mye som ei lita uke og bare være skikkelig deprimert, ikke seg selv i det heletatt. Har merket at dette kun skjer med speed og cola, amfetamin blir han ikke så dårlig av. Her kommer det som er veldig merkelig, denne personen har brukt steroider 2 ganger før med stor suksess, men om han setter seg ei sprøyte med -hva- som helst av steroider, så kan han etter bare 1 time kjenne at han blir dårlig, deprimert og får angst. Om det ikke kommer etter noen få timer, så kommer det hvertfall dagen etterpå. Han kan med andre ord ikke bruke speed/cola/steroider/hasj lenger. Han har gått til masse leger og psykologer for å finne ut av hva som er problemet, det er jo greit å si "så ikke rus deg lenger", det gjør han skjeldent, men det plager han veldig å ikke vite hva det er som feiler han. Kan han aldri ruse seg igjen? Aldri bruke steroider? Han blir faktisk dårlig i mangen dager etter ei vanlig fylla og - det skjer dog ikke alltid. Det nermeste han har kommet et "svar" er at han har vært hos noe som heter homøpat, litt alternativ legevirksomhet. Han kom med det som har gitt mest mening hittil, selv om han ikke er helt sikker på om det stemmer heller. Homøpaten sa at hans lymfekjertler var veldig veldig dårlig, og at det var den som skilte diverse stoff ut av kroppen hans, og at denne var så dårlig så gjorde det at han etter inntak av rus/bol opplevde deprisjoner og angst. Han fikk noen piller han skal gå på i 3 måneder som skal hjelpe hans lymfekjertel.

Noe som har hørt lignende? Eller noen som vet om lymfekjertel kan ha innspil for hvordan du føler deg etter du har ruset deg?
Setter stor pris på tips!
For min del høres det mest ut som at han enten har skikkelig sure nedturer på makka eller at han fikk psykoser på brunt og sannsynligvis har seilet seg ut på åpent hav. Du får det neste til å virke som om det å kunne bruke anabole steroider er en menneskerett. Han visste gått hva han gikk til da han begynte, kan han ikke like lett innse at han har ødelagt seg selv?

Speed er for øvrig det samme som amfetamin.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, kan jo kanskje være psykologisk her. Han er redd for å få dårlige opplevelser som han fikk på cannabis, og derfor blir opplevelser på alle stoffer han vet er litt *shady* til dårlige opplevelser?
Har ikke noe med nedturer på makka, han får nedturer på all type stoff - utenom piller, skriver jo at han til og med blir dårlig på alkahol, samma typen dårlig som f.eks av speed - depresiv og ikke seg selv, ikke noe glad gutt lissom, kan være i ei uke

"Du får det neste til å virke som om det å kunne bruke anabole steroider er en menneskerett. Han visste gått hva han gikk til da han begynte, kan han ikke like lett innse at han har ødelagt seg selv?"
..? Er ikke ulovlig å bruke anabole steroider så hey.. - Er ikke steroidene som har ødelagt han, han har gjort det før uten å bli dårlig, men nå blir han dårlig etter 1 stikk(veldig lite) og det bare noen få timer etter at kroppen intar det...Jeg og de fleste andre har aldri hørt om noe lignende=/

"Speed er for øvrig det samme som amfetamin."
Nei det er det ikke..Jeg har ganske bad nedturer på speed, men amfetamin er ikke noe stress id et hele tatt for min egen del. KAN hende jeg tar feil nå, men jeg er rimelig sikker på at amfetamin og speed ikke er det samme - Speed er jo mye mer kjemisk og sterkt, ungdomer som bruker pulver til fest vil digge speed pga kicket du får, våken dritlenge og det pratekicket, menst narkomane f.eks vil like amfetamin bedre pga de blir helt rolige og kan fungere normalt, personlig liker jeg best den roen man får på det som er amfetamin i mine øyner og ikke det jævla kicket man får av speed - men holder rom opne for at jeg tar feil, er dog rimelig sikker på at det er en forskjell!

du har et poeng der tias, han bygger angsten sin veldig selv, med tanke på at han " vet " han blir dårlig, så han går å fokuserer på det..Men stusser jævlig på det han homøpaten sa lissom, de har jo litt peiling de..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Speed er et kallenavn på amfetamin, på samme måte som ecstasy er et kallenavn for MDMA og cola er et kallenavn på kokain .

Men det fins flere forskjellige amfetaminstoffer, så kanskje du bare har prøvd forskjellige stoffer. Speed er i alle fall synonymt med amfetamin.
Sist endret av Tias; 2. november 2007 kl. 20:12.
Sitat av hideout
Speed er jo mye mer kjemisk og sterkt, ungdomer som bruker pulver til fest vil digge speed pga kicket du får, våken dritlenge og det pratekicket, menst narkomane f.eks vil like amfetamin bedre pga de blir helt rolige og kan fungere normalt
Vis hele sitatet...
Det jeg sier nå baserer jeg på hva jeg har lest/hørt, uten at jeg kan dra noen kilder på strak arm. sett meg på plass hvis jeg er på viddene nå.

Det at narkomane blir rolige er fordi kroppen venner seg til stoffet. etter en liten stund på amfetamin ternger du stoffet mer og mer for å holde deg på normalen, speedinga avtar etterhvert og en mer tilsynelatende normal tilstand kommer fram ved regelmessig bruk. men da blir hverdagen på speed den normale tilstand, og ikke mye til fysisk utfordring. i hvertfall ikke i forhold til nedturen.

Jeg benytter meg av kollektiv trafikk fra oslo sentrum daglig, og møter stadig veeeeeeldig snakkesalige junkier.. de kan kanskje virke litt mer innvendig råkka i forhold til de som tar litt ved en god anledning (hvis det eksisterer noe slikt).

må bare også si at meth-amfetamin og amfetamin har to forskjellige feng..(ref. erfaring)
Om han bruker de steroidene som er mest POP på gata (testosterone enanthate og deca decanoate), vil de har såpass lang halveringstid at kroppen vil ikke få økte verdier sammenlignet med naturlig egenproduksjon før en god stund. Så det må i alle fall være en psykisk sperre som har bygd seg opp.

Jeg hadde strengt tatt ikke brukt noe om jeg hadde brukt måneder på å komme meg igjen. Da hadde sikkert de fleste kuttet ut det meste. Virker som det er noe helt annet som ligger til grunn i alle fall. Lymfekjertlene reagerer da ikke negativt på steroider - slike hypoteser må det bare være "alternative medisinere" som står for.
"

Om han bruker de steroidene som er mest POP på gata (testosterone enanthate og deca decanoate), vil de har såpass lang halveringstid at kroppen vil ikke få økte verdier sammenlignet med naturlig egenproduksjon før en god stund."

Det er jo greit nok, men med engang du skyter i deg f.eks testosterone så merker du at det er i deg - mao en "rus", for å ta det litt drøyt, men du merker det.

Kan være med på det at han har bygget seg opp en såpass angst/sperre koblet opp mot å kjenne kroppen bli ruset på noe at han bygger seg selv opp til å bli dårlig. Rart at homøpaten nevner at lymfekjertelen hans er årsaken til at han blir dårlig av rustoffer(Han sa aldri noe om det her til homøpaten, tenkte å si det etterpå men homøpaten kom han i forkjøpet..) Syke greier :P

"Jeg hadde strengt tatt ikke brukt noe om jeg hadde brukt måneder på å komme meg igjen. Da hadde sikkert de fleste kuttet ut det meste." Joa, men kjedelig å leve i en alder av 21 og ikke kunne få herje og gjøre som du vil, av og til blir han ikke dårlig lissom..

Jeg har hvertfall hørt narkomane si at de foretrekker amfetamin framfor speed, de fleste sammenligner vel speed med noe mer kjemisk en rein amfetamin. Rein amfetamin ser jo festbrukerene på som dårlig vare.. Men ikke vet jeg!
Sitat av hideout
Han fikk noen piller han skal gå på i 3 måneder som skal hjelpe hans lymfekjertel.

Noe som har hørt lignende? Eller noen som vet om lymfekjertel kan ha innspil for hvordan du føler deg etter du har ruset deg?
Setter stor pris på tips!
Vis hele sitatet...
Jeg kan IKKE gå god for dette selv, menneh.. Leser og føler selv det er interessant lesestoff.. Selv om det ser veldig veldig dyrt ut, med unntak av Hyperphasix fra TeslarTech, eller klokka.

Dette er utstyr som ordner opp i lymfesystemet, som er minst like viktig som blodsirkulasjonssystemet, visst de er ikke fungerer i harmoni blir du fucked med tiden.


http://www.teslartech.com

Eller kjøp rett fra mannen som har laget LBG-utstyret TeslarTech selger,

http://www.edskilling.com


Er man desperat nok, prøver man ut alternative virkemidler.
Om vedkommende faktisk investerer, pass på å gi tilbakemelding her, så kanskje jeg investerer jeg også. =)
Sist endret av mahogn; 6. november 2007 kl. 20:57.
jeg tror det har med en sperre han har dannet seg i underbevistheten etter den dårlige turen på hasj. rusmidler som trosalt forandrer personers humør blandet med en strid av frykt for å få nedtur og langevarige bivirkninger. kan skape en slik ettervirkning som er blitt forklart her. men kan og være det andre, men jeg satster på sperren.
Skal oppdatere med svar om han gjør det såklart mahogn
Men har bestilt 5-htp og GABA til han nå, lest mye om uro,angst,sovevansker o.l - Kan stamme av lavt seratonin og dopamin nivå i kroppen, noe som forklarer hvorfor han er i jævla bra form under rusen, men møter bakken når rusen går ut og han er dårlig i lang lang tid.. blir spennendes å se!
De anabole steroidene er det som har mest å si her, tror jeg. Jeg kjenner igjen mye av det du forteller om fra folk jeg har kjent som har brukt det. Lange depresjoner, raserianfall, paranoia, steroider kan faktisk ha alle de bivirkningene. Ellers, det du sier om speed/amfetamin: I Norge brukes uttrykket speed stort sett om all amfetamin, men det er altså forskjellige varianter med litt forskjellig virkning. Vi som setter amfetamin med sprøyte merker f eks klar forskjell på benzedrin/vanlig speed og på metamfetamin ved at vanlig speed kicker når man injiserer, mens metamf bare siger på. Og den metamfen som selges i Norge er litt roligere enn den vanlige speeden vi har.Det er nok metamf du kaller "amfetamin". (Metamfen er også luktfri, hvis du har lagt merke til den forskjellen noen ganger?)
Yess, er klar over alle de bivirkningene du nevner og de er alle reelle, men de er ikke reelle en times tid etter injeksjon..(Tror jeg hvertfall!? - aldri hørt om det hvertfall, og ingen andre "bole eksperter" har..)

Du sier noe der ja, har bare aldri trodd på at det skulle være metaamf siden det ikke var "helt rått" som det blir sagt det er. Er endel som er helt hvitt, lukter -ingenting- og smaker -ingenting-, det er metaamf da eller? Gjør mye mindre vondt å dra enn vanlig amf..
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av hideout Vis innlegg
Det er jo greit nok, men med engang du skyter i deg f.eks testosterone så merker du at det er i deg - mao en "rus", for å ta det litt drøyt, men du merker det.
Vis hele sitatet...
Denne stemmer da ikke. Du vil ikke merke det spøtt hvis du setter en intramuskulær injeksjon med oljebasert testosteron. Det vil ta minst tre ukers bruk før du vil kunne føle økt velvære, økt matlyst og/eller økt libido rett etter satt injeksjon.
Sist endret av Mullah; 30. august 2009 kl. 14:03. Grunn: quote
Sitat av hideout
Yess, er klar over alle de bivirkningene du nevner og de er alle reelle, men de er ikke reelle en times tid etter injeksjon..(Tror jeg hvertfall!? - aldri hørt om det hvertfall, og ingen andre "bole eksperter" har..)
Vis hele sitatet...
Synes det er trist å høre at en person putter i seg så mye forskjellig medikamenter uten å ha kunnskap i det hele tatt om disse stoffene. Hvor dum går det an å bli?

Jeg forslår at din kamerat får seg litt kunnskap om hva anabole steroider og de stoffene han tar gjør med kroppen. Hva mener du med at alle birvikninger av anabole sterodier ikke er der etter en times tid etter injeksjon?? Det er jo nettopp det omvendte. At slike bivirkninger kommer over tid og lenger missbruk.

Ref. Wikipedia:
De som anvender dem kan få bivirkninger av forskjellig grad. Alle er imidlertid ikke like tydelige. Vektøkning, kviser, lite hår, utvikling av bryster, små testikler, impotens, opphør av lengdevekst, hjerteinfarkt, leverskader, økt kjønnsdrift, depresjoner, økt aggresjonsnivå samt psykoser er blant bivirkningene.

Du trenger ikke ha høy IQ for å skjønne at og blande disse, (i hvertfall høres det ut som noen), av disse bivirkningene med stoffer som amfetamin (speed!) og hasj ikke er en god kombinasjon.

Trodde det var allement kjent at det å blande anabole st. og amfetamin er en farlig kombinasjon. Har jo stått masse om dette i media om personer som har tatt denne kombinasjonen og endt i fatale slåsskamper der de ikke klarer å stoppe.

Og gå til en homopat for å prøve å finne ut av hvorfor kroppen reagerer som den gjør, er å lete etter andre svar en det du ønsker å konfrontere seg selv med.

Jeg foreslår at din kjære kamerat går hjem og gjør hjemmeleksa si og setter seg inn i hva disse stoffene gjør med kroppen, og hva disse kombiansjonen av disse stoffen kan føre til.
Sist endret av Mullah; 30. august 2009 kl. 14:05. Grunn: [quote]
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Smilygirl Vis innlegg
Synes det er trist å høre at en person putter i seg så mye forskjellig medikamenter uten å ha kunnskap i det hele tatt om disse stoffene. Hvor dum går det an å bli?
Vis hele sitatet...
det er ikke han som putter noe i seg, det er kompisen.
ikke kall folk for dumme før du vet hvem du engang snakker til.


Jeg mistenker at dette kan ligge psykisk, men jeg vet om flere som har hatt suksess med 5-HTP, og ettersom dette er et til dels ufarlig medikament, så er det nok verdt å prøve.

det er derimot ikke en LØSNING på problemet, det bør oppsøkes en lege som kan gi han bedre svar enn det mange her kan.

leger har uansett taushetsplikt, så han har igrunn ingenting å tape.
Sitat av hideout Vis innlegg
Han er 22 år gammel, veldig oppegåendes person i fast jobb - men har humørsvinginger og et lavt nivå med litzium i kroppen, han går derfor på litzium tabletter.
Vis hele sitatet...
Litzium? Tenker du på lithium? Isåfall er det ikke fordi han har nedsatte lithium-verdier at han får foreskrevet lithium. Det brukes som legemiddel mot humørsvingninger, mendet er ikke et esensielt næringsttoff.
Trådstarter:
Jeg vet at om man snorter pepper, så virker det på en annen måte enn å skyte amf med sprøyte.
Blir mere slapp av sprøyte-amf.
Snorte-amf er mere for party bruk.
hadde en kompis som brukte pepper før, jeg så han skudda, og han ble sløvere. ville bare skru og pusle litt på sykler, ikke noe party humør.

så i likhet med andre tørr jeg påstå at amf, pepper og makka etc, er samme greiene, styrke og inntaksmetode gir vel en del av kallenavnene (makkastein etc)
Sitat av _tommen_ Vis innlegg
Blir mere slapp av sprøyte-amf.
Vis hele sitatet...
Hvis man blir "slapp", høres det ikke ut som amfetamin, en av de mest brukte sentralstimulerende stoffene i verden...
Sitat av _tommen_ Vis innlegg
Trådstarter:
Jeg vet at om man snorter pepper, så virker det på en annen måte enn å skyte amf med sprøyte.
Blir mere slapp av sprøyte-amf.
Snorte-amf er mere for party bruk.
hadde en kompis som brukte pepper før, jeg så han skudda, og han ble sløvere. ville bare skru og pusle litt på sykler, ikke noe party humør.

så i likhet med andre tørr jeg påstå at amf, pepper og makka etc, er samme greiene, styrke og inntaksmetode gir vel en del av kallenavnene (makkastein etc)
Vis hele sitatet...
Virkningen er tilnærmet lik, det gir et heftigere rush, men virkningen arter seg i det store og hele på samme måten.
Jeg tror det du beskriver har mer med et ikke helt sundt brukemønster å gjøre.

Det er gjerne slik med alle stoffer, hvor man går fra å være bruker til å bli misbruker.
Nei man får ikke psykoser av anabole steroider. Har wikipedia referanse til det punktet?
Nei man merker overhodet ingen effekt av steroider rett etter injeksjon. Eneste unntaket må være vannbasert testo og med mindre kompisen her er konkurrerende styrkeløfter har han neppe prøvd det.

Det var vel en her som beskrev en "rus" rett etter injeksjon av oljebasert testosteron. Haha, come on.
Sitat av Epitaph Vis innlegg
Nei man får ikke psykoser av anabole steroider. Har wikipedia referanse til det punktet?
Vis hele sitatet...
Ja, wikipedia har jo referanser. Kan jo se selv. Det er jo sånn med bivirkninger av et medikament at alle ikke er like vanlige. Og jeg vil også tro at dette er en sjelden bivirkning. Men vil tro det kan forekomme i sjeldene tilfeller, og tror at man kanskje er spesielt utsatt hvis man blander dette med andre rusmidler. Uten at jeg har noen kilder på dette.

Somnium: det var ikke meningen å støte noen ved å kalle noen dum. Hadde du kjent meg, hadde du vist at jeg ofte tar litt i en diskusjon for å skape reaksjoner og diskusjon. Min personlig mening er at jeg skulle ønske folk hadde mer kunnskap om det de putter i seg og synes det er dumt. Men meg om det
dette ligger jo helt klart psykisk. jeg ville anbefalt vennen din å avtale time til psykolog. At han får angst etc 1 time etter steroider er psykisk. Ingen steroider har så kort halveringstid, og ingen vil merke noen psykisk knekk på den måten direkte av steroider. humørsvingninger etc under en kur skyldes hovedsaklig og normalt sett høyt blodtrykk.

Disse anfallene er psykisk, og ikke steroiderelatert. som sagt, få han til en psykolog.

Sitat av Educated Vis innlegg
Om han bruker de steroidene som er mest POP på gata (testosterone enanthate og deca decanoate), vil de har såpass lang halveringstid at kroppen vil ikke få økte verdier sammenlignet med naturlig egenproduksjon før en god stund. Så det må i alle fall være en psykisk sperre som har bygd seg opp.
Vis hele sitatet...
mest POP? hva slags statistikk drar du dette fra? gi meg gjerne en kilde.
Forøvrig så finnes testosteron og deca også med korte estere (hurtigvirkende).

Disse angstanfallene har ingen direkte relasjon til steroidene i den forstand.

Sitat av hideout Vis innlegg
"


Det er jo greit nok, men med engang du skyter i deg f.eks testosterone så merker du at det er i deg - mao en "rus", for å ta det litt drøyt, men du merker det.
Vis hele sitatet...

__FEIL___. ingen steroider, heller ikke testosteron vil du få en rus-følelse av å innta. dette ligger i såfall psykisk hos deg og hørtes veldig fjortis ut.

Ingen steroider har så kort halveringstid at noen effekt eller følelse vil fremtre på dagen. Steroidene med kortest estere vil man merke en liten fremgang av tidligst etter 1-2 uker.
Sist endret av alphamale; 1. september 2009 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kool folk fortsatt prøver å hjelpe, selv om posten er årgammel.

Han har gått mye til psykolog og leger, er egentlig ingen som har kunne gi no bra svar. Får bare standard svarene om hvor skadelig steroider er lissom.

Yeah, blir feil å si man får en rusfølelse av det selvfølgelig. Vanskelig å si hva det kan være som feiler han, sliter med det fortsatt. Tror rett og slett det er snakk om en så tynnslitt psyke at bare forventningene om han blir dårlig av steroider eller ikke gjør han dårlig.

Har testa vannbasert testo som du smører på, ble dårlig av det og gitt, tok ikke lange tiden heller.
Er vanskelig å si gitt, vekst blir han ikke dårlig av..
Sitat av Franklin Vis innlegg
For min del høres det mest ut som at han enten har skikkelig sure nedturer på makka eller at han fikk psykoser på brunt og sannsynligvis har seilet seg ut på åpent hav. Du får det neste til å virke som om det å kunne bruke anabole steroider er en menneskerett. Han visste gått hva han gikk til da han begynte, kan han ikke like lett innse at han har ødelagt seg selv?

Speed er for øvrig det samme som amfetamin.
Vis hele sitatet...
sterorider er lovlig vis man trener i en sport der det er lov og bruke om man får av lege
kilde
sitat: Er anabole steroider lovlig å bruke?

I følge norsk lov er det faktisk lov å bruke anabole steroider. Dette er veldig omdiskutert og det er ikke umulig at det vil bli kriminalisert innen få år. Vi i Steroider.Net tror ikke kriminalisering vil gjøre det noe bedre for misbrukerne, kommende brukere eller de som jobber innen forebygging.
steroider er lov å bruke, uavhengig i om du trener "i en sport".

steroider er ulovlig å kjøpe og selge, men fullt lovlig å bruke, enten det er ustedt av lege eller ikke.
Sist endret av alphamale; 2. september 2009 kl. 20:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
virker som han har fått supernoia for all slags stoff etter en dårlig episode,steroider påvirker deg IKKE i noen grad bortsett fra de testo virkningene du får,mer sexlyst,lettere irritabel(for noen)og seff økt muskler og styrke,ellers blir ingen dårlige av roids..teknisk umulig

er nok noe psykisk som har skjedd,bør heller få beroligene i tillegg