Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 11801
Sitat av polydrug Vis innlegg
Dette er jeg veldig uenig i.. jeg har "ingen" problemer i livet (alle har sine problemer), og jeg har en fantastisk jobb og få, men GODE venner...

Jeg tar en gang iblandt cola og pepper fordi det er UFATTELIG gøy, jeg klarer lett å ha det gøy på alkohol også, og klarer meg som regel med det. Men en gang i blandt så ender det opp i overnevnte. Jeg tar overhode ikke dop for å "kommer meg igjennom hverdagen".

Ufattelig arrogant innlegg.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser det du quotet en gang til, så ser du at vedkommende ikke sier at DU (som bruker div. sentralstimulerende ved enkelte anledninger) har dårlig viljestyrke. Han sier at om man er avhengig av å bruke et gitt stoff for å komme seg gjennom dagen, da har man dårlig viljestyrke.'

Jeg er ikke nødvendigvis enig i dette, men det ser for meg ut som om du følte deg truffet av inlegget, uten at det skulle være noen grunn til det, forutsatt at det du sier om dine egne rusvaner stemmer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av paranoy Vis innlegg
@KingPill:

Synes du har fått gjennomgå relativt mye kritikk så jeg skal forsøke å unngå slik kritikk du har blitt matet med her. Jeg kjenner meg igjen i måten du fikk løsnet jomfruskuddet på, og det kom ikke som et sjokk på meg heller. Altfor mange såkalte kritikere tror de vet hvordan ting foregår i sprøytehelvete, men sannheten er at de vet nada. Det er ikke et eksepsjonelt tilfelle det KingPill går igjennom, fra han bestemmer seg til å prøve nåla til dama ved hans side endelig får satt skuddet. Det handler ikke om noen planleggelse eller tap av selvkontroll på noe som helst måte, men om ren og skjær nysgjerrighet. Hvis det er så fordømt vanskelig å forstå meg, så forklar meg hvorfor dere testet stoff i utgangspunktet? Det handler om nysgjerrighet, hva venter meg om jeg gjør det og vil jeg like eller avsky det? Ikke om noe annet!

Det er ditt naturlige nysgjerrige instinkt, og hvis dere som føler dere truffet av dette, kan med hånda på hjertet si at deres forsøk eller eksperimentering med stoff, inkludert alkohol, er det samme som tap av selvkontrollen, så skal jeg medgi at jeg muligens har tatt feil overfor dere. Inntil noen klarer å overbevise meg om det, så velger jeg å tro at nysgjerrighet spiller en stor rolle i hvorfor dere valgte å teste ut stoffen(e). Ikke tapt selvkontroll, som i verste fall er noe demotiverende å få slengt etter seg - selv av de som har tapt denne selvkontrollen.

Så før dere kritiserer gutten for å være tankeløs og uansvarlig, så er det nok å tenke på deres egen omfatning med illegale stoffer og hva som fikk dere til å gjøre det. I antistoff motstandere av for eksempel cannabis, er samme synet plassert på ignorante smokers, som ikke evner å se sitt eget beste. Ifølge dem. Det er ikke godt å si hva syn de har på amfetaminbrukere som tyr til nåla. Ender det over på heroin er sjela fortapt, ingen håp finnes for disse. Jovisst er det håp, det fins en rekke avrusningsinstitusjoner som lærer sine elever dette, en rekke ruspolikliniske psykologer som terper dette inn til deres klienter og hjelper dem å finne dette håpet, og en rekke terapeuter og selvhjelpsgrupper eller organisasjoner som NA og AA som driver hele sin forening med det for øyet å hjelpe sine medlemmer gjennom nok en ny dag, nok en ny utfordring! Det fins folk der ute som faktisk aldri gir opp, og tillater seg ikke å gi opp fordi en enkelt sjel har falt i den fella alle gjorde før ham - å være offer for impulsiviteten og påvirket av sine omstendigheter.

Det sier seg selv at omgås du sprøytebrukere, kan ikke ordet sprøyte unnslippe tankene dine, og vil før eller siden utviskes fra det tabubelagte området. Kun viten om at det er allment uakseptert er det som står igjen av tabuen om sprøyter, og det bør de fleste forstå ikke er nok til å alene forhindre en kommende fremtidig sprøytebruker. Det eneste det medfører, er en forventet grunn til å falle under sprøytespissens makt!

Og her følger litt kritikk til deg også KingPill. Det er ikke damas skyld at du tok jomfruskuddet med henne som hjelper - husk det! Det var du som foreslo det, og det var du som insisterte på å utføre det egenhendig. Hadde ikke dama hjulpet deg, kunne det gå riktig så galt! Det betyr ingenting hva legen din har sagt, ble det hevelse og det svei, er det liten tvil - et bomskudd! Treffer du åra og får injisert i den, med en løsnet stas hvis du bruker det vel å bemerke, så svir ikke eller hever det seg ikke som resultat på et vellykket treff. Du kunne risikert infeksjon! Kirurgisk inngrep kunne du også vært nødt til å gjennomføre, for å få tømt og åpnet litt nedi der så du ikke risikerte blodpropp blant annet. Dette er ansvarsløst av deg, der du faktisk lot en erfaren sprøytebruker være tilskuer til din egen risikosport! Selvom det neppe ville skjedd på jomfruskuddet, får jeg minne deg om en film kalt "Requiem for a Dream". Har du ikke sett den så se den!

Å dumpe dama di kan ha løst på problemet med at du ikke har en junkie i din nærhet, men hvis du mener hun var skyld i episoden, er det skammelig feil! Denne var ene og alene din egen feil, og det er sunt at du angrer, men aksept er den beste løsningen og at du klarer å holde ord for deg selv er det beste utfallet. Skulle du sprekke, så vit at det kommer en ny dag i morgen med blanke ark og fargestifter bla-bla-bla, og den må du bare utnytte deg til fulle. Gi aldri opp uansett hvor håpløst det ser ut! Husk at det er ingen fare før du setter dine egne skudd, som jamført i betydning er at sprøytebruken ikke nødvendigvis trenger å være avhengighetsskapende første gangen og gangene etterpå, men i det du har lært å bruke sprøyta selv, har du trådd over grensen!

Denne grensen er tynn, overgangen glidende og avhengigheten maskert! Så aldri ta lett på dette med avhengighet og sprøytebruk, selvom samme regel gjelder for enhver inntaksmetode med stoff - ikke utelukkende sprøyter hvis noen tror det. Det at du opplevde rushet med jomfruskuddet amfetamin er et tveegget sverd, helst skulle jeg ønske at du ikke opplevde det, slik at det ville blitt enklere å falt tilbake til sniffing og oralt inntak. Men med amfetaminrushet er det ingen annen inntak som kan måle seg med injeksjon, unntaksvis røyking av metamfetamin som yaba og ice, men utenom det er injeksjon enestående på det området. Det er som regel dette rushet enhver skytter lengter etter, og selv er jeg overbevist om at nåla er hva som har gjort meg hekta, men rushet har gjort meg avhengig. Hva du får ut av det kan du selv velge.

Jeg startet selv som ihuga motstander av all form for sprøytebruk, og kunne knapt nok avstå sprøytebrukerne jeg befant meg i samme rom sammen med, fordi denne representasjonen av gruppen amfetaminbrukere er særegne i stil, væremåte og atferd. Med årene har jeg gradvis blitt tilvent denne stilen, væremåten og atferden og nå utstår jeg nesten ikke å være i samme rom med såkalte "nøytrale", de som ikke har noe imot sprøytebruk og selv ikke bruker sprøyter. Et sted i min lille hjerne forteller meg at de lyver, for hvordan kan en forholde seg nøytral til sprøytebruk? Jeg skjønner jeg er med på å stigmatisere sprøytebrukere, og det er egentlig ikke meningen, men det er ikke mulig å enten forholde seg i midten vedrørende om en syns det er greit at jeg setter meg et skudd på badet eller ikke. Selvsagt går det an, men oppi huet mitt så ser jeg for meg at det ikke går an! Enten er du for sprøytebruk, og sikkert da en bruker selv, eller imot sprøytebruk, og forståelig nok ikke en egen bruker.

Så neste gang du overveier din selvinnsikt, er det viktig for deg å ta en enten eller standpunkt, ikke noe midt i mellom. "Ja, jeg er klar over at jeg har brukt sprøyte en gang nå og vet med meg selv at det ikke vil skje igjen" er noe du kan gjenta til oss på forumet 100 ganger om du vil, ingen legger merke til det! Om du gjentar mange nok ganger til Einstein at han er dum, ville fortsatt Einstein vært smart selvom han hadde trudd han var dum. Du får ikke forandret på det så enkelt. Selvom du gjentar mange nok ganger for deg selv at du aldri skal injisere mer, vil ikke dette bety at du faktisk aldri vil injisere mer. Det betyr bare at du har gjentatt det mange nok ganger! Det som derimot funker, er om du tar en enten eller standpunkt og bestemmer deg relativt tidlig hvor du tilhører: Mot eller for injisering. Å være for injisering etter å ha smakt på herlighetene er det samme som å befinne seg i risikoen for å bli en fremtidig sprøytenarkoman. Å være mot injisering etter å ha smakt på herlighetene er ingen garanti, men minsker denne risikoen betraktelig. Å være midt i mellom fører ikke til noen verdens ting, annet enn noen moralske prinsipper som at det går an å være ditt, selvom du er datt. Slik går ikke an i sprøyteverdenen, der må du være hard mot deg selv. Hvis ikke, vil jeg påstå, at det å være en tja er den sikreste måten å bli en sprøytenarkoman på!

Grunnen til at jeg sier dette, er fordi det minner meg på noe som ble fortalt meg i fengslet. Er dette første gangen du sitter inne, spurte de andre ansatte? Ja, svarte jeg. Og det blir min siste også. De trakk litt på smilebåndet rundt i gjengen, og en sa til meg: Gutt, du må huske dette, at man kommer alltid tilbake når man først har vært innsatt en gang. Alltid tilbake. Bare vent skal du se! Han lød overbevisende, men det viste seg at han hadde rett. Om enn ikke litt surt, så hadde han rett i prediksjonen sin, jeg kom tilbake - og lurte på hvordan jeg greide det?

Samme prediksjon er jeg fristet til å gi deg vedrørende sprøyte-erfaringen din, at har du først prøvd det en gang, kommer du til å prøve igjen. Det viktigste er ikke at du bebreider deg selv for å ha prøvd det igjen, men det viktigste er at du stadig forsøker å ikke prøve det igjen! Ikke mist håpet selvom det skulle bli en eller to eller tre eller flere ganger med nåla, men husk at du i samme stund må ta den vanskelige avgjørelsen på nytt igjen: Er du for eller imot sprøyta. Jeg er sprøytemisbruker i dag. Kan du ut fra dette innlegget tippe på om jeg har tatt et standpunkt, for eller imot sprøyta?
Vis hele sitatet...
Så utrolig mange fornuftige ord! Jeg ble helt bergtatt av alt som Paranoy sier. For det stemmer. Du velger selv om du vil bergtas av det du driver med eller ikke. Jeg tok sprøyter på slutten, men jeg sa hele tiden til meg selv at det er ikke akseptabelt. Da kommer du på nivå med de som er lavest av alle. Og det ville jeg ikke. Jeg gikk noen runder med meg selv, forsøkte et par ganger til med sprøyte, men så bestemte jeg meg. Nok er nok. Og det var etter å ha tatt den berømte heroinsprøyta. Jeg var langt nede, men sa til meg selv at hvis jeg skal være så langt nede får jeg heller prøve å ta livet av meg. Og etter fulgte et par måneder med besøk til legevakten etter å ha kuttet meg selv. Men så var jeg FRI........delvis fri iallefall. Jeg drømte fremdeles om dop, og det kan jeg gjøre den dag i dag. Men jeg kom meg ut i allefall. Og mye av årsaken er at en nær meg satte ned foten. Sprøyta eller meg. Og heldigvis hadde jeg ikke kommet så langt at jeg valgte sprøyta.
Sist endret av JaneDoe; 8. juli 2009 kl. 00:18.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det som ingen snakker om her, som trådstarter nevner i en bisetning, er hans oppvekst. Han nevner at han hadde en stefar som var narkoman, ergo tenker jeg at han kan ha hatt en oppvekst med litt andre vilkår enn mange av oss.

Slik jeg vokste opp og har blitt lært, så vet jeg med stor sikkerhet at jeg ikke vil bruke sprøyter, speed, heroin eller andre sterke stoffer. Det er rett og slett innarbeidet i hodet mitt at den type rusmidler ikke før noe godt med seg. Videre må det derfor være personer oppvekst eller omgangskrets som spiller inn. Med en sunn oppvekst vil man forstå at narkomane ikke tar seg særlig godt ut som venner.

Så hvor kommer da endelig denne nysgjerrigheten fra? Naivitet, eller mangel på grensesetting i oppveksten?
Sitat av bronsky Vis innlegg

Så hvor kommer da endelig denne nysgjerrigheten fra? Naivitet, eller mangel på grensesetting i oppveksten?
Vis hele sitatet...
Nyskjerrighet er noe alle mennesker har i seg. Det er helt naturlig og en av våre viktigste drivkrafter. Vi er alle nyskjerrige på forskjellige ting, i forskjellig grad.

Jeg er nyskjerrig på rusmidler og alternative bevisthetstilstander. Dette er ikke min eneste interesse, men en av mange. Jeg har hatt denne nyskjerrgiheten i meg siden jeg var liten, på tross av en super oppvekst.

Imidlertid har vi også alle en viss grad av fornuft, samvittighet, evne til å se fremover, overlevelsesinstinkt og ansvarsfølelse i oss. Disse fungerer som motvekter til nyskjerrigheten. Jeg har hveldigvis en god porsjon av de overnevnte karaktertrekkene og lar derfor (som oftest) ikke min nyskjerrighet løpe løpsk. Jeg har kjærste, jobb, gode venner og et godt forhold til min familie. Jeg har hobbyer, er i relativt god form, både fysisk og mentalt, og i startfasen av en høyere utdannelse. Ekperimentering med rusmidler er noe jeg kan gjøre en gang i blant og jeg lar det ikke ta en så stor del av mitt liv at det overskygger andre viktige aspekter av livet.

Utrykket "curiosity killed the cat" er ikke tatt ut av det blå. Nyskjerrighet er en sterk drivkraft og kan få folk til å gjøre dumme, uoverveide ting. Imidlertid er det først når nyskjerrighetens motsatser, som jeg har nevnt over, er for få, svake eller undertrykte, at de virkelige problemene oppstår. Dermed burde utrykket strengt tatt være noe sånt som "a lack of will to survive, common sense and responsibility for oneself and others may kill any given cat"

Poenget mitt er at det ikke er noe galt i å være nyskjerrig. Pass bare på å tenke før du handler. Er "the juice worth the squeze"?

Sitat av bronsky Vis innlegg
Det som ingen snakker om her, som trådstarter nevner i en bisetning, er hans oppvekst. Han nevner at han hadde en stefar som var narkoman, ergo tenker jeg at han kan ha hatt en oppvekst med litt andre vilkår enn mange av oss.

Slik jeg vokste opp og har blitt lært, så vet jeg med stor sikkerhet at jeg ikke vil bruke sprøyter, speed, heroin eller andre sterke stoffer. Det er rett og slett innarbeidet i hodet mitt at den type rusmidler ikke før noe godt med seg. Videre må det derfor være personer oppvekst eller omgangskrets som spiller inn. Med en sunn oppvekst vil man forstå at narkomane ikke tar seg særlig godt ut som venner.

Så hvor kommer da endelig denne nysgjerrigheten fra? Naivitet, eller mangel på grensesetting i oppveksten?
Vis hele sitatet...

Det tror jeg kan komme av mye forskjellig.
jeg ble oppdratt på samme måte som deg, å hadde satt sterke grenser for meg selv ang dop. bortsett fra litt hasjrøyking på ungdomskolen hadde jeg faktisk holdt meg helt unna alt sånnt. har sett alt for mange ødelegge livet sitt på den måten.
Men uforutsette ting i livet kan plutselig skje, som gjør at men endrer syn på det meste.
for min del var det en familietragedie for et år siden som endret ting. ble sittende alene med ansvar for boet etter min mor og en syk far og søster. trengte egentlig bare noe for å komme igjennom de første mnd, ha nok energi og dempe min egen sorg, slik at jeg kunne ta meg av alt praktisk som måtte gjøres. men d ble desverre som medisin for meg, greide liksom ikke å få ting gjort uten speed og da satt jeg plutselig her, et år senere, uten verken å til ha lyst eller orke å slutte.

jeg skriver ikke dette for å få sympati, men for å si at man aldri kan si med sikkerhet at 'det skjer ikke meg!'. Ingen i mine nære venner ville ha trodd at jeg noengang kom til å røre slike stoffer!
Og jeg tror ikke det er så mange som starter fordi de er dumme eller har fått for dårlig oppdragelse. nysgjerrighet kan jeg si meg enig i da, men ellers tror jeg d kan skje hvem som helst..


-Kingpill: jeg fant at jeg skulle starte en egen tråd, men fikk ikke slettet dette innlegget. derfor står det 2 plasser.
Sitat av Solbrille Vis innlegg
Jeg sier ikke at du kommer til å bli narkoman nei. Men jeg gjør meg et intrykk av deg gjennom det du skriver. Du bestemte deg for å prøve sprøyten mens du satt på toget! For real dude...

Det virker på meg som om du beveger deg i litt farligere terreng en du kanskje selv er i stand til å se selv. No blame, men om noen å vil du gjerne forstå hva jeg mener...
Vis hele sitatet...
Jeg tror trådstarter vet meget godt hva han har gjort. Men HÅPER jo at vedkommende slipper å ta løypa innom år med enda mere tæring på kropp+sinn.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Nyskjerrighet er noe alle mennesker har i seg. Det er helt naturlig og en av våre viktigste drivkrafter. Vi er alle nyskjerrige på forskjellige ting, i forskjellig grad.

Jeg er nyskjerrig på rusmidler og alternative bevisthetstilstander. Dette er ikke min eneste interesse, men en av mange. Jeg har hatt denne nyskjerrgiheten i meg siden jeg var liten, på tross av en super oppvekst.

Imidlertid har vi også alle en viss grad av fornuft, samvittighet, evne til å se fremover, overlevelsesinstinkt og ansvarsfølelse i oss. Disse fungerer som motvekter til nyskjerrigheten. Jeg har hveldigvis en god porsjon av de overnevnte karaktertrekkene og lar derfor (som oftest) ikke min nyskjerrighet løpe løpsk. Jeg har kjærste, jobb, gode venner og et godt forhold til min familie. Jeg har hobbyer, er i relativt god form, både fysisk og mentalt, og i startfasen av en høyere utdannelse. Ekperimentering med rusmidler er noe jeg kan gjøre en gang i blant og jeg lar det ikke ta en så stor del av mitt liv at det overskygger andre viktige aspekter av livet.

Utrykket "curiosity killed the cat" er ikke tatt ut av det blå. Nyskjerrighet er en sterk drivkraft og kan få folk til å gjøre dumme, uoverveide ting. Imidlertid er det først når nyskjerrighetens motsatser, som jeg har nevnt over, er for få, svake eller undertrykte, at de virkelige problemene oppstår. Dermed burde utrykket strengt tatt være noe sånt som "a lack of will to survive, common sense and responsibility for oneself and others may kill any given cat"

Poenget mitt er at det ikke er noe galt i å være nyskjerrig. Pass bare på å tenke før du handler. Er "the juice worth the squeze"?

Vis hele sitatet...
Jeg klandrer ingen for å være nysgjerrig. Jeg bare klarer ikke for mitt liv å forstå hvordan begynner å sette sprøyter med speed eller heroin, når det er et så veletablert faktum at dette i 99% av tilfellene vil føre til en ekspressbillett til rennesteinen.

Jeg er ingen puritaner, men har holdt meg til cannabis i ti år. Noen ville kanskje kalle det å kaste stein i glasshus å sitte og kritisere sprøytenarkomane. Dette er min mening.

Jeg har dessuten fortsatt til overs å finne en person som har vært sprøytenarkoman, for så å slutte og ta seg en høyere utdannelse og få seg en jobb med en lønning som gir ham/henne toppskatt. Ja, de finnes nok, men de er nok veldig godt skjulte.

Min konklusjon er derfor at; enten så vanker man med feil folk, noe som er selvforskyldt, eller så har det vært mangler i oppveksten som ikke gir etikk den samme viktigheten som hos den større delen av befolkningen.

At sorg ikke forsvinner med alkohol eller narkotika, det trenger jeg vel ikke å nevne en gang.
Hei Kingpill!

Jeg tror tråden tar litt av fordi den engasjerer så mange. Tror en hver av oss her på nFF som har ekspremitert med narkotika kjenner seg igjen med det å tro man ha kontroll. Sinnet er laget sånn at vi er eksperter til å lage unnskyldinger for ting vi kanskje ikke burde gjøre. Det gjelder ikke bare narkotika.

Da jeg prøvde ecstasy for først gang var tanken at jeg bare skulle prøve det noen få ganger. Hadde avtale med venninnen min at vi kun skulle gjøre det sammen. 3. gang jeg gjorde det, sa jeg ikke fra til henne. Etter det har jeg prøvd diverse narkotiske stoffer, som ikke var i tankene mine at jeg kom til å gjøre, bare fordi jeg ble nysgjerrige etter å tatt e.

Jeg ser på meg selv som veldig viljesterk, og har bevist dette mange ganger. Allikevel gikk ting ut av kontroll. Da mener jeg ikke at jeg har vært på kjøret eller at det har gått ut over jobb og skole, men at det tok mye mer av enn det jeg hadde lovet meg selv da jeg skulle prøve e for første gang.

Folk for diskutere i hue og ræva om du kommer til å bli sprøyte narkoman eller ikke. Jeg råder deg til å lytte til de som selv har erfaring på området (som har svart deg tidligere i tråden). Det er disse som vet best.

For å oppsummere mitt poeng: Ting går ofte lenger enn det man først hadde tenkt. (Du hadde vel ikke i dine villeste fantasier tenkt å sette et skudd for 1 år siden?). Det betyr allikevel ikke at du kommer til å ende opp som daglig bruker av narkotika. Vil bare at du skal ta vare på deg selv. Tenk på hva som er viktig i livet ditt og prioriter det høyest. Ønsker deg lykke til!

Love Smily
I <3 DMT
Trådstarter
Det er nå 3 mnd siden jeg skrev denne posten, og må faktisk inrømme for meg selv om jeg skal inrømme det for noen at det kanskje var litt mye skryting angående den enorme viljestyrka, Det virka kanskje ikke som jeg hadde noen, og da jeg kom med utsagnet om at jeg satt på toget i det jeg bestemte meg om å sette sprøyta ble jeg litt overrasket selv nå om hvor "høy" denne viljestyrka egenlig var.
Joa, Jeg har viljestyrke men, vil nok si nysgjerrigheten drepte meg på det med sprøyta.

Nå tre mnd etter, har jeg ikke vært borti speed, men har hatt mange sjanser ettersom miljøet som jeg driver å kutter ut fortiden har bydd seg et par ganger.

Uansett, Det jeg ville med denne posten var egentlig bare å fortelle at jeg har endra syn på min egen oppfattning angående min egen viljestyrke rundt det å ta i nåla og sette skudd på et blunk. Hadde jeg virkelig hatt så stor viljestyrke hadde jeg nok ikke gjort det, for som en av dere sa : "Hadde du tenkt å gjøre dette for 1 år siden" - Nei!.

Videre diskusjoner angående det første innlegget føler jeg ikke jeg kan svare på heller, ettersom jeg på en måte har fått et annet syn på narkotika også.
Ikke at jeg vil, Men vet ikke åssen jeg skal svare for at det skal gi normal sense i den forstand at dere ville forstått, I tilleg har jeg som sagt andre syn som nevnt, og ja. Jeg er forandret etter den lsd turen, På en positiv måte som sagt
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg klandrer ingen for å være nysgjerrig. Jeg bare klarer ikke for mitt liv å forstå hvordan begynner å sette sprøyter med speed eller heroin, når det er et så veletablert faktum at dette i 99% av tilfellene vil føre til en ekspressbillett til rennesteinen.
Vis hele sitatet...
Dette er overhodet ikke tilfellet! Vis meg statistikken som sier at bare 1 av 100 som tester heroin eller amfetamin ved injeksjon, havner på gata.

Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg har dessuten fortsatt til overs å finne en person som har vært sprøytenarkoman, for så å slutte og ta seg en høyere utdannelse og få seg en jobb med en lønning som gir ham/henne toppskatt. Ja, de finnes nok, men de er nok veldig godt skjulte.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle mennesker som har som mål å ta høyere utdanning og få en godt lønnet jobb. Jeg synes personlig det er en fin ting, men det er ikke "meningen med livet". Jeg ser heller ikke helt hva poenget ditt er. At eks. narkomane ikke klarer å ta utdannelse og få seg jobb?
Sitat av bronsky Vis innlegg
Min konklusjon er derfor at; enten så vanker man med feil folk, noe som er selvforskyldt, eller så har det vært mangler i oppveksten som ikke gir etikk den samme viktigheten som hos den større delen av befolkningen
Vis hele sitatet...
Dette er bare en liten del av et større, langt mer komplekst bilde. Det er uendelig mange grunner til at noen velger å eksperimentere med rusmidler, ikke bare to, slik som du her skisserer. Hvem man omgås er ikke alltid ens eget valg, og om man så har valgt å omgås junkier så er det ikke dermed sagt at man selv er nødt til å bli en av dem. Og hva har dette med etikk å gjøre? Mener du at det er uetisk å innta rusmidler? Eller la meg omformulere: Er det uetisk å injisere ett eller begge av to gitte stoffer (amfetamin og heroin)?
Sist endret av felix_poker; 13. august 2009 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Så utrolig bra å lese! Det er ingenting bedre enn folk som kommer seg på beina igjen! Utrolig at du ikke har fått mer respons. Du fortjener stående applaus for den bragden du har utført. Jeg skal ikke si så mye om meg selv, siden det visstnok har blitt utbrodert nok, men det er veldig bra gjort av deg.


Sitat av KingPill Vis innlegg
Det er nå 3 mnd siden jeg skrev denne posten, og må faktisk inrømme for meg selv om jeg skal inrømme det for noen at det kanskje var litt mye skryting angående den enorme viljestyrka, Det virka kanskje ikke som jeg hadde noen, og da jeg kom med utsagnet om at jeg satt på toget i det jeg bestemte meg om å sette sprøyta ble jeg litt overrasket selv nå om hvor "høy" denne viljestyrka egenlig var.
Joa, Jeg har viljestyrke men, vil nok si nysgjerrigheten drepte meg på det med sprøyta.

Nå tre mnd etter, har jeg ikke vært borti speed, men har hatt mange sjanser ettersom miljøet som jeg driver å kutter ut fortiden har bydd seg et par ganger.

Uansett, Det jeg ville med denne posten var egentlig bare å fortelle at jeg har endra syn på min egen oppfattning angående min egen viljestyrke rundt det å ta i nåla og sette skudd på et blunk. Hadde jeg virkelig hatt så stor viljestyrke hadde jeg nok ikke gjort det, for som en av dere sa : "Hadde du tenkt å gjøre dette for 1 år siden" - Nei!.

Videre diskusjoner angående det første innlegget føler jeg ikke jeg kan svare på heller, ettersom jeg på en måte har fått et annet syn på narkotika også.
Ikke at jeg vil, Men vet ikke åssen jeg skal svare for at det skal gi normal sense i den forstand at dere ville forstått, I tilleg har jeg som sagt andre syn som nevnt, og ja. Jeg er forandret etter den lsd turen, På en positiv måte som sagt
Vis hele sitatet...