Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3777
Tripprapport.

Hva: Mexicansk sopp, 4 stk (3 mellomstore og 1 stor)
Hvor: Amsterdam by.
Hvem: Jeg og 4 venninner. (2 på sopp og 2 på hasj)

Dette skulle vise seg å bli den villeste trippen jeg har vært med på. Jeg har erfaring med sopp fra en gang for flere år siden. Har lest masse om forskjellige rusmidler her på forumet, deriblant mye om sopp og LSD. Har en del erfaring fra andre type rusmidler fra tidligere.

Vi kjøpte soppen på en butikk i Amster. Selv om det har blitt forbudt var det ikke vanskelig å få tak i. Vi var ute etter å kjøpe sopp som ikke var alt for vill, da de 2 andre ikke hadde erfaring med psykadelika fra tidligere. Jeg var utrolig usikker på dette, da jeg visste at det ikke var den beste setting. Jeg forklarte det til de andre, og forberedte de litt på som kom til å skje. De hadde så lyst til å prøve, så jeg ble med. Det viste seg at jeg skulle få en lærepenge.

3 av oss inntok soppen på en av coffieshoppene, mens de to andre røyket hasj og spiste muffins. Vi spiste 4 stk. av soppen hver. Den siste jeg spiste var ganske stor. Jeg hadde vært syk i flere dager i forveien, så toleransen min var antageligvis ikke så høy.

Det startet som jeg forventet med utrolig latterkrampe. Dette kom ganske raskt etter inntak. Jeg begynte tidlig å føle meg ganske rar. Tidligere enn jeg hadde forventet. Ca. 10 min etter siste inntak var faktisk trippen i gang (kan ha vært fordi jeg hadde vært syk). Det startet med at det prikket og varmet rundt i kroppen. Faktisk en del i underlivet og ansiktet. Følte meg nesten litt lammet i halve ansiktet og leppene begynte å dirre litt. Jeg skjønte fort at dette kom til å bli heftig. Fargene på veggen bak meg begynte å bli utrolig sterke. Alle sanseinntrykk begynte å bli veldig sterke, og jeg begynte å bli stresset. Først og fremst fordi jeg visste at de 2 andre ikke hadde noen erfaring, og de hadde sagt at de ikke var klar for noen hallusasjoner. Jeg skjønte at dette kom til å bli utrolig heftig, og var virkelig bekymret for hvordan det skulle gå med de andre. Jeg sa ingenting om mine bekymringer, og tenkte at jeg fikk bare ta det når de begynte å kjenne noe.

Jeg er UTOROLIG glad for at jeg har den erfaringen jeg har fra før, og at jeg har lest så mye om psykadelika på forhånd. Hadde jeg ikke hatt det, hadde det gått til helvete. For å i stedet kjempe i mot det som kom, tenkte jeg at nå er det bare å slenge seg på karusellen og la det stå til. Følelsen av å miste kontroll og ikke vite hvor haevy det kom til å bli skremte meg. Men jeg kunne ikke vært i bedre selskap når jeg først skulle være så loka. De andre hadde latterkrampe og var utrolig loka de også, også de som hadde inntak av hasj. Så vi gikk rundt og rundt i Amster og hadde totalt latterkrampe og bare loka rundt.

Sanseinntrykkene ble sterkere og sterkere inn i trippen. Det kom i bølgedaler. Hver gang jeg kjente en ny bølge ri i kroppen min tenkte jeg bare: nå er det bare å holde seg fast. Jeg håpet hele tiden på at det skulle roe seg, for det var helt vilt. Jeg synes selv jeg hadde overdosert. Heldigvis skjedde ikke dette de andre. De fortalte bare i etterkant at de hadde følt seg loka og ledd seg i hjel hele trippen. Vi snakket om det i trippen også, at det var bra at det skjedde meg, som visste hvordan jeg skulle takle det.

Det skjedde så mye i trippen, men jeg kan forsøke å forklare litt hvordan det var og noen opplevelser jeg hadde. Det var vanskelig å utføre forskjellig ting. For eksempel å ta opp kamera og ta et bilde føltes ut som en umulig oppgave. Jeg kjente meg igjen i det som folk har skrevet i tripprapporter før, om at de plutselig skjønner hvor loka de egentlig er. Jeg hadde kraftig synshallusasjoner under hele trippen. Jeg hadde ikke hallusasjoner av ting som ikke var der, men ved å se på forskjellige ting ble alt meget forsterket eller farger som egentlig ikke var der dukket opp. For eksempel gikk vi forbi en plakat med reklame for Ice age 3. Hele plakaten ut som den var i 3D. Da jeg så plakaten dagen etter var jeg faktisk meget overrasket over at det var en vanlig plakat. Sanseinntrykkene var så sterke at jeg ikke kunne være med på alt det de andre gjorde. For eksempel kunne jeg ikke gå inn i enkelte butikker eller puber da det ble for mye farger og rot. Jeg måtte på do, og kom meg tilslutt inn på en pub. Da jeg satt på doen var det som å være på en båt. Følte at alt vugget, at gulvet var skjevt og at det var fargemønstre over alt.

Det var stressende, men noe som gikk som en rød tråd gjennom hele trippen var den utrolig positiviteten og det gode humøret. Absolutt alt kunne jeg se humor i under trippen. Jeg lo av og til så mye at jeg holdt på å mist pusten. Det var en utrolig syk dag med utrolig mye lok. Vi dro tilbake til hotellet, og satt oss ned for å drikke. Da var jeg utrolig sliten og lei hele trippen, da det var så utrolig intenst. Klarte så vidt å komme meg på do. Jeg hadde vanskeligheter for å få de andre til å skjønne hvor loka jeg var. Trodde de skjønte det, men de hadde ikke peiling på hva jeg var igjennom.

Det beste i hele trippen er når vi kommer på hotellrommet. Der var alt trygt og godt, og humøret var helt sykt. Jeg så det festlig i det meste og hadde det utrolig morsomt der jeg loka rundt. Og jeg fikk det for meg at alt var så utrolig koselig. Da jeg rotet rundt i veska mi, og jeg syntes plutselig det var så koselig å se på alle tingene mine. Følte jeg pratet mye, så måtte skjerpe meg for å ikke prate hull i huet på de andre. Det som slo meg var at jeg følte at jeg fikk et utrolig bredt ordforråd, og moret meg selv med en del ord jeg kom opp med. En annen ting under trippen var at jeg følte meg så rasjonell. I alt kaoset og loket følte jeg meg faktisk veldig fornuftig. Hadde også en del tanker om livet og hva jeg ville i livet mitt. Jeg var fasinert over at når jeg viftet med hånden, så hang bilder av hånden igjen i lufta. Har lest om dette tidligere på forumet, uten at jeg husker hva det heter.

Etter en time, time halvannen på hotellet har trippen har roet seg noe, og jeg klarer å nyte den mer. For eksempel lot jeg de andre få en pause fra meg og satt meg i gangen. Da jeg så ut på skyene og sola var det utrolig fantastisk syn. Skyene formet seg som greske guder og gudinner. Det var et vakkert syn. Nå nøyt jeg trippen fult ut.

De andre stresset med å dra ut igjen, men jeg fikk overtalt de til å bli hos meg. Da vi gikk ut for en røyk merket jeg at trippen begynte å avta og jeg var lettet. Da hadde det gått ca. 5 timer etter inntak. Når vi satt utenfor kommenterte de andre at jeg hadde utrolig blå øyne. Jeg har til vanlig gråblå øyne. Mener jeg har lest et sted at fargen på øyne kan skifte farge under en tripp. (Noen som vet dette?) Ellers var det bare de andre som hadde sterkere fargeinntrykk.

Jeg ble faktisk så bra form etter hvert at jeg fikk skiftet, og at vi fikk dratt ut og spist senere på kvelden. Afterglowen var helt utrolig deilig. God følelse i kroppen og masse energi. Og lettet over at sanseinntrykkene hadde roet seg betraktelig.

Alt i alt var det en opplevelse som var vært og ha med seg. Jeg hadde det utrolig kult meste parten av trippen. Men jeg fikk en pekepinn på at psykadelika ikke er til å spøke med. Det er ikke alle som hadde taklet den heftige turen, da det ble veldig stressende til tider. Har lært mye om sinnet mitt og er på en måte litt stolt over at jeg klarte å takle det.
Høres ut som du hadde en bra tripp. Prøvde selv mexican når jeg var i amster for et par år siden. Spiste en halv pakke som tilsvarer 15g hvis jeg husker riktig!? Ble en morsom tripp med mye latter. Opplevde ikke noe negativt.
Wow, Hørtes ut som du hadde en utrolig fin tur
Er morsomt med det du nevnte, i forhold til da du satt på doen og det føltes som du var på en båt, og gulvet var rart. Samme følelsen har jeg hatt på sopp, og lsd.
Det med at hånda henger igjen, tror jeg blir kalt for tracing? Har selv opplevd dette men ikke med hånda, derimot flere mennesker somg går, og liksom henger igjen som en svær kladd med mennesker som bare står stille.
Trådstarter
Takk, for tilbakemedlinger Beklager skrivefeil.

KingPill: Jeg er nyskjerrig på LSD, men noe som slo meg under trippen på sopp var at jeg var glad det ikke varte lenger. Ble som jeg skrev en periode sliten etter så mye sanseinntrykk. Hvordan er det å ture så lenge som man gjøre på LSD? Blir man sliten og litt lei etter hvert?
Jeg pleide ofte å bli sliten når jeg trippet på LSD, lei også noen ganger. Men man biter det i seg og tar det man får.
Sitat av Smilygirl Vis innlegg
Takk, for tilbakemedlinger Beklager skrivefeil.

KingPill: Jeg er nyskjerrig på LSD, men noe som slo meg under trippen på sopp var at jeg var glad det ikke varte lenger. Ble som jeg skrev en periode sliten etter så mye sanseinntrykk. Hvordan er det å ture så lenge som man gjøre på LSD? Blir man sliten og litt lei etter hvert?
Vis hele sitatet...
Vel, Sopp og lsd sammenlingnes jo når det gjelder type effekter, bare at sopp er mere kortvarig i forhold. Nå husker ikke jeg hvor lenge jeg trippa forige gang (Men skrev det i tripprapporten tror jeg) Og by that time følte ikke jeg meg noe sliten etter alle disse sansetrykkene, men noen mennesker tar det annerledes.
Altså, Jeg selv har blitt sliten på sopp, men aldri på lsd selv om det har vart lengre. Og jeg vil ikke si sanseintrykkene er sterkere på sopp, for lsd er definitivt sterkere i mitt syn.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Skal til Amster med kjæresten min til helga. Har prøvd flein før, men mexikansk sopp er nytt for meg.

Hva er anbefalt dose for en som er 1.88 høy og veier 75 kg?
Sykfyr: Spørs jo helt hva du er ute etter. Doseringen kan være noe sånt som 2/3 av det du ville tatt med flein.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan ser denne soppen ut?