Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 21874
Noen som har prøvd og skyte efedrin noen gang?
Sist endret av Tias; 4. mars 2010 kl. 15:13. Grunn: Det skrives efedrin, ikke "effedrin".
tror det blir litt sånn som og skyte ritalin om ikke værre, (dåårlig effekt!)
Tror ikke det vil være en god ide, har spist effedrin tab og merket bra med hjertebank på dem, så hvis du skyter det så tror jeg du vil få en voldsom hjertebank, spørs jo på dosering. Jeg ville latt vær og gjøre det.
(Jeg er ikke helsepersonell)
Hvorfor skal du skyte det? er ikke effekten bra nok?

bland med 300mg koffein, så får du bedre funk
Sist endret av Bonggass; 20. mars 2009 kl. 17:51.
Å injisere efedrin til rekreasjonelt bruk, ser ut til å være svært lite utbredt. Jeg har intrykk av at det kan gjøres om en person f. eks. har et astma anfall (efedrin virker slimløsende og bronkodilaterende), for å åpne luftveiene momentant.

Når det komemr til rekreasjonelt og/el. treningsrelatert bruk, er oralt inntak det vanligste. Opptaket av virkestoffet foregår mye langsomere ved oralt inntak, og kroppen vil dermed ha metabolisert noe av dosen før alt er absorbert. I tillegg har ikke efedrin 100% biotilgjengelighet, så man regner med litt "svinn" ved oralt inntak.

Dette betyr at risikoen for overdosering er mye høyere ved injeksjon. Hvis stoffet injiseres må man altså passe ekstra godt på å dosere fornuftig. Sjekk erowid for doser, men husk at disse er beregnet for oralt inntak. Personlig ville jeg ikke tatt denne høyst unødige risikoen.
Har skutt mye efedrin i det siste.
Får mye av den samme rusen som ved dropping, bare så mye, mye bedre. Faktisk sammenlignbar med diverse andre sentralstimulerendemidler, som amf og cola.

Får også den sedvanlige følelsen av at nakkehårene ''står rett ut'', Ved injeksjon av efedrin opplever jeg som regel også at resten av kropphårene også gjør det. Dette skjer umiddelbart etter injeksjonen.

Men, jeg må be deg være forsiktig med bruken din, toleranse for efedrin opparbeides utrolig fort og jeg opplever at dosen må oppjusteres for hvert skudd. Så det går ikke mange dagene før jeg skyter doser som i utgangspunktet er tilnærmet dødelig. Dette bedres etter noen dagers pause.

Men alt i alt, en digg opplevelse. Selvom jeg fraråder deg å gjøre det, iogmed at det innebærer en stor helserisiko.

Regner forresten med at du skal bruke det for rusens skyld, og ikke som tilskudd under trening. Akkurat dette har jeg ingen spesiel erfaring med
Sist endret av highnlegal; 22. mars 2009 kl. 22:57.
Hvor mye mener du er tilnærmet dødlig dose?
Sitat av Looke4x4 Vis innlegg
Noen som har prøvd og skyte effedrin noen gang?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg kan garantere deg at det er en ekstremt dårlig ide. Du vil oppleve enormt mye hjertebank og det vil oppleves sinnsykt ubehagelig. SÅ mitt tips er: Drit i det!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
takker for tilbakemeldinger. ser jo nesten ut til at jeg bare må teste det ut selv, ettersom det er så forskjellige tilbakemeldinger. regner ikke med at noen sitter og roser ting opp i skyene som kan være potensielt dødelig. det er isåfall en utrolig dårlig ide.
Bare vær klar over at det finnes bindemidler i effedrin-tablettene som kan gi blodpropp. Dette gjelder forøvrig alle typer tabletter. Er det verdt det?
Tabletter? Prøve å blande ut tabletter og skyte dem? Please, ikke gjør det. Hadde du hatt rent efedrinklorid og prøvd deg fram med noe mikro-doser, så kanskje liksom, men knuste tabletter SKAL du ikke skyte. Du kan sikkert tenke deg hva en lege eller sykepleier hadde synes om det hvis du hadde fortalt om planene dine?
finnes som regel metoder for å få ut virkestoff uten å ha med bindemiddel.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitter her med noen efedrin pller å lurer på hvordan det kan sammenlignes med ritalin eller speed, hvis det er noen lik greie i detb hele tatt.

sotter å på 5 palargin, får jeg noe rus efekt av å spise de? har lest rundt men finner ikke noe svar jeg trenger. har spist mye piller, men aldri de, eller efedrin.
Sitat av selvmord Vis innlegg
Sitter her med noen efedrin pller å lurer på hvordan det kan sammenlignes med ritalin eller speed, hvis det er noen lik greie i detb hele tatt.

sotter å på 5 palargin, får jeg noe rus efekt av å spise de? har lest rundt men finner ikke noe svar jeg trenger. har spist mye piller, men aldri de, eller efedrin.
Vis hele sitatet...
Efedrin er sentralstimulerende og kan ligne speed eller cola. Jeg har tatt det en del. Blir ganske gira, men er ikke helt det samme, uten at jeg kan forklare helt hvorfor. Kan jo sammenlignes med koffeinpiller. Jeg får ikke helt den samme euforiske følelsen som ved speed og cola. Nå snakker jeg om oralt inntak.

Paralgin (forte?). Jeg klarer ikke helt skjønne hvorfor man ruser seg på det, men det er min personlige mening. Blir jo bare trøtt og jævlig. Det er min erfaring. Nb. Har bare brukt det i medisinske sammenhenger. Ikke som rusmiddel.
Sist endret av Smilygirl; 28. juni 2009 kl. 02:43.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg går på en Efedrin kur nå, men bruke rogså amf regelmessig, vil dette "ødelegge" effekten av efedrinen eller bare dævver jeg av hjerteinnfarkt?

ps. skyter IKKE
Sist endret av Wooow1; 25. august 2009 kl. 16:33.
Hva slags kur er det du går på?
Hvilken dosering?

Hvordan trener du?
hehe, Efedrin piller..Det står Atom 30 på de. En om dagen.
Sykler et par timer om dagen og trener litt Pilates.
Blir mindre enn 1 g i uka med amf
Sist endret av Wooow1; 25. august 2009 kl. 17:03.
Hvor stor dosering per dag og hvor mange dager i uka? Var det jeg mente med hva slags kur du går på.

Regner med det er 30mg tabs.
Sist endret av Knask; 25. august 2009 kl. 17:06.
vet du, jeg har ikke peiling. jeg fikk de av en venn som sa at de ville hjelpe meg med trening, så det jeg vet er at de er små og hvite og at jeg spiser en om dagen, står bare 30 på de..

har aldri fått i meg noe annet enn weed og amf, så jeg er passe ny på det her....
Sitat av Wooow1 Vis innlegg
vet du, jeg har ikke peiling. jeg fikk de av en venn som sa at de ville hjelpe meg med trening, så det jeg vet er at de er små og hvite og at jeg spiser en om dagen, står bare 30 på de..

har aldri fått i meg noe annet enn weed og amf, så jeg er passe ny på det her....
Vis hele sitatet...
Okey, da vil jeg først råde deg til å lese denne siden: http://www.steroider.net/index.php?o...d=30&Itemid=27


Som du ser her så er det bare tull å glefse i seg en til dagen. 1-3 ganger i uka er det som er "best".

Har selv brukt dette som prestasjonsfremmende og må si at det fungerte helt greit. 50 mg 3 ganger i uka.
Jeg la om treningsprogrammet mitt en del og endret dietten min for å ikke gå ned mer enn nødvendig i muskelmasse.
Reultatet ble bedre definisjon. Delvis pga. at jeg mistet vann og delvis pga. at jeg kvittet meg med en del fett ved å kjøre et bra treningsprgram i tillegg til geriljakardio.

Dette stoffet har også sine ulemper.
Jeg fikk ofte psykiske nedturer av dette og det har de fleste andre jeg kjenner også gjort.
En kompis av meg er blitt avhengig av dette etter å ha brukt det hver dag isteden for et par ganger i uka.

Det er veldig viktig å vite hvordan slike stoffer fungerer før man putter det i seg.
Som du kan lese på den siden jeg linker til så spiller diett og treningsprogram en stor rolle for reultatet.
Tusen takk! Har lest igjennom det nå.
men lurer fremdeles på hvordan dette er i en blanding med amf..
0.15 om dagen
Effedrin er mer helseskadelig enn amfetamin og kokain, pga de ekstremt dårlige effektene det har på hjerte-karsystemet. Snakker av egen erfaring her, har ingen dokumentasjon på dette på stående fot. Effedrin er et stoff som jeg aldri noen sinne kommer til å prøve igjen.
Jeg bestemte meg også for å slutte med efedrin (ja, det skrives med en f) ettersom det ikke er bra for psyken.
Sitat av Wooow1 Vis innlegg
Tusen takk! Har lest igjennom det nå.
men lurer fremdeles på hvordan dette er i en blanding med amf..
0.15 om dagen
Vis hele sitatet...
Å blande efedrin med amfetamin vil antakelig bare øke sjangsen for ubehagelige og eventuelt mer alvorlig bivirkninger. Det er heller ikke umulig at det allerede er efedrin i amfetaminen du kjøper, om det er typisk gate-amfetamin. Jeg ville droppet denne kombinasjonen (ikke "droppet" amfetamin og efedrin, men droppet hele planen).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kommer an på hva du bruker ephedrine til.....å ta ren ephedrine er aldri sunt, anberfaler heller ECA - Ephedrine Caffeine Aspirine. Koffein og Aspirin øker varigheten av ephedrinet (bra for trening) ved å blokkere noen enzymer kroppen slipper ut, samtidig som aspirin fungerer blodfortynnende (for å motveie effekten av ephedrine).
De jeg har sett har 50mg ephedrine(ikke ephedra, som er svakere plantestoff), 200mg koffein, og fra 50mg-200mg aspirin i hver kapsel.

sjekk http://www.steroider.net/index.php?o...d=29&Itemid=27

ta deg en tur til strømstad
Hvorfor skal man til Strømstad?
Efedrin er like ulovlig der som her hjemme i Norge.
Vet om et sted ved grensa du kan få kjøpt efedrin eller stack som inneholder efedrin, men dette selges i bokser uten emballasje og selvfølgelig under disken.
Sitat av Ammagadz Vis innlegg
ikke ephedra, som er svakere plantestoff)
Vis hele sitatet...
Ephedra er plantefamilien man utvinner efedrin fra, ikke et "svakere stoff".

Det er ikke "sunnere" å ta efedrin, koffein og aspirin enn å ta ren efedrin. Koffeinet vil øke sjangsen for bivirkninger. Som du sier vil aspirin (eller annen blodfortynnende) minske sjangsen for blodpropper, men det er slett ikke sunt å ta blodfortynnende stoffer jevnlig, med mindre dette er nødvendig pga. høy risiko for blodpropper.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ephedra er plantefamilien man utvinner efedrin fra, ikke et "svakere stoff".

Det er ikke "sunnere" å ta efedrin, koffein og aspirin enn å ta ren efedrin. Koffeinet vil øke sjangsen for bivirkninger. Som du sier vil aspirin (eller annen blodfortynnende) minske sjangsen for blodpropper, men det er slett ikke sunt å ta blodfortynnende stoffer jevnlig, med mindre dette er nødvendig pga. høy risiko for blodpropper.
Vis hele sitatet...
Ephedra er også en ingrediens i mange urtebaserte ephedrine midler, og finnes da i svært store mengder ettersom stoffet inneholder en relativt lav prosent ephedrine (rundt 8% leste jeg vel et sted).

Jeg sier ikke at ECA ikke kan være farlig, men ved normal bruk hos en sunn person kan jeg ikke se noen særlige ulemper. Jeg kan ikke se hvordan du mener at ren efedrin, som kan fungere svært blodfortykkende, er sunnere enn ECA?
Sitat av Ammagadz Vis innlegg
Jeg kan ikke se hvordan du mener at ren efedrin, som kan fungere svært blodfortykkende, er sunnere enn ECA?
Vis hele sitatet...
Det har han heller aldri sagt.
Sitat av Ammagadz Vis innlegg
Ephedra er også en ingrediens i mange urtebaserte ephedrine midler, og finnes da i svært store mengder ettersom stoffet inneholder en relativt lav prosent ephedrine (rundt 8% leste jeg vel et sted).

Jeg sier ikke at ECA ikke kan være farlig, men ved normal bruk hos en sunn person kan jeg ikke se noen særlige ulemper. Jeg kan ikke se hvordan du mener at ren efedrin, som kan fungere svært blodfortykkende, er sunnere enn ECA?
Vis hele sitatet...
Noen ganger brukes Ephedra (plantemateriale) istednfor ekstrahert eller syntetsisert efedrin, ja. Dette er imidlertid ikke det samme som at "ephedra er et svakere plantestoff", slik du skrev. Virkestoffet er det samme.

Efedrin er helle ikke "blodfortykkende", og for en frisk person vil en normal brukerdose efedrin normalt ikke forårsake blodpropper (eller andre alvorlige bivirkninger). Problemene oppstår når folk tar større doser en anbefalt, har hjerteproblemer, høyt blodtrykk etc. Selv om det kanskje vil være bedre for en person som er disponert for blodpropper å kombinere efedrin med blodfortynnende medikamenter, betyr ikke dette at bladningen er "sunnere" enn ren efedrin.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Hvorfor skal du skyte det? er ikke effekten bra nok?

bland med 300mg koffein, så får du bedre funk
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg har en opplevelse med å tatt 2-3 eff. og drakk ca 2 kopper kaffe, og sprang rundt, ringte hele verden og hadde paranoia for min egen hund osv... ikke sånn har jeg reagert på den sterkeste amfen i byen engang. Så anbefaler å drikke litt kaffe ved siden av men ikke for mye. Fikk noen sykt ubehagelige hjerte-klapper som urolig-gjorde meg, noe som utgjorde enda større og kraftigere hjerteslag og deretter større effekt av efedrinen.

kost1.no er plassen om man trenger bestilling av stackers', mye annet godt der også
Sitat av orakel_oslo Vis innlegg
Helt enig. Jeg har en opplevelse med å tatt 2-3 eff. og drakk ca 2 kopper kaffe, og sprang rundt, ringte hele verden og hadde paranoia for min egen hund osv... ikke sånn har jeg reagert på den sterkeste amfen i byen engang. Så anbefaler å drikke litt kaffe ved siden av men ikke for mye. Fikk noen sykt ubehagelige hjerte-klapper som urolig-gjorde meg, noe som utgjorde enda større og kraftigere hjerteslag og deretter større effekt av efedrinen.

kost1.no er plassen om man trenger bestilling av stackers', mye annet godt der også
Vis hele sitatet...
Haha tror nok den opplevelsen din er litt placebo. For er ikke akkurat samme effekt som speed i efedrinen. Kan vel heller si det minner mer om koffein. Tok selv efedrin 120mg dagen + 250mg koffein i 2-3 uker. Og det anbefales ikke. Ta for all del ikke for mye efedrin, hjertebank som faen og dritt. Føler enda det er noe gale inne i brystet. Og det er 2 år siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har kjøpt ECA stack på http://www.thatswholesale.com over en periode. Skal liksom inneholde 25 mg ephedra/ephedine, 200 mg koffein og aspirin. Har tatt opp til 3 stykker og ikke kjent en ting. Tror dere de selger falske greier? Eller er effedrin så lite potent? Har engang tatt 7 på fylla og havna på sjukehuset, men tror d var fordi jeg var full, ikke noe annet.
Hei!


Har tenkt å starte med efedrin, for å gå ned i vekt og for å prestere bedre på treninga. så fant jeg ut at muttern går på efedrin, så tenker at jeg skal smug stjele litt(vet vet, hun merker det sikkert), så lurte jeg på hvor stor dose bør jeg ta pr dag/uke eller hvordan og hvor ofte jeg skal ta det



btw, tok meg ett shotglass med det nå, for å se om jeg kjenner noe.
Ca 50mg før du skal trene men er ikke helt sikker.
Og så vil jeg anbefale og ikke svelge pilla med en shot..
neinei, det var flytende, så tok det bre oppi ett shotglass jeg fant i skapet
Hvordan føler du deg da?
Hjerte banker som faen hvis du tar en god dose
et par trykk innom google og tadaa!

siden vekttap var en av målene dine med å ta efedrin bør du legge merke til delene om vanndriving, og endring av kosthold.
okei. fant ut ca hvor mye en dose er nå, så er ikke jeg flink med målinger osv, noen som vet hvor mye det er i ett helt vanlig shotglass?
Fyll vann i shotglasset - så fyller du vannet fra shotglasset i et dl / liter -mål?
Et standard shotglass måler normalt opp 4cl, altså 0,4 dl. Hva heter preparatet du tar? Altså, hva står det på flaska?

Gjorde et kjap søk på felleskatalogen, hvor jeg fant efedrinpreparatet med det kreative navnet Efedrin, produsert av Nycomed Pharma. Jeg går derfor utifra at dette er preparatet du har tilgang til.

MIKSTUR 2 mg/ml: 1 ml inneh.: Efedrinhydroklorid 2 mg, ammoniumklorid 30 mg, ammoniakk, anisolje, lakrisekstraktdiluendum, sterk sprit 70 mg, renset vann. Lakrissmak.
Vis hele sitatet...
2mg virkestoff per ml betyr at et shottglass på 4 cl (1 cl tilsvarer 10 ml) av miksturen vil inneholde 80mg efedrin.
Sist endret av Ivellios; 2. oktober 2009 kl. 15:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Looke4x4 Vis innlegg
Noen som har prøvd og skyte effedrin noen gang?
Vis hele sitatet...
akkurat sett crank eller no?
Sitat av Mattiti Vis innlegg
akkurat sett crank eller no?
Vis hele sitatet...
Hovedpersonen i Crank tar epinefrin, ikke efedrin.
Og epinefrin kalles oftest adrenalin her i Norge, sånn for ordens skyld

Latterlig film, forresten!
FET film! Selvom det er ganske mye latesomfakta i den, er den rett og slett bare genial. Morsomt ordspill også.. Crank, som er slang for speed (amfetamin), samtidig som at konseptet er veldig likt filmen "Speed"... Stopper du, dør du...
▼ ... noen uker senere ... ▼
er efedrin lovelig ?
Sitat av DataSnook Vis innlegg
er efedrin lovelig ?
Vis hele sitatet...
Ja.. [COLOR="White"]*titegn*[/COLOR]
Sitat av DataSnook Vis innlegg
er efedrin lovelig ?
Vis hele sitatet...
Hvorfor googler du det ikke bare så får du svar på det veldig mye fortere.

Men for å svare på spørsmålet ditt så er ikke efedrin lovlig i Norge.
I begynnelsen av 2009 havnet det til og med på listen over narkotiske stoffer ifølge kilder på forskjellige treningsfora.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
I begynnelsen av 2009 havnet det til og med på listen over narkotiske stoffer ifølge kilder på forskjellige treningsfora.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke riktig. Efedrin er ikke regnet som narkotika, men som reseptpliktig legemiddel og dopingmiddel.
Da fikk vi klarhet i det!