Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3192
noen som har litt kjenskap med å destillere med plast brenner?

jeg pleier å bruke en 10 L bøtte når jeg skal destillere som er det vanelige..

men tenkte om det bare går an å skaffe seg en 50liters donk å legge heile 25 L donken men satsen oppe i 50 L donken?

noen som vet om dette kunne ha funka?

å at man kan få like mye sprit ut av satsen på denne måten?

veldig greit med utflylte svar=)
Har kondensert noen liter med plastbrenner'n og har tenkt samma tanken sjøl.
Hvis du skal få detta til å funke trur jeg du bør bygge et bra refluxsystem i lokket på innerbøtta. Refluxen gjør at alkoholen drypper ned i satsen igjen og samler seg på toppen hvor den fordamper på ny. Dette fordi alkohol er lettere enn vann, noe som satsen din for det meste består av. Grunnen til dette er at jeg trur det sluttproduktet vil bli svakt uten skikkelig reflux på så store kvanta og så stor fordampningsoverflate som det vil bli på et 25liters kar.
To dyppvarmere må kanskje også til...
▼ ... over en uke senere ... ▼
har hatt plasbrennern min ca 4 mnd nå. det er 30 L vindunk.
tror jeg heller ville hatt 2 plastbrennere istendenfor en stor 50 L dunk. kommer nok til og koste ca det samma uansett og du brenner fortere og muligens sterke vil jeg tippe med 2 brennere en 1 stor
Klarer noen lage bra dram med plast utstyr?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
57 2
plast brenneren er genial men er det egentlig noen som får den heilt opp til 40% ? etter man har tatt den gjenom kull rens.

når jeg tar ut 3L fersk drikke så er den 38-40% men etter jeg har rensa den så er den på 30-32% =S

så syntes den er bra for egent bruk men til salg er det nok litt klager i blant:P

så de som skal ha til seg å venner ta plast brenneren

men til salg bedre å få laga en spiral brenner mer stress men går raskere å får bedre resultater
Sitat av SmUlTr1nG Vis innlegg
Klarer noen lage bra dram med plast utstyr?
Vis hele sitatet...
Nei, bra dram får man med et velkonstruert apparatur laget av metall med passende kjøling.

Ikke for å skryte men har over 30 års erfaring som hjemmebrenner.

Selvfølgelig hvis hensikten er å få flest mulig promiller innabords duger nok plastbrenneren.
Selfølgelig kan man få god sprit med plast, passer man på hastigheten på brenningen med spiralbrenneren og renser den skikkelig får du et godt resultat.
Jeg snakker ikke av erfaring, men er en kar inne på brygging.net sin side som påstar at han får _opptil_ 70% med plastbrenner, dog med en ganske så bra utviklet Farbror Plast Ta en titt der så får du garantert noen gode tips.