Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 21351
Sitter her og begynner og gå tom for norsk rap.
Hvem snytes du rapper best på norsk Akkurat nå?
Hmm, yung smul kanskje. Arif og ferrari er også ganske dope
rsp
Vet ikke om det telles som rap, men Chris Abolade. Han droppet nettopp en ny hit. Anbefales å sjekke ut på YT eller spotify.
Linni, uten tvil. Minimum, medium og maksimum er blant de 3 beste albumene jeg har hørt. For en reise og utvikling den duden har hatt
Sitat av Door145 Vis innlegg
Linni, uten tvil. Minimum, medium og maksimum er blant de 3 beste albumene jeg har hørt. For en reise og utvikling den duden har hatt
Vis hele sitatet...
Linni er dope af, og for en utvikling. Starta med Yoguttene som var lyrisk dårligere enn lil pump til å bli norges beste lyrical rapper imo.
Som oldis synes jeg jo pen jakke og onkl er The Shizzle.
Men altså, man skal ikke undervurdere Kjartan eller Sørsia(aka. Shitrich) på mer moderne greier.
Vaular har de sykeste barsa, syntes hester v75 har en hærlig vibe. Linni har også bra greier
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Er det bare meg som synes Arif og Unge Ferrari er ekstremt kjedelig musikk?

Til topic: Johnny, Onkl, RSP, Vinni (særlig i Paperboys), Cezinando før han ble ødelagt av P3 og gode gamle Spetakkel!
Mer moderne vil jeg si at Sushi og Kobe lager irriterende fengende musikk. Både Linni og Kamelen har også utviklet seg i en svært positiv retning!
Sverger til Jonas V og Store P
Sist endret av KingStorebror; 9. oktober 2018 kl. 01:11.
Joddski
Aslak
RSP
OnklP & Jaa9
Spira
Ben Baller
Pant
Don Martin
Pats One
Martin Massiv
Dårlig Vane
Andre Jensen
Mister K
Ormstunge & DRM
Bad Spit og Gode ord Dør Sist
Skrangle har en syk låt som jeg bare finner liveopptak av den går typ: hys vær stille du fåkke snakke om det der ta deg en lykkepille.....osv
Spørsmålet var akkurat nå... Arif! Broren min wallah
Sitat av Hydra Vis innlegg
Er det bare meg som synes Arif og Unge Ferrari er ekstremt kjedelig musikk?
Vis hele sitatet...
Du er absolutt ikke alene... kombinasjonen av autotune og reggeaton-beats tar livet av meg. Det er så trash. (Edit: etter min subjektive mening såklart)

OT: Jonas V, Eirik Aas, Onge Sushimane, Dårlig Vane, King Skurk One, Store P og Hester V75
Sist endret av Juicekongen; 9. oktober 2018 kl. 03:41.
Kamelen og Dårlig Vane
Jøsses, ingen som har nevnt Larsiveli, sjekk ut! https://youtu.be/CuyPX5aQpGE
Av de som er aktive så er det vel RSP, Ormstunge, DRM, Kranky (han oppdaga jeg på forumet her forsåvidt), Gatas Parlament, Cezinando (dog ikke så fan av det nyeste han har gitt ut), Mae, Madcon (nyeste albummet var overraskende bra).

Det skal sies at norsk rap er veldig mye for tiden, men du har for det meste to stiler, moderne og oldschool, jeg er ikke en stor tilhenger av 99% av det moderne som blir lagd, men smaken er som baken.
Ben Baller
Shitrich
Grotesk
Ninjaflip
Smeke Reven
Sitat av Door145 Vis innlegg
Linni, uten tvil. Minimum, medium og maksimum er blant de 3 beste albumene jeg har hørt. For en reise og utvikling den duden har hatt
Vis hele sitatet...
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Linni er dope af, og for en utvikling. Starta med Yoguttene som var lyrisk dårligere enn lil pump til å bli norges beste lyrical rapper imo.
Vis hele sitatet...
Linni er veldig bra. Sideprosjektet hans "Neste Planet" burde ikke være et sideprosjekt, men hans dagjobb. Det er i dette samarbeidet man virkelig ser hva som bor i denne artisten. Begge albummene anbefales på det sterkeste.

Ellers er jo Lars Vaular selvsagt i denne sammenhengen. Sirkel Sag er også bra. Jeg har ikke vært fan av Sushi x Kobe før, men det nyeste albummet er virkelig, virkelig bra.
Sist endret av Sjølvaste; 9. oktober 2018 kl. 19:40.
Madcon har en del bra sanger i det seneste albumet.
Karpes 2 seneste singler er nice.

Ellers har vi:

AVGVSTVS
Philip Emilio
Emir
Angelo Reira

Norsk rap har ikke shit på dansk og svensk.
Sjekk ut f.eks Gilli, KESI, mellemfingamuzik og yasin.
Sirkel sag og dirty oppland
Linni er blitt så utrolig pretensiøs solo, YG-personaen hans var jo 10x morsommere å høre på, til tross for at ingen av de andre i gruppa kunne rappe ordentlig. Føler han prater masse uten å si noe som helst, omtrent som en mindre teknisk begavet hipster-Eminem. Overkompensering?

Nå:
Larsiveli
Smeke Reven
Hemmelig Sekt
Snow Boyz
Mats Dawg
Kamelen
Side Brok

Før:
Onkl P, norges flinkeste rapper linje for linje, bare synd han ikke er like god på låter. Får veldig fort rai-rai-Herreløse-preg med harry beats og hooks
Badspit
Vaular
Bromstad
Vågsbygd Handy
Venom
Warlocks
Hemmelig sekt( Pete fra Vågsbygd handy og Son og light)
Neste planet(Linni og Kvam)
Klish
Rsp
Låta; Stænge dem ned. Forskjellige kremartister.
Spira
Side brok
Sirkel sag


Svensk bonus. Kartellen. Begynn på første skive å hør deg igjennom. En reise.
Sist endret av KongSlapp; 9. oktober 2018 kl. 23:00. Grunn: Kom på mer.
Grotesk/Soinner
Shitrich
Bad Spit
Hørt om Klish? Nordnorsk rap, samme med Oter og Mats dawg. Onkel og di gamle klassikerne som klovner i kamp duger bra. Mye fett på Spotify
KENNETH ENGEBRETSEN
Sitat av KongSlapp Vis innlegg
Hemmelig sekt( Pete fra Vågsbygd handy og Son og light)
Neste planet(Linni og Kvam)
Klish
Rsp
Låta; Stænge dem ned. Forskjellige kremartister.
Spira
Side brok
Sirkel sag


Svensk bonus. Kartellen. Begynn på første skive å hør deg igjennom. En reise.
Vis hele sitatet...
Hemmelig Sekt er både Pete og Tor Even fra Vågsbygd + Son of light.

Noe av det beste Norge har.
Sist endret av rbk321; 10. oktober 2018 kl. 03:40.
Har mange favoritter, men best akkurat nå? Mats Dawg!

Ellers var det Mae-albumet det beste jeg har hørt på evig lenge, men han er ikke aktiv nok. Ræpp for vaksi folk!
Sist endret av UncleSam; 10. oktober 2018 kl. 05:32.
Larsiveli og Makko Makeba. Dette brødreparet syns jeg kom med noe nytt da de ga ut Brødrene Gjeddehjerte for et par år siden. Egen sound og bra tekster.
Sitat av rbk321 Vis innlegg
Hemmelig Sekt er både Pete og Tor Even fra Vågsbygd + Son of light.

Noe av det beste Norge har.
Vis hele sitatet...
Ja, det var en glipp fra min side. Terror er selvsagt med også
Haugesund representerer!

https://www.youtube.com/watch?v=EctlJFX1d84

https://soundcloud.com/linjegodset/tracks
Sist endret av flvcko; 12. oktober 2018 kl. 11:40.
Tøyen Holding er heller ikke så ille.
Grotesk,bad spit..
Synes det er lettere å si hvem den dårligste er: Kenneth Engebretsen. Han har forferdelig flow, og ganske kjedelige tekster. Alt handler liksom om Groruddalen og hvor forferdelig alt er der. zzzZZZ
Sist endret av venstrehook; 13. oktober 2018 kl. 15:27. Grunn: skrivefeil
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Synes det er lettere å si hvem den dårligste er: Kenneth Engebretsen. Han har forferdelig flow, og ganske kjedelige tekster. Alt handler liksom om Groruddalen og hvor forferdelig alt er der. zzzZZZ
Vis hele sitatet...
Han og Jesse Jones er de verste 'rapperene' som har vært på banen. Dårlige enstavelsesrim, kjip delivery og wack innhold. Den eneste grunnen til at de har kommet opp må jo være connects til Tommy Tee. Talent har de faaen ikke iallefall.
KØBER!!! Politisk og dyp rap, han slapp nylig ny EP.
Sist endret av pmprsrgr; 13. oktober 2018 kl. 22:32.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Linni er blitt så utrolig pretensiøs solo, YG-personaen hans var jo 10x morsommere å høre på, til tross for at ingen av de andre i gruppa kunne rappe ordentlig. Føler han prater masse uten å si noe som helst, omtrent som en mindre teknisk begavet hipster-Eminem. Overkompensering?
Vis hele sitatet...
Naturligvis er jeg ikke enig, da jeg løftet opp linni som en av mine favoritter. Men jeg kan forstå hvor du kommer fra, hvis du falt for handerrelinni under YG dagene, og du fortsatt er i samme stadie personlig(?), blir det kanskje unaturlig og fucke tungt med det nye. Det er tungt metaforbasert, og ekstremt kunstnerisk, etter min mening. Det krever fort at du faktisk leser tekstene hans noen ganger for å fullt forstå budskapet. Personlig føler jeg han, som ingen andre nordmenn før han. Makko og larsiveli på en tett 2.plass. Teknikk har jeg aldri tenkt han har manglet, spesielt hvis man sammenligner med hva annet som foregår i bransjen, så akkurat det har jeg ikke mye forståelse for. Det du kaller pretensiøs kaller jeg ekte, frigitt fra normer og tabu
Sist endret av Door145; 13. oktober 2018 kl. 22:57.
De som sier at engebretsen er dårlig har ikke peilig, han har kanskje ikke den beste flowen men han har sinnsykt bra tekster
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
De som sier at engebretsen er dårlig har ikke peilig, han har kanskje ikke den beste flowen men han har sinnsykt bra tekster
Vis hele sitatet...
Godt alle har sine meninger så man ikke trenger å være enig...
Har lest igjennom en del av tekstene hans og det er ikke spesielt bra saker for å være ærlig.

Tror mer det er slik som de over her sier, fordi han har connections til Tommy Tee og resten av gutta.
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
De som sier at engebretsen er dårlig har ikke peilig, han har kanskje ikke den beste flowen men han har sinnsykt bra tekster
Vis hele sitatet...
Bra tekster? Gjerne utdyp og kom med noen eksempler. Hele fyren er wack.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
De som sier at engebretsen er dårlig har ikke peilig, han har kanskje ikke den beste flowen men han har sinnsykt bra tekster
Vis hele sitatet...
Engebretsen er og blir en verkebyll innenfor Norsk hiphop. Tekstene hans er langt ifra bra, og jeg føler en tendens til "har du hørt en sang har du hørt alle".
Jeg er enig med at alle sangene hans er litt like, men han er mye mer ekte enn alle de andre
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Jeg er enig med at alle sangene hans er litt like, men han er mye mer ekte enn alle de andre
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig? At han er mer kriminell eller ‘gate’ enn de andre?

At det liksom er et kriterium for å være en god rapper synes jeg er rart. Om han er ‘mer ekte’ vil jo det si de andre er ‘mindre ekte’. Og hva er å være ‘ekte’? Kriminell? Kenneth er sikkert hiphop han, men han er en crap rapper i mine øyne i alle fall.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Ben Baller
Shitrich
Grotesk
Ninjaflip
Vis hele sitatet...
Du veit ka det går i