Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3035
Fra Follo Politiets Twitter:

"Beboer på Langhus fått 2 personer på døra til sin bopel. Hevdet de var på innsamlingsaksjon for en humanitær organisasjon.
Virket OK helt til de ville ha melders kontonummer. Begge hadde nordisk utseende."

Er det noe særlig man kan få gjort med navn og kontonummer?
Unlicensed Surgeon
Har du fødselsdato og år + navn kan man finne ut personnummer.

Med kontonummer, og personnummer er det "bare" å printe ut falsk legitimasjon, gå i post i butikk (eller bank) å ta ut / overføre penger.
Sitat av dafog Vis innlegg
Har du fødselsdato og år + navn kan man finne ut personnummer.

Med kontonummer, og personnummer er det "bare" å printe ut falsk legitimasjon, gå i post i butikk (eller bank) å ta ut / overføre penger.
Vis hele sitatet...
Hvordan finner man ut personnummer med kun fødselsdato og navn?
Skjønner. Det var forøvrig ikke fordi jeg selv hadde planer om å bruke dette, men jeg tenkte egentlig mest i forhold til att det er så mange steder i dag (butikker O.L) som etterspør allslags info om folk så jeg tenkte mye av dette ikke var så lett å misbruke lengre.
Unlicensed Surgeon
Sitat av Conflicted Vis innlegg
Hvordan finner man ut personnummer med kun fødselsdato og navn?
Vis hele sitatet...
Det finnes ca 250 gyldige personnummere pr dag, prøv å bestill noe på nett som krever personnummer og navn, avbryt prosessen når man ikke lenger får feilmelding. Siste personnummeret man prøvde med da var gyldig.

Hjelper også å vite at det blir utdelt fra høyeste siffer først, får stortsett treff etter 50-100 forsøk.
Nå er det lenge siden jeg har testet, men for noen år siden funket det.
Ligger og guider på nett hvordan du kan finne person nr
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Har selv arbeidet frivillig med innsamling og trengte kontonummer fra personene som ønsket å være med å støtte organisasjonen jeg arbeidet i. Fikk vel i snitt 10 kontonummer hver dag og det er svært lite vi kan gjøre ene og alene med et kontonummer. Kan sette inn penger etter lage en avtalegiro via banken hvor eiers underskrift er obligatorisk.

Fundraisers for røde kors bruker bla. dette, godt mulig det var noen slike på døren. Helt standar prosedyre for innsamling med andre ord. (for faste månedlige givere)

Synes forøvrig det var skumlere å oppgi kredittkortinfo + utløp og CVC til en kar på mester grønn for å paye for blomster til tanten min sin bursdag.

tl;dr nei
Sist endret av Hydra; 31. januar 2018 kl. 00:05.