Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1391
Anonym bruker
"Målløs Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vanskelig for oss som sitter uten kunnskap å vite. Da de ofte fallier ut og inn av søvn. slever, men s
er "friskmeldt" Om han bare vil sove etter dose er tatt kan jeg jo aldri vite om han sovne inn i døden eller om han bare sover i velbehag. Vet at man ofte kan få blå lipper og negler. Vil pasienten selv skjønne at han har tatt overdose? Er naloxan motgift resptfriťt?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
De blir blå/grå og pusten går saktere og saktere.. til slutt hører du gurgling. Ikke sikkert det er fasit for alle, men slik har jeg opplevd at folk har blitt.
Det er Nalokson utleveringssteder forskjellige steder rundt i Norge. Ser også ut som noen apotek skal ha det.


Du finner adresser til utleveringssteder på hjemmesiden Stoppoverdoser. De har også en instruksjonsvideo som viser hvordan du bruker nesesprayen,og hvordan man kjenner igjen en overdose.
i dag deler også Trondheim, Stavanger, Sandnes, Asker, Drammen, Tønsberg, Fredrikstad, Arendal, Porsgrunn, Skien, Bodø og Tromsø ut nesespray til rusavhengige.
Vis hele sitatet...
Det er bare apotek som SERAF har avtale med som skal distribuere
nalokson nesespray i Norge. SERAF skal informere apotekene om hvilke leger som til enhver tid er med i prosjektet.
Vis hele sitatet...
Vanskelig selv for meg med kunnskap. Klipp i armen så hardt du kan. Ingen reaksjon = overdose.
Sist endret av DrPerception; 20. september 2018 kl. 16:06.