Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 12997
Hei Freaks!

For meg virker det som politiet bruker mer ressurser på og ta folk som røyker enn hva dem er på og ta folk som misbruker andre stoffer.

Noe i dette tror dere? Leser mer og mer om folk som blir tatt med en liten klump hasj, razia osv enn av andre som misbruker andre typer stoffer.

Hva er deres synspunkter her, er det noe i det?
Du leser mer om folk som blir tatt med en liten klump hasj på razzia fordi hasj er det mest brukte illegale rusmiddelet vi har i Norge.
Men hva med slik som dette? (Ja er en gammel sak) men virker som det er mye av dette enda.

http://www.aftenposten.no/meninger/s...m-8233268.html

Syns rett og slett det er veldig urettferdig. Selv om jeg selv ikke røyker hasj til vanlig.

Du har nok rett, men hører lite om amfetamin som jeg tror er en klar 2'er på mest brukte rusmidler
Sist endret av king123; 10. november 2015 kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ser poenget ditt, politiet misbruker gjerne makten sin. Siden cannabis er blitt så vanlig på mange steder ser jo politiet en gullgruve i å oppklare mange saker. Det er helt klart negativt for samfunnet. Selv om artikkelen muligens er redigert, og basert på kun 2 tilfeller, noe som ville være en gullgruve for mennesker med confirmation bias betviler jeg ikke at det er et alvorlig problem som skjer. Dette er på grunn av at jeg har sett politi misbruke makten sin på unge mennesker før, og på visse steder virker de betatt av å ta alle sammen. Dette henger naturligvis sammen med at ekstremt mange mennesker bryter loven når det gjelder cannabis, og noen mennesker er der for å straffe de. Av disse menneskene er noen maktsyke. Disse maktsyke menneskene skaper sinte leserinnlegg og artikler.
De tar de som det er enklest å ta, de sakene som flest kan relatere til. Hasjrøykerne er jo typisk ikke særlig gode til å løpe, så de er enkle mål. Å fakke og å straffe hasj- eller andre misbrukernarkomane personer er god skadebegrensning. Det skremmer ungdommen fra å prøve hasj, noe som fører til at den aldri vil bli en del av det kriminelle miljøet som de mange hasjsøkende er tvunget til å oppsøke pga. forbudet.
Sitat av caperno Vis innlegg
De tar de som det er enklest å ta, de sakene som flest kan relatere til. Hasjrøykerne er jo typisk ikke særlig gode til å løpe, så de er enkle mål. Å fakke og å straffe hasj- eller andre misbrukernarkomane personer er god skadebegrensning. Det skremmer ungdommen fra å prøve hasj, noe som fører til at den aldri vil bli en del av det kriminelle miljøet som de mange hasjsøkende er tvunget til å oppsøke pga. forbudet.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg, men alt dette kan stoppes ved at forbudet oppheves. At hasjrøykere ikke er gode til å løpe er litt av en generalisering jeg ikke tror stemmer over hodet, vanlige folk røyker nå til dags vet du. Nå er ikke poenget her bare skadebegrensing, men også det at politiet trakasserer mennesker, noe som bør bli slått hardt ned på. Sett på lenkene king delte? Totalt uakseptabelt. Må stoppes.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hasjrøykerne er jo typisk ikke særlig gode til å løpe, så de er enkle mål.
Vis hele sitatet...
Ja heroinister er jo kjent for sin utrolige hastighet.. :P Resten av poengene dine er spot on. Eldre misbrukere er allerede en tapt sak så det er liten vits i å legge inn ressurser på enkeltpersoner. Politiet prøver dog å stoppe det åpne narkomarkedet i Storgata, står en politibil på Brugata så og si hver dag, og sivil er der ofte.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av nudo Vis innlegg
Dessuten er det alment akseptert å bli dømt for harpikset THC; i motsetting til virkestoffet D9 / 11THC, med alkohol må man ha virkestoffet i kroppen, der er ikke nok å bli tatt for å pisse blandevann.
Vis hele sitatet...
THC eller Tetrahydrocannabinol er Δ9-tetrahydrocannabinol, det er ingen forskjell på de. Du tenker kanskje på forskjellen mellom aktive metabolitter ( 11-OH-THC) som det ikke testes for kontra inaktive metabolitter (11-nor-9-carboxy-THC) som kan detekteres lenge etter rusen er ferdig og er det urinprøvene reagerer på?
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Ja heroinister er jo kjent for sin utrolige hastighet.. :P Resten av poengene dine er spot on. Eldre misbrukere er allerede en tapt sak så det er liten vits i å legge inn ressurser på enkeltpersoner. Politiet prøver dog å stoppe det åpne narkomarkedet i Storgata, står en politibil på Brugata så og si hver dag, og sivil er der ofte.
Vis hele sitatet...
Mens helgebrukeren av amfetamin kan være jævlig rask til tider.

Men ja, det er stort fokus på det. Det kan se ut som politiet tror sterkt på denne strategien selv om det Har begynt å murre litt i rekkene der og. Krysser fingrene for legalisering innen 5 år
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Krysser fingrene for legalisering innen 5 år
Vis hele sitatet...
Du vil nok få deg en skuffelse.
Sitat av caperno Vis innlegg
De tar de som det er enklest å ta, de sakene som flest kan relatere til. Hasjrøykerne er jo typisk ikke særlig gode til å løpe, så de er enkle mål. Å fakke og å straffe hasj- eller andre misbrukernarkomane personer er god skadebegrensning. Det skremmer ungdommen fra å prøve hasj, noe som fører til at den aldri vil bli en del av det kriminelle miljøet som de mange hasjsøkende er tvunget til å oppsøke pga. forbudet.
Vis hele sitatet...
Artikelen er nok ikke 100% riktig (som det meste i media). Men er mye av det som jeg mener stemmer.

Snakker litt om egen erfaring av kamerater av meg som tar seg en joint en gang i blant med venner, så før du vet ordet av det raser dem inn døra og bøtelegger alle som er i leiligheten. Virker som dem nyter makten dem har over andre, spesielt mennesker som sitter forsvarsløse med en harmløs joint i handa.

Rart folk får noia på hasj?

Derfor jeg mister mer og mer respekt for politiet, hadde dem heller prioritert viktigere ting enn en guttegjeng som tar seg en joint i blant og ikke lager noe bråk, så er jeg ganske sikker på at mange MYE viktigere saker hadde blitt oppklart.

Mange av disse menneskene du beskriver, er maktsyke ja. Tenk på alle de folka som klager/tyster på disse menneskene mens dem selv drikker seg dritings og lager bråk bådd hjemme eller ute på byen.

Da jeg var i Amsterdam så jeg en sjelden gang (mulig bare en gang) en politimann som gikk litt rundt i red light distriktet.

Men på byen var det såpass mange politifolk at du ikke kunne la vær og legge merke til dem.

Hasjrøykere er lette mål for politiet, jeg får aldri noia om jeg tar pepper, heller ikke ute på byen. Men om jeg hadde fyrt opp en røykings da hadde hælvete bryti løst.
Sitat av king123 Vis innlegg
Hasjrøykere er lette mål for politiet, jeg får aldri noia om jeg tar pepper, heller ikke ute på byen. Men om jeg hadde fyrt opp en røykings da hadde hælvete bryti løst.
Vis hele sitatet...
Det er litt rart, i og med at det ser ut til at alle politimenn ser på pupillstørrelse når de sjekker om du har brukt hasj, og amfetamin gir klinkekuleøyne. Nå er det ikke et ukjent fenomen at cannabis fører til noya. Fun fact: merkelig at politiet skal se på de små pupillforskjellene cannabis gir, det er en rekke andre ting som gir store pupiller også. Blant annet adrenalin. Adrenalin er noe kroppen din er full av når politiet forsøker å ta deg for noe ulovlig, med det økes størrelsen på pupillene. Hvorfor ser ikke politiet mer på ting som røde øyne, tørr kjeft, og andre ting som heller stikker seg ut? Latterlig.
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Mens helgebrukeren av amfetamin kan være jævlig rask til tider.

Men ja, det er stort fokus på det. Det kan se ut som politiet tror sterkt på denne strategien selv om det Har begynt å murre litt i rekkene der og. Krysser fingrene for legalisering innen 5 år
Vis hele sitatet...
Kanskje om du legger på en 0 etter 5 tallet ditt.

Kjenner såpass mange som bruker makka/speed. Politiet tør så vidt og røre dem.

Dem er redde, rett og slett. Har sett folk klikke på pepper, å det kan være jævla skummelt om det er ett ustabilt menneske fra før, og dette gjør slik at politiet holder seg mye unna folk som går på pepper.

Om dem kommer, snakker dem på en høflig og rolig måte for dem vet hva som kan skje.

Tror også dette er mye av grunnen til at politiet heller går etter forsvarsløse og redde ungdommer som dem skremmer livskitten ut av og truer med ditt og datt. Og som nevnt over øker statestikken på 'oppklarte' saker

Vet ikke med dere, men jeg har aldri sett en på hasj rus som har vært voldelig verken hjemme eller på byen.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...le/a/23558382/

Denne artikkelen fra igår sier vell alt. Det føles på en side som en satire. Rett og slett et ondt samfunn bygget på fordommer og kontroll. På en annen side er det Norge. Et av verdens smarteste, men samtidig mest idiotiske land. Så sikre på at vi vet best at vi noen gang i klarer å se alternativene i det hele tatt.

Kort oppsummert har myndighetene brukt ifølge seg selv "alle tilgjengelige ressurser" for å ta smuglere av narkotika.
Vi snakker en månedsvis lang spaneprosses med;
3 danske undercover agenter leid inn. Disse har i månedsvis drukket øl på pub, innlosjert i egen leilighet over.
Disse har kjørt "store SUVer og fremstod som hardkokte gangstere".
Det har også visstnok blitt gjort telefonavlytting, spaning, mikrofonplassering og lydkanoner i arbeidet.
Disse agentene skal også ha vært aktivt delaktig i smuglerforsøket ved å være pådrivere.

Resultatet: 50 KG Cannabis (hasj, gateverdi omtrent 5 millioner)

Nå venter en årelang prosess med statsfinansierte jurister på alle kanter (16 tiltalte), sannsynligvis folk som anker og muligens fengselsdommer. Om de faktisk er skyldige eller ikke vet man aldri, så det kan jeg ikke uttale meg om.
MEN! Alt dette koster så ufattelige mengder penger at det er faktisk ikke morsomt.
Hva faen får vi igjen får de sannsynligvis titalls millionene som skattebetalere tar regninga på?

Vi redder 0 menneskeliv!!

Vi behandler mennesker som dyr.
Vi får henlagte saker som tar for seg de faktiske kriminelle handlingene med et reelt offer.
(Nei, det er ikke statens oppgave å bestemme hva som er rett og galt valg for enkeltpersoner, så lenge dem ikke skader andre.)

Jeg er overbevist om at flertallet i folket heller vil bruke de samme midlene til saker som innebærer vold og voldtekt, ran, innbrudd, svindel eller andre viktige saker.
Bonus: Ettersom politiet ifølge de tiltalte nærmest presset dem, og var aktive pådrivere stilles det nå spørsmål om lovligheten. Med andre ord er det er sjanse for at flere eller alle tiltalte går fri.

Samtidig kan man lese om rapport etter rapport som viser at denne måte å angripe noe som for mange er et kjempe-problem ved straff. Mennesker som sliter med rus trenger hjelp, ikke bøter og straff og flere unnskyldninger for misbruk. Majoriteten av brukerne som er ellers oppegående og lovlydige mennesker er garantert villig til å betale masse skatter og avgifter for at de med et rusproblem kan få all den hjelpen de trenger.
Alt uten at de som ikke røyker selv er nødt til å bidra..

Jeg er veldig overbevist om at vi kommer til å se tilbake (om 25-1000 år) og se på dette som en like stor skam som slavehandel, forbud mot homofili, kvinneundertrykkelser etc.


Heldigvis tror jeg at når "Google"-generasjonen, vant med fri flyt av objektiv informasjon blir eldre at ting skjer.
Med andre ord 10-25 år alt ettersom hvor feige våre kommende politikere er i saken.

Det må også være begrenset hvor lenge vi kan sitte og se på alt som skjer ellers i verden, og hvordan det alle steder går over all forventning. Både på kriminalstatistikk, skatter/avgifter, misbruk etc.

Håper vi får noen fornuftige unge politikere i årene som kommer med både større innsikt og baller enn de vi har idag. Noen som tør å få noen motstandere for å stå opp mot den inhumane behandlingen av helt vanlige folk.
....man kan jo håpe.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er litt rart, i og med at det ser ut til at alle politimenn ser på pupillstørrelse når de sjekker om du har brukt hasj, og amfetamin gir klinkekuleøyne. Nå er det ikke et ukjent fenomen at cannabis fører til noya. Fun fact: merkelig at politiet skal se på de små pupillforskjellene cannabis gir, det er en rekke andre ting som gir store pupiller også. Blant annet adrenalin. Adrenalin er noe kroppen din er full av når politiet forsøker å ta deg for noe ulovlig, med det økes størrelsen på pupillene. Hvorfor ser ikke politiet mer på ting som røde øyne, tørr kjeft, og andre ting som heller stikker seg ut? Latterlig.
Vis hele sitatet...
Det er ganske tragisk/trist at det har blitt sånn, er det mørkt ute så blir pupillene automatisk større, men man ser jo stor forskjell på en som har tatt speed med blanke svarte øyne med evt tørr kjeft som så vidt greier og prate enn en vanlig kar som har og får større pupiller pga det er mørkt og som du sier redselen for politiet.

Jeg har selv pratet med politiet på speed uten at dem har reagert på meg.

Man kan begynne og lure på slags utdanning politiet har når det kommer til at dem ikke klarer og skille rusa mennesker fra helt uskyldige personer som ufrivillig blir tatt med ned til stasjonen.

Kjenner jeg blir irritert av og prate om det.
Sitat av king123 Vis innlegg
Man kan begynne og lure på slags utdanning politiet har når det kommer til at dem ikke klarer og skille rusa mennesker fra helt uskyldige personer som ufrivillig blir tatt med ned til stasjonen.
Vis hele sitatet...
Man kan jo si at det bare er bra at de "plager og jager" litt på uskyldige folk også..
Om de bare gikk på de svakeste hadde det aldri blitt noen debatt ut av det..

Får bare håpe de tråkker skikkelig over streken ett par ganger så det kommer i avisa
Sitat av Crabman Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...le/a/23558382/

Denne artikkelen fra igår sier vell alt. Det føles på en side som en satire. Rett og slett et ondt samfunn bygget på fordommer og kontroll. På en annen side er det Norge. Et av verdens smarteste, men samtidig mest idiotiske land. Så sikre på at vi vet best at vi noen gang i klarer å se alternativene i det hele tatt.

Kort oppsummert har myndighetene brukt ifølge seg selv "alle tilgjengelige ressurser" for å ta smuglere av narkotika.
Vi snakker en månedsvis lang spaneprosses med;
3 danske undercover agenter leid inn. Disse har i månedsvis drukket øl på pub, innlosjert i egen leilighet over.
Disse har kjørt "store SUVer og fremstod som hardkokte gangstere".
Det har også visstnok blitt gjort telefonavlytting, spaning, mikrofonplassering og lydkanoner i arbeidet.
Disse agentene skal også ha vært aktivt delaktig i smuglerforsøket ved å være pådrivere.

Resultatet: 50 KG Cannabis (hasj, gateverdi omtrent 5 millioner)

Nå venter en årelang prosess med statsfinansierte jurister på alle kanter (16 tiltalte), sannsynligvis folk som anker og muligens fengselsdommer. Om de faktisk er skyldige eller ikke vet man aldri, så det kan jeg ikke uttale meg om.
MEN! Alt dette koster så ufattelige mengder penger at det er faktisk ikke morsomt.
Hva faen får vi igjen får de sannsynligvis titalls millionene som skattebetalere tar regninga på?

Vi redder 0 menneskeliv!!

Vi behandler mennesker som dyr.
Vi får henlagte saker som tar for seg de faktiske kriminelle handlingene med et reelt offer.
(Nei, det er ikke statens oppgave å bestemme hva som er rett og galt valg for enkeltpersoner, så lenge dem ikke skader andre.)

Jeg er overbevist om at flertallet i folket heller vil bruke de samme midlene til saker som innebærer vold og voldtekt, ran, innbrudd, svindel eller andre viktige saker.
Bonus: Ettersom politiet ifølge de tiltalte nærmest presset dem, og var aktive pådrivere stilles det nå spørsmål om lovligheten. Med andre ord er det er sjanse for at flere eller alle tiltalte går fri.

Samtidig kan man lese om rapport etter rapport som viser at denne måte å angripe noe som for mange er et kjempe-problem ved straff. Mennesker som sliter med rus trenger hjelp, ikke bøter og straff og flere unnskyldninger for misbruk. Majoriteten av brukerne som er ellers oppegående og lovlydige mennesker er garantert villig til å betale masse skatter og avgifter for at de med et rusproblem kan få all den hjelpen de trenger.
Alt uten at de som ikke røyker selv er nødt til å bidra..

Jeg er veldig overbevist om at vi kommer til å se tilbake (om 25-1000 år) og se på dette som en like stor skam som slavehandel, forbud mot homofili, kvinneundertrykkelser etc.


Heldigvis tror jeg at når "Google"-generasjonen, vant med fri flyt av objektiv informasjon blir eldre at ting skjer.
Med andre ord 10-25 år alt ettersom hvor feige våre kommende politikere er i saken.

Det må også være begrenset hvor lenge vi kan sitte og se på alt som skjer ellers i verden, og hvordan det alle steder går over all forventning. Både på kriminalstatistikk, skatter/avgifter, misbruk etc.

Håper vi får noen fornuftige unge politikere i årene som kommer med både større innsikt og baller enn de vi har idag. Noen som tør å få noen motstandere for å stå opp mot den inhumane behandlingen av helt vanlige folk.
....man kan jo håpe.
Vis hele sitatet...
Veldig bra skrevet Crabman!

Jeg blir virkelig kvalm av og lese dette!
Hvem er egentlig skurkene her?

Det finnes ingen frihet, frihet er en illusjon...

La folk fjøre som dem vil så lenge det ikke går ut over andre, bare se på Portugal!

Var i Portugal i sommer, vi fikk ikke tak i en dritt omtrent. Vi brukte en hel dag bare for å få tak i 5g brunt. Cola, speed, mdma var umulig og få tak i. Om vi da ikke ville risikert livet ved å dra til en av ghetoene.

Hvordor straffe mennesker som sliter? Hvorfor ikke heller hjelpe dem enn og gi dem straff? Jo nemelig for at det er en stor inntektskilde for staten.

Man kan ikke prate med verken leger eller psykologer om rusproblemer, det fører bare til at man mister rettigheter og blir sett ned på.

Har gitt opp håpet på ruspolitikken i Norge, hvertfall for den perioden vi lever i nå.
Der jeg kommer fra er en stor gunn til at de går agresivt etter yngre cannabis brukere er fordi de mener at det er et gateway drug,å alle som røyker hasj havner på gata, så da skal det virke forbyggende, noe det aldri har gjort.
Sitat av Novice Vis innlegg
Man kan jo si at det bare er bra at de "plager og jager" litt på uskyldige folk også..
Om de bare gikk på de svakeste hadde det aldri blitt noen debatt ut av det..

Får bare håpe de tråkker skikkelig over streken ett par ganger så det kommer i avisa
Vis hele sitatet...
Uansett om det skjer, så slipper dem unna skal du nok se.

Vi er bare en saueflokk i dems øyne.

Hehe nei uff, nå ble det en skikkelig depresiv debatt her!

Nei det er min kropp, mine regler. Staten skal ikke få kontrollere meg slik dem gjør med så alt for mange naive mennesker

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Der jeg kommer fra er en stor gunn til at de går agresivt etter yngre cannabis brukere er fordi de mener at det er et gateway drug,å alle som røyker hasj havner på gata, så da skal det virke forbyggende, noe det aldri har gjort.
Vis hele sitatet...
Hører stadig dem sier det, men hvor mange har ikke prøvd alkohol før hasj? Hehe
Sist endret av king123; 10. november 2015 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av king123 Vis innlegg
Hei Freaks!

For meg virker det som politiet bruker mer ressurser på og ta folk som røyker enn hva dem er på og ta folk som misbruker andre stoffer.

Noe i dette tror dere? Leser mer og mer om folk som blir tatt med en liten klump hasj, razia osv enn av andre som misbruker andre typer stoffer.

Hva er deres synspunkter her, er det noe i det?
Vis hele sitatet...
Kanskje det har noe med mediadekningen? Jeg tror politiet jobber med minst like mange "tunge" narko-saker, som hasjsaker. En hasj-sak vil dermed være lettere å få "greie på" av både aviser og media enn andre tyngre saker.

Noen hevder at hasj er inngangsporten til sterkere stoffer. Kanskjer det er en sammenheng der med politiet og mulig "forebyggende" arbeid ift. uskyldige hasjsaker og feks. ungdom?
Sitat av king123 Vis innlegg
Hvordor straffe mennesker som sliter? Hvorfor ikke heller hjelpe dem enn og gi dem straff? Jo nemelig for at det er en stor inntektskilde for staten.

Man kan ikke prate med verken leger eller psykologer om rusproblemer, det fører bare til at man mister rettigheter og blir sett ned på.

Har gitt opp håpet på ruspolitikken i Norge, hvertfall for den perioden vi lever i nå.
Vis hele sitatet...
Hei!
Det stemmer faktisk ikke at dette er en inntektskilde for staten, snarere tvert imot.
Dessverre er det derimot en veldig enkel "straffesak" for politiet. Narkotikasaker er enkle å oppklare, og gir en pen boost på oppklaringstatistikken. Det sier seg selv at det krever mye mer av politiet å bevise et innbrudd, enn rusbruk da dette påvises ved enkle prøver.

Vi har mange flotte politimenn i Norge. Likevel har vi som mange andre land mennesker som ikke helt takler en autoritær rolle.
De tenker at det automatisk gjør dem til allvitende overmennesker, men rett til å ta avgjørelser på vegne av andre.

Politiet skal ikke ha noen meninger i det hele tatt om lovene, kun håndheve dem.
Likevel ser vi gang på gang at ansatte i Politiet uttaler seg om helseskadene ved rusbruk ofte basert på rene faktafeil og egne meninger.

Betyr det at leger kan uttale seg på vegne av Politiet om etterforskning?
Hvorfor er det politimenn, ikke leger som underviser om rusbruk i grunnskolen?


Du har forsåvidt gode poeng om at det skaper trøbbel på andre områder også. Mennesker som ønsker hjelp til å kutte rusbruket vegrer seg for å kontakte hjelp i frykt for å miste barn, straffer eller førerkortbeslag.

Jeg kunne skrevet i timesvis om alle områdene som påvirkes negativt av denne latterlig konstruerte krigen mot helt vanlige skattebetalere.
Sitat av king123 Vis innlegg
Kanskje om du legger på en 0 etter 5 tallet ditt.

Kjenner såpass mange som bruker makka/speed. Politiet tør så vidt og røre dem.

Dem er redde, rett og slett. Har sett folk klikke på pepper, å det kan være jævla skummelt om det er ett ustabilt menneske fra før, og dette gjør slik at politiet holder seg mye unna folk som går på pepper.

Om dem kommer, snakker dem på en høflig og rolig måte for dem vet hva som kan skje.

Tror også dette er mye av grunnen til at politiet heller går etter forsvarsløse og redde ungdommer som dem skremmer livskitten ut av og truer med ditt og datt. Og som nevnt over øker statestikken på 'oppklarte' saker

Vet ikke med dere, men jeg har aldri sett en på hasj rus som har vært voldelig verken hjemme eller på byen.
Vis hele sitatet...
Det der er pisspreik. Politiet er ikke engang bittelitt redd for speedfreaks og tråler dem inn i hyppige mellomrom.
Sitat av hardrocktarzan Vis innlegg
Det der er pisspreik. Politiet er ikke engang bittelitt redd for speedfreaks og tråler dem inn i hyppige mellomrom.
Vis hele sitatet...
Jeg var én uke på politiets kurs og treningssenter/var der ikke med politiet) og fy faen så mange ubrukelige politifolk. Selvsagt noen som er solide, men det der var nesten skremmende. Kunne banke 95 % av disse politifolka.
Sist endret av pkk1990; 11. november 2015 kl. 00:57.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Jeg var én uke på politiets kurs og treningssenter/var der ikke med politiet) og fy faen så mange ubrukelige politifolk. Selvsagt noen som er solide, men det der var nesten skremmende. Kunne banke 95 % av disse politifolka.
Vis hele sitatet...
Tøff bak tastaturet er du, tror nok virkeligheten er at 95% av dem hadde tatt deg i en slosskamp.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Hei!
Det stemmer faktisk ikke at dette er en inntektskilde for staten, snarere tvert imot.
Dessverre er det derimot en veldig enkel "straffesak" for politiet. Narkotikasaker er enkle å oppklare, og gir en pen boost på oppklaringstatistikken. Det sier seg selv at det krever mye mer av politiet å bevise et innbrudd, enn rusbruk da dette påvises ved enkle prøver.

Vi har mange flotte politimenn i Norge. Likevel har vi som mange andre land mennesker som ikke helt takler en autoritær rolle.
De tenker at det automatisk gjør dem til allvitende overmennesker, men rett til å ta avgjørelser på vegne av andre.

Politiet skal ikke ha noen meninger i det hele tatt om lovene, kun håndheve dem.
Likevel ser vi gang på gang at ansatte i Politiet uttaler seg om helseskadene ved rusbruk ofte basert på rene faktafeil og egne meninger.

Betyr det at leger kan uttale seg på vegne av Politiet om etterforskning?
Hvorfor er det politimenn, ikke leger som underviser om rusbruk i grunnskolen?


Du har forsåvidt gode poeng om at det skaper trøbbel på andre områder også. Mennesker som ønsker hjelp til å kutte rusbruket vegrer seg for å kontakte hjelp i frykt for å miste barn, straffer eller førerkortbeslag.

Jeg kunne skrevet i timesvis om alle områdene som påvirkes negativt av denne latterlig konstruerte krigen mot helt vanlige skattebetalere.
Vis hele sitatet...

Joa, men igjen. Er ikke drap,voldtekt,barnemishandling, innbrudd osv osv mye viktigere enn å få opp oppklaringstatestatistikken?

Når jeg tenkte på inntektskilder så tenkte på bøter osv for bruk, men jo legger meg flat på det!

Det med at dem skal uttale seg om helseskadene ved bruk av forskjellige stoffer syns jeg også er helt feil.

90% av hva dem sier er bare tull, fikk en moralpreken av en betjent engang, forklarte meg hvor fort det var å ta overdose på piller, noe som skal mye til om man ikke blander med alkohol da. Men når han sa til meg at jeg var heldig som ikke hadde død av 5mg xanax da bare begynte jeg å le og ba han sjekke ut fakta før han uttaler seg om ting man ikke vet noe om.

Men blir som du sier politiet er ikke leger og leger er ikke politifolk.

Så vi er på lik linje

Sitat av hardrocktarzan Vis innlegg
Det der er pisspreik. Politiet er ikke engang bittelitt redd for speedfreaks og tråler dem inn i hyppige mellomrom.
Vis hele sitatet...
Vet du egentlig hva du prater om?
Såklart er politiet redd!

Noen gang vært i ett hardt miljø? Eller er dette noe du har fått for deg via filmer eller dokumentarer om speed junkier?

Jeg prater om organisert kriminalitet, folk som skyter ett menneske uten og blunke og da er man heldig!

Kjenner folk fra slike miljøer de bruker for det meste speed/cola (er ikke en sånn type selv!!!!) og jeg kan vedde med deg her og nå at du hadde pissa i buksa hadde du møtt på slike typer.

La oss ta et eksempel på hva dem gjør med en person om som driter seg ut og skylder dem penger, trenger ikke være mer en 100k dem skylder.

Dem drar han ned i en mørk kjeller, binder han fast og doper han ned hver dag i en uke, så slepper dem han ut på gata og gir han en pistol i handa og ber han skaffe penga. Mer om de historiene har han ikke fortalt meg.

Andre eksempler på metoder dem bruker på og innkreve penger på er:

Det første og viktigste dem gjør er og fortelle hva dem skal gjøre med offeret evt dems familie

Å få kneskålene knust om du ikke betaler
Få retta pistol mot tinningen er det som er mest vanlig
Plutselig bli banket opp og satt på strips og kjørt langt ut i skogen for så og få mer juling så bli fortalt hva som kommer til og skje, noe som skjer! få kutta av fingre, tåer...
True offeret og hans familie

Mener det var en som fortalte at han hadde kutta av akkilesen eller hva det nå var.
Mener også en hadde fortalt at han hadde skjært ut begge kneskåla på en mann, som hadde vært frekk og trua kompisen hans

Helt ærlig jeg husker ikke alt, og ja det er fælt, men du må forstå at dette er slik dem oppererer, og om du tror dem er redd for politiet tar du grundig feil.

Jeg har selv fått retta pistol mot hodet, fått trusler. Heldigvis så backa dem meg og har aldri hørt noe igjen.

Ville helst ikke fortelle alt dette, men er sånn underverdenen er.

Så jo politiet er ekstra forsiktig med folk på speed.

Forstår om dette innlegget blir sletta, men vil ikke at du skal tro at alt bare er et a4 liv.

Enda en grunn foor legalisering av narkotika generelt.

Sier bare dette for at du skal forstå hvor forferdelig verden faktisk er. Ble ganske så provosert men med god grunn.

Hvordan tror du jeg hadde det når jeg ble rettet en pistol mot hodet? NEI det vet man ikke før man er opp i en slilk situasjon selv! Så ikke kom her og si at det er pisspreik!
Sist endret av king123; 11. november 2015 kl. 03:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av king123 Vis innlegg
Hvordan tror du jeg hadde det når jeg ble rettet en pistol mot hodet? NEI det vet man ikke før man er opp i en slilk situasjon selv! Så ikke kom her og si at det er pisspreik!
Vis hele sitatet...
Politiet blir helt sikkert redde de også om de skulle få en pistol rettet mot hodet, men å si at de er så redde at de ikke tørr å ta folk som er på speed pga. de kan risikere å få en pistol mot hodet er selvfølgelig feil, uansett hvor hardt miljøet de etterforsker er.
Sist endret av caperno; 11. november 2015 kl. 08:45.
Sitat av caperno Vis innlegg
Politiet blir helt sikkert redde de også om de skulle få en pistol rettet mot hodet, men å si at de er så redde at de ikke tørr å ta folk som er på speed pga. de kan risikere å få en pistol mot hodet er selvfølgelig feil, uansett hvor hardt miljøet de etterforsker er.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at dem har mapper/opplysninger om hver og en av de som jobber i politiet (dette skaffer de lett).dem har folk som jobber for dem som jobber i politiet, da blir familien til dem truet med slike eksempler jeg nevnte tidligere.

Er ikke slik at slike saker som dette kommer ut i media.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av king123 Vis innlegg
Du er klar over at dem har mapper/opplysninger om hver og en av de som jobber i politiet (dette skaffer de lett).dem har folk som jobber for dem som jobber i politiet, da blir familien til dem truet med slike eksempler jeg nevnte tidligere.

Er ikke slik at slike saker som dette kommer ut i media.
Vis hele sitatet...
Påstander er billige. Her hevder du at folk på speed styrer politiet i så stor grad at dei ikkje tør gripe inn. Det er mildt sagt oppsiktsvekkande påstander, og er diverre ikkje mogeleg å ta på alvor utan at du backer det opp rimelig solid.
Sitat av king123 Vis innlegg
Vet du egentlig hva du prater om?
Såklart er politiet redd!

Noen gang vært i ett hardt miljø? Eller er dette noe du har fått for deg via filmer eller dokumentarer om speed junkier?

Jeg prater om organisert kriminalitet, folk som skyter ett menneske uten og blunke og da er man heldig!

Kjenner folk fra slike miljøer de bruker for det meste speed/cola (er ikke en sånn type selv!!!!) og jeg kan vedde med deg her og nå at du hadde pissa i buksa hadde du møtt på slike typer.

La oss ta et eksempel på hva dem gjør med en person om som driter seg ut og skylder dem penger, trenger ikke være mer en 100k dem skylder.

Dem drar han ned i en mørk kjeller, binder han fast og doper han ned hver dag i en uke, så slepper dem han ut på gata og gir han en pistol i handa og ber han skaffe penga. Mer om de historiene har han ikke fortalt meg.

Andre eksempler på metoder dem bruker på og innkreve penger på er:

Det første og viktigste dem gjør er og fortelle hva dem skal gjøre med offeret evt dems familie

Å få kneskålene knust om du ikke betaler
Få retta pistol mot tinningen er det som er mest vanlig
Plutselig bli banket opp og satt på strips og kjørt langt ut i skogen for så og få mer juling så bli fortalt hva som kommer til og skje, noe som skjer! få kutta av fingre, tåer...
True offeret og hans familie

Mener det var en som fortalte at han hadde kutta av akkilesen eller hva det nå var.
Mener også en hadde fortalt at han hadde skjært ut begge kneskåla på en mann, som hadde vært frekk og trua kompisen hans

Helt ærlig jeg husker ikke alt, og ja det er fælt, men du må forstå at dette er slik dem oppererer, og om du tror dem er redd for politiet tar du grundig feil.

Jeg har selv fått retta pistol mot hodet, fått trusler. Heldigvis så backa dem meg og har aldri hørt noe igjen.

Ville helst ikke fortelle alt dette, men er sånn underverdenen er.

Så jo politiet er ekstra forsiktig med folk på speed.

Forstår om dette innlegget blir sletta, men vil ikke at du skal tro at alt bare er et a4 liv.

Enda en grunn foor legalisering av narkotika generelt.

Sier bare dette for at du skal forstå hvor forferdelig verden faktisk er. Ble ganske så provosert men med god grunn.

Hvordan tror du jeg hadde det når jeg ble rettet en pistol mot hodet? NEI det vet man ikke før man er opp i en slilk situasjon selv! Så ikke kom her og si at det er pisspreik!
Vis hele sitatet...
Dette grenser til det latterlige. Du har sett for mange actionfilmer. Mye av det du sier grenser til det dumdristige, gi en person som en har holdt fanget i en kjeller en pistol? Kek, hva kan gå galt med det mon tro .

Den gjennomsnittlige speedfreak er en hissig ustabil amfetaminavhengig samfunnstaper, ikke en kald kalkulerende elitekriminell med et organisert proffesjonelt nettverk. Jeg kan derimot tenke meg at speedfreaks får den vrangforestillingen om at de er det når stimulant-psykose kicker inn etter noen dager uten søvn.
Sitat av hardrocktarzan Vis innlegg
Dette grenser til det latterlige. Du har sett for mange actionfilmer. Mye av det du sier grenser til det dumdristige, gi en person som en har holdt fanget i en kjeller en pistol? Kek, hva kan gå galt med det mon tro .

Den gjennomsnittlige speedfreak er en hissig ustabil amfetaminavhengig samfunnstaper, ikke en kald kalkulerende elitekriminell med et organisert proffesjonelt nettverk. Jeg kan derimot tenke meg at speedfreaks får den vrangforestillingen om at de er det når stimulant-psykose kicker inn etter noen dager uten søvn.
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd ett hardt liv. Hvordan har ditt liv vært?i det hele tatt møtt noen ifra disse miljøene? Dette er en organisert kriminell bedrift, som forsyner meste parten av all stoff i Norge.

Når han har blitt dopa ned i en uke, og gir han en pistol og blir sendt ut på gata uten og vite hva han gjør så kan du selv tenke deg konsekvensene av hva som skjer med den stakkars fyren, er jo det som er poenget.

Men bryr meg egentlig ikke om hva du tror.

Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Hvor gammel er du King? Dette her blir jo bare latterlig
Vis hele sitatet...
Hva har det med saken og gjøre egentlig?

Hva som er latterlig er at folk tror dem vet alt, uten og ha noen kunnskaper om hvordan ting fungerer.
Sist endret av king123; 11. november 2015 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av king123 Vis innlegg
Hva som er latterlig er at folk tror dem vet alt, uten og ha noen kunnskaper om hvordan ting fungerer.
Vis hele sitatet...
Noe ironisk å avslutte med den setningen, hvis du leser hva de ovenfor deg faktisk skriver..

Du må huske å ta høyde for at du selv kan ta feil. Eksempelvis har jeg også vært i Portugal (3 ganger forskjellige steder) og kan si at min erfaring med tilgjengelighet ikke var i nærheten av din. Det var blant annet vanlig at de lokalet gutta åpenlyst mekket inne på utesteder etc.


Jeg vet ingenting om ditt liv, men jeg har selv vært borte i både tunge miljøer og tunge skrytepaver.. Erfaringsmessig er de skumleste typene de som ikke sier noe, ikke de som forteller om "kompisen som torturerte en annen" etc. Det at du uttaler skråsikkert at denne "kriminelle organisasjonen" står for mesteparten av import i Norge gjør at det blir vanskelig å høre annet enn skrøner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av king123 Vis innlegg
Jeg har opplevd ett hardt liv. Hvordan har ditt liv vært?i det hele tatt møtt noen ifra disse miljøene? Dette er en organisert kriminell bedrift, som forsyner meste parten av all stoff i Norge.
Vis hele sitatet...
Poenget er at du har bevisbyrda når du kjem med påstander. Og påstanden din er mildt sagt ekstrem, og krev langt meir underbygging enn du kjem med.

Forøvrig - du er fyren som er opprørt over å bli kasta ut, er redd for å miste lappen etter pisseprøve på grunnlag av tilfeldig anmedelse, lurer på om arbeidsgiver vil oppdage amfetamin, og er bekymra for om tilfeldige droger vert stoppa i tollen.

Beklager, trådhistorikken din bygger ikkje akkurat opp under imaget du forsøker å skape av deg sjølv. Så nei, det er ikkje relevant om eg har levd eit hardt liv eller ikkje. Du har fortsatt bevisbyrda for dine påstander, spesielt når dei går meir eller mindre på tvers av det som er rimelig å forvente.
Sitat av king123 Vis innlegg
Jeg har opplevd ett hardt liv. Hvordan har ditt liv vært?i det hele tatt møtt noen ifra disse miljøene? Dette er en organisert kriminell bedrift, som forsyner meste parten av all stoff i Norge.

Når han har blitt dopa ned i en uke, og gir han en pistol og blir sendt ut på gata uten og vite hva han gjør så kan du selv tenke deg konsekvensene av hva som skjer med den stakkars fyren, er jo det som er poenget.

Men bryr meg egentlig ikke om hva du tror.



Hva har det med saken og gjøre egentlig?

Hva som er latterlig er at folk tror dem vet alt, uten og ha noen kunnskaper om hvordan ting fungerer.
Vis hele sitatet...
Dette virker som et skikkelig sjakktrekk. Ikke bare kaster man bort en pistol(som faktisk er ganske kostbar) man utsetter seg selv for risikoen for å bli beskutt av den dopede som garantert ikke er happy for å vært fanget en uke i en kjeller. Regner med de skurkene som kom opp med den ideen kvalifiserer for Mensa medlemskap hele gjengen.
Bryr meg egentlig ganske lite om hva dere tror eller ikke tror. Hva jeg har gjennomgått vet jeg best selv, og selvom jeg aldri har deltatt i noe, har jeg sett mange av offrene i ettertid og sett at dette ikke bare er skryt ifra dem. Selv selv politiet har jeg sett er redde.

Eneste jeg har gjort for dem er og telt penger.

Sitat av hardrocktarzan Vis innlegg
Dette virker som et skikkelig sjakktrekk. Ikke bare kaster man bort en pistol(som faktisk er ganske kostbar) man utsetter seg selv for risikoen for å bli beskutt av den dopede som garantert ikke er happy for å vært fanget en uke i en kjeller. Regner med de skurkene som kom opp med den ideen kvalifiserer for Mensa medlemskap hele gjengen.
Vis hele sitatet...
Dette er ganske vanlig, bare hør med en torpedo.

Men avslutter denne samtalen nå.
Sist endret av king123; 11. november 2015 kl. 23:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Der jeg kommer fra er en stor gunn til at de går agresivt etter yngre cannabis brukere er fordi de mener at det er et gateway drug,å alle som røyker hasj havner på gata, så da skal det virke forbyggende, noe det aldri har gjort.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at hasj faktisk er et gateway-drug er jo fordi det er ulovlig, og folk må søke opp kriminelle miljøet for å kjøpe hvor de blir pushet på all annen dritt. "Prøv dette da, driit fett. Kom igjen da, du liker jo hasj, detter mye deiligere!"
Hei! Jeg tror hasjrøyking har et større fokus av flere årsaker, det er flere som røyker. Lettere å treffe på de, kjenne igjen stereotyper, aldersgrupper osv. På hjemstedet mitt uttalte en politimann at de bryr seg ikke om hasjrøykere over en viss alder da de er "lost case".
Hasj er også mye knyttet til usikker søkende ungdom som muligens gjør andre ting som kan være kriminelle.

Apropos speed miljø er vel tvungen kreditt ganske vanlig. At skyldneren må opprette ett eller flere forbrukslån for å betale sin opprinnelige gjeld. Men det går ikke om skyldneren ikke er kredittverdig..
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Der jeg kommer fra er en stor gunn til at de går agresivt etter yngre cannabis brukere er fordi de mener at det er et gateway drug,å alle som røyker hasj havner på gata, så da skal det virke forbyggende, noe det aldri har gjort.
Vis hele sitatet...
Enig med SoppVandrerne over her. Man har allerede tråkket over en slags grense ved å prøve et illegalt stoff som cannabis. Derfor blir det for mange lett å gå videre til andre ting, grunnet tilgjengelighet. Dersom cannabis hadde vært lovlig, vil steget til andre stoffer være mye større, fordi man hadde vært nødt til å oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i det. Mange som ville "havnet på gata", havner aldri der fordi de i bunn og grunn ikke har lyst på noe annet enn en blås i ny og ne. Derfor er gateway-argumentet mot legalisering dårlig i mine øyne. Finnes selvsagt gode argumenter mot legalisering, men dette er ikke en av dem...

Beklager OT, dette er vel egentlig en sak for legaliseringstråden
Sist endret av inabsentia; 12. november 2015 kl. 18:42.
Budsjettmessig er det satt av langt mer ressurser for å bekjempe heroin/amfetamin enn cannabis.
Sitat av king123 Vis innlegg
Kjenner såpass mange som bruker makka/speed. Politiet tør så vidt og røre dem. Dem er redde, rett og slett. Har sett folk klikke på pepper, å det kan være jævla skummelt om det er ett ustabilt menneske fra før, og dette gjør slik at politiet holder seg mye unna folk som går på pepper.
Vis hele sitatet...
hahah. Morsom du! Politiet redde for amfetaminmisbrukere...
Sitat av halfagram Vis innlegg
hahah. Morsom du! Politiet redde for amfetaminmisbrukere...
Vis hele sitatet...
Haha, i såfall må de være redde for og ikke knekke hvert eneste bein i kroppen på disse speefreakerne da! De er jo så tynne, og ingen muskler, skjøre ben, men ja speedfreakerne er mere skvetten og for noia ganske fort, slik at de kan finne på og gjøre dumme ting, som de som regel ikke klarer fordi at de er så skrøpelige.. Nå snakker jeg om virkelige speedfreaker, som har brukt såppass lenge at de ikke klarer og sette kanylen på hylla! Jeg vet ikke hva du mener er en stereotyp speedfreak tho! Men alle vet at de er jævelig skrøpelig med paranoid tankegang og skvetten til de grader.
Sitat av halfagram Vis innlegg
hahah. Morsom du! Politiet redde for amfetaminmisbrukere...
Vis hele sitatet...
I di riktige miljønene ja, noia, automatvåpen, etc

Men denne samtalen er ferdig

Off topic her. Sa samtalen var avsluttet lenger opp i tråden.
Hadde razzia her for noen dager siden, måtte ta urinprøve osv, grunnet noe blind vold som hadde hendt samme dag og de hadde meg inne som mistenkt.

Tenkte: Faen, nå har de tatt alt av røykeutstyr som jeg hadde.. Men neijda! De hadde bare lagt det på stuebordet og dratt sin vei. Fikk også besøk kl 05inatt av politiet. (blind vold som hadde skjedd igjen). ble tatt bilder av, og etterpå bydde jeg dem på en kopp kaffe. Fikk en koselig 10minutters prat med dem, og selv om jeg tilbydde dem å lete fram røykeutstyret og den lille halvgrammeren med røyk som jeg hadde, så sa de bare at de ikke var interessert..

Så ser ut til at jeg har blitt gitt opp, hehehe... Ble rimelig overrasket over hvor lite de ville *ta meg*
Spørs vel mye på hvor i landet man bor tenker jeg.

Uansett, virka som veldig hyggelige politifolk da!
Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Kanskje det har noe med mediadekningen? Jeg tror politiet jobber med minst like mange "tunge" narko-saker, som hasjsaker. En hasj-sak vil dermed være lettere å få "greie på" av både aviser og media enn andre tyngre saker.

Noen hevder at hasj er inngangsporten til sterkere stoffer. Kanskjer det er en sammenheng der med politiet og mulig "forebyggende" arbeid ift. uskyldige hasjsaker og feks. ungdom?
Vis hele sitatet...

Legger til et sitat fra et annet forum:

Dog; dette er et ungdomsproblem - jeg tror snittalderen på cannabisbruk vil øke (betraktelig) dersom cannabis legaliseres. Hovedårsaken til det er at cannabis ikke er et ungdomsdop. Hormonelle sekstenåringer røyker hasj fordi det er KULT, fordi det er ULOVLIG. Ungdom i den alderen sitter ikke og snakker om kvantefysikk og Nietszche og Palestina mens de klør seg i skjegget og tar seg en fyrings. Hasj er et voksendop, i motsetning til alkohol og MDMA, som er mer designet for at folk i alderen 15-25 skal digge det.

Skillet mellom barn og voksen går ikke bare på erfaring, men også på konsekvenstenkning. Voksne opplever konsekvensene ved hasjrøyking som større enn ungdom gjør når noe er ulovlig, og jeg tror forbud har en komplett motsatt effekt på ungdom.
Vis hele sitatet...
Link: http://www.diskusjon.no/index.php?sh...#entry22899157

Tror selv dette har mye og si, legalisering av hasj vil føre til at det blir mer kontrollert og ikke så 'kult' lenger da det hadde vært ett lovlig rusmiddel.

Det med at hasj er inngangsporten til andre stoffer er bare en myte, hvor mange har ikke prøvd alkohol før hasj?

Og igjen hadde hasj blitt legaliserert hadde ikke brukere måtte trengt og henvendt seg til dealere som ofte tilbyr andre mer sterkere og farlige stoffer.

Man hadde også vist hva man hadde fått i seg, hasjen man nå får kjøpt kan være blandet ut med x antall andre stoffer som gjør det farligere og røyke, dette gjelder også pott.
Sist endret av king123; 20. november 2015 kl. 14:09.
Mange i politiet tenker nok at "hasj-misbrukere" stort sett består av ungdommer eller voksne som har lite å drive med om dagene. De som misbruker harde stoffer, er som oftest tunge misbrukere, der politiet sjeldent kommer noen vei, bortsett fra å plage noen av de svakeste i samfunnet.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Ja heroinister er jo kjent for sin utrolige hastighet.. :P Resten av poengene dine er spot on. Eldre misbrukere er allerede en tapt sak så det er liten vits i å legge inn ressurser på enkeltpersoner. Politiet prøver dog å stoppe det åpne narkomarkedet i Storgata, står en politibil på Brugata så og si hver dag, og sivil er der ofte.
Vis hele sitatet...
Tja, har sett flere heroinister i tilsynelatende sovende stilling før de plutselig spretter opp og sloss bare for harde livet. De er ganske harde når de først kjører på'n.

EDIT: "hasjrøykere" eller hva enn dere liker å kalle det, trenger ikke nødvendigvis være dårlige i form.
Sist endret av Lucy In The Sky; 21. november 2015 kl. 18:23.
Subjektivt; Jeg har blitt tatt oftere etter mitt bruk eskalerte fra hasj til sterkere stoffer.
Politiet har brukt mer ressurser på å ta vennene mine og å etterforske menneskene i min omgangskrets etter jeg begynte med sterkere stoffer.
Politiet slår hardere ned på bruk av sterkere stoffer. (anmerkning VS sendt til rektor)

Men dette er nå bare min erfaring.
Det er en spesiell dobbelthet i dette for meg. De som røyker mest, daglig og mer enn enkelt Joint, påvirkes nok i større grad av det enn mange andre som også løper en eller annen mindre risik ved at de bryter loven i seg selv. Inkludert i denne effekten er vel også at man gradvis blir noe enklere å "profilere" for politiet.

Man kunne kanskje også lage argumenter for psykosomatiske effekter av å være påvirket. Bli lagt merke til i økt grad pga adferd eller frykt. Det siste er den delen av det psykiske regnskapet de som støtter kriminalisering sjeldent vil snakke om: de negative psykiske og sosiale effektene på individet fra hvordan vi responder i Norge på ulovlig rusbruk.

Man blir også gjennom økt bruk med fortsatt behov for å bevege seg rundt, for de som røyker og fortsatt beveger seg, potensielt oftere gjenstand for undersøkelse bare gjennom å ha positiv urinprøve, lite ryddig omgang med pc og mobil, og å være ute i samfunnet, kanskje besitte eller oppbevaring.

Det er for meg ingen tvil om a menmesker vi i andre sammenhenger ville kalt: smarte, sosialt flinke, selvsikre, normalt til over gjennomsnittlig stelt og velkledde, også er de samme som håndterer en stopp eller en visitasjon. En konkretisering av dette er at politiet lett tar folk som viser tydelig at de røyker cannabis (bekledning). Alt fra tights til hår. De profilerer også å stoppe ungdom i gamle biler, fordi de har oppfatning av dette gir mer "funn".

Mye av det samme som gjør deg troverdig som normal person, beskytter deg som rusbruker også. Det er en av de mest problematiske innholdet i norsk praksis: det rammer "ressurssvake" og personer i en vanskelig livssituasjon kumulert hardere enn vi egentlig noen gang har hatt argumentasjon til. For den nøytrale majoritet er ikke dette hverken synlig, eller godt kjent.

I kjølvannet av økt debatt kan vel også den mistenksomme mene at dette gir spesielt politiske politikrefter grunn til å ville slå ned på folk, så langt de kan gjøre det på en spiselig måte, men denne type sterkt politisk politi ville mange si er fraværende i dag, til tross for sterk støtte for formynderi og felleskapstenkning i Norge.
Sist endret av simon_normal; 28. november 2015 kl. 01:07.
I mine 25 aar fartstid har jeg hatt med politiet 2 ganger. foerste gang var hasj og rohypnol, tror det ble en bot. paafoelgende razzia hvor de heldigvis ikke fant 1 kilo med rever, som laa under puta, lol. den saken er tilogmed slettet i polietets interne registre, og det aner jeg ikke hvordan kan ha skjedd, jeg mener, de har fremdeles fylle episoder fra jeg var 12, men ikke denne? Andre gangen stod jeg paa et jaevla idiotisk sted og mekka et skudd med dop, stod paa gata ved gunerius, nede ved elven, nesten. skuddet var klart, og seff kommer onkel.p kjoernede, og stopper og ber meg sprute den ut. skjedde ingenting mer da eller. saa regner med og ha brukt opp flaksen min...onkel bare ga meg beskjed om og slutte med slikt, og kjoerte videre.
Kompissen min har blitt tatt tre ganger av politiet i 19 til 23 års alderen for å ha røyket, eller i å røyke cannabis. Veldig modne, rolig, høflige, og oppegående type man kan tenke seg som aldri kverulerte med politiet når det skjedde.

Første tilfelle; Mistenkelige meldinger på telefon hos noen som ble tatt for å røyke, ikke deale. Politiet kom hjem til han og fant en indianerpipe til pynt som "luktet rart" og fant i det tydeligvis grunn til å ta en pissetest som de hadde med seg. Vet ikke om kompissen min kunne gjort mer for å stoppe det om han var på rettighetene sine, men de påstod at de hadde hjemmel i loven. Han hadde ikke noe på seg eller noe i huset, men prøven kom ut positiv til tross for at det var 5 dager siden og kun en liten en. Politiet tilbød seg og dra fra huset hans før faren kom hjem fra jobb og det var en hyggelig tone tross for det som skjedde.
Resultat: forelegg og bot.

Andre tilfelle; Han var hjemme og kjedet seg i sommerenferien og på ferie i Norge fra studiene sine i England. På dette tidspunkt 23 år og ikke akkurat en tenåring. Fant et ganske avsidesliggende sted i en park i Drammen hvor han satte seg ned og tok en jonas mens han så på vannet. Han la merke til en person et par hundre meter borte og en tanke streifet han "hva om det er sivil politi?" men la det fort vekk. 10 minutter senere kom to politibetjenter bort til han bakfra. De sa det luktet weed, og kompisen min var litt høy. Typisk hans personlighet så innrømte han det like godt og sa at "ja, jeg røyket en liten joint mens jeg satt her og så på vannet", da han faktisk synes det er ukomfortabelt og se noen i øyene og lyve, selv i slike situasjoner. Litt oppgitt når han skjønte at de likevel skulle gi han et forelegg, igjen, sa han rolig, men litt oppgitt og brydd, "har dere virkelig ikke viktigere ting å gjøre?" Svaret fra politiet var at de nettopp hadde drevet munn til munn metode for å gjenopplive en person 2 timer før det. Han ga like godt den lille klumpen han hadde til politiet på eget initiativ istedet for at de skulle spørre han. De separerte veier uten noe mer nevneverdig utveksling av ord bortsett fra det vanlige.
Resultat: forelegg og bot.

Det er ingen vits å kommentere i at kompisen min kunne ha gjort mer for å komme seg unna bøtene. Han er nok klar over det selv, men som sagt er han en av de få typene jeg vet om som virkelig ikke liker å stå ansikt til ansikt med noen og lyve selv om i en slik situasjon.

Poster det bare fordi det er langt i fra noen automatikk om at politiet ikke bryr seg om små kvanta hasj, eller personer som nyter en joint i fred og ro et avsidesliggende sted.

Noen ganger gjør de det. Noen ganger ikke. Det spørs hvem du møter, og hva slags prioriteringer de har den dagen. Det er ingen tommelfingerregel på det eller rutine, slik noen har hevdet, og selv med den mest ikke-kverulerende, rolige, og modne oppførselen i møte med onkel blå fikk dem til å se mellom fingrene på det. Det er som sagt ikke vits å kommentere på at han var dum og skulle gjort ting annerledes, han er klar over det, men lever etter sine egne prinsipper og det er viktigere for han.