Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1637
Hey, im about to order the parts for my first ever build so does this look good or do i need anything else or should i change anything??
Case: Cooler Master CM 690 III
PSU: Cooler Master V850
CPU: Intel 4690k
GPU: MSI GeForce GTX 970
Motherboard: Asus ROG Maximus VII Ranger
CPU Cooler: Corsair H60 Hydro Series
HyperX Fury 1866MHz 8 GB
2.5" SSD
3.5" HDD
5.25" DVD Writer

Will this all fit together so it won't be too hard to build?? x Thanks in advance☺

Beklager for at det står på engelsk men skrev det først på en engelsk side så bare kopierte jeg det så jeg kunne spørre her også!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Ser bra ut for meg. Personlig ville jeg gått for billigere HK og CPU, med mindre du driver med arbeid som krever heftig rendring (video-redigering f.eks). Eller satser på at PCen skal kjøre alt på Ultra i 5 år framover. (I så fall må du oppgradere GPUen om noen år).

Hvis du velger å gå ned på CPU og HK ville jeg ikke kastet bort pengene mine på en HDD. Kjøp heller en 500 GB SSD. Det er absolutt verdt pengene.
DVD-Writer er også noe jeg ser på som bortkastet penger. Alt er digitalt i 2015.

Kan ikke så mye om kjøling, så jeg vil ikke si noe om kjøleren du har valgt.

En del av begrunnelsene mine er fordi du ikke har utdypet hva du ønsker å bruke PCen til. Vent på flere svar før du bruker pengene dine.
Sist endret av PerPerPerPer; 11. juni 2015 kl. 22:18.
Trådstarter
31 0
Whoops, jeg har først og fremst tenkt til å bruke den til spill (skyrim med mods, gta v osv) men jeg skal også lage en Halo 3 montage i sony vegas hvor jeg tar opp clips fra xbox'en med en hd pvr 2 gaming edition.. Utenom det så blir det mest surfing på nettet, filmer osv!

Tenkte å ha windows og spill på ssd og filmer, musikk, bilder osv. på hdd!
Jeg har en del cd'er jeg vil kopiere til hdd så det er derfor jeg tok med dvd spilleren☺
Ser greit ut dette, men har et par punkter.

Det er unødvendig med så dyrt hovedkort. Gå for et rimeligere et, så kan du ta deg råd til 16 gb minne. Det kommer fort godt med når du skal redigere video. Dette burde holde: https://www.komplett.no/asus-z97-p-socket-1150/818283

Hydro H60 vil jeg ikke anbefale. Se heller på en Noctua CPU kjøler. De bråker mindre og kjøler bedre, i tillegg til at de er litt billigere. Eksempel: https://www.komplett.no/noctua-nh-d14-cpu-kjler/512803

Er det MSI GTX 970 gaming, eller den vanlige du har kikket på? Vil anbefale å gå for gaming-utgaven, som har Twin Frozr-kjølere. Prisforskjellen er omtrent 200 kroner på komplett.
ESM
Lazy Generation
Har samme GPU og CPU og resten av pcen min er tilsvarende specs. Min klarer ikke nyere spill som witcher på ultra med 60+ fps. Mens farcry 4 går veldig bra på maks. Det er hvertfall min erfaring
Trådstarter
31 0
Det var 970 gaming jeg kikket på ja☺ Da går jeg kanskje for det hovedkortet istedet da, men det følger bare med 2 sata kabler så må jeg kjøpe en separat da hvis jeg skal koble til både ssd, hdd og dvd?? Og skal det følge med sata power kabler med psu'en?

Skal se på den cpu kjøleren nå før jeg legger meg ☺
Tja. Greit nok at det hovedkortet du egentlig hadde valgt kostet litt mye, men hvorfor gå helt ned til ett hovedkort som ikke kan kjøre SLI forstår ikke jeg, det er kun ett par hundre kroner som skiller. Ville også fått med ett som har usb 3.1. Når det kommer til strømforsyning anbefaler jeg denne eller 850w versjonen.
Det skal holde fint med 750w. Fordelen med Supernova G2 er at det er en kjempegod strømforsyning, attpåtil er den lydløs ved lav last, som betyr mindre støy. Ett pluss også at den leveres med 10-års garanti hvis du registrerer den på EVGA's hjemmeside. Her er en test av den

Ville også vurdert dette kabinettet. Det er ett veldig praktisk kabinett, enkelt å komme til å rengjøre viftefiltre + god plass og stille, alt i alt tommel opp Når det kommer til kjøling av CPU'en ville jeg tatt en titt på denne som er en god kjøler. Anbefaler den fremfor NH D14. Det er pga D14 ikke gir noe særlig mer. Har hatt begge selv. Nå har jeg 212 evo som gir meg mindre støy enn D14. Dette pga. at viftene på D14 har såpass høy minimum rpm på viftene og at luften skal kjøres gjennom 2 kjøletårn. D14 kan kanskje gi 0.1Ghz høyere overklokk hvis en driver med slikt, hvis du er riktig heldig, men det er ikke verdt prisen.

Lagringsplass er jo alltid kjekt å ha. Skal du ha filmer på maskinen velger en jo selvfølgelig hdd fremfor større ssd enn 250gb. Selv sitter jeg på 12TB totalt med hdd'er, (halvparten er backup), men har kun 120gb ssd som er lite. 250gb er egentlig midt i blinken, med mindre en har veldig spesielle behov. Når det kommer til dvd/bd leser/brenner så er vel spørsmålet om en kommer til å bruke den til å rippe/se filmer, jeg kunne f.eks ikke vært for uten. Å legge inn Windows og andre ting går det fint an å bruke minnepenn til.

Når alt kommer til alt så må du se behovet ditt an å kjøpe det du har bruk for, til formålet ditt og ikke andres. Er budsjettet litt trangt så kjøp heller det som gir mest valuta for pengene i stedet for å kjøpe dyrt.
Trådstarter
31 0
Vil det ikke bli litt trangt med CM hyper 212 evo sammen med alt det andre jeg skal ha?
Vet virkelig ikke om det er best å velge vannavkjøling eller luft, hva kjøler best og hva er lettest å installere?
Vil ikke si at det er trangt. Med Noctua D14 var det trangt med tanke på minnebrikker og diverse siden den er så gedigen. Vil ikke si det er trangt med 212 evo. Selv har jeg tenkt slik at hva er det som gir lavest støynivå, bråker minst og hvor effektiv den er til å kjøle. Selv om det ikke skjer ofte hender det nå likevel at jeg leser om lekkasje på lukkede vannkjølere på internet, altså det kan skje. Ett eksempel her

H80 er en bedre kjøler enn H60. Kan jo titte litt her så får du avgjøre selv. Mener 212 evo er en bedre kjøler enn H80.
Trådstarter
31 0
Jeg gikk for 212 evo
Håper den passer med alt det andre på hovedkortet!