Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 7017
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av partybrus Vis innlegg
Hvis jeg kjøper en Win 7, Kan jeg da oppgradere til Win 10 når det kommer ut? Hvis jeg kan oppgradere, blir alt av
filer på SSD'en slettet?
Vis hele sitatet...
Ja det kan du, og når du installerer kan du velge mellom å formatere alt eller beholde alt
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Komplett får ikke inn CUP kjøleren før om 2 uker. Vill den som følger med holde i en uke?
Sitat av partybrus Vis innlegg
Komplett får ikke inn CUP kjøleren før om 2 uker. Vill den som følger med holde i en uke?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan bruke den som medfølger først. Men da trenger du isopropanyl-alkohol og mikrofiberklut for å fjerne gammel kjølepasta (som medfølger på begge kjølerene) når du bytter.

EDIT; Eventuelt legg i 100kr mer og velg H60.
Sist endret av Fekillix; 5. juni 2015 kl. 18:44.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg kjøpt pc'en og har satt den sammen. det eneste som skjer er at viftene spinner og skrur seg av igjen. også skrur den seg automatisk på. jeg får ikke noe input til skjermen heller. noen som vet hva jeg kan gjøre?
Har du husket strøm til alle komponenter?
-Hovedkortet skal ha en 8 pin og en 24 pin kabel. Mange glemmer 8 pin.

Sitter RAM-brikkene helt nede i sporet?
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Fant ut at ram brikken var defekt, fikk låne noen. Hvordan får jeg flyttet alle dokumentene, musikk, bilder og nedlasting til HDD'en??
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av partybrus Vis innlegg
Fant ut at ram brikken var defekt, fikk låne noen. Hvordan får jeg flyttet alle dokumentene, musikk, bilder og nedlasting til HDD'en??
Vis hele sitatet...
Det ligg ikkje lagra i RAM-brikkene dine, så du treng ikkje flytte noko.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det ligg ikkje lagra i RAM-brikkene dine, så du treng ikkje flytte noko.
Vis hele sitatet...
Jeg mente fra SSD'en til HDD'en, forklart meg kanskje litt dårlig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av partybrus Vis innlegg
Jeg mente fra SSD'en til HDD'en, forklart meg kanskje litt dårlig.
Vis hele sitatet...
SSDen har fortsatt ingenting med RAM-brikka å gjere.

Ingenting vert lagra på rambrikkene. Dei er arbeidsminne, til mellomlagring av data. Når du skrur av PCen forsvinn alt frå RAM.
Tror han mener hvordan få alle mappene til dokumenter og nedlastninger som kommer med windows 8 over på HDDen
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
SSDen har fortsatt ingenting med RAM-brikka å gjere.

Ingenting vert lagra på rambrikkene. Dei er arbeidsminne, til mellomlagring av data. Når du skrur av PCen forsvinn alt frå RAM.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det. Jeg svarte til Fekillix sitt innlegg at rambrikken var defekt og at det er mest sannsynlig det som som skapet problemet. Deretter fikset jeg en erstatning til RAM brikken min. Nå lurer jeg på hvordan jeg får flyttet alt jeg laster ned og mine dokumenter til harddisken, siden jeg ikke vil fylle opp SSD'en med dritt.
Jeg lagde bare egne mapper i HDDen til nedlastninger og endret chrome til å laste ned dit. Og egen mappe for installasjoner av programmer og en annen for spill. Funker greit så langt, men finnes sikkert en bedre løsning:P Er nok bare å søke litt på google etter svar

http://windows.microsoft.com/en-us/w...#1TC=windows-7 er for windows 7 men sikkert veldig likt
Sist endret av tvi016; 10. juni 2015 kl. 22:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her er en annen link for å endre installasjonspath som er standard:
http://www.thewindowsclub.com/change...ectory-windows

Forøvrig så ser jeg ikke hvordan du kan gå så fort tom for plass på SSDen. Installerer du spill og slikt der?
(Du kan ha Steam installert på SSDen, men lage nytt library for spill på HDDen.)
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Her er en annen link for å endre installasjonspath som er standard:
http://www.thewindowsclub.com/change...ectory-windows

Forøvrig så ser jeg ikke hvordan du kan gå så fort tom for plass på SSDen. Installerer du spill og slikt der?
(Du kan ha Steam installert på SSDen, men lage nytt library for spill på HDDen.)
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte og installere noen spill på SSD'en og resten på harddisken. Jeg har litt over 500GB med steam spill.