Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 898
Noen av dere har allerede sett den gamle karbotelling.com-siden (link !OBS: flash).
Jeg har bestandig laget alle sidene mine i flash, men tenkte det var på tide å bli voksen. Så nå kommer karbotelling.com i php!
Versjon 1 har allerede vært oppe i noen uker (link), men den forsvinner snart.
[COLOR="DarkSlateGray"](linkene over her er kun referanser, dere kan godt overse dem)[/COLOR]

Jeg vil gjerne ha innspill på den nye siden (-> LINK <-).

(Dere med skjermhøyde under 880 piksler, vil sendes til en litt mindre side. Denne er ikke så godt testet, men er under utvikling. Det kommer også en mobilversjon.)

Målet med tråden:
Jeg startet med php for 3 måneder siden, og kan svært lite. Dessuten er litt redd for skylapper.
Kanskje er det noe helt forferdelig jeg overser. Er fargene grusomme? Er selve side-oppsettet rotete? Er det noe som ikke fungerer? Er det skrivefeil?
Den skal se bra ut i nyeste versjon av Chrome, Opera, Firefox og IE.


Om siden:
Den er i hovedsak myntet på diabetikere. Blodsukkeret til en diabetiker blir påvirket av karbohydrater spist, og dermed må insulindoseringen kalkuleres ut fra dette. Denne siden vil forhåpentligvis gjøre denne prosessen litt enklere, særlig om man legger inn døgndose eller faktor (individuelle tall).
Dette lagres i cookies, dermed må headeren sendes på nytt for å oppdatere verdiene på skjermen. Burde jeg gå for sessions her?

Ellers er målet å få lagt inn så mange varer som mulig, rundt 10% av varene er pr nå ikke oppdatert. Så lenge en vare har mer enn 0kcal skal den være korrekt.
110110010001
82 8
Likte godt designet og funksjonaliteten på siden.Greit og enkelt å finne frem.
Likte ikke så godt den gule fargen som kommer når du holder musa over en kategori. Var litt for "flashy" i forhold til resten av siden.
Zepur's Avatar
Trådstarter
Sitat av Toddi10 Vis innlegg
Likte ikke så godt den gule fargen som kommer når du holder musa over en kategori. Var litt for "flashy" i forhold til resten av siden.
Vis hele sitatet...
Jeg er på lang vei enig med deg. Jeg fikk tak i fargepaletten via en color-match, men føler at noe er galt. Skal prøve med en mer dus farge.
Føler det blir ett stort mellomrom mellom menyene og innholdet i midten, personlig ville jeg foretrukket å ha de 2 litt nærmere hverandre, f.eks menyene litt mer til høyre
Zepur's Avatar
Trådstarter
Sitat av Falcorn Vis innlegg
Føler det blir ett stort mellomrom mellom menyene og innholdet i midten, personlig ville jeg foretrukket å ha de 2 litt nærmere hverandre, f.eks menyene litt mer til høyre
Vis hele sitatet...
Her?
http://upit.no/images/jGWth.png
Har flyttet menyen noen pixler til høyre, kan sikkert flytte den noen pixler mer, om det er der du mener.
Ikke så nøye men på drikke så er det oppgitt i gram :P Synes det var litt feil målemengde
Zepur's Avatar
Trådstarter
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Ikke så nøye men på drikke så er det oppgitt i gram :P Synes det var litt feil målemengde
Vis hele sitatet...
Man regner uansett næringsinnhold i gram, selv om jeg sikkert kan slenge inn ml på "valgt mat"-siden. Takk for tipset