Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 7331
Heisann! Har i det siste fått en stor innteresse for dokumentarer.

Så tengte jeg kunne opprette en tråd hvor folk kan poste alle de gode dokumentarene dem har sett, som er vært å se og kansje forklare litt om hva de handler om?


[COLOR="SeaGreen"]Noen gode jeg har sett i det siste er : [/COLOR]

- [COLOR="Red"]daniel tammet - the boy with the incredible brain [/COLOR]( Handler om en persjon som ser tall som et mønster, han kan også 20 000 siffer i pi. og kan lære et nytt språk på under en uke).( første jeg tengte etter jeg hadde sett filmen var : hvorfor får di ikke han til å pugge det pyramide språket i egypt?)

- [COLOR="Red"]The union [/COLOR]( handler om hvor idiotisk det er å ikke legalisere marijuhana - venligst ikke la vær av å se denne fordi du trur det er en idiotisk stoner dokumentar. det handler om mye mere en legalisering, som f.eks at man kan bruke det til organisk drivstoff, lage papir av 10ganger så god kvalitet som av trær, lage klesplagg, får bedre luft i værden, og vil redusere kriminalitet i værden.) marijuhana er den planten i værden som kan bli brukt til mest forskjellig. og nemerlig det meste!

- [COLOR="Red"]superhigh me [/COLOR]( handler om en som skal røyke hasj i 30 dager. tatt prinsippet fra superzize me. hvor det er en som spiser mc donnals mat i 30dager. (ville heller sett the union som sier det samme men omfatter et MYE større bilde .)

- [COLOR="Red"]911 loose change[/COLOR] (Handler om angrepet på World trade center og pentagon og prøver å bevise at usa`s styre form står bak dette selv, og at historien gjentar seg fra 2nre værdens krig.) (men mye av dette ble motbevist seinere så ikke så alt for god kansje, men en fin dokumentar)

- [COLOR="Red"]america: freedomtofascism [/COLOR]( Handler om hvordan eierne av de private bankene i america stort sett kontrolerer amerika. og myndighetene i amerika fengsler folk for en skatte låv som ikke finnes) dette må være en av de beste jeg har sett og denne er så absolutt vært å se!

Ops mente The union - The Bussiness Behind Getting High.
The story of Dick Proenneke - Alone in the wilderness

Litt im Proenneke: http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Proenneke

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0437806/

En fyr som fannt ut at han skulle flytte til, ogleve av naturen
Vil på det aller sterkeste anbefale serien av dokumentarer laget av Louis Theroux, han er kanskje en av de mest intelligente intervjuerene jeg noen sinne har sett. Han klarer ved en slags naiv og "uforstående" oppførsel å komme helt inn på alle han har kontakt med.
Sitat av Starra Vis innlegg
Vis hele sitatet...
haha tusen takk har leita etter en slik tråd i en times tid ellerno så takk
Jeg kan anbefale deg å se Document 2 om eksplosjonen på Gulen. Helt forkastelig at slike bedrifter får holde på i Norge.

Og vi lever i et så idiotisk land at de som fraktet slammet til Gulen, slipper unna. Uten en eneste straff. Er det rart man blir irritert?

Se her:
Trafigura slipper unna med miljøkriminalitet

Det er ikke en film, men en fantastisk dokumentar!
Sist endret av Erlend55; 23. september 2010 kl. 04:32.
the wizard of oz - god dokumentar om den amrikanske dollaren

in debt we trust - en dokumentar om forbrukslån i usa, og hvordan det kommer til å sluke økonomien etterhvert.

lurer på om den het the history of money. men det er en animert film om hvordan banksystemene ble til live.

økonomi dokumentarer oppsummerer det de fleste dokumentarer prøver å få fram.
The Power of Nightmares

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Power_of_Nightmares

3 delt dokumentarfilm som forklarer utviklingen av de neo-konservative og de radikale islamister fra 1950 fram til vårt århundre.
Sist endret av tvp; 23. september 2010 kl. 16:13.
Hvorfor er ikke Grizzly man nevnt? Er jo den beste dokumentaren noensinne!

Og hvis du vil utsette deg selv for halvannen time med dyreplaging og tortur, er Earthlings noe å ..anbefale..
The Union og The Cove må sees.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
the wizard of oz - god dokumentar om den amrikanske dollaren

in debt we trust - en dokumentar om forbrukslån i usa, og hvordan det kommer til å sluke økonomien etterhvert.

lurer på om den het the history of money. men det er en animert film om hvordan banksystemene ble til live.

økonomi dokumentarer oppsummerer det de fleste dokumentarer prøver å få fram.
Vis hele sitatet...
the secret of oz er riktig tittel på den øverste. verdt å se, den ligger gratis på http://www.youtube.com/watch?v=D22TlYA8F2E