Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3022
Hvordan skal man få tak i filmer som er utgått og/eller forsvunnet? Jeg tenker spesielt på filmen "Pelle Politibil" fra 2002, ikke de nyere filmene. Jeg har lett og lett på alle mulige nettsteder og nettbutikker uten å ha funnet et eneste treff, og jeg har svært lyst til å se denne filmen igjen (siden sist gang jeg så den var for ca 7-8 år siden).

PS: Alle svar hjelper!
Ville foreslått å spørre på ditt lokale bibliotek. Om ikke de har den så kan de muligens fjernlåne fra andre.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Guvernøren Vis innlegg
Hvordan skal man få tak i filmer som er utgått og/eller forsvunnet? Jeg tenker spesielt på filmen "Pelle Politibil" fra 2002, ikke de nyere filmene. Jeg har lett og lett på alle mulige nettsteder og nettbutikker uten å ha funnet et eneste treff, og jeg har svært lyst til å se denne filmen igjen (siden sist gang jeg så den var for ca 7-8 år siden).

PS: Alle svar hjelper!
Vis hele sitatet...
Jeg har Pelle Politibil, både tegnet og utegnet. Det er veldig mye filmatisk kulturarv som er i ferd med å forsvinne. Videobutikkene er borte, og Platekompaniet har ikke mye. Netflix sitt filmutvalg er som billighylla på Rema 1000 og Pelle Politibil, den gamle versjonen, får du ikke lenger kjøpt, så vidt jeg så på et raskt google-søk. Men jeg har den, både på dvd og som fil på harddisk. Og mange andre sitter med mange filmer i hylla men mangler gamle og fantastiske filmer som forsvinner daglig. Derfor tenkte jeg å opprette en egen tråd for å sjekke stemningen for å opprette en egen privat filmklubb. Det er lov å dele filmer med venner, også filer. Og om filmfrelste, filmgale eller bare filminteresserte møtes fysisk et par ganger i året sitter man snart på alle filmer som er gitt ut, på et par harddisker.
Sitat av Erukand Vis innlegg
Det er lov å dele filmer med venner, også filer.
Vis hele sitatet...
Uhm, overalt jeg kommer over dette "unntaket" ang kopiering er det snakk om nære venner eller familie. Filmklubben du beskriver er ikke noe som helst annet enn piratkopiering, selv om jeg skjønner poenget med forsvinnende filmer.
Både den ifra 1997 og 2002 er å oppdrive i form av torrent, men du var vel kansje ute etter original vhs/dvd?
Dette er uansett i en gråsone. Den ene parten, filmindustriparten, vil si at det er ulovlig kopiering og deling, den andre parten vil si at en gruppe på 10 personer med felles interesse for film er å anse for venner og dermed som lovlig handling.