Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1328
Er det noen som har en formening om når disse kortene kommer til å være til salgs hos f.eks. Komplett, og ca hvor mye de kommer til å koste?

Kan man forresten forvente at GTX980Ti o.l. kommer til å falle mye i pris kort tid etter at AMD har lansert 300-serien?
Oi, hvordan er AMD i forhold til NVidia? Jeg har selv sett på AMD w8100. Men ikke klart å ta noe valg enda.
Sitat av nudo Vis innlegg
Oi, hvordan er AMD i forhold til NVidia? Jeg har selv sett på AMD w8100. Men ikke klart å ta noe valg enda.
Vis hele sitatet...
Nvidia er klart bedre, men AMD er billigere.
Med mindre du trenger 8GB med minne ser jeg ikke hvorfor du skulle vente på kortene. De er jo rett og slett like som 290X/290 og har bare litt høyere klokkefrekvens. Tror ikke vi ser noen prisreduksjon (bare på 290 serien) skapt av disse skjermkortene hos nVidia.

Radeon Fury/Fury X derimot har jeg høyere forhåpninger til, mere info om disse kommer den 16. Juni.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Nvidia er klart bedre, men AMD er billigere.
Vis hele sitatet...
Hva er bedre med NVidia? W8100 koster 12 000 i Norge? Hva er tilsvarende hos Nvidia?
Sist endret av nudo; 14. juni 2015 kl. 21:52.
Hva skal du bruke kortet til, nudo? W8100 er for proff bruk, ikke gaming. Nvidia sin proff-serie heter Quadro. Det dyreste enkeltkortet koster godt over 60.000 kroner.

For gaming er det uansett Nvidia sine kort som gir best ytelse per i dag. Lekkede specs for de nye AMD-kortene viser at AMD Fury X er litt kraftigere enn Nvidia GTX 980ti.
Sitat av nudo Vis innlegg
Hva er bedre med NVidia? W8100 koster 12 000 i Norge? Hva er tilsvarende hos Nvidia?
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om gaming GPUer, men Nvidia har ganske kraftige proffe GPUer også.

https://www.komplett.no/pny-nvidia-t...on-card/812833
Feks