Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1102
Det begynner å bli noen år siden sist oppgradering, så det meste må byttes ut.
For å spare litt penger beholder jeg inntil videre den gamle PSUen (Corsair VX 550W), SSD og HDD

Handleliste

Er det noe ved dette oppsettet som burde endres, eller er det godkjent?

Kan jeg vente med å oppgradere GPU til jeg får litt mer kapital og bruke et GTX 570 imens?

Edit: Ser nå at de RAM brikkene jeg har valgt ikke er på lager. Hvilke andre anbefales?
Disse er på tilbud, men blir det overkill med 16gb RAM?
Sist endret av t_ben; 7. juni 2015 kl. 14:13.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Du trenger ikke 16GB ram for gaming,nei. Det der ser veldig bra ut så lenge PSUen funker fortsatt. Bare lar deg vite at jeg har 212 Evo sjøl, og fikk med en tube kjølepasta (nok til 2-4 skift) Hva trenger du et skjermkort bedre enn 970 til? 970 kjører det aller meste på ultra, vil si 980/titan ikke er verdt prisen.
t_ben's Avatar
Trådstarter
Takk, da slipper jeg å tenke på kjølepasta. Forstår ikke helt hva du mener ang. skjermkortet. Skal ha et GTX 970, ikke 980.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
"Kan jeg vente med å oppgradere GPU til jeg får litt mer kapital og bruke et GTX 570 imens?"

trodde du mente du skulle spare penger til et bedre skjermkort, forstår nå. Det kommer an på om du selv synes det er levelig. Selvfølgelig er 970 bedre, men klarer du å vente litt så går det nok fint. Det vet vel du best selv.
Sist endret av Attila; 7. juni 2015 kl. 21:14.
t_ben's Avatar
Trådstarter
Endte opp med å bestille alt i ett. Takk for hjelpen
Forvent å vente litt på RAMen ettersom ingen av RAMene du har linket til er på lager (med mindre du valgte en annen RAM?)
t_ben's Avatar
Trådstarter
Valgte denne RAMen. Håper bare den ikke blir for stor for CPU kjøleren.
Du kan ta det helt med ro der
Når du kun har 2 brikker kan du ha så høye ram brikker du vil, for de skal i spor 2 og 4. Skal du ha 4 brikker så kan du ha brikker opptil 37mm uten å komme i kontakt med viften på kjøleren. Du kan også ha høyere brikker men da må du heise viften på cpu kjøleren litt. Men de brikkene du kjøper har like vel en klaring på 4.24mm til viften