Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 934
Er drit lei det bråkete beistet mitt, og den bgynner å bli lovlig gammel nå (bygd for seks år siden, oppgradert skjermkort og SSD-disker). Skal oppgradere med tanke på Battlefront hovedsaklig, samt litt andre nyere spill.

Kravene jeg har er at den skal være stillegående (relativt) og ha minst mulig diskolys og annet drit. Pris opp mot 10 000,- for CPU, hovedkort, kabinett og hva ellers dere måtte anbefale til oppsettet jeg har per idag.


-AMD Phenom II X4 965 Black Edition
-XFX Radeon 290
-Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+
-16gb Kingston 1666mHz RAM
-2x 256gb OCZ SSD-disker
-4x Seagate 2TB-disker
-Cooler Master HAF 932 Advanced Big Tower
-Corsair 850w PSU
Vent på 390X fra AMD. Hvis du gjør det, kan du like greit også vente på neste generasjon Intel/AMD CPU?

Skal du handle nå, så velger du topp i5. Sammen med et ATX 1150 hovedkort og GTX 970/980.

Forøvrig så er 965 BE en topp prosessor, så den burde du ikke kaste.
Hobby's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Vent på 390X fra AMD. Hvis du gjør det, kan du like greit også vente på neste generasjon Intel/AMD CPU?

Skal du handle nå, så velger du topp i5. Sammen med et ATX 1150 hovedkort og GTX 970/980.

Forøvrig så er 965 BE en topp prosessor, så den burde du ikke kaste.
Vis hele sitatet...
965en skal settes i StarCraft-maskina til madammen

Gavekortet utløper om to uker, derfor må jeg handle nå. Skjermkort hadde jeg håpa jeg kunne ventet med litt lenger med å skifte ut (det er forøvrig 290x jeg har, ikke bare 290).
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om maskinen skal være stille anbefaler jeg varmt kjølerne fra Noctua, f.eks denne, den er litt stor så se på om du får plass til ram brikkene på hovedkortet ditt med denne kjøleren.

Jeg har den på en intel i7, og det høres ikke ut som maskinen står på før du begynner med noe tungt og skjermkortviftene begynner å ta i.
Sist endret av Dodecha; 7. juni 2015 kl. 19:43.