Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 9487
Heisann folken!

Har lest litt irundt både på nett og Freak og har kommet frem til at jeg vil kjøpe meg en AKRacing Premium. Jeg lurte på om det er noen som har noen erfaring med denne? Det trenger selvfølgelig ikke å være NiP-logo, bare det er samme stol.

Er det noen lignende stoler som noen anbefaler i stedet? Kriteriene er at man skal kunne lene ryggen ganske langt bak slik at man kan f.eks. ligge og spille med en kontroller mens man sitter ved skrivebordet. Man skal også kunne sitte rett opp med strak rygg slik at man har god form, jeg sliter med rygg-plager så vil gjerne ha med slike puter som følger med AKRacing slik at jeg kan variere i støtte for ryggen.

Det hadde også vært utrolig kult med en slik stol som hadde en type fothvile (Dette var det eneste eksempelet jeg fant, noe slik bare langt mer moderne) du kan ta av/på eller inn/ut eller noe, slik at den ikke er i veien ellers (Slik at jeg kan hvile føttene på 'hjul-fotene' til stolen). Beklager om innlegget ble litt rotete
Sist endret av SoppVandreren; 31. mai 2015 kl. 19:17.
Jeg har en sånn en bare i brun og sort. Høy kvalitet på læret og sømmen og kan lenes nokså langt tilbake. Er dog litt hard for rumpen hvis man sitter mer enn 10-12 timer sammenhengende.
Jeg vil sterkt anbefale "MARKUS" som selges på IKEA for 1790,-. Denne stolen har 3 forskjellige "nivåer" man kan lene ryggen på stolen ned, man kan justere høyden på stolen og den er god å sitte i. Har hatt stolen selv i 1/2 år nå og er meget fornøyd. (Stolen kan kjøpes i forskjellige farger)

(link til "MARKUS" = http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40261142/)
Gamingstol er bare kontorstol. Det er ikke akkurat stor forskjell på å være god stol for 8 timer kontorarbeid, eller 8 timer gaming. Mdn regner med de tar seg ekstra godt betalt når de bruker moteord som "gamingstol".

Det viktigste er at stolen er ergonomisk, og har gode insyillingsmuligheter så den passer deg. Så du ikke ødelegger ryggen over lange gamingsessions.
Sist endret av etse; 3. juni 2015 kl. 16:11.
Sitat av cheekywigger
Jeg vil sterkt anbefale "MARKUS" som selges på IKEA for 1790,-.
Vis hele sitatet...
Beklager, men denne ble for enkel for min smak, jeg liker data-utstyret mitt med en smak av "Battle-station"-feelingen

Endte opp med å bestille meg den AKRacing stolen. Vet at jeg betaler mye bare for navn og design(?), og litt ekstra for 'NiP'-logo. Leste at den hadde en overraskende hard pute, så grur meg litt på å teste den, men har hørt at det er bra for ryggen og vil forme seg å bli mykere over lengre tid, tilpasset din fasong.
It's much more like an actual racing seat. It's stiff and takes quite a while to grow a form or shape to you. I'm expecting it to remain this way for some time – much like the actual racing seats in the car parked in the garage
Vis hele sitatet...
Vel nå er det jo for sent siden du alt har bestilt. Men om du nå ikke skulle gjennomføre kjøpet så er mitt tips å se seg om etter brukt kvalitets kontorstol feks fra kjente norske produsenter. Er ofte slikt på finn.

Kontorstoler med riktige ergonomiske innstillinger og diverse reguleringer koster gjerne opp mot 15K eller mer ny. En finner de gjerne brukt for rundt 3K. Uten at jeg har prøvd akkurat den stolen du bestilte så har jeg forsøkt mye rart. Og første gang jeg ble skikkelig fornøyd var når jeg kjøpte brukt stol.

Lover deg at komforten nok er mange ganger bedre på en slik stol en på den du kjøper. Den fra komplett.no har heller ikke veldig bra tilbakemeldinger.
Da har stolen ankommet og er skrudd ferdig, har nå sittet i den ca. én time og vil si meg selv fornøyd! Puten var mye mykere enn forventet, mens pedalen for å lene seg bakover/fremover var litt hard å dra i derimot. Ryggen har fin form og nakken klarer fint å hvile seg med hjelp av hode-puten som fulgte med. Selve setet stikker litt for langt ut til at jeg behagelig kan hvile føttene over hjulene, dette kan skyldes av min høyde (Ca. 1,75m). Det var veldig knølete å skru fast ryggen til setet, men ellers var monteringen enkel og smertefri. Bruksanvisningen var simpel dog med dårlig gramatikk, og det midterste dekselet på hydralikk-stangen vil ikke feste seg, så den detter ned. Slik skal den se ut, men den detter ned (Vanskelig å ta bilde opp-ned mens man sitter i stolen). Rygg-puten som fulgte med syns jeg var bemerkelig stor, men støtter korsryggen relativt godt. Noe som jeg selv syns er negativt er at designet til ryggen er på skrå bakover, ryggen blir liksom aldri stående i 90* og med redd rygg. Dette fører til at man ikke kan lene seg godt tilbake om skjermen ikke har veldig høy støtte (Hodet ditt peker alltid litt oppover om du lener deg tilbake, det er slitsomt å se nedover på skjermen). Designet på "nakke-støttene" er utrolig stilig og minner om karbon

Gleder meg til å få testet stolen fremover, hittil angrer jeg ikke noe over kjøpet!