Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1072
God ettermiddag freaks!

Min far har satt opp en prestashop butikkløsning, og har kjøpt en Netaxept modul som skulle funke med denne versionen av prestashop (v. 1.4.7.0).

Men når jeg prøver å velge Netaxept som betalingsmetode, kommer kun denne "feilmeldingen";

"Your order ID: 58
There's an error in processing your payment
If you've got troubles during payment please contact NetAxept support"

Det som _egentlig_ skal skje er at en terminal skal vises hvor kundene kan skrive inn kortinformasjon osv.

Her er koden som skal registrere salget:

Øverst i filen:

Kode

    protected $rest_url = Array(

        'production' => "https://epayment.bbs.no/Netaxept/{%call}.aspx",

        'sandbox'    => "https://epayment-test.bbs.no/Netaxept/{%call}.aspx"

    );
Funksjonen:

Kode

    /*

    * REST call register

    * return transaction id

    */

    public function call_register($order, $cart) {



        $return_url = $this->callback_return_url();

        $call_url   = $this->rest_url("Register") . '?merchantId='.$this->merchant_id.'&token='.$this->token.'&orderNumber='.$cart->id.'&amount='.round($cart->getOrderTotal(true, 3) * 100).'&CurrencyCode=NOK&redirectURL='.$return_url;



        $xml_response = $this->_rest_call($call_url);



        if($xml_response && $xml_response->TransactionId) {

            Db::getInstance()->Execute("INSERT INTO `"._DB_PREFIX_."netaxept` (`transaction_id`, `id`, `processed`, `operation`) VALUES ('".$xml_response->TransactionId."', '".$cart->id."', ".self::PAYMENT_UNPAID.", 'REGISTER')");



            return $xml_response->TransactionId;

        } else

            Tools::redirectLink(Tools::getShopDomainSsl(true, true).__PS_BASE_URI__.'modules/'.$this->name.'/error.php');

    }
Om dere trenger mer informasjon for å kunne hjelpe meg er det bare til å fyre løs! håper noen av dere har vært bortpå noe lignendes, eller kanskje bare forstår programmeringen bedre enn meg :P


Tusen takk på forhånd!
-D3m0t3x
d3m0t3x's Avatar
Trådstarter
Fant ut hva som var problemet!

Om det er noen andre som får dette problemet i senere tid, så var det at
Netaxept modulen videresendte "kr" istedefor "nok" som valuta.