Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 514721
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
PETA ? ekke det noe sånn dyrebeskyttelse da ?
Sitat av sofapute
høres interessant ut.
hvor i BØ er dette? og hvilken BØ? Telemark,nordland?
Vis hele sitatet...
Er i Seljord, Telemark, (bor egentleg i Seljord)
Men det er mange som har kjøpt opp bygge, og han siste som kjøpte det har begynt å bygge motel ut av det
Bygge er ganske likt som det sykehuset er utenfra, inni er det masse tagging tumme øl/spritflasker, og noen plasser brukt pistol skudd.

EDIT: heter forresten 'skutevollen' viss noen lurer...
Sist endret av kazzy; 6. august 2006 kl. 19:28.
okai.. skal se om jeg tar meg en tur neste gang jeg er i Telemark/Bø
Sitat av nikita
På det bildet står det: "Allah er stor, større enn djevelen og din mor" Det nederste er et mattestykke som skal symbolisere hvor liten djevelen er i forhold til Allah!
Vis hele sitatet...
er du sikker på det?

det står helt øverst 786 som betyr "jeg starter med allahs navn" og det er streket over, og av det jeg skjønner står det også noe om isa (som er jesus) på arabisk, jeg trodde først att det kunne være noe formel greier for svart magi.
La merke til 2 bilder som jeg ble litt interesert i...

Det første er http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/DSC00473.JPG Helt til høyre her står det en person/spøkelse ;p

Det andre : http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/DSC00474.JPG Vis man zoomer litt her så ser det ut som om det ligger en arm på gulvet ut i fra døren som står oppe....
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av sonixx
La merke til 2 bilder som jeg ble litt interesert i...

Det første er http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/DSC00473.JPG Helt til høyre her står det en person/spøkelse ;p
Vis hele sitatet...



Haha, det spøkelse der er dama mi
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sonixx
La merke til 2 bilder som jeg ble litt interesert i...

Det første er http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/DSC00473.JPG Helt til høyre her står det en person/spøkelse ;p

Det andre : http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/DSC00474.JPG Vis man zoomer litt her så ser det ut som om det ligger en arm på gulvet ut i fra døren som står oppe....
Vis hele sitatet...
Første er nok en person, det andre er nok mest sannsynleg ei avis eller noko i den stilen...:P
Ja det første skjønte jeg nesten at var en person som i tilfelle var dama til Pumpkin. Men var litt mystisk uansett pga hun hadde på seg sånne hvite sko som sykepleiere osv bruker :P Men det bidet nr 2 synes jeg ser ut som en arm :P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av sonixx
Ja det første skjønte jeg nesten at var en person som i tilfelle var dama til Pumpkin. Men var litt mystisk uansett pga hun hadde på seg sånne hvite sko som sykepleiere osv bruker :P Men det bidet nr 2 synes jeg ser ut som en arm :P
Vis hele sitatet...
Hun hadde på seg en hettegenser, så ser ut som en same på bilde

Men iaff, det er garantert ei avis som det ble nevnt lengere opp.. Gangene der er fylt av papirer, aviser, knekte bordbein osv
Jaja gir meg siden det er du og ikke jeg som var der (men bare derfor) :P
hehe litt av en tråd.. Jeg må bare si at Dikemark er rett uta for Asker, og det ekke nedlagt men skummelt vet jeg ingenting om Når jeg tenker meg om så er det kanskje noen nedlagte avdelinger, bygg mulig det er noe lenger fra veien opp mot vardåsen, fjellet, som er nedlagt og et stykke fra det som er i drift hvor man kan utforske i fred

Men hvor i Lier ligger detta sykehuset?
Sist endret av sjekkih; 7. august 2006 kl. 00:20.
Bor selv 5min fra Dikemarks området og har vært i det såkalte spøkelseshuset. Det er sikkert 3-4år siden nå, men husker godt at det ikke akkurat var hjemmekoselig der. Har merket av på bildet hvor dette bygget var når jeg var der, men den triste nyheten er at dette bygget er revet ned, så sier ihvertfall alle når det blir snakk om bygget nå om dagen.

http://img.photobucket.com/albums/v737/phijohns/ea10aa4f.jpg
Foster stjålet fra Dikemark (2001)
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1117022.html
Sist endret av amanita; 7. august 2006 kl. 15:30.
flipp: Er det det huset som stod helt på toppen? I så fall er det revet, snuten dreiv med trening av "de som stormer hus"-styrkene der før det ble revet husker jeg.

amanita: Dette huset er det jeg har leita etter på dikemark, men jeg har ikke funnet dette. Har en kamerat som muligens vet hvilke av husene dette er i, så får høre med han. Det er jo helt drøyt å finne det greiene der da :P
Sitat av amanita
Foster stjålet fra Dikemark (2005)
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1117022.html
Vis hele sitatet...
Det står ganske tydelig, svart på hvitt, øverst på artikkelen at den er publisert 28.06.2001.. Så tror nok dette er fjernet nå..
Sitat av Fukaniso
Det står ganske tydelig, svart på hvitt, øverst på artikkelen at den er publisert 28.06.2001.. Så tror nok dette er fjernet nå..
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva du snakker om. (Tankerekkefeil. Det er fem år siden saken skjedde.)
Sitat av NRK.no
I kjelleren på Dikemark har det ligget hjerner, blod og organer fra psykiatriske pasienter helt tilbake til 20-tallet. Ungdommer har tatt seg inn i kjelleren og videofilmet matrialet.
Vis hele sitatet...
Video PLZ?

Sitat av #Conex
Jepp det er nok den, Spiritisme er BULLSHIT.
Vis hele sitatet...
Spiritisme er ikke hva du tror.
Sitat av paranormal.no
Mange tror spiritismen er en religion. Mange tror at spiritisme har noe med djevelen å gjøre. Jeg har her opprettet et tema for å renske opp litt i alle ryktene og mytene om hva spiritisme egentlig er.

Spiritismen representerer den tenkning at det finnes en åndelig verden ved siden av oss, som påvirker oss og alt annet liv, her fysiske på kloden:

Introduksjon

Spiritismen går ut på at:

1
- det finnes en Gud eller kilde som står bak alt i universet, en høyere mening og helhet som vi ikke kan forstå fullstendig mens vi er på jorden. Dette er en ren Gud, det ytterst perfekt, som IKKE straffer, en kilde hvor vi og alt liv kommer fra.

2
- sjelen er et fragment av en større helhet, som utvikler seg selv gjennom mange reinkarnasjoner. Sjelen overlever når den fysiske kroppen (skallet) dør. Sjelen er essensen i hvert individ, et fragment av en større helhet som utvikler seg gjennom mange reinkarnasjoner som følge av hvilke handlinger og valg som tas i den enkelte reinkarnasjon. Utviklingen for hver enkelt sjel baseres på handlinger og konsekvensene av de valgte handlingene (alle er født med en fri vilje). I spiritismen mener man at sjelen går en "skole". Fra en lite-utviklet ånd (utgangspunktet) til en høyt-utviklet ånd med stor innsikt og forståelse av ALT'et. Gjennom mange reinkarnasjoner skal den bygge seg opp erfaring og forståelse av ALTet, og til slutt bli tilsluttet den store kilden som alt liv kommer fra. Som et eksempel: En lite-utviklet ånd kan f.eks være Hitler, mens en høyt-utviklet ånd kan være Jesus.

3
- det finnes en kommunikasjon mellom vår fysiske verden og en åndelig verdene som eksisterer samme med oss, rundt oss og i oss. Denne kommunikasjonen skjer enten vi er klar over det eller ikke

----------

Ikke en religion
Spiritismen er ikke en religion, fordi det finnes ingen form for styre, administrasjon eller ledelse som forteller deg hva du skal tro og hvordan det hele henger sammen.

Spiritismen går ut på hver enkelt individs "søken" etter en sannhet og mening med hvorfor vi lever her på jorden. I spiritismen kan man selv tenke fritt - i teorien kan man være muslim, kristen eller buddhist, og allikevel være et søkende menneske med et spiritistisk livssyn.

Mange religiøse menigheter og kirker sier at Gud vil straffe dem som "synder". Slik er det ikke i spiritismen. Det finnes ikke noe helvete. Det finnes kun en kilde hvor vi kommer fra, men vi har fått fri vilje til å velge mellom gode eller vonde handlinger. Når det gjelder Gode eller Vonde handlinger så menes ikke at Gode Handlinger=GUD og Vonde Handlinger=SATAN. I spiritismen finnes det ingen Satan eller djevel, men i spiritismen er Gud både Godt og Vondt. Uten Godt og Vondt er ikke sjelen i stand til å definere seg selv. Den er ikke i stand til å søke seg frem til målet: Enhet med ALT (Gud/Kilden). Altså, når du velger mellom en God eller Vond handling så velger du ikke mellom Guds side eller Djevelens side; Du velger rett og slett bare hva du vil gjøre. Dette er med i skapelsen av Deg selv som individuell sjel, frem mot et mål.

Man kan tenke seg en lavalampe
Sjelen er en liten del, som er ute på tur, adskilt fra kilden hvor den kommer fra. Den smelter etterhvert sammen med kilden igjen, og deretter løsner den på ny, men ikke helt lik slik den var tidligere. Dette foregår i evighet (ett tidsbegrep vi ikke kan forstå)

I spiritismen er ethvert individs handlinger selve grunnlaget for sjelens videre vekst. Målet for sjelen er til slutt å bli "perfekt", eller å stadig tilnærme seg "kilden" eller det maksimalt perfekte som sjelen kommer fra.

I og med at sjelen er et fragment (en brikke) i det store puslespillet, er ikke sjelen perfekt. Det er helheten som alt liv kommer fra, som er perfekt.

Åndeverden
Spiritismen går hovedsaklig ut på at det eksisterer en åndelig verden ved siden av oss, som vi ikke ser, men som vi kan kommunisere med. Denne "verdenen" er den kilden hvor vi (og alt annet liv) kommer fra.

En Gud eller større "kilde"
I spiritismen tror man ikke på en Gud på samme måte som i kristendommen: En Gud som dømmer menneskene for deres handlinger. Derimot, i spiritismen tror man at alt liv kommer fra- og lever gjennom en Gud, som IKKE dømmer, men som "observerer". Denne "Guden" er en kilde hvor alt liv kommer fra.

Et spiritistisk livssyn
Hvor kommer du fra? Hvorfor er du her? Hvor skal du hen? Hva er grunnen til alt liv? Hvorfor finnes godt og vondt?
Hvis du noengang har tenkt på dette, da er du innerst inne en søkende person - altså, du har et "indre" spiritistisk livssyn. Dette kan du være selv om du er kristen eller ikke-religiøs. Det har ingenting med bås-setting og gruppering, kategorisering og religions-tilhørighet å gjøre - det dreier seg om å stille spørsmål ved altet, og troen på at alt liv kommer fra et sted eller kilde som allerede eksisterte før BIG BANG eller skapelsen som kirken har valgt å kalle det.

Jesus
I spiritismen sees Jesus på som et stort forbilde for menneskeheten - en mann med stor respekt for livet og med en høy åndelig forståelse for sin tid. Dette gjelder også Buddha.

I spiritismen stilles jeg og deg på lik linje med Jesus, ettersom alt liv kommer fra samme kilde ("Jeg og min far er ett") - det vil si at alle og enhver er Gud, uten at man selv egentlig er klar over det.

I spiritismen mener man at Jesus IKKE betalte for våre synder, når han hang på korset. Meningen med korsfestelsen var at mennesket/sjelene skulle lære av sine valg.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne dra på en ekspedisjon til Lier sykehus på dagtid til høstferien, og ta bilder av ting. Tar med en eller to kompiser. PM meg hvis du vil være med.
Film av hjærner innvoller og blod i kjelleren, interesant. kan prøve å søke litt på nett å sørre div. folk om de vet noe om dette. Hvis jeg finner noe skal jeg legge det ut snarest
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Tviler på at det er film av det .. Står bare at det ble stjålet..
Sitat av KjeXz
Video PLZ?


Spiritisme er ikke hva du tror.


Jeg vil gjerne dra på en ekspedisjon til Lier sykehus på dagtid til høstferien, og ta bilder av ting. Tar med en eller to kompiser. PM meg hvis du vil være med.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at det "spiritisme spillet", er BULLSHIT. Jeg har aldri ment at spiritisme er en religion, jeg vet at det er noen som påstår at det finnes enn åndelig verden.

Spiritisme (når vi snakker om spillet), går ut på at man skal kunne kotankte personer/sjeler som har forlatt denne verdenen, og snakke personen/sjelen igjennom spillet.

Tv programmet "Penn & Teller", viser at spiritisme (spillet) er bare Bullshit.
Sist endret av #Conex; 7. august 2006 kl. 18:00.
Sitat av Pumpkin
Tviler på at det er film av det .. Står bare at det ble stjålet..
Vis hele sitatet...
Det står jo ikke at det er stjålet? Står at ungdommer hadde tatt seg inn og videofilmet det?
Sitat av Lasse
flipp: Er det det huset som stod helt på toppen? I så fall er det revet, snuten dreiv med trening av "de som stormer hus"-styrkene der før det ble revet husker jeg.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, helt øverst i åsen der over klokketårnet.

Dette med foster osv i kjelleren på et bygg der borte har jeg hørt en kamerat snakke om, usikker på om han så dette selv. Men kan ganske så stor sikkerhet si at det isåfall ikke er det bygget jeg har vært i, for jeg lette etter denne kjelleren men fant ingen.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Hva er det som gjør kjellere så utrolig mye mer spooky iforhold til resten av byggene ? :P
hehe si det, er vel det at det er i bakken, ingen vinduer osv. som regel er det jo alltid det "verste" som blir holdt gjemt i kjelleren da. enten det er film, eller du leser en bok så det har vel noe med det og gjøre..
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av sofapute
hehe si det, er vel det at det er i bakken, ingen vinduer osv. som regel er det jo alltid det "verste" som blir holdt gjemt i kjelleren da. enten det er film, eller du leser en bok så det har vel noe med det og gjøre..
Vis hele sitatet...

På Lier er det faktisk vinduer, men så er det ganske så heftig med stålstenger forran di
hehe akkurat men en kjeller har vel aldri vinduer ; om det er en kjeller da. kanskje det finnes kjellere under "kjelleren" med stålstenger foran vinduene?
Sitat av sofapute
hehe akkurat men en kjeller har vel aldri vinduer ; om det er en kjeller da. kanskje det finnes kjellere under "kjelleren" med stålstenger foran vinduene?
Vis hele sitatet...
øh.. Ikke for å være en gledesdreper her nå.. Men det finnes faktisk "kjellervinduer" å få kjøpt... :P
Det kan jo forsåvidt være mer sperrede rom midt i kjellerene, eller kanskje visse rom som det ikke er vinduer på som dem ikke har sett.. All for for isolasjon var jo positivt i psykiatrien før :P
joda jeg er med på at det finnes kjellervinduer. er ikke helt grønn da :P
men på en lukka anstalt , altså et psykiatrisk sykehus, med toppen av de aller verstingene , er det kanskje ikke ideelt med viduer i kjelleren:P men uansett, ingen hensikt i å spekulere i dette. vi tar heller en tur og ser om vi finner noen hemmelige rom
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
sofapute : Mente at det var kjellervinduer på Lier :P

Ikke at de var så store, men man kunne helt fint se inn.. Hvis det ikke var for at det var mørkt :P
http://video.google.com/videoplay?do...&q=penn+teller
Hehe, så nettop denne og tenkte på denne tråden. Kos dere.
ingen som vil stjele noen journaler til meg da? :d
Journaler og slikt, er nok long gone, vil jeg tro.
Skal til Dikemark til neste uke Får se da :P
etter og ha lest alle disse sidene og siden det er så mange andre som spør får vel jeg og spørre.
Er det noen som vet om det finne lignende steder i bergen?
fytte helvete for noen skumle plasser kunne tenkt meg å tatt en tur, men synd jeg bor på vestlandet (haugesund)
En kompis av meg hentet bein og skaller da han var der for en del år tilbake. Han kvitta seg med det meste, men har fortsatt en del av en hodeskalle igjen. Har lenge visst om at det fantes et slikt sted, men ble først interressert i å dra dit etter å ha lest denne posten.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sinister : Tviler på at det er hode skaller fra tidligere pasienter :P
Var vel bare noe rask han fant ?
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Må vel ha vært rask, etter som de hadde egen kremasjons ovn @ Lier og Dikemark.
Pluss at alle leger tar med seg menneskelevninger, så lenge de ikke er en fucka en da
24 sept fyller jeg 18 og satser på og ha billappen klar. Er med en gang etter det altså om noen har planlagt noe da f.eks. ? Kan også få dratt med 2-3 stk. Hadde vært sykt, leste på en av sidene her at noen har funnet journaler. Sjekk hva det står i de da ? Kan være mye sykt om pasienter fra 1905 og oppover lissom!!
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Shortex : Du må i kontordelen for å finne journalene.. Men tviler på at det står så mye sykt
Bor ikke så langt unna dikemark, men visste ikke om dette Må teste det ut
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dionysus
Bor ikke så langt unna dikemark, men visste ikke om dette Må teste det ut
Vis hele sitatet...

Virker ikke som det er så mange i område der som vet hvor det ligger.. Tror jeg stoppa 4 - 5 stk å spurte om veien..

Alle var jo hjelpsomme osv, men herregud så blank! "Ja det er dit å dit å dit osv!"
Ikke faen, der var det bare jorder
Om journalene, de jeg fant stod det navn på og de var daterte.

Men jeg fant ikke noen info om hva slags diagnose de hadde fått eller noe sånt.
Sto litt om "medisiner", hva de hadde fått i seg og sånn.

Jeg tok ikke med meg noen, da jeg ikke har interesse av å ha slikt. Men det lå hvertfall i kjelleren, i ett av de rommene lengst til høyre hvis man står å ser mot drammen.
Eksen min bor i Lier, så hun skal vise meg veien når jeg og 3 kompiser skal dit i høstferien.. Angående journaler så hadde de vel lister over hvem som skulle lobotomeres og sånn? Hadde jo vært heftig å hatt. Evt ta med elektrosjokk-terapi-sett hjem. o_O
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Kjexz : HUSK KAMERA!!!!!! ;D
Kan noen gi meg en konkret adresse på Lier psykiatriske der det sies å spøke.
gjerne veibeskrivelse, event. kart.
fort som faen med svar, vi drar snart.. :P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Står på side 3 - 5 elns..



HUSK KAMERA!!! Post her etterpå
men det som snakkes om her er så vidt jeg vet 2 forskjellige plasser.
hvor er det skumleste stedet av de 2, å adresse`? blir ikke klok på bilder.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
nå fant ikke jeg dikemark .. men lier er heftig rått i mørke! Anbefales på det sterkeste
Men jeg trenger en adresse å gå etter.
jeg har funnet en adresse, Fossveien i Lier men er dette riktig sted? http://kart.gulesider.no/kart/index.c?id=a_1934049