Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1868
Har sett på Wacom Intuos4 og de virker supre til mitt bruk. Jobber som arkitekt og bruker mye tegneprogrammer samt photoshop og illustrator. Det jeg lurer på er formatet. Er det bedre med A5 slik at jeg har litt mer å "rutte" med, eller er det best med A6 slik at jeg kommer meg raskt fra A til B?

Noen med erfaring/ synspunkter her?
Lange linjer gir en penere/mykere strek, størst er best, men det tar lenger tid å venne seg til... uff, det ble litt perverst men det er bare sånn
Jeg gikk nettopp fra Wacom Bamboo A6 til Intuos 4 A5, og nå er det jo selvsagt generelt mye bedre kvalitet på sistnevnte, men jeg merket også at det var mye bedre med A5. Man får på en måte mer ut av det.

Jeg ville klint til med A5.
Trådstarter
2 0
Men jeg kommer jo ikke til å bruke det mye til "håndtegning", men til CAD-programmer. Så det med pen, myk strek er ikke så viktig.

Hva mener du met at du "får mer ut av det" Viva la Opium?
Sitat av marmis Vis innlegg
Men jeg kommer jo ikke til å bruke det mye til "håndtegning", men til CAD-programmer. Så det med pen, myk strek er ikke så viktig.

Hva mener du met at du "får mer ut av det" Viva la Opium?
Vis hele sitatet...
Da jeg jobbet med A6-brettet var det enkelte ganger det var vanskelig å være nøyaktig nok, men det er nok neppe et like stort problem innen ditt felt og dine programmer. A6 Intuos er nok mye bedre enn A6 Bamboo også, sånn sett.

Det beste for deg hadde kanskje vært å prøve de på forhånd, smaken er jo som baken, det jeg liker best er ikke nødvendigvis best for deg.
Tror nok alle som har prøvd tegnebrett, ville anbefalt deg å kjøpe A5. Hvis du vil tegne "kjappere" er det ikke værre enn å zoome ut?