Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1223
En liten introduksjon; kan lett hoppes over av travle mennesker.

Etter 2.5 år på ingeniørstudie og minst 10 år med overbevissthet om å studere noe innenfor realfag/teknologi har jeg plutselig begynt å tenke at det kanskje finnes andre stier å ta som kan være mer givende.

Én av de nye tankene jeg har fått er egentlig relativt nært beslektet med mine teknologiske interesser, nemlig 3D design/modellering (når jeg kose-programmerer er det som oftest spillprogrammering).

På grunn av dette har jeg nå et ønske om å lære meg å tegne.

Jeg har alltid likt å tegne og vil tro at minst 20% av fyllet i mine notatbøker fra barneskolen og opp til høgskolenivå er drodler (er det ikke det det heter?). Jeg hadde også et tegneprosjekt på ungdomsskolen som jeg syns var fryktelig morsomt; bildet av meg selv og blyanten er kanskje et av de bildene som sitter best fra ungdomsskolen.

Jeg syns det er veldig godt å tegne, men jeg har hele tiden irritert meg over at jeg ikke klarer å få bildene i hodet ned på arket.

Her er det jeg egentlig spør om
Er det noen tegnere, grafiske artister, 3D-designere her som kan anbefale meg gode tips, bøker eller nettsider (aller helst bøker) for en totalt nybegynner innenfor tegning?

En bok jeg har vurdert å kjøpe er "Å tegne er å se" av Betty Edwards, noen som har erfaring med denne?

Og ta det med ro; jeg skal fullføre ingeniør-graden så jeg har en jobb å gå til om det ikke fungerer
Hvorfor ikke kombinere? Jeg er maskiningeniør, og stortrives med 3d-modellering i jobb-sammenheng. Eller ser du for deg en mer kunstnerisk tilnærming?

Tror jeg har temmelig god oversikt over hva som finnes av programmer, metoder og tilnærminger innen 3d-modellering, om du er interessert.
Sitat av PureBlizz Vis innlegg
Hvorfor ikke kombinere? Jeg er maskiningeniør, og stortrives med 3d-modellering i jobb-sammenheng. Eller ser du for deg en mer kunstnerisk tilnærming?

Tror jeg har temmelig god oversikt over hva som finnes av programmer, metoder og tilnærminger innen 3d-modellering, om du er interessert.
Vis hele sitatet...
Jeg ser nok for meg en mer kunstnerisk tilnærming. Og har tenkt kombinasjonen ligger litt i det å bruke 3D-modeller til spill jeg selv lager
The New Drawing on the Right Side of the Brain av samme forfatter kan bestilles en del billigere, gjerne sammen med arbeidsboka.
Google alt, tutorials, videoer og generel info fins overalt.

kansje søke etter bøker i Bibloteket....

sliter også med å få ting ned på papir/piksler. pleier å bare grovskisse og deretter bare justere til jeg er fornøyd.

her er det siste jeg jobber med. ser sikkert bra ut, men jeg har et mye bedre bilde i hode.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg ser at nybegynnere stadig blir henvist til Loomis på 4chans Artwork/Critique board. http://rs.4chan.org/?s=loomis&from=ALL