Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1756
Har gått på Cipralex 10mg i 1 måned nå, siste dose for 48 timer sia, vil jeg nå få effekt av attentin?

PS: Grunnen til at Attentin ikke funker man bruker Cipralex er fordi SSRI forhindrer frigjøring av seratonin (til de som ikke visste)
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg går på begge og jeg tror du har misforstått hva attentin gjør. Den virker hovedsakelig på dopamin, og veldig lite på serotonin.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forøvrig så har Cipralex halveringstid på ca 30 timer så det er fortsatt i kroppen din noen dager til.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Hva var meningen med denne tråden, lære oss noe du ikke kan? Denne teorien din er helt feil.
Men jeg tok e 50mg elvanse samme dag som jeg tok siste dose Cipralex å merket ingenting så Cipralex'en påvirker Elvanse litt hvertfall.

Jeg vet at halveringstiden er 30 timer, men det er 48 timer siden siste dose hvis du leser litt mer nøye.

Sitat av kmsc Vis innlegg
Hva var meningen med denne tråden, lære oss noe du ikke kan? Denne teorien din er helt feil.
Vis hele sitatet...
Hvilken teori?
Sist endret av Speedfrik; 2. februar 2019 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har lest nøye nok. Vet du hva halveringstid er?
Ja, så jeg vil få effekt av attentin om jeg tar det nå??
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja men det ville du fått uansett.
Jeg fikk null effekt samme dag jeg tok siste dose, å da tok jeg 50mg

Men tok 20mg nå, skal oppdatere om du tar feil




1 time senere:


Fant på nettet.

1. Amphetamine undergoes metabolism via different routes, one of which is through the liver enzyme CYP 2D6. A large number of SSRI drugs are known to be moderate to strong inhibitors of this enzyme. Amphetamine itself can inhibit CYP 2D6. When this inhibition takes place, the metabolism and excretion of the drugs that follow this pathway, is affected, leading to a potentially toxic build-up of either drug in the system, leading to a much greater potential for serious adverse effects ranging from hyper-pyrexia to tachycardia to lots of other nasty effects.

2. Apart from the metabolic issues, amphetamine not only stimulates the release of mono-amines like serotonin, but can also inhibit the transporters (read Re-uptake). So taken together with an SSRI or SNRI, this can lead to dangerously high amounts of serotonin in the synaptic cleft, making serotonin syndrome a very real possibility.

Bevis på at SSRI forhindrer amfetamins virkning å at amf også frigjør seratonin.

(De 20mg'sa jeg tok ista har enda ikke kicka inn)
Sist endret av Speedfrik; 2. februar 2019 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Om ssri er kraftige cyp-hemmere så skulle attentin virke motsatt av det du sier, om det blir metabolisere av samme cyp-enzym blir effekten kraftigere.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Attentinen ville kicka inn for lengst. Mener du elvanse nå igjen eller? Er du full?
Du surrer fælt med alt du skriver her, og beviser stikk motsatt av hva du hevder. Elvanse er et prodrug så kanskje det har noe å si hvis det er samme enzymet, men ikke attentin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Attentinen ville kicka inn for lengst. Mener du elvanse nå igjen eller? Er du full?
Du surrer fælt med alt du skriver her, og beviser stikk motsatt av hva du hevder. Elvanse er et prodrug så kanskje det har noe å si hvis det er samme enzymet, men ikke attentin.
Vis hele sitatet...
Skrev feil mente attentin hele tia, har både attentin å elvanse skjønner du, lett å skrive feil da. Rart attentinen ikke har kicka inn enda da..

Surrer ikke fælt fordi jeg skrev elvanse 1 gang når jeg mente attentin.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sikker på at det er lurt å kødder med amf når du slutter på ssri? Du virker veldig lett irritert og opptatt av å ha rett osv. Kanskje ikke en bra oppskrift?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Attentinen ville kicka inn for lengst. Mener du elvanse nå igjen eller? Er du full?
Du surrer fælt med alt du skriver her, og beviser stikk motsatt av hva du hevder. Elvanse er et prodrug så kanskje det har noe å si hvis det er samme enzymet, men ikke attentin.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sikker på at det er lurt å kødder med amf når du slutter på ssri? Du virker veldig lett irritert og opptatt av å ha rett osv. Kanskje ikke en bra oppskrift?
Vis hele sitatet...
Ser kanskje litt omvendt ut? Lett irritert å sur?

Ville heller skrevet at det ikke er no bra oppskrift fordi man kan få serotonin syndrome av å blande SSRI å amf.
Sist endret av Speedfrik; 3. februar 2019 kl. 02:18.
Effektene til attentin begrenses ikke av cipralex på noen måte.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
å stoppe brått på cipralex vil jeg se på som mer farlig enn å ta litt amfetamin mens du tar cipralex. Effekten av amfetamin skal være lik uansett. Det som ikke passer på ssri er f.eks mdma og tramadol. Regner med du sliter litt psykisk siden du bruker cipralex. Og i så tilfelle er ikke amfetamin særlig lurt å ta.
Sitat av Speilvendtned Vis innlegg
Effektene til attentin begrenses ikke av cipralex på noen måte.
Vis hele sitatet...
Takk
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Har brukt amf og attentin både mens jeg har gått på cipralex og ikke, i flere år, og til tider idiotiske doser (hadde en måned hvor jeg brukte mellom 1 og 2 gram nesten hver dag, sammen med med utallige attentin), og har alltid gitt lik funksjon uavhengig av SSRI. Er ikke uvanlig at leger skriver ut begge reseptene, og noen mener til og med det er sunnere å bruke (dex)amf sammen med SSRI. Skal ikke leke ekspert, men både ut fra egne og andres erfaringer har du ikke noe å bekymre deg over (utover det som hører med bruk av amfetaminer i seg selv). Bruker du SSRI pga depresjon er det kanskje likevel greit å minne deg på at ikke denne kommer til å bli noe bedre av jevnlig bruk.
Ifølge felleskatalogen sin interaksjonsanalyse kan attentin og cipralex tas samtidig uten det hemmer eller øker virkningen av hverken den ene eller den andre tabletten.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Tok en gang 10 stk cipralex. Fikk stikkingen i hjerne, besvimte to ganger og risset på meg.

Aldri mer cipralex.

Selv om jeg selvfoskyndt tok for mye den ganger er det heavy shit.
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Tok en gang 10 stk cipralex. Fikk stikkingen i hjerne, besvimte to ganger og risset på meg.

Aldri mer cipralex.

Selv om jeg selvfoskyndt tok for mye den ganger er det heavy shit.
Vis hele sitatet...
Spiste en gang 500g sukker, holdt på å dø. Aldri mer sukker, det er heavy shit.
Ikke noe fan av SSRI, men utsagnet ditt blir like dumt..