Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2852
For ordens skyld så kaller jeg kompis som har overdosert for "A", og andre kompisen som ringte meg "B".

Opplevde nettopp å kjøre en kompis (A) til legevakta etter at han hadde overdosert kraftig på det som vi antar er 2c-d. Han har tidligere prøvd 2c-b uten noen større problemer, men denne gangen gikk det altså galt. En annen kompis (B) ringte meg og sa at A hadde problemer. Først og fremst at han spurte etter meg. Når det kom frem at det faktisk var 2c-d de hadde kjøpt. Så jeg tok turen innom for å kanskje roe han ned, slik at han slapp å dra innom sykehus/legevakt, men etterhvert som tiden gikk så innså vi at han virkelig slet. Han hadde 7 replikker som han gjenntok med omtrent 2 sekunders stillhet: "ja", "nei", "det går bra", "det går ikke bra", "mitt navn", "B sitt navn" og en tredje person sitt navn. Tidvis skrek han dette av full hals.

Det var helt umulig å få kontakt med han, så etter å ha forsøkt i en 30 minutters tid så bestemte vi oss for at det var på tide med et besøk på legevakta. Det var da A virkelig tippet over. Han startet å slå seg selv i brystet og i munnen, stikke fingrene nedi halsen, svettet noe helt enormt, strammet alle muskler i hele kroppen. B slet virkelig med å forhindre at A skadet seg selv mens jeg kjørte til legevakten.

Inne på legevakten så ante de selfølgelig ikke hva vi prøvde å forklare hva A hadde fått i seg og vi ble sittende der å holde han fast i omtrent en time for å hindre han i å skade seg selv, samtidig som vi prøvde å forklare hva han hadde fått i seg, det hele endte i at jeg dro opp erowid sin side om 2c-d, som de skrev ut og sendte med rapporten til sykehuset. Når de fikk hjelp av 4 personer fra ambulansetjenesten fikk legene satt en sprøyte med muskleavslappende i han, mens ambulansefolkene holdt A. Ikke at det har hjulpet han noe særlig, vi var i samtale med foreldrene i kort tid etterpå og de fortalte oss at de måtte komme fordi han fortsatt var helt hysterisk.

Det jeg egentlig vil frem til er: er det noen som kjenner til effektene jeg beskriver her? Er det faktisk 2c-d han fikk i seg? Dealern sa det, og vi tror rett og slett at A doserte etter 2c-b som han hadde prøvd tidligere. Tung dose for 2c-d er 15 mg+, mens tung dose for 2c-b er ~50 mg. Så er meget mulig at han overdoserte kraftig, han var ihvertfall ikke til å kjenne igjen og vi endte opp blodig og fulle av spytt pga han skadet seg selv.
I PHiKAL anbefaler Shulgin 20-60 mg for 2C-D, og 12-24 mg for 2C-B..
ಠ_ಠ
Elemental's Avatar
Trådstarter
Sitat av daaa Vis innlegg
I PHiKAL anbefaler Shulgin 20-60 mg for 2C-D, og 12-24 mg for 2C-B..
Vis hele sitatet...
Jeg ser at vi fortsatt var ganske shaky når vi skrev dette, men du har selvfølgelig rett.

Da ryker jo muligens teorien om en overdosering, men han var virkelig virkelig langt ute igår. Glemte å nevne det e i originale teksten, men han hyperventilerte ganske kraftig også.

Varigheten av rusen var omtrent 12 timer før de fikk han roet ned, og endelig sovnet. Legevaktene gjettet først på GHB, politiet sier bromo-dragonfly og jeg holder fortsatt en finger på 2c-d, men hva tror egentlig dere?
Høres ikke ut som 2C-D, jeg har prøvd det flere ganger, og 50 mg med 2C-D var ikke en truende rus, litt visuell, sinnsykt fin flow på tankegangen, men ikke no ukontrollerbart. Tror nok han heller har fått i seg 2C-E eller 2C-P.
ಠ_ಠ
Elemental's Avatar
Trådstarter
Sitat av badjaja Vis innlegg
Høres ikke ut som 2C-D, jeg har prøvd det flere ganger, og 50 mg med 2C-D var ikke en truende rus, litt visuell, sinnsykt fin flow på tankegangen, men ikke no ukontrollerbart. Tror nok han heller har fått i seg 2C-E eller 2C-P.
Vis hele sitatet...
Men 2c-e varer bare i omtrent 4 - 9 timer, og det tok 12 timer før man fikk kontakt med han og fikk roet han ned på sykehuset. Og nå finner jeg ut at det faktisk var 2c-p vi fant ut at det var på legevakta. Så har faktisk skrevet feil i tittelen etc...

Skylder på en ekstremt stresset situasjon og mye å tenke på samtidig. Men da tror du også at det var 2c-p han fikk i seg?

Og da stemmer dosene også, rett og slett skrivefeil.
2c-p
2c-b
Sist endret av Elemental; 5. mars 2011 kl. 22:40.
hvor gamle er dere? skal vites at veldig mange reagerer kraftig forskjellig på disse stoffene. du kan jo spørre hvor mye han tok, og hvordan han inntok det. sniffing f.eks gjør rusen ca. 3 ganger kraftigere. blanding med andre rusmidler og sprit øker effekten. blir nesten litt flau når noen inntar noe de ikke veit hva er eller har noen som helst peiling på hva de gjør.

det er en god slump syntetiske stoffer der ute som kan bli fatale i bare noen få mg.
ಠ_ಠ
Elemental's Avatar
Trådstarter
Sitat av psilonaut Vis innlegg
hvor gamle er dere? skal vites at veldig mange reagerer kraftig forskjellig på disse stoffene. du kan jo spørre hvor mye han tok, og hvordan han inntok det. sniffing f.eks gjør rusen ca. 3 ganger kraftigere. blanding med andre rusmidler og sprit øker effekten. blir nesten litt flau når noen inntar noe de ikke veit hva er eller har noen som helst peiling på hva de gjør.

det er en god slump syntetiske stoffer der ute som kan bli fatale i bare noen få mg.
Vis hele sitatet...
Han som havnet på legevakten er 16/17 år, han spiste en kapsel med ukjent mengde hvitt pulver. Eneste han har sagt angående mengden er at det var "ur lite". Han blandet det ikke med noen andre rusmidler samtidig. 2C-P er vel en av de syntetiske stoffene du sikter til.
nei, men det er mange andre jeg veit om ihvertfall.mange av de er ikke solgt overalt though, pga høy risiko for ulykker. 2c-b er et av de snilleste i serien hvertfall. den eneste måten å finne ut hva det var er vel å spørre personen dere fikk det fra.
ಠ_ಠ
Elemental's Avatar
Trådstarter
Sitat av psilonaut Vis innlegg
nei, men det er mange andre jeg veit om ihvertfall.mange av de er ikke solgt overalt though, pga høy risiko for ulykker. 2c-b er et av de snilleste i serien hvertfall. den eneste måten å finne ut hva det var er vel å spørre personen dere fikk det fra.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere så sa han at det var 2C-D/P, den andre personen ringte dealeren opp og spurte men var ikke helt sikker selv. Vi bare regnet med at det var 2C-P etter litt surfing på erowid.