Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3047
Lang sommerferie, mye musikk som må høres og generelt rastløs om dagen. Jeg er født og oppvokst i Oslo, men tenkte meg å se hele byen på nytt nå med et litt eldre sinn.

Hvilke steder i Oslo må jeg se?

Ila helgen har jeg vært på Operahuset, Holmenkollen, Grefsenkollen og Ekebergparken.

Alt er av interesse fra kunst til kultur og generelle landemerker og natur.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Botanisk hage, slottsparken, Nobels Fredssenter
Hva med Teknisk Museum?
Gå og se Emanuel Vigelands mausoleum. Åpent hver søndag.
Og miniatyrflaskemuseet til Christian Ringnes. Åpent lørdag og søndag.
Sitat av luni Vis innlegg
Gå og se Emanuel Vigelands mausoleum. Åpent hver søndag.
Vis hele sitatet...
Støttes, en mindre kjent skatt i Oslo man burde få med seg.

Henie Onstad er også bra stemning, dra dit gjerne en dag da det er konsert for å slå et par fluer i en smekk. Du har skulpturparken, selve museet og mulighet for å ta et bad i havet.

Oslo ladegård er et landemerke som serverer pizza og øl, kan jo ikke bli bedre.

Kan også anbefale Oslo City Bike Tours. Se byen på nytt fra sykkelsetet.
Jeg synes Folkemuseet er et veldig fint sted å bare tusle rundt og egentlig bare bruke som en park. Tjærelukten fra de gamle bygningene er så digg. Kan ta båten til Vikingskipmuseet fra Aker brygge og gå derfra. Tar 5 min.
Sist endret av mentalmelt; 7. august 2017 kl. 12:11.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Mange gode råd her nå. Takk for dem, skal undersøke alle og legge til andre jeg finner.
Anbefaler også å dra til øyene, hvis ikke du har vært der alt. For eksempel Gressholmen. Der kan man se på restene av den gamle sjøflyhavna og drikke øl på kroa. Eller volleyball på Langøyene. Også er det gøy å ta båt da. Koster dessuten bare en bussbillett.
Legger ved Ilatrappene, rett rundt hjørnet for Tranen, i Uelandsgate.
Veldig flott trappekompleks som strekker seg oppover gjennom bygningene, masse flotte detaljer, som en bjørneskulptur laget av 'fillenevøen' til de allerede nevnte Vigeland-brødrene, og ett våpenskjold med tre bier, som visstnok tilhører den høykulturelle adelsfamilien 'Barberini', uten at jeg vet helt hva de hadde med Ilakomplekset å gjøre.