Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3813
Jeg har nettopp skaffet en gratis pc fra en venn som jeg vil prøve å bruke på en spill server.

Denne serveren kommer da til å offentlig sånn at alle fra hele verden kan joine, dermed vil jeg ha serveren opp til en hver tid (hvertfall så ofte som mulig). Isåfall må jo pcen stå på hele tiden og.

Er det brannfarlig at pcen står lenge på flere ganger på rad? Evt. hvor stor sannsynelighet er det at pcen begynner å ryke? Har tenkt til å skru av en gang iblant (1 time+-, 3 ganger i uken kanskje). Har lest at mange har hatt oppe pcen i flere uker og det har gått helt fint, men ingen har sagt om de har hatt noe oppe imens.
Not a real gamer
retovio's Avatar
Har gjort dette selv uten noe problem,om du skal være i samme rom kan være lurt å ha lufting på rommet pcen skal stå da det kan bli litt varmt i rommet etterhvert.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
PCen tar ikke fyr, men komponenter slites av å være varme over tid, så sørg for å ha god kjøling og hold øye med temperaturene.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Går nok helt fint Det som er å tenke på er varme og strømforbruk! Er også greit å restarte en gang i blant uansett særlig om det er en windows-maskin du skal ha oppe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av craven1337 Vis innlegg
Har lest at mange har hatt oppe pcen i flere uker og det har gått helt fint, men ingen har sagt om de har hatt noe oppe imens.
Vis hele sitatet...
Har bokser som har bikka år i oppetid. Heilt vanlege desktop-bokser. Det hender at straumforsyninger kreperer og slikt, men det er relativt uproblematisk å la moderne maskinvare stå på 24/7. Å skru av ein gang i uka er bortkasta tid, og vil tvert imot føre til større slitasje på t.d. disk og vifter.