Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5018
Hvor avhengihetsskapende er det egentlig? Har snorta en del før. Men vurderer og skyte det. Føler at jeg ikke har noe point med livet noe mer en rus. Og døden skremmer meg ikke. Forventer ikke et langt liv egentlig. Og moraliser gjerne. Men man til slutt er bestemt og gjør det man vil
Har du prøvd backpacking? Gratis hobby som byr deg litt på hva livet har å gi. Om du ikke er redd for døden er det også mange utrolige sporter du kan drive med. Hadde ikke jeg vært redd for døden og ingen forpliktelser hadde jeg blitt "Den rare karen som bor for seg selv" i skogen i Peru og blitt shaman. Ellers har jeg ikke så mye annet fornuftig å si.
Trådstarter
12 0
Hmm ja. Har vurdert der med og være en shaman. Men det virker ikke som mine demoner vil la meg leve dette livet i fred. Så derfor driter jeg egentlig i det. Har hadt en continual shitstorm uten forbedringer i 5 år nå, og før det ingenting og skryte over. Så ser min eksistens som meningsløs egentlig. Er mer redd for og leve det livet jeg har levt til den dagen jeg dør naturlig en noe annet.

Synd egentlig, er egentlig en jævlig kunnskapsrik person med mye erfarning. Som definitivt kunne vært en shaman.
Sist endret av bugdrops; 18. januar 2016 kl. 19:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Leit å høre at du har det slik. Kommer vel neppe som en overraskelse på deg at jeg anbefaler deg på det sterkeste å droppe disse tankene. Begynner du på nålen kommer du neppe til å nøye deg med å ta det opp i nesen. Man hekter seg ikke kun på "kicket", men også selve måten å innta stoffet på. Har snakket med utallige mennesker som sier at de kunne ønske de bare holdt seg til å ta lisser. Ikke glem at det er mye risiko involvert ved bruk av sprøyte. Kan forstå at du er i en situasjon der livet virkelig suger men man trenger vel ikke prakke på seg Hepatitt C i samme slengen? Du burde oppsøke hjelp snarest. Venner, familie, fastlege eller hva som helst!
At du ikke bryr deg om ditt eget liv lenger betyr ikke at andre har sluttet å bry seg. Tenk litt over dette. Her ser det ut til at du planlegger å bare synke enda lenger ned i dritten, og hva i alle dager er poenget med det, da? Ikke gjør noe dumt fordi du er midlertidig frustrert, mann. Ting kan endre seg drastisk fra dag til dag. Du har kun ett liv her på kloden og du har fremdeles mulighet for å gjøre noe med livet ditt/situasjonen du er i. Å gå i terapi er noe veldig mange mennesker har nytte av f.eks. En psykolog/psykiater er dog så klart ingen trollmann som kan vifte med tryllestaven så man blir frisk. Den største jobben gjør man selv!
Trådstarter
12 0
Når man vet Gud eksisterer. Og man bevitner den bevisstheten "prøver" og hjelpe. Men istedefor virker mer som en fiende man egentlig ikke vil ha noe med og gjøre. Så synes jeg Gud har fått sin sjangs til og gjøre noe ganske lenge egentlig og tro at han plutselig kan gjøre noe synes fjernt for min del ivertfall. Han/hun har hadt mulighet i mange år til og gjøre noe men har aldrig gjort noe egentlig. Så skjønner såppas at det ikke er noe point egentlig. Derfor konkludere med at min eksistens er ubrukelig for gud, "andre" eller "min" del. Og rus eneste som er tilfredstillende på noe vis.
Sist endret av bugdrops; 18. januar 2016 kl. 19:22.
ArbeidsledigProletar
Sitat av bugdrops Vis innlegg
Når man vet Gud eksisterer. Og man bevitner den bevisstheten "prøver" og hjelpe. Men istedefor virker mer som en fiende man egentlig ikke vil ha noe med og gjøre. Så synes jeg Gud har fått sin sjangs til og gjøre noe ganske lenge egentlig og tro at han plutselig kan gjøre noe synes fjernt for min del ivertfall. Han/hun har hadt mulighet i mange år til og gjøre noe men har aldrig gjort noe egentlig. Så skjønner såppas at det ikke er noe point egentlig. Derfor konkludere med at min eksistens er ubrukelig for gud, "andre" eller "min" del. Og rus eneste som er tilfredstillende på noe vis.
Vis hele sitatet...
Makkaprat.

Hadde du sett deg selv si dette for fem år siden hadde du ledd. Det gjør jeg. Tror du du har oppnådd kontakt med gud igjennom makkaen din nå. eller?

Ta en pause. Du vet nok antageligvis innerst inne at det er bare bull det farer med. Du er en bra fyr/jente, men du kommer aldri noe vei med de holdningene og måten du leder livet ditt nå.

Jeg kjenner ikke historia di. Men du sier 5 år med dritt, jeg sier 5 år med makka.
Tror jeg har skrevet dette før, men når man først setter seg en smell med makka/metha (og sentralstimulerende generelt), så går du ikke tilbake til snorting/dropping. Det har jeg selv erfart. Jeg har ikke blitt hekta på pepper, men de få gangene jeg tar det i løpet av et år, så går det igjennom nåla, selv om det skulle være nesten et halvt år siden sist jeg tok meg en dose.

Rusen blir noe helt annet. Du er advart.
Trådstarter
12 0
hmm det med gud praten tar jeg gjærne sober også. men ok. skjønner greia. fuck it. får ikke tak i noe speed no uansett, er egentlig en tørrlagt rusmisbruker som drikker øl og tar sobril en gang iblant alle mine connections er vist TØRRLAGT eller no..
Sist endret av bugdrops; 18. januar 2016 kl. 20:03.
Min erfaring av hva jeg har sett hos kjente er at man blir veldig hektet på nålen. Hørt fra flere at de har tatt vann i.v bare for å dempe cravings. Det sier vel sitt.

Speed er vel det stoffet som er mest skittent av alle stoffer, plutselig har du fått i deg noe som fører til koagulering.
Sist endret av flytendeper; 18. januar 2016 kl. 20:31.
Sitat av bugdrops Vis innlegg
Hvor avhengihetsskapende er det egentlig? Har snorta en del før. Men vurderer og skyte det. Føler at jeg ikke har noe point med livet noe mer en rus. Og døden skremmer meg ikke. Forventer ikke et langt liv egentlig. Og moraliser gjerne. Men man til slutt er bestemt og gjør det man vil
Vis hele sitatet...
Halla..Er det sånn at du føler at livet og det å 'leve' ikke spiller noen rolle lengre...Anbefaller deg å høre på en som har 15 års erfaring med nåla,og som endelig greide å komme seg på rehab.for første gang,og jammen klarte å slutte...Men spørs om du vil høre på det jeg har å si..??
Sitat av bugdrops Vis innlegg
Hvor avhengihetsskapende er det egentlig? Har snorta en del før. Men vurderer og skyte det. Føler at jeg ikke har noe point med livet noe mer en rus. Og døden skremmer meg ikke. Forventer ikke et langt liv egentlig. Og moraliser gjerne. Men man til slutt er bestemt og gjør det man vil
Vis hele sitatet...
Uten å ha lest tråden(så førte posten handlet om backpacking, o_O), så kan jeg fortelle deg at amfetamin intravenøst er vesentlig mer avhengighetsskapende. Du kommer ikke til å dø av det, med mindre du er helt idiot når du skyter. Lær det å gjør det riktig først i alle fall. Selv om du ikke frykter døden, bør du frykte svære abscesser som vil gjøre svært vondt å behandle og masse andre rare ting som kan skje når du skyter som en noob.

Jeg bruke speed i flere år sporadisk uten å ha noe spesielt anstrengt forhold til det. Det snudde seg over natta første gangen jeg satte det intravenøst, og jeg ble avhengig og narkoman i løpet av bare uker. Amfetamin er ikke noe særlig godt dop uansett, så hvis du først skal "gi faen og begynne med dop", kan du ikke hoppe rett til godsakene i stedet?
Sist endret av TrippyKing; 18. januar 2016 kl. 21:32.
Hvis livet ditt er shait nå, så kan jeg garantere deg at det blir mange ganger værre om du hiver deg på nåla.
Eneste råd jeg kan gi deg er å søke hjelp, men gjør det andre steder enn hos "gud". Kanskje du til og med får svar?
Haha, hvis du synes livet suger nå?
Vent til du har vært på nålen en stund.
Sitte i en tweaker-kåk der alt er skrudd fra hverandre med store sår i trynet mens du detter inn og ut av psykoser er jævlig kult.
Sist endret av eyecandy654; 19. januar 2016 kl. 00:17.
Slutt å rus deg, eneste som funker.

Vil du komme deg noen plass het k livet er det kun egen innsats som gjelder.
Svaret ditt, Mozzie, er som å si til en fattig person: "Dude, bare ta å bli rik. Eneste som hjelper mot å være fattig"

Er for så vidt sant, men lettere sagt en gjort.

Regner med du aldri selv har slitt med avhengighet?
Sist endret av Deftinwolf; 19. januar 2016 kl. 09:40.
Sitat av Deftinwolf Vis innlegg
Svaret ditt, Mozzie, er som å si til en fattig person: "Dude, bare ta å bli rik. Eneste som hjelper mot å være fattig"

Er for så vidt sant, men lettere sagt en gjort.

Regner med du aldri selv har slitt med avhengighet?
Vis hele sitatet...

Har slitt med alkohol, til den grad at jeg verken fikk jobb og ble nektet førerkort. For 1,5 år siden tok jeg et valg og sluttet med alt som het rusmidler for å nettopp ta første steg i å bli noe her i livet. Idag er jeg 1,5 år rusfri og har jobb.


Så nei det er ikke som å råde en fattig person å bli rik, heller i bane med å peike han i retning nærmeste jobb.
Godt å høre at du kom deg ut av en dårlig situasjon, Mozzie. Vi har alle våre demoner, meg selv inkludert. Jeg har nogenlunde god kontroll på mitt forbruk. Jeg prøver å "roe ned" og iblant ta en pause, men det er veldig vanskelig (som du sikkert veit alt om). Og mitt forbruk er ikke heavy i hele tatt (daglig-røyker tjall og fest-bruker makka). Da kan jeg bare tenke hvor føkkings hardt det må være å komme seg ut av et så tungt forbruk som TS og mange andre her har.

Var ikke meningen å virke kranglete, men svaret ditt ga meg en følelse av at du ikke helt vet hvor jævlig hardt det kan være å prøve å snu om på en gammel vane, som man har et elsk/hat-forhold til, og at noe så enkelt som "slutt å dope deg" blir litt for billig å si til en kar som tydeligvis er _veldig_ langt nede akkurat nå.

Jeg har ingen mirakelkur for å komme seg ut av en shitty situasjon som denne. Vil tro det er veldig individuelt og tilfeldig egentlig, hva som funker for å komme seg ut.. Men mitt inntrykk av TS er at han har lite planer om å slutte med noe som helst, men heller trappe opp forbruket for å drukne sine demoner. Noe som aldri er en god oppskrift på suksess..

Men takk for at du delte din historie, Mozzie. Mer inspirasjon i den enn et enkelt "slutt å dope deg". Enig?
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Har slitt med alkohol, til den grad at jeg verken fikk jobb og ble nektet førerkort. For 1,5 år siden tok jeg et valg og sluttet med alt som het rusmidler for å nettopp ta første steg i å bli noe her i livet. Idag er jeg 1,5 år rusfri og har jobb.
Vis hele sitatet...
Det skal ikke særlig mye til å bli nektet førerkort pga alkoholbruk. Bare drikk hver helg det. Drakk du alkohol hver dag? Alkoholikerne der jeg var innlagt drakk omtrent to sixpacker om dagen, eller ca en sixpack eller noen flasker vin hvis de var kvinner. Har du drukket så mye? Hvis ikke, vet du fortsatt ikke hva du snakker om. Hvis du har drukket så mye, beklager jeg på forhånd skarpheten i innlegget.
Det er veldig trist at du tenker slik, at du ikke finner glede i dette lille livet vi har her. I forkynnelse av blir vi ofte forklart at det er i de mørkeste stundene i våre liv ar Gud er nær oss. Dette kan det være svært vanskelig å forstå og akseptere.
" Aldri er Gud så nær som når han skjuler seg for oss. Aldri våker han mer levende over barnet sitt enn når han lar det kjempe i ensomhet og svarer på dets bønn med taushet. Slike tider er nådetider" skrev Hans Edwardsen Wisløff.
Dette har jeg selv også store problemer med å forstå, selv om det finnes flere eksempler i Bibelen.
Du skriver at du har vært rusmissbruker tidligere, og tankegangen du hadde da sitter nok dypt i hos deg fremdeles.
At sprøyter gjør deg mer avhengig er ikke akkurat " rakettkirurgi" det vet du selv.
Du er en av mange som finner livet meningsløst. Derfor blir det ekstra vanskelig å gi gode råd når jeg selv ofte befinner meg i tilsvarende situasjon. Det som kan gi meg et lite glimt av noe godt er å oppleve noe vakkert i naturen, musikk jeg har gode minner til, å være sammen med mennesker som ikke krever noe av meg.
Det gjør meg vondt å lese om hvordan du har det, håper absolutt at det blir bedre, beklager rotete svar.
Klem fra Betty
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det skal ikke særlig mye til å bli nektet førerkort pga alkoholbruk. Bare drikk hver helg det. Drakk du alkohol hver dag? Alkoholikerne der jeg var innlagt drakk omtrent to sixpacker om dagen, eller ca en sixpack eller noen flasker vin hvis de var kvinner. Har du drukket så mye? Hvis ikke, vet du fortsatt ikke hva du snakker om. Hvis du har drukket så mye, beklager jeg på forhånd skarpheten i innlegget.
Vis hele sitatet...

Aldri mengden i seg selv som er problemet, problemet er å snu vanen. Jeg var ikke fysisk avhengig så jeg var i den posisjonen at jeg kunne slutte momentant og holde meg jnna. Veien var ekstremt kjedelig og til tider tung, men essensen er å vri på vanene. Ikke hvor mye man evt kaster i seg.
Så du slutta FØR problemene kom.

Det er når du sitter å svetter, skjelver og mister matlysta du skjønner du er fucked uten alkohol.

Men til TS såber ikke akuratt nåla veien å gå, du vet hva jeg syns men speed er jo ett jævla apedop :/ håper i allefall du finner ekte glede her i livet, men enkelte "må" treffe bunn før de innser hvor lite som faktisk skal til for og få det så ufattelig mye bedre
Sitat av bugdrops Vis innlegg
Hvor avhengihetsskapende er det egentlig? Har snorta en del før. Men vurderer og skyte det. Føler at jeg ikke har noe point med livet noe mer en rus. Og døden skremmer meg ikke. Forventer ikke et langt liv egentlig. Og moraliser gjerne. Men man til slutt er bestemt og gjør det man vil
Vis hele sitatet...
The season of failure is the best time for sowing the seeds of success
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Så du slutta FØR problemene kom.

Det er når du sitter å svetter, skjelver og mister matlysta du skjønner du er fucked uten alkohol.

Men til TS såber ikke akuratt nåla veien å gå, du vet hva jeg syns men speed er jo ett jævla apedop :/ håper i allefall du finner ekte glede her i livet, men enkelte "må" treffe bunn før de innser hvor lite som faktisk skal til for og få det så ufattelig mye bedre
Vis hele sitatet...

Har du vært igjennom dette selv eller har du lest dette? Er man fysisk avhengig vil det være litt verre ja, men ikke verre en at man må trappe ned før man kan slutte helt.
Har 3,5år sammenhengende på fylla