Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1824
God dag.

Arbeidsgiveren min sendte idag ut en e-post til ganske mange ansatte. Antallet er ikke viktig, men han valgte å sende e-posten med alle adresser i til istendenfor i blindkopi feltet. Dette medførte jo at jeg nå har tilgang til ganske mange ansatte, og visa verca.

Mitt spørsmål er dermed som følger. Er dette i det hele tatt lov, eller lovlig bare litt, hva kan jeg si, uetisk?
Det medfører absolutt ingenting, du har ikke tilgang til noe som helst. Du har en liste med e-postadresser, vil du ha flere? Hvilken lov ser du for deg at han har brutt? Personopplysningsloven? Du skal nok argumentere hardt for at e-postadressen din er regnet som sensitiv personopplysning.

Hvis dette er første eposten du har mottatt hvor avsender egentlig skulle sende det som blindkopi, velkommen til Internett og arbeidslivet. There's more where that came from.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det er ikke direkte ulovlig, men det er dårlig praksis.
Moroa begynner når en trykker svar til alle eller har autosvar som går til alle.

Synes det er verre når en leverandør sender ut til kunder og med det viser alle de har som kunder.

Har også vært borti et par tilfeller der noen sender mail fra en adresse som har automatisk svar til en annen som også har det. Blir en fin loop.
Sist endret av datagutten; 3. februar 2015 kl. 20:07.
Overskuddsmateriell
Verste med dette er når en av de ansatte har eks hotmail og får virus som scanner igjennom alle mailadresser for å kunne sende spam til de
Jeg søkte på jobb engang, der svare arbeidsgiver til alle i samme epost til de som gikk videre.
Er jo bare veldig u profesjonellet
Sitat av First-Price Vis innlegg
Jeg søkte på jobb engang, der svare arbeidsgiver til alle i samme epost til de som gikk videre.
Er jo bare veldig u profesjonellet
Vis hele sitatet...
I et slikt tilfelle er det jo det, men i TS sitt tilfelle er det et langt mindre problem da alle er ansatt allerede.