Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5277
Bestilte 2 lapper fra England.
Tenkte meg ikke så mye om da jeg gjorde det, men nå som jeg leser hvor mye som faktis blir tatt i tollen begynner jeg og få stor noia.

Hva er straffen hvis jeg blir tatt?
Kan jeg fortsatt reise til USA?

Kjøpte av noen som har over 5k positive reviews
og har under 50 negative reviews (98% positive)
Så jeg føler meg til en viss grad trygg, men uansett...

Hva er deres opplevelse med kjøp av rusmidler over nett?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Du blir ikke tatt fordi om noen lurer på hvorfor du mottar noe som ligner lsd i posten så vet ikke du hva de snakker om.

Hva er det folk ikke forstår med dette?
Hvorfor bestille om man ikke vet hva man driver med?
OHMYFÅKKINGSGAD JEG ER SÅ LEI AV Å SVARE PÅ DETTE!

Min opplevelse med dette er at man blir ikke tatt selv om snuten sitter der med brevet og sier det er ditt.

Før du stikker å gjør deg selv til kjeltring så kan være en jævlig god ide å finne ut av hvordan man unngår straff om buksene skulle dette ned.
Sist endret av Trollanon; 22. januar 2018 kl. 10:14.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Straff kan være alt fra at brevet/pakken aldri kommer frem og du får en beskjed om at "Saken er henlagt i forhold til bevisets stilling" noen måneder senere, til å få politiet på døra med razzia, avhør og eventuell bot.

Mer om innreise til USA her: Reise til USA med rulleblad. Kort og godt må du fylle ut en visumsøknad, mens de som ikke har en narkotikadom på seg trenger bare fylle ut ESTA-registreringsskjemaet og betale registreringsavgiften.

LSD er vel den ene stoffet som skal være lettest å få igjennom, sjansen er teknisk sett svært liten for at to små lapper med LSD skal oppdages. Men risioken øker hele tiden, bestilling av narkotika over nett har fått mye medieomtale de senere årene med darknet markeder osv. Nå om dagene blir jo til og med innenlandspost sjekket av tollbetjenter og narkotikahunder.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble hentet av politiet på jobb for 1 lapp 1P-LSD. Lite kult.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble hentet av politiet på jobb for 1 lapp 1P-LSD. Lite kult.
Vis hele sitatet...
På jobb? Hva var grunnen for slik offentlig uthenging?
Du trenger ikke fortelle alt i detaljer, men hadde vært interessant å høre mer om hendelsesforløpet og konsekvenser på jobben.
Anonym bruker
"Engstelig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mer om innreise til USA her: Reise til USA med rulleblad. Kort og godt må du fylle ut en visumsøknad, mens de som ikke har en narkotikadom på seg trenger bare fylle ut ESTA-registreringsskjemaet og betale registreringsavgiften.

Etter at jeg ble tatt/innrømmett narkotikabruk ifjor fikk jeg brev om påtaleunnlatelse. Hvis jeg skal til usa e.l en gang, skal jeg da fylle ut ESTA eller visumsøknad? Om du skulle vite svaret på det
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en historie med bestilling av RC. De har tidligere også hentet meg på jobb da jeg arbeidet på en skole. Hadde da vært der hver dag hele sommeren, men kom ikke å hentet meg før første skoledag, når alle elever var ute å lekte. Disse var sivilt kledd, men på en liten plass har ikke det nødvendigvis noe å si.

I historien med 1-P jobbet jeg som vaktmester og brannvakt på et hotell. Bodde altså på hotellet.
De kontaktet sjefen, som så ringte meg å sa jeg hadde fått besøk. Kommer opp på avtalt møteplass og der sto sjefen med to politimenn.
Kjapp tur inn til avhør (de lot meg kjøpe lunsj så jeg kunne ta lunsjpausen under avhøret) hvor jeg innrømte greia.
Ba så om et brev jeg kunne vise arb.giver hvor det sto hvor små mengder det var snakk om, samt at bestillingen ikke hadde funnet sted mens jeg var ansatt. Ble 3000kr i bot, men gikk helt fint iforhold til jobben.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter at jeg ble tatt/innrømmett narkotikabruk ifjor fikk jeg brev om påtaleunnlatelse. Hvis jeg skal til usa e.l en gang, skal jeg da fylle ut ESTA eller visumsøknad? Om du skulle vite svaret på det
Vis hele sitatet...
Påtaleunnlatelse betyr at du ikke har en dom på deg, det er bare de med narkotikadommer som må søke om visum. I ditt tilfelle er det en sak av "det de ikke vet har de ikke vondt av". Så lenge du ikke nevner at du ble tatt for narkotika i noen sammenheng så vil de ikke finne ut av det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har en historie med bestilling av RC. De har tidligere også hentet meg på jobb da jeg arbeidet på en skole. Hadde da vært der hver dag hele sommeren, men kom ikke å hentet meg før første skoledag, når alle elever var ute å lekte. Disse var sivilt kledd, men på en liten plass har ikke det nødvendigvis noe å si.

I historien med 1-P jobbet jeg som vaktmester og brannvakt på et hotell. Bodde altså på hotellet.
De kontaktet sjefen, som så ringte meg å sa jeg hadde fått besøk. Kommer opp på avtalt møteplass og der sto sjefen med to politimenn.
Kjapp tur inn til avhør (de lot meg kjøpe lunsj så jeg kunne ta lunsjpausen under avhøret) hvor jeg innrømte greia.
Ba så om et brev jeg kunne vise arb.giver hvor det sto hvor små mengder det var snakk om, samt at bestillingen ikke hadde funnet sted mens jeg var ansatt. Ble 3000kr i bot, men gikk helt fint iforhold til jobben.
Vis hele sitatet...
Ah, under de omstendigheten kan jeg skjønne at de tok kontakt på jobb da sjefen din omtrent fungerte som huseier også, bra han tok det slik da.
Sist endret av Dodecha; 22. januar 2018 kl. 11:50.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
LSD er vel den ene stoffet som skal være lettest å få igjennom, sjansen er teknisk sett svært liten for at to små lapper med LSD skal oppdages. Men risioken øker hele tiden, bestilling av narkotika over nett har fått mye medieomtale de senere årene med darknet markeder osv. Nå om dagene blir jo til og med innenlandspost sjekket av tollbetjenter og narkotikahunder.
Vis hele sitatet...
Vi har vel diskutert dette mange ganger her inne,sjansen for å bli tatt mangedobles om det er bestilling fra utland. Og konvolutter med LSD ser ut til å stopes i tollen ote nok. Men hvorfor man skal bestille det fra utlandet skjønner jeg ikke, fordi det bruker vel å være vendorer som selger dette stoff via innenlandsk brevpost. Sjansen for å gå i garnet har bør være uhyre liten.

Og hunder som lukter LSD ? I hvert fall ikke i Norge.
Slik jeg har forstått det kan dog en hund læres opp til å lukte nesten alt, men skal "LSD-hunder" finnes må det kanskje være i UK/USA ? Absurd ressursbruk ellers. Tror tollen får magefølelse av at de kan være på sporet av blottere via f.eks. maskinskrift på konvolutt fra utland eller noe, de har visst sine "yrkeshemmeligheter" som sjefen deres sa på radioen (programmet Ekko) i dag faktisk.
Anonym bruker
"Blå Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av [protus] Vis innlegg
Vi har vel diskutert dette mange ganger her inne,sjansen for å bli tatt mangedobles om det er bestilling fra utland. Og konvolutter med LSD ser ut til å stopes i tollen ote nok. Men hvorfor man skal bestille det fra utlandet skjønner jeg ikke, fordi det bruker vel å være vendorer som selger dette stoff via innenlandsk brevpost. Sjansen for å gå i garnet har bør være uhyre liten.

Og hunder som lukter LSD ? I hvert fall ikke i Norge.
Slik jeg har forstått det kan dog en hund læres opp til å lukte nesten alt, men skal "LSD-hunder" finnes må det kanskje være i UK/USA ? Absurd ressursbruk ellers. Tror tollen får magefølelse av at de kan være på sporet av blottere via f.eks. maskinskrift på konvolutt fra utland eller noe, de har visst sine "yrkeshemmeligheter" som sjefen deres sa på radioen (programmet Ekko) i dag faktisk.
Vis hele sitatet...
Enig med protus. Har bestilt x antall stoffer fra diverse utland før (Irland, Tyskland, Belgia, Nederland, og England), én lapp fra Belgia ble stoppet. De sjekker mistenkelige brev, fra mistenkelige land. Uansett om bikkjene sniffer det opp, eller ei. Ser de at det er flere brev som ser like ut som de andre brevene (f.eks lappen de har klistret på brevet med navn/adresse, eller frimerke), eller noe de har stoppet før, så sjekker de igjen. Sorry rotete svar.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
La meg bare få det klinkende klart at lsd er luktfritt.
For å spekulere litt lett, for å trene en hund til å finne lsd så må den trenes til å lukte alkohol og da kan den bare finne det i flytende form da alkoholen fordamper fra blottere? Det ikke akkurat en lsd luktende hund.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det kom vel ikke helt klart frem: Jeg påstår ikke at hunder lukter LSD, poenget mitt med den setningen var at innenlandspost blir sjekket nå, kontra før da det var fritt frem. Så risikoen for at narkotika tas i innenlandssendinger er mye større enn før.
Sist endret av Dodecha; 23. januar 2018 kl. 10:26.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Så risikoen for at narkotika tas i innenlandssendinger er mye større enn før.
Vis hele sitatet...
Mens tollen både har luktende hunder og spaner etter mistenkelige brev på utland, så er det vel først og fremst hunder de bruker på innenlands, bl.a. sentral posthub i Oslo-området el.

Å bare kikke på brev her vil kreve store ressurser, men er det riktig så er risiko ved å handle blottere innenlands gått opp.

Er ikke lite brev å ta i, men det som kan vekke mistanke kan vel være f.eks. maskinskrift på anonyme brev til personer.
Sitat av '[protus
;3420374'
Å bare kikke på brev her vil kreve store ressurser, men er det riktig så er risiko ved å handle blottere innenlands gått opp.

Er ikke lite brev å ta i, men det som kan vekke mistanke kan vel være f.eks. maskinskrift på anonyme brev til personer.
Vis hele sitatet...
De har fått litt hjelp til akuratt det:
https://www.abcnyheter.no/penger/nae...-med-massedata