Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  164 33390
De eneste som fremstår som klandreverdige her er Resett som prøver å kjøpe en historie for 400K. De driter en langt faen i sannhetsgehalten i vrøvlet de skriver og vil bare ramme en politiker som ikke sleiker milliardærer opp etter ryggen.
Nok nå.
Grandes utseende er ikke relevant for sakens prinsippielle karakter og momentet har uansett blitt diskutert til det kjedsommelige. Vi begynner å bli lei av å slette de mest innholdsløse biddragene. Derfor vanker det vinterferie på nestemann som føler behov for å skrive mer om hvorfor de ikke finner henne attraktiv. Det er ikke interessant. Hold dere til saken eller hold munn.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...n-sin-historie

Så igjen, bedrevitere, ta dere en bolle.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Da jeg skrev det jeg skrev så var det ikke bevis. Nå har andre medier bekreftet at det var sex, men i motsetning til det Resett påstod så var det slett ikke snakk om tvang eller overgrep.

Det var helt riktig av meg å omtale ryktene som rykter, for det var det de var. At det nå er bekreftet at hun hadde frivillig sex med en 17-åring svekker ikke min posisjon fra den gangen det bare var rykter fra søppelblekka Resett.

Når selv Document.no tar avstand fra Resetts oppførsel i denne saken så sier det seg selv at Resett har driti på draget, selv om det viste seg at dama faktisk hadde sex med en fyr under 18.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men, det er jo litt interessant hvordan mantraet i denne saken har vært "Jeg har ikke gjort noe ulovlig", og det skal da gjøre det greit på et vis. Men, Giske gjorde vel heller ingenting ulovlig. Mao. er begge tilfellene grader av brudd mot samfunnets moralske forventninger. Jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det er verre å forsøke å sjekke opp en 21-åring enn det er å faktisk ha sex med en 16- eller 17-åring.
Gyps africanus
vidarlo's Avatar
Crew
Men, det er jo litt interessant hvordan mantraet i denne saken har vært "Jeg har ikke gjort noe ulovlig", og det skal da gjøre det greit på et vis. Men, Giske gjorde vel heller ingenting ulovlig. Mao. er begge tilfellene grader av brudd mot samfunnets moralske forventninger. Jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det er verre å forsøke å sjekke opp en 21-åring enn det er å faktisk ha sex med en 16- eller 17-åring.
Vis hele sitatet...
Det handler om rolleforståelse. Folk har ulike roller. Arbeidstaker, ektemann, privatperson, sjef også viare. Giske handla i kraft av formelle roller i Arbeiderpartiet, t.d. statsråd, nestleiar og sentralstyremedlem. Aktiviteten has retta seg mot andre medlemmer i partiet, som ikkje hadde tilsvarande profilert rolle.

Grande handla som privatperson, i ein privat setting. Det er ingenting som tilseier at ho var i ei maktrolle i den situasjonen.

Satt på spissen hadde neppe nokon reagert om Giske og Stolteberg skulle finne på å hoppe til sengs - for dei har relativt jambyrdige roller.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det handler om rolleforståelse. Folk har ulike roller. Arbeidstaker, ektemann, privatperson, sjef også viare. Giske handla i kraft av formelle roller i Arbeiderpartiet, t.d. statsråd, nestleiar og sentralstyremedlem. Aktiviteten has retta seg mot andre medlemmer i partiet, som ikkje hadde tilsvarande profilert rolle.

Grande handla som privatperson, i ein privat setting. Det er ingenting som tilseier at ho var i ei maktrolle i den situasjonen.

Satt på spissen hadde neppe nokon reagert om Giske og Stolteberg skulle finne på å hoppe til sengs - for dei har relativt jambyrdige roller.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det ikke kan sammenlignes med f.eks Giske saken, da dette ikke skjedde i partisammenheng. Jeg vil dog påpeke at hun hadde en slags maktposisjon mtp. aldersforskjellen, og personen det gjaldt har i ettertid gått ut og sagt at TSG nærmest presset seg på hun. TSG hevder det motsatte - at vedkommende presset seg på hun. Ord mot ord, så sånn er den saken. Egentlig totalt uintressant. Men etter det begynner det å rakne litt - TSG mister litt troverdighet når man ser hvordan hun har forsøkt å dekke over saken, at det bare er løse rykter o.l. Måten hun har ringt opp vedkommende på og forsøkt å få han til å tie ovenfor media, og at hun i de første intervjuene hevdet at dette bare var løse rykter. Hvis hun (og andre), mener at dette ikke burde få gå utover hennes virke som politiker - hvorfor forsøkte hun da å dekke over det? Majoriteten ville gitt lange faen om tabloidoppslag hvor hun snakker om at hun har hatt sex med en 17-åring, uansett. Hennes reaksjon får meg mer til å stole på "guttens" forklaring, at det var hun som var pågående. Jeg synes ikke hun egner seg som folkevalgt når hun forsøker å lyve til folket om en såkalt totalt uskyldig hendelse, når hun bare kunne lagt kortene på bordet med en gang. Istedenfor velger hun altså å vikle seg inn i et spindelvev av løgner, bortforklaringer, og telefonsamtaler til vedkommende for å få han til å tie. Det synes jeg ikke akkurat fremviser en utragende personlig karakteristikk egnet til å sitte på tinget, selv om hun ikke har brutt loven.

For øvrig så synes jeg det at en 38-åring som har sex med en 17-åring foran halve bygda utviser svært dårlig dømmekraft, og egner seg ikke på tinget - lovbrudd eller ei.

Forresten, ville du reagert likt om det var en mann i TSG sin eksakte situasjon? Jeg regner med at pipa ville tatt en helt annen tone, med #MeToo og full pakke.
ArbeidsledigProletar
Batabusa's Avatar
Jeg er enig i at det ikke kan sammenlignes med f.eks Giske saken, da dette ikke skjedde i partisammenheng. Jeg vil dog påpeke at hun hadde en slags maktposisjon mtp. aldersforskjellen *snip*

For øvrig så synes jeg det at en 38-åring som har sex med en 17-åring foran halve bygda utviser svært dårlig dømmekraft, og egner seg ikke på tinget - lovbrudd eller ei.
Vis hele sitatet...
Da har du overhodet ikke skjønt hva som menes med maktposisjon i denne konteksten. Denne gutten kunne ikke ligge seg ELDRE eller opp i noe som helst rangsystem. Han lå altså ikke med Grande for å oppnå noe hun kunne tilby. Hun brukte ikke alderen sin

Og nummer to, hva er greia med alle i tråden er så moralistiske på at noen eldre ligger med noen som er en del yngre?! Det er vel en privatsak for de to folka så lenge begge er over lavalder. Om det er to homser som ligger med hverandre og det heller ikke er din kopp te, ville du sagt det samme? Det har nå nådd det punktet at det generelt ikke ville vært politisk korrekt å dømme, men et heterofilt ligg må altså være innenfor visse satte rammer, hvis ikke er det helt kuli å si at det er hæslig.

Samfunnets hykleri basert på manglende evne til å tenke igjennom ting er så trist. Du er ikke alene, mange som deg.
Gyps africanus
vidarlo's Avatar
Crew
Jeg er enig i at det ikke kan sammenlignes med f.eks Giske saken, da dette ikke skjedde i partisammenheng. Jeg vil dog påpeke at hun hadde en slags maktposisjon mtp. aldersforskjellen, og personen det gjaldt har i ettertid gått ut og sagt at TSG nærmest presset seg på hun. TSG hevder det motsatte - at vedkommende presset seg på hun. Ord mot ord, så sånn er den saken. Egentlig totalt uintressant.
Vis hele sitatet...
At to personer oppfatter ein situasjon litt ulikt er ikkje unikt. At folk hugsar feil er heller ikkje ulikt. Dei er er ueinige om detaljane - men dei er einige om dei grove linjene.
Men etter det begynner det å rakne litt - TSG mister litt troverdighet når man ser hvordan hun har forsøkt å dekke over saken, at det bare er løse rykter o.l. Måten hun har ringt opp vedkommende på og forsøkt å få han til å tie ovenfor media, og at hun i de første intervjuene hevdet at dette bare var løse rykter.
Vis hele sitatet...
Dekke over? Grande har vel ikkje kommentert det, før det intervjuet i Aftenposten der ho sa kva som hadde skjedd. Og kvifor skal politikarar måtte kommentere ting som tilhøyrer privatlivets sfære? Alle andre aviser enn resett hadde forstått at saka ikkje var ei sak.
Vis hele sitatet...
Var du til stades og observerte situasjonen, ettersom du kjenner den i detalj?
Forresten, ville du reagert likt om det var en mann i TSG sin eksakte situasjon? Jeg regner med at pipa ville tatt en helt annen tone, med #MeToo og full pakke.
Vis hele sitatet...
Nei. Kva får deg til å anta det?
personen det gjaldt har i ettertid gått ut og sagt at TSG nærmest presset seg på hun. TSG hevder det motsatte - at vedkommende presset seg på hun.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Hvor hevder gutten at Grande presset seg på ham? Det eneste jeg kan huske er at han sa det var frivillig fra hans side.

Hvor hevder Grande at gutten presset seg på henne? Hun skal ha sagt at han "hoppet på" henne, men hun sa også at det var frivillig fra hennes side, så hun har på ingen måte påstått at han presset seg på henne hvis det er den uttalelsen du tenker på.

Men etter det begynner det å rakne litt - TSG mister litt troverdighet når man ser hvordan hun har forsøkt å dekke over saken, at det bare er løse rykter o.l.
Vis hele sitatet...
For det første er det en ikke-sak. For det andre er det en privat sak som resten av Norge ikke har noe med. For det tredje hadde hun og gutten en avtale om å holde tyst om det.

Måten hun har ringt opp vedkommende på og forsøkt å få han til å tie ovenfor media, og at hun i de første intervjuene hevdet at dette bare var løse rykter.
Vis hele sitatet...
Hun ringte ham fordi han sendte melding og fordi de allerede hadde en avtale om å ikke uttale seg.

Hvis hun (og andre), mener at dette ikke burde få gå utover hennes virke som politiker - hvorfor forsøkte hun da å dekke over det?
Vis hele sitatet...
Dekke over hva? De hadde en avtale om å holde tyst om det, og de ufyselige ryktene Resett kom med viste seg å være løgn.

Vis hele sitatet...
Virkelig? Så hvor er alle oppslagene med menn i Grandes posisjon? Jeg ser ikke veldig mange av dem. Er det hele en konspirasjon for å beskytte disse mennene i Grandes posisjon også eller?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
For det første er det en ikke-sak. For det andre er det en privat sak som resten av Norge ikke har noe med. For det tredje hadde hun og gutten en avtale om å holde tyst om det.
Vis hele sitatet...
Spørsmål en kan stille seg er om hadde gutten drukket og var hun med å skjenke han? Hvis han hadde drukket var hun klar over det? Da blir det fort en sak hele Norge har noe med.

Er det slik at det er helt greit at politikere har seksuell omgang med ungdommer under 18 år som har drukket alkohol? For de ville jo ha det frivillig så da er det jo helt greit?

Jeg forstår jo hvorfor Grande ville holde tyst om det.
Gyps africanus
vidarlo's Avatar
Crew
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Spørsmål en kan stille seg er om hadde gutten drukket og var hun med å skjenke han? Hvis han hadde drukket var hun klar over det? Da blir det fort en sak hele Norge har noe med.
Vis hele sitatet...
Det er ingenting som tyder på det. Viare så er det rett nok ulovleg å overlate alkohol til personer under 18, men samtidig er det svært stor sosial aksept for det i somme delar av befolkinga. At vedkommande drakk i eit bryllaup tyder på at det var sosial aksept for det... Det er heller ikkje hevda at nokon av partane var svært berusa, bare at dei hadde drukke. Det som er kjent er at begge partar er samstemte om at det var frivillig. Det er mogeleg å ha frivillig sex sjølv om ein har inntatt alkohol.
Er det slik at det er helt greit at politikere har seksuell omgang med ungdommer under 18 år som har drukket alkohol? For de ville jo ha det frivillig så da er det jo helt greit?
Vis hele sitatet...
Ja, det er faktisk greit. Vi har ein seksuell lågalder, og vi har relativt strenge krav til samtykke. Her er begge samstemte om at det var frivillig.
Jeg forstår jo hvorfor Grande ville holde tyst om det.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi det tilhøyrer den private sfæren?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Viare så er det rett nok ulovleg å overlate alkohol til personer under 18, men samtidig er det svært stor sosial aksept for det i somme delar av befolkinga
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke annet enn å si meg uenig med deg her. Selv om det er stor sosial aksept for det i enkelte deler av befolkningen vil ikke si at det er greit. Er det samme synspunkt på andre ulovligheter også? Som f.eks en sekt som syntes det er helt greit at 14-15 åringer har sex? Fordi det er stor sosial aksept for det i den delen av befolkningen så er det vel greit da?

Jeg spør for når en først er der så vil jeg vite hvem som setter reglene/grensene her. Er det etter behov? Eller flertall? Kan en ha en avstemning for å avgjøre det?
Om TSG sjenket gutten personlig er det potensielt feil, om ikke er det fortsatt like irrelevant da samtykke ble gitt. Sekter og 14-åringer og 15-åringer som har sex (som forresten ikke bare skjer godt utenfor "sekter", men er greit for mange, skulle jeg tro, gitt at det er med jevnaldrende) har absolutt nada å gjøre med noe som helst, og jeg har alvorlige problemer med å se hvorfor du drar det inn i diskusjonen.
Gyps africanus
vidarlo's Avatar
Crew
Jeg spør for når en først er der så vil jeg vite hvem som setter reglene/grensene her. Er det etter behov? Eller flertall? Kan en ha en avstemning for å avgjøre det?
Vis hele sitatet...
Dette er vanskeleg å tolke på anna måte enn at du er er på tur med målet. Forøvrig oppsummerte robhol det greit.

Angåande kva som definerer kva som er greit, så er jo det åpenbare spørsmålet at eit konsensus i samfunnet definerer detaljane, innanfor visse ytre rammer som EMK.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke spørsmål man kan stille seg. Det er ingenting som tyder på noe slikt. Det blir ren og ondsinnet spekulasjon i samme gate som de ondsinnede og falske ryktene som Resett fremsatte, og som selv det høyrevridde nettstedet document.no tok avstand fra.
Moderer