Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1588
Hei!


Jeg har en Linksys EA6500 router jeg ikke klarer å komme med inn på via nettleser.

Jeg får fram 502 Bad gateway både ved bruk av ip og adressen linksyssmartwifi.com

Jeg hadde ingen problemer når jeg tok i bruk routeren for første gang.
Jeg har ikke brukt routeren på 1 år og tok en reset av den når jeg skulle bruke den igjen fordi jeg hadde glemt passordet. Eneste måten jeg fikk gang på den igjen var via Linksys app på Android, men det er veldig begrenset hva man kan gjøre via den + jeg har glemt hva jeg endret admin passordet til.

Noen som vet hvordan jeg kan komme meg inn så jeg kan endre passordet til wifien som jeg allerde har glemt osv osv.


Setter stor pris på hjelp!
Sist endret av flytendeper; 6. januar 2016 kl. 08:21.
http://www.linksys.com/us/support-ar...icleNum=139128

Husk å hold reset knappen inne i 5 sekunder eller lengere, til det begynner å blinke, så bruker du admin som passord.
Ja det er greit nok, men jeg får likevel ikke tilgang til routeren.

Når man er koblet til routeren skal man kunne bruke linksyssmartwifi.com for å komme inn på router for setup. Nå kommer det bare fram "502 - Bad Gateway"

Kan også brukes til å logge inn på router fra hvor som helst i verden.

Jeg fant sowtwaren som trengtes. Ikke på Linksys sine support sider men... Den er vel for gammel til slikt.
Sist endret av flytendeper; 6. januar 2016 kl. 09:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjenner ikke linksys så mye selv men vet andre router pleier å bruke ip adresse 192.168.1.1 det kan også være 192.168.0.1 prøv det også, for vet generieltsett på url må internett tilkobling være satt opp hvis det skal fungere.
Nei, jeg får ikke dette til.
Jeg kommer ikke inn på setupen på routeren i det hele tatt.

Før hadde jeg software jeg kunne bruke eller logge inn på linksyssmartwifi.com og få full tilgang til router der.

Nå kommer det bare 502 - Bad gateway når jeg prøver adressen og ip.


Leser og leser, googler og googler, men finner ikke utav det.
Sist endret av flytendeper; 10. januar 2016 kl. 18:01.
har selv skjedd meg ett par ganger med min asus dark knight ruter. Har som regel bare resatt den så har det funket. Men da sto ruteren i "routing" mode, men modemet stod ikke i bridge. Så det ble litt surr. Men nå som modemet står i bridge og ruteren står i "routing" mode så funker alt fjell.
Kan ikke endre noe slikt på modemet, som forøvrig også er fra Cisco.

Etter litt prat på chaten til linksys så fant vi ut det var firmware problem, som ble løst!


Problem solved.
Sist endret av flytendeper; 11. januar 2016 kl. 11:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.