Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1536
Hei! Vet ikke om jeg poster under rett emne, men forsøker fordet.

Her hjemme har vi allerede et kombinert tv og internettuttak (i stua) der Canal Digital er leverandør. Har nå bestilt en tekniker som skal komme å sette opp et tv-uttak på rommet mitt, det blir også med internettuttak i samme i boks.

Fra rommet mitt har jeg tenkt å legge en nettkabel inn til kjøkkenet der modem og router skal stå. Altså trenger jeg en 3-5 m lang nettkabel fra internettuttak til router/modem. Har det noe å si på hastigheten at denne lengden blir så lang? Har alltid hatt en kjempekort kabel fra internettuttak til modem/router.

Uansett, fra kjøkken og inn til et annet rom der pcen min står er det 5-6 m med kabel som trengs.

Sitter å ser på komplett og ser at prisene varierer. Er det noen kabler som er bedre enn andre? Trenger jeg en dyrere kabel fra internettuttak til router/modem med tanke på lengden? Og hva er forskjellen på uskjermet og skjermet nettkabel?

Håper noen har lyst til å hjelpe
5-6m er ikke langt... du kan gå opp til 90m før du begynner å tenke på lengden....
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Fra uttaket i veggen til modemet trenger du en koaksialkabel, og den bør ikke være for lang på grunn av tap og støy.
Plasser modemet der uttaket er og trekk en lang nettverkskabel derfra til routeren.