Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4284
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God morgen,

Meg og madammen hadde langhelg i Amsterdam og vi tenkte å benytte muligheten til å teste diverse stoffer man får tak i der nede.

Vi har begge erfaring med rusmidler og dama mi røyker fast mens jeg ikke liker rusen like godt og tar det helst de dagene jeg er skikkelig fyllsesyk etc. Ellers har vi erfaring med sopp, LSD, amfetamin, kokain, ecstasy/MDMA og diverse fra før.

Skal prøve å gjøre dette kort men føler jeg må skrive om hele helga så dere får et helhetsinntrykk.

Dag 1:
Kom ned, røyka og muncha, kjøpte sopp/trøffler "High Hawaiians 22gram" til dag nr. 2 og la oss tidlig, 22-ish

Dag 2:
Våkna naturligvis tidlig, og delte soppen på 2 ca 11 gram på hver av oss. Jeg veier omtrent 85 kg og hun 63 kg. Begge spøy etter ca 30 min og fant etterhvert er grei form. Vi dro inn til sentrum og dama hadde hadde en perfekt form på soppen mens jeg nesten ikke merket jeg hadde inntatt den. Så vi dro og kjøpe en boks til, selgeren var god og fikk solgt oss 2 pakker til redusert pris..

Jeg vil tru jeg spise ca 17 gram til, dama spiste kanskje 3 gram og vi lot kanskje 3 gram være igjen i den ene boksen

Jeg ble på nytt kvalm uten å spy, vi røyker for å få kvalmen til å gå vekk. Etter ca en time trippa jeg så hardt at dama måtte gjenta for meg ofte hva vi hadde gjort og hvorfor jeg trippa og hvor vi var osv. Vi dinglet rundt på diverse museumer osv og hadde egentlig et sykt rart tankekjør jeg ikke trenger å gå så veldig nøye innpå nå.

6 timer senere tipper jeg, var jeg vel tilbake til normalen og vi hadde komt oss tilbake til hotellet. Vi kjøpte salvia ekstrakt x15 på vei tilbake. Planen var å ut på fylla selv om jeg egentlig var ganske sliten i hodet.

Vi fant ut vi hadde lyst til å teste salviaen. Så vi mekka en bong og sugde nedpå 0.8g. Dama først og når hun kom til hektene var det min tur. Holdt trekket i sikkert 30sek før jeg blåste ut og la meg i senga. Når jeg legger meg nedpå er det som om virkeligheten hakker, som et hakk i cd-plata og de følsene jeg får av å legge hendene bak hodet etc kommer på nytt og på nytt og jeg så på en måte linjer rundt alle hjørner og kanter på skap etc som man lager en linje i lufta med stjerneskudd i mørket.

Anyways, dama prøvde en gang til mens jeg lot være, syntes bare det vær veldig sært/spesiell opplevelse som på en måte ikke gav meg så mye. Vi ble veldig trøtte etter dette og sovna sammen rundt kl 19-20 vil jeg tippe.

Dag 3
Siden vi hadde en boks igjen med sopp så delte vi denne 11gram på hver pluss at jeg spiste det fra den første boksen, ca 3gram igjen der.

Så dro vi ut for å spise frokst. Brukte en del til på å komme oss frem og vi hadde spist veldig lite det siste døgnet. Jeg merket ikke mer til soppen enn at jeg kanskje var i et litt lystigere lag. Omtrent som på dag 2 av bare den halve boksen. Vi dro innom en coffeeshop for å røyke på oss til mer matlyst.

Dama kjøpte en ferdigrulla joint, med helt rent grønt i, indica. Vi røykte og dama var opptatt på mobilen og jeg satt og dro trekk etter trekk uten å tenke meg ordentlig om. Jeg kjøpte noe å drikke og når vi var ferdige gikk vi ut. Sto ute i kanskje 30 sek til 1 min og ble bare fjernere og fjernere før jeg bare datt rett i bakken. Husker ikke dette men dama fortalt meg at jeg hadde prøvd å reise meg opp igjen flere ganger men datt bare på nytt. Øynene trillet bak i hodet og jeg mistet helt kontroll på kroppen. Vi sitter inntil en vegg mens kjæresten prøver å få meg til hektene.

Jeg husker en mann fra cafen kommer ut fra andre sia av gata og han har med seg et glass sukkervann etc. Jeg klarer da å komme meg på beina og drikke litt av dette og klarer og fortelle han at det går fint med meg. Men jeg er da inni en helt annen virkelighet med et sykt tankekjør. Jeg var ikke klar over at man kunne bli sånn av cannabis så jeg var da overbevist om at det var soppen.

Jeg var helt 100% sikker på at jeg ikke kom til å bli den samme personen etter denne opplevelsen/ulykken for jeg var sikker på jeg kom til å bli grønnsak. Jeg på en måte diagnoserte meg selv gang på gang over hva som hadde skjedd. Jeg sa til meg selv at jeg har spist for mye sopp og nå er jeg blitt grønnsak eller var død eller kommer til å dø. Jeg så for meg alle situasjonene der jeg kom til å møte familie og venner der jeg bare sitter i en rullestol og sikler.

Jeg følte også liksom at personligheten min eller "jeg"/egoet mitt delte seg i to. Der hodet mitt var den ene delen og kroppen den andre. Og jeg sa hele tiden til oss begge hva som hadde skjedd og at nå trenger hjernen å slå seg av og re-starte før jeg er tilbake. Mest sannsynlig må jeg også sove først.

Dette pluss fryktelig mye annet gikk igjennom hodet mitt. Dama har fått stabla meg inn i en taxi og jeg hadde rare små rykninger i hele kroppen og lagde rare lyder i forsøk på å snakke. Jeg husker jeg klarte å bevege meg hvis jeg virkelig gikk inn for det. Så kom meg inn ut av taxien osv. Det føltes som om jeg styrte kroppen i et spill. der jeg satt inni hodet og holdt spakene og så ut øynene.

På hotelrommet begynner jeg å komme til hektene og begynner å klare å prate normalt. Nå var jeg på en måte i begge verdene samtidig. Og jeg sa til kjæresten at om det var noe hun lurte på i fra denne verdenen jeg er i nå så er det en fin tid å spørre. Jeg klarte å reise meg opp og gå på dass å sånn men muskelkontakten med beinene var helt rar.

Vi skal egentlig ut på fylla denne kvelden så når jeg følte meg okei nok så begynte vi å drikke. Jeg var egentlig veldig trøtt i hode men prøvde å drikke meg ifra det. Drakk vel ca 0,5 med sprit før vi gav faen og jeg sovna ca kl 21.

dag 4
Idag føler jeg meg tålig fin, men har fortsatt veldig merkelig muskelkontakt med beina, og hver gang jeg setter meg ned føles det litt som om jeg skal besvime. Vi drar til sentrum, jeg røyker når dama gjør det med mer forsiktighet selfølgelig og vi får i oss mat. Vi bruker dagen på musemuer og diverse og i 16 tiden begynner vi å drikke sånn smått. Beina er fortsatt like rare.

Vi drar tilbake til hotellrommet og begynner å drikke mer. Prøver å gjøre beina bedre med å hive dama på nakken og tar noen dype knebøy, hjalp egentlig ikke stort. Etterhvert som jeg blir fullere føler jeg meg helt normal. Vi får bestilt ecstasy til damen og 0.4g kokain til meg siden jeg ikke hadde lyst til å koke hodet mitt enda mer.

Kvelden er bra og vi fester og danser til 03 på natt da vi går hjem og jeg sovner relativt normalt.

Dag 5
Idag er hjemreisedagen og vi må opp klokka 09 for å komme oss avgårde. Den rare muskelkontakten jeg hadde i beina har jeg nå egentlig i hele kroppen men kanskje mest fortsatt i beina. Alt jeg gjør føles veldig rart. Motorikken er grei, men det føles bare veldig rart alt jeg gjør. Det føles litt som om nervesystemet er bedøvet. Når jeg tar/klør meg i ansiktet så føles det nesten ut som om det ikke er jeg som gjør det, eller man gjør det med en nummen hånd uten at man er nummer i armen.

når jeg klør meg en plass er det akkurat som det er litt delay fra jeg begynner å klø til det faktisk hjelper, eller til jeg selv kjenner at jeg klør meg selv. Kan kanskje også beskrives litt som man er i et dejavu som ikke går over. Og hver gang jeg gjør en kraftanstrengelse som å hive baggen på ryggen blir jeg så rar at jeg føler jeg nesten besvimer.

Idag er det mandag og jeg har ikke den følesen over å besvime lengre men jeg er forsatt like rar og har fortsatt like rar muskelkontakt. Når jeg sov i natt klarte jeg nesten ikke å ligge i ro på det føltes så rart å bevege seg og følte jeg måtte gjøre det hele tiden.

Det jeg lurer på er om andre har opplevd det samme spesielt med hensyn til denne rare følesen jeg har nå. Håper virkelig det går over hvis ikke føler jeg på en måte at jeg må lære meg denne nye måten å være på
Dette virker som en veldig usunn måte å behandle kroppen sin på.
Har opplevd det der første gangen jeg røyka hasj. Gikk over før jeg la meg samme kvelden.
Jeg har ingen erfaring med psychedelics, men har opplevd en rusutløst psykose før (MDMA+hasj) så vet hvor heftig det er når hjernen spiller deg et puss! Uansett; du kan enkelt sjekke CSN ved Babinski test - La kjæresten din sjekke det sensoriske+grovkraft - det gjøres enkelt + kranialnervene + sjekk om refleksene reagerer. Merker du ingen avvik ved disse testene kan du utelukke patologi eller at du har pådratt deg noen sentrale skader. Ikke overtenk når du gjør testene; jeg kan garantere at det er tydelig ved en eventuell positiv test er tydelig og ikke at du "kanskje kjenner litt forskjell på beina ved det sensoriske".

Det mest sannsynlige er bare at hjernen har fått seg en trøkk etter (overdrevent) rusbruk. Jeg vil tro du vil føle deg frisk både fysisk og psykisk innen 1 ukes tid.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så kort oppsummert:
Dag 1: Weed
Dag 2: Sopp + Weed + salvia
Dag 3: Sopp (før frokost, gir ekstra effekt med tom mage) + Weed + alkohol
Dag 4: Weed + alkohol + kokain
Dag 5: Etter 5 timer søvn, hjemreise.

Det at hele kroppen og hodet ditt er veldig slitent etter 4 dager på hardtripp, og en dag med hjemreise-stress er ikke rart i det hele tatt. Personlig hadde jeg regna en dag med full avslapning, og en dag med nedsatt effektivitet etter en lignende tripp.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg var helt 100% sikker på at jeg ikke kom til å bli den samme personen etter denne opplevelsen/ulykken for jeg var sikker på jeg kom til å bli grønnsak. Jeg på en måte diagnoserte meg selv gang på gang over hva som hadde skjedd.
Vis hele sitatet...
Tips til neste gang, pass på å ikke lås deg i sånne tankesett, det er ikke noe gøy. Selv tenker jeg mer i banene "Jææævelig sånn her skal det ikke være. Nå har jeg putta kroppen så fullt av kjemikaler at jeg ikke lenger kan stole på mine egnene sanser, ikke finn på noe drastisk, ta det med ro, så går det over om en stund."

Det at sopptur dagen-der-på til frokost, uten mat men med joint(?) kicker så hardt når den først kommer er egentlig som bestilt.

Jeg tror ikke du kommer til å trenge deg å lære deg noe ny måte å være på, men du trenger avslapning.
Om du føler at du må snu deg i senga, så MÅ du heller ikke det, står du imot det presset, og ligger stille blir det enklere å sove.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slapp av ett par dager uten noe som helst av narkotika, få deg søvn og slapp av det går over. Mest sannsynlig innen 1-3 dager. Få deg godt med søvn og vann og gjerne C- og B vitaminer.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som depersonalisering
Er ganske vanlig å føle seg rar i kropp og hode, og ha litt noia for det etter at man har køddet med absolutt alle reseptorene og signalveiene en hjerne har i en god arbeidsuke
Vil anbefalle deg å ikke lese på deg masse diagnoser nå ihvertfall. Bare ta det lungt og hold deg rusfri ei uke så går det nok over skal du se
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så kort oppsummert:
Dag 1: Weed
Dag 2: Sopp + Weed + salvia
Dag 3: Sopp (før frokost, gir ekstra effekt med tom mage) + Weed + alkohol
Dag 4: Weed + alkohol + kokain
Dag 5: Etter 5 timer søvn, hjemreise.

Det at hele kroppen og hodet ditt er veldig slitent etter 4 dager på hardtripp, og en dag med hjemreise-stress er ikke rart i det hele tatt. Personlig hadde jeg regna en dag med full avslapning, og en dag med nedsatt effektivitet etter en lignende tripp.



Tips til neste gang, pass på å ikke lås deg i sånne tankesett, det er ikke noe gøy. Selv tenker jeg mer i banene "Jææævelig sånn her skal det ikke være. Nå har jeg putta kroppen så fullt av kjemikaler at jeg ikke lenger kan stole på mine egnene sanser, ikke finn på noe drastisk, ta det med ro, så går det over om en stund."

Det at sopptur dagen-der-på til frokost, uten mat men med joint(?) kicker så hardt når den først kommer er egentlig som bestilt.

Jeg tror ikke du kommer til å trenge deg å lære deg noe ny måte å være på, men du trenger avslapning.
Om du føler at du må snu deg i senga, så MÅ du heller ikke det, står du imot det presset, og ligger stille blir det enklere å sove.
Vis hele sitatet...
Off ja, er nok ikke så lurt å presse så mye inn på så kort tid.. og du har rett i det med å ivareta roen når en først havner i et slik lite helvette..

Sitat av mrnobody Vis innlegg
Jeg har ingen erfaring med psychedelics, men har opplevd en rusutløst psykose før (MDMA+hasj) så vet hvor heftig det er når hjernen spiller deg et puss! Uansett; du kan enkelt sjekke CSN ved Babinski test - La kjæresten din sjekke det sensoriske+grovkraft - det gjøres enkelt + kranialnervene + sjekk om refleksene reagerer. Merker du ingen avvik ved disse testene kan du utelukke patologi eller at du har pådratt deg noen sentrale skader. Ikke overtenk når du gjør testene; jeg kan garantere at det er tydelig ved en eventuell positiv test er tydelig og ikke at du "kanskje kjenner litt forskjell på beina ved det sensoriske".

Det mest sannsynlige er bare at hjernen har fått seg en trøkk etter (overdrevent) rusbruk. Jeg vil tro du vil føle deg frisk både fysisk og psykisk innen 1 ukes tid.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, gjorde dette igår så det ser ut som at nervesystemet er inntakt

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slapp av ett par dager uten noe som helst av narkotika, få deg søvn og slapp av det går over. Mest sannsynlig innen 1-3 dager. Få deg godt med søvn og vann og gjerne C- og B vitaminer.

Høres ut som depersonalisering
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har lest meg opp på depersonalisering og trur det må være det. Selvom jeg merker jeg begynner å komme på bedringens vei idag

Sitat av drunkandhidonor Vis innlegg
Er ganske vanlig å føle seg rar i kropp og hode, og ha litt noia for det etter at man har køddet med absolutt alle reseptorene og signalveiene en hjerne har i en god arbeidsuke
Vil anbefalle deg å ikke lese på deg masse diagnoser nå ihvertfall. Bare ta det lungt og hold deg rusfri ei uke så går det nok over skal du se
Vis hele sitatet...
Ja du har rett idet.. kjenner heldigvis allerede idag at jeg er en del bedre. Nå føler jeg meg kun litt spaca når jeg reiser meg opp og ned og og beveger meg og sånn, ikke hele tiden som igår. Jeg hadde også en enorm uro i kroppen igår og småklødde litt overalt så kunne aldri ligge stille for måtte hele tiden klø rundt forbi på kroppen og spesielt rundt/i nesa, hehe.

Tipper jeg er helt tilbake imorgen eller iløpet av et par dager
Du har vært på trynet flere dager i strekk og lurer på hvorfor kroppen oppfører seg merkelig? ;-)
Jeg er ingen lege, dog vil jeg påstå å si at du ikke skal tenke stort på anfallet du fikk etter jointen og soppen. Etter all sannsynlighet har du opplevd unormale svigninger i blodtrykket. Kilde *
En symptom av dette er kortvarig anfall.

Kroppen din har fortsatt ikke landet, ei heller nervesystemet. Så å oppleve det du skrive om kløe og uro i kroppen, gir mye mening spør du meg.

Og tankekjøret er nok fra soppen som du påpeker.

Peace.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, vil si jeg er blitt normal igjen nå, men noen små flashbacks innimellom. Men de siste to nettene så våkner jeg midt på natta i 2-3 tiden, svett som faen og er helt tilbake der jeg var om ikke enda verre. Må reise meg opp å gå litt og prøve å komme til hektene igjen før jeg kan legge meg til å sove på nytt. Jeg vet ikke, hjernen restituerer seg vell om natten, og må kanskje tilbake i denne "modusen" for å rette opp småting som enda henger igjen, hmm, bare en hypotese.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beste du kan gjøre nå er å ikke overtenke. Ikke lag for mange "hypoteser", bare la livet gli videre så mye det lar seg gjøre. Spis godt og mosjoner litt. Går det en lenger periode hvor du plages med ettereffekter, tenk 1 mnd eller så, da ville jeg tatt en tur til lege og fått henvisning til psykolog.
Heisann.

Jeg ville bare bidra med en liten erfaringsrapport, da jeg håper det vil kunnen berolige deg noe.
Når er jo vi mennesker slik at vi hele tiden "sammenligner oss med hverandre",
så det er alltid godt å høre erfaring fra folk som har opplevd tilsvarende hendelser, og som har kommet seg vel ut av det.

Jeg skal prøve å gjøre meg kortfattet, da denne historien lett kan skli ut i det uendelige.
For en del år siden eksterimenterte jeg stort med rus, og spesielt psykedelika.
Over en periode på et par-tre år brukte jeg ekstremt mye sopp, cannabis og MDMA, samt noe LSD også.
Det var nesten hver helg, og ofte både fredager og lørdager.

Uansett, jeg skal komme til poenget. Jeg hadde en ganske uheldig episode den ene gangen jeg testet syre.
Jeg møtte en fyr for å kjøpe et par lapper, men da jeg traff han så forklarte han meg at han kun hadde LSD flytende på flaske,
så jeg kunne eventuelt bare få et par dråper der og da. Jeg fant frem en serviett fra bilen og foreslo at han kunne dryppe på den.

En times tid senere har jeg kommet hjem, og jeg hiver innpå den ene dråpa (på servietten). Det går en halvtimes tid,
jeg merker ingenting, og bestemmer meg for å kicke i gang det hele med en diger joint. I det jeg avslutter jointen så smeller det.
Og det smeller så jævlig. Jeg ser på den andre servietten, og ettersom LSD'n var farget med svakt brunt, så ser jeg diameteren på flekken.
Diameteren er omtrent dobbelt så stor som en tjuekroning, og den dråpa jeg allerede hadde tatt var akkurat like stor.
Det er ganske stor sannsynlighet for at jeg fikk i meg en del mer enn bare "èn" dosering med andre ord.

Den trippen utvikler seg til å bli mitt livs største mareritt. Den varer og den varer, og jeg ligger stiv på sofaen i bunnløs angst.
Det er egentlig ikke så mye mer å si om den trippen, for det foregikk på nettopp denne sofaen i 8 timer, helt alene. Livredd.
For å komme rett til poenget. Da jeg våknet dagen etter var jeg ikke lenger den samme. Hjernen hadde kvernet i tidenes største
bad trip i nesten et halvt døgn, og jeg var fullstendig ute av meg selv. Full depersonalisering som vedvarte i omtrent et halvt år,
og det var såpass ille at jeg virkelig aldri, i min villeste fantasi, kunne forestilt meg at jeg noen gang igjen skulle kunne opprette balanse.

Jeg har slitt MYE, spesielt i ettertid av den ène spesifikke hendelsen. Jeg unner ikke min verste fiende å oppleve noe lignende.

Men la oss nå spole seks-syv år frem i tid. Nå sitter jeg her og lever veldig godt. Bedre enn jeg gjorde før hendelsen jeg beskrev ovenfor.
Det var riktig nok noen ekstremt utfordrende år (spesielt de første to, vil jeg si), men jeg har jobba meg gjennom det.

Og så er det viktig å poengtere at jeg på ingen måte mener at dette skal ta seks-syv år. Jeg delte erfaringen min kun for å betrygge deg
om at det kommer til å gå over. Antageligvis mye fortere enn det gjorde for meg. Jeg var dum, jeg var naiv, og jeg var på helt feil spor på
den tiden. Bruk denne erfaringen til å ta tak i det du eventuelt veit du bør ta tak i. Vær smart, vær ålreit med kroppen din. Ta en pause.
Hver gang det blir for ille, så si til deg selv at det går over. For hvis det er èn ting jeg har lært med sikkerhet, så er det faktisk at tiden leger
alle sår. Men psykedelika er ingen lek. Det går fint 100 ganger, helt til det plutselig går til helvete.

Men dette ordner seg, garantert! God bedring :-)