Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 10447
Siden jeg sitter hjemme og savner sommeren intenst, tenkte jeg å lage en liten post om et av sommerens høydepunkter for min del: Emmaboda 2017!

Emmaboda en elektronikafestival midt inni skogen i Sverige og lokker hvert år til seg toppnavn! Under er plakaten (så langt) med artister og allerede starter line-upen og se ganske sexy ut:
http://bildr.no/thumb/bXlzSXAx.jpeg

Gleder meg sykt til Vini Vici, Sphongle, Crystal Castles og mye mer! Og det kommer nok noen store navn til og
Blir 3. året mitt og koser meg stort hvert år! Møtt en del hyggelige nordmenn og freakere der også!

Årets festival blir 25/7-30/7, der de to første dagene er oppvarming og følgelig færre konserter.

Flere som har tenkt seg nedover? Noen som har noen spørsmål, eller bare vil diskutere festivalen? Fyr løs!

Tråden fra 2015 - Tråden fra 2016 - Offisiell hjemmeside - Facebook
Sist endret av Uglemos; 31. januar 2017 kl. 21:09.
Var der i fjor sommer. Neelix og Astrix var helt vilt! Bra line-up hittitl og veldig overrasket over at Alan Walker spiller i år. Har ikke bestemt meg for å dra eller ikke, men Vin Vici eller CC blir definitivt rått. Hvor bodde dere sist?
Trådstarter
Sitat av teknotroll Vis innlegg
Var der i fjor sommer. Neelix og Astrix var helt vilt! Bra line-up hittitl og veldig overrasket over at Alan Walker spiller i år. Har ikke bestemt meg for å dra eller ikke, men Vin Vici eller CC blir definitivt rått. Hvor bodde dere sist?
Vis hele sitatet...
Bodde rett ved Skogen og Camp Glowbox. Enig i at det var råe konserter i fjor. Satser på lignende i år
Har vært der to ganger og anbefales virkelig. En helt fantastisk kul festival med flere tusen hippier som tar seg en kjempefest! Skulle vært noe lignende i Norge...
Får se om lineup tar seg såpass opp at det er verdt den lange reisen i år
Hender det at politiet tar seg en tur innom? Kan se for meg at dette ikke er en festival der alkohol er det drug of choice akkurat? Eller tar jeg feil.. anyways virker veldig interessant
Sist endret av Alge; 2. februar 2017 kl. 14:38.
Virker utrolig fett, driver å prøver å få med noen kompiser!
Sitat av Alge Vis innlegg
Hender det at politiet tar seg en tur innom? Kan se for meg at dette ikke er en festival der alkohol er det drug of choice akkurat? Eller tar jeg feil.. anyways virker veldig interessant
Vis hele sitatet...
Politiet er der de, men du skal ha bra utflaks for å bli tatt. Men noen blir tatt hvert år.
Og angående punkt to er det ganske blandet egentlig. Det flyter alkohol og andre substanser om hverandre. Noen drikker utelukkende, noen drikker overhodet ikke.
Kan kanskje si at det er tung drikking supplert av alternativer
Sitat av Alge Vis innlegg
Hender det at politiet tar seg en tur innom? Kan se for meg at dette ikke er en festival der alkohol er det drug of choice akkurat? Eller tar jeg feil.. anyways virker veldig interessant
Vis hele sitatet...
Er mye politi og vakter. Altså, det lukter grønt over hele området, og det er mange som er synlig ruset på langt hardere ting også, uten at det virker som de brydde seg for hardt om det. De er jo ikke dumme, når flere hundre stykker sitter og sløver med solbriller på, midt på svarte natta med frityrstekte bananer i hver hand så skjønner de nok tegninga
Vi satt et gjeng midt i campen på lyse dagen hvor jointen gikk på rundgang, og da kom disse vaktene forbi og tok fra stakkaren som hadde jointen da, snakket litt med han og fikk navn som de noterte. Skjedde ingenting mer. Det ble jo bare rullet en ny en så fort de var ute av synet, og det fikk jo ingen store konsekvenser. Dessuten selges det jo jointpapir og lignende på butikken inne på festivalområdet, så de legger jo fint til rette for det, selv om det ikke er lovlig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
EEEEY, DET BLIR EPISK
Uglemos: Hvor mye penger trenger du for å ha det greit? Usikker på om jeg skal ta meg råd.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Hatt lyst til å dra ved flere anledninger, fikk også gratisbilletter i fjor.
Blir dog problematisk når man ikke har noen å dra med, da alle andre skal på andre festivaler.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Uglemos: Hvor mye penger trenger du for å ha det greit? Usikker på om jeg skal ta meg råd.
Vis hele sitatet...
Er ikke veldig dyrt der. Overkommelige priser på mat og annet stæsh innpå området og ganske mye billigere pils på Systembolaget kontra Norge.
Så, det kommer helt an på hvor langt ut du vil ta den. Du kan fint leve på medbrakt mat, pils fra Systembolaget og ikke kjøpe særlig mye mer.
Men jeg tror jeg regner med å bruke ~1000 kr pr dag, men dette inkluderer da kjøp av klær og andre greier som strengt talt ikke er unødvendig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gleder meg til enormt til årets tur! Shpongle, vini vici, crystal castles og boris brejcha er foreløpig de jeg gleder meg mest til å oppleve. Håper på en like magisk festival som i fjor!

Adeith: trenger ikke reise aleine, heng deg på oss da vel Reiser med uglemos, kris33 og et knippe andre freakere som jeg ikke vet hva kaller seg her inne.
Sist endret av karusella; 6. mars 2017 kl. 21:49.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av karusella Vis innlegg
Adeith: trenger ikke reise aleine, heng deg på oss da vel Reiser med uglemos, kris33 og et knippe andre freakere som jeg ikke vet hva kaller seg her inne.
Vis hele sitatet...
Guud, det hadde faktisk vært kult!

Er lett med, sender deg en PM så finner vi ut av ting og tang
SWIM begynner å uroe seg litt for at politiet kanskje kan tenke å ha med hunder eller lignende i år.. siden det ble en stor økning av folk som ble tatt med droger ifjor.. noen andre som har samme tanke?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette blir siste Emmabodafestivalen EVER!

http://www.festivalrykten.se/arets-e...lir-den-sista/

Så det er ingen tvil, om du er interessert på Emmaboda må du joine! Siste sjanse.

Sitat av Brix Vis innlegg
SWIM begynner å uroe seg litt for at politiet kanskje kan tenke å ha med hunder eller lignende i år.. siden det ble en stor økning av folk som ble tatt med droger ifjor.. noen andre som har samme tanke?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på det, lokalpolitiet har ikke så mye ressurser (og sikkert ingen drughunder).

Stakkars hunder isåfall, de ville fått hjerneskade av alle luktene. Tror ikke det er verd å bekymre seg over.
Hei,reiser med damen meb bil fra stavanger område, så hvis det er noen som vil hoppa på å spleise på bensin er det bare å gi lyd! har plass te 2(3)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hallo folkens!
Vi er en stor gjeng som skal kjøre nedover fra Trondheim! Fikk nettopp vite at han ene som skulle være med å kjøre ikke kunne bli med, så om du har førerkort å er villig til å kjøre litt skal du få sitte på gratis!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke lenge igjen! er folk gira?? gleder meg som et lite barn. (litt småskuffet over lineupen i år, men blir jo garantert stemning!) når reiser folk nedover?
Trådstarter
Sitat av Brix Vis innlegg
Ikke lenge igjen! er folk gira?? gleder meg som et lite barn. (litt småskuffet over lineupen i år, men blir jo garantert stemning!) når reiser folk nedover?
Vis hele sitatet...
Begynner å bli temmelig gira nå ja

Jeg og et par andre tar buss i morgen tidlig og ankommer festivalen i 4-5 tiden
Sist endret av Uglemos; 23. juli 2017 kl. 14:27.
▼ ... over en uke senere ... ▼
takk for i år emmaboda <3 jeg har nettop kommet hjem fra det eneste som kan få tittelen "verdens beste fest". jeg håper så ekstremt at dette ikke er det siste året. jeg nekter å tro at det ikke blir noe emmabodafestivalen 2018. ingenting kan måle seg med denne festivalen..