Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3413
Har et canon EOS 7D kamerahus og et objektiv (Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM) som jeg ønsker å selge samlet, men aner ikke hva jeg burde ta for det...

Kjøpte 7d'n i 2013 til nypris: 9750,-
Kjøpte objektivet i 2014 men usikker på hva jeg betalte da, ser det går til nypris på japan photo for 8478,- idag.

Shutter count er på 13758.
Nylig renset kamera, speilhus og sensor og skiftet mattskiven i november 2016.
Både kamera og objektiv er pent behandlet og har ingen skader bortsett fra et pitte lite hakk i glasset på linsen, men da mener jeg KNØTT lite, dette vises ikke når man tar bilder eller noe slikt.

Skal legge ut dette på finn.no, hva synes dere jeg burde ta i pris?
7D er ikke verdt mer enn 4000,- selv om enkelte tror de får skybertpriser på finn.no

Canon sitt 100 mm macro med rød ting går fra alt i mellom 5000,- til 6000,-
Sitat av Wipeout Vis innlegg
7D er ikke verdt mer enn 4000,- selv om enkelte tror de får skybertpriser på finn.no

Canon sitt 100 mm macro med rød ting går fra alt i mellom 5000,- til 6000,-
Vis hele sitatet...
100% enig i prisvurdering. 7D har falt godt i pris etter at 7D MkII kom ut.

Derimot har prisene på brukt tilsvarende utstyr holdt seg stabilt i en lang periode nå, m.a.o ofte det lønner seg å kjøpe brukt, selge etter et år eller to og du vil sitte igjen med samme sum som du kjøpte for.
På noe av fotoutstyret jeg har kjøpt brukt har jeg faktisk tjent penger på når jeg har solgt det etter et par år!
Takk for svar!

Jeg lurte på en ting til, jeg har en EF 70-200 4.0 L IS USM linse som jeg kjøpte for 9000 sammen med 7D kamerahuset på japan photo.
Og nå ser jeg at det går for ca 12000, hvordan er det mulig?
Og hva tenker dere at jeg burde selge den for ?

Takk.
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Takk for svar!

Jeg lurte på en ting til, jeg har en EF 70-200 4.0 L IS USM linse som jeg kjøpte for 9000 sammen med 7D kamerahuset på japan photo.
Og nå ser jeg at det går for ca 12000, hvordan er det mulig?
Og hva tenker dere at jeg burde selge den for ?

Takk.
Vis hele sitatet...
Svak kronekurs ift. til dollarkurs osv. har innvirkning på prisene.

Ligger et tilsvarende ute på finn.no til 5400,- men som regel så ligger de på rundt 8000,-