Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 726
Jeg tenker å kjøpe meg en ny PC skjerm. Jeg spiller spill av mange forskjellige typer: WoW, Overwatch, Witcher 3, ett og annet oldschool platform spill, Civilization.


Jeg har satt av 5000 å bruke på det. Til nå har jeg kommet opp med to kandidater:

AOC 24'' g-sync 1080p 144hz TN

Asus 24'' g-sync 1080p 144/180hz TN

Hvilken vil dere anbefale, evt om dere har andre gode forslag. Er det verdt å spytte inn den ekstra tusenlappen for Asus i stedet for AOC?

Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en 144hz som gjør at det blir en TN skjerm da 144hz IPS skjermer begynner i prisklassen 5000+ (av de jeg har funnet). Jeg har et MSI GTX 970 skjermkort som har sin styrke på 1080p. Med oppsettet jeg har her hjemme tror jeg ikke det er plass til noe større enn en 24''.

De skjermene jeg har funnet har g-sync som jeg har skjønt kan være kjekt å ha med 144hz skjerm når skjermkortet drar 60-100 fps i de spilla jeg spiller nå. Om noen har store innvendinger mot det si gjerne i fra, og kom med forslag til andre skjermer.