Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1040
Hei gutta, skal kjøpe ny gpu og har ett budget på 2500 kr

Jeg har dette: XFX Radeon HD 7950 3GB.

og har sett på ASUS GeForce GTX 1060 3GB DUAL


hva tenker dere?
Enten strekk deg til 1060 med 6gb eller rx 480. 3gb minne begynner å bli litt snaut på nye titler i 2016.
utifra det jeg har hørt så er ikke 500kr ekstra verdt de 3 ekstra gbene og jeg spiller ikke på 4k så vil heller ikke merke forskjell fra 3 / 6 gb ?
Merker selv att mine kort med 3gb begynner å bli litt snøtt. Bedre å være fremtidsklar enn nåtidsklar i pc verden. Gta v elsker jo blant annet videominne. Nyere spill kommer nok ikke til å bruke mindre og mindre videominne.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
utifra det jeg har hørt så er ikke 500kr ekstra verdt de 3 ekstra gbene og jeg spiller ikke på 4k så vil heller ikke merke forskjell fra 3 / 6 gb ?
Vis hele sitatet...
Hvor i all verden har du hørt det? Overalt hvor jeg har lest har folk frarådet å kjøpe 3GB versjonen og heller bruke litt ekstra på 6GB versjonen. Les litt på r/nvidia. 3GB vram er ikke veldig fremtidsrettet, selv for 1080p.
okay, hmm..

Hva er forskjell på disse?

ASUS GeForce GTX 1060 6GB Strix Gaming og denne ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC

strix og sånt? prøver å finne ett som har bra kjøling, utifra det jeg har hørt er asus veldig bra på kjøling.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
okay, hmm..

Hva er forskjell på disse?

ASUS GeForce GTX 1060 6GB Strix Gaming og denne ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC

strix og sånt? prøver å finne ett som har bra kjøling, utifra det jeg har hørt er asus veldig bra på kjøling.
Vis hele sitatet...
Den hvite eller DUAL OC har bedre kjerne- og boostfrekvens. Noe som gjør den hakket kjappere. Hvorvidt du merker dette i spill kan jeg ikke svare på. Men den er også en hundrings billigere så jeg ville ha gått for den.
strix er 0db mode også da så står mellom de to jeg linka i posten over.
Anbefaler strix kjølinga, mitt 970 kort har aldri vifta på selv på maks load.
hvis alle godkjenner 6gb strix så kjøper jeg den.