Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4918
Hei. Fikk beskjed om at politiet skulle "tappe" mobilen også gå gjennom den manuelt før jeg kunne få den tilbake. Hva betyr dette? Har de mulighet å bare straight up tappe mobilen selv med lås på? Hva slags verktøy bruker de dette til? iPhone

beklager om feil sub
Sist endret av Vitenskap; 6. april 2017 kl. 16:35.
Jeg vet ikke dette sikkert, men jeg antar de speiler den, altså lager en kopi av alt innhold. Jeg vet ikke om telefonlåsen er noen stor hindring for dem her, men de møter nok større problemer om innholdet er kryptert ihvertfall. Så det er jo noe å vurdere for fremtiden.
Er jo ikke logget på noe som messenger eller lignende, men blir jo evt. bilder, sms og lignende
De kopierer alt innholdet på telefonen og går igjennom dette senere. Sms, anropslogg, bilder osv
Har du kode? Ga du dem koden? Er iPhonen nyere enn iPhone 4?

Vil anbefale alle som har kryptert telefon å ha 6 siffer eller et godt passord. En kryptering er verdiløs uten en sikker nøkkel. Skru 6 siffer og automatisk wipe på 10 gale forsøk, så kan du be snuten kysse seg midt i hakket om de tar telefonen din
Sist endret av seroto9n; 6. april 2017 kl. 18:29.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg vet ikke dette sikkert, men jeg antar de speiler den, altså lager en kopi av alt innhold. Jeg vet ikke om telefonlåsen er noen stor hindring for dem her, men de møter nok større problemer om innholdet er kryptert ihvertfall. Så det er jo noe å vurdere for fremtiden.
Vis hele sitatet...
Hva er det egentlig en kryptering av telefon gjør og er det vanskelig å få til?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Hva er det egentlig en kryptering av telefon gjør og er det vanskelig å få til?
Vis hele sitatet...
Krypterer innhaldet med ein nøkkel som er ekstremt vanskeleg tilgjengeleg uten rett passord/pinkode og rett firmware. Er det korrekt designa gjer det at det er gløymesak å få tak i innhaldet utan rett nøkkel.

Det er ikkje spesielt vanskelig. Google encrypt <telefon> vil fortelle deg korleis du gjer det på tre minutt.
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Har du kode? Ga du dem koden? Er iPhonen nyere enn iPhone 4?

Vil anbefale alle som har kryptert telefon å ha 6 siffer eller et godt passord. En kryptering er verdiløs uten en sikker nøkkel. Skru 6 siffer og automatisk wipe på 10 gale forsøk, så kan du be snuten kysse seg midt i hakket om de tar telefonen din
Vis hele sitatet...
Eller 2 feil forsøk = wipe (rooted/jailbreak)(Men la oss ikke gå inn i sikkerhetshullene på en roota telefon(android), da vil du gjerne disable ADB osv.)

Da kan du late som om at du tastet inn feil passord også wipes telefonene på andre feil forsøk.

Eller panic apps. Skal du gjøre noe ulovelig så vil jeg ikke anbefale telefoner, uansett hvor mye du har kryptert med AES 256^4, du blir mistenkt, de kopierer alt på telefonen din og som tidligere sagt i tråden, det kan du jo tenke på i fremtiden.

Jeg har kun slidelock på min telefon. Jeg mister aldri telefonen, og ikke noe interessant der heller.

EDIT: Hvis du får telefonene dine tilbake ganske fort, så burde du kanskje være litt bekymret :P
Sist endret av Hoarse; 7. april 2017 kl. 22:49.